1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608523 inlägg · 6214 ämnen
3009371 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Jag åker kan inte misslyckas med att hitta någon som når över sargkanten utan skridskor blir inga mera hamstrar handväskor tyvärr Nubben Sportrådet mfl . På väg mot DALLAS om 24 tim

JonteD: Kör på!

Montén Python: Får jag haka på då??? Vi har liiite samma tänk!!(Obs ironi från jag))!!!!!!🤣🤣🤣🇱🇸

Vargher85: Exakt, men någonstans lär man börja ändra om i truppen. Felbyggt är felbyggt. Viktigt också att tänka till när förlängningar ska diskuteras.

JanneH: Vad säger ni. Skall Nubben öronmärka pengar för att en spelare som Modano själv får åka och scouta i Nordamerika?

Där han får använda sitt väl beprövade bedömningsskala i 1 till 5 damhandväskor. (I detta fall vill man ha så lågt som möjligt i skalan, alltså helst en 1:a i handväskeskalan)

Det han bedömer är
Defensiven
Offensiven
Längd och vikt (inte under 190 cm och 95kg)
Fysisk styrka och närvaro
(här är den absolut viktigaste delen för att inte åka på en 5:a i handväskeskalan.)

Så Nubben. Vad väntar du på..

Patrick Polly: Tror också mycket på vår VD och styrelsen har visioner, blir samma storlek på pengamässigt på nästa säsongs trupp vilket borde räcka för mer spets men fanns en kanonvärvning nu men otroligt dyr pjäs så vi får se Nubben och co jobbar för högtryck. Leksand skulle betala ut sign out bonus i omgångar upp till 5 år förstår dom har tufft.

BlackBay: Han gör 5-10 bra matcher per säsong och så har det sett ut på SHL- nivå är min bild. Förr var han tuff och elak kring sargen men nu petar han mest med klubban och åker bredvid. Och då hittar jag ingen bra roll. Men Gath kanske får huggtänder på han igen.

Modano: Vill oxo ha spelare som e hårda som granit men spelar schysst o inte släpper till framför mål t.e.x!
Där ska de göra riktigt ont att husera!! Håller med du 💯%😎😎🇱🇸

cloon: du menar att han sitter och ser skön ut?

SKRIDSKOSKENAN: Vi tänker nog lika där och jag håller med om att allt på den listan behöver kanske inte bockas av för att klara kval men vill vi vara topp 6 så måste nog hela önskelistan uppfyllas

Modano: Hartmann skulle man behöva bryta med. För dålig i produktionen utifrån roll samt blivit mjuk i det fysiska sista åren. Ser ofta bekväm ut.

Vargher85: Ja då finns det hopp behöver några sådana profiler som drar publik sponsorer mm blir tungt med en grå massa rädda mjukisbyxor som är avhängda innan halva serien spelad. Hoppas Gath är stenhård och få bort det rädda mysa mjuka spel ur skallen på många spelare annars hejdå upp på läktaren o grina

Nisse på Mon or: Det värsta med "din" uppställning är att spelare som Heikkinen och Hartmann hamnar långt ner i hierarkin och Westfält inte ens går in på fyra kedjor. Det är ingen kritik mot dig - jag håller med dig - men visst svider det att så pass dyra spelare presterar på en nivå att de hamnar där nere.

3009371 · »