Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. "Du har 15 i garderoben!".
Hon är faktiskt väldigt snäll, men hur dum fråga var inte det?
BlackBay: Jag har dessvärre oftast inte fördel av att få dessa förturer till hemmamatcher då jag bor så långt ifrån. Men är medlem ändå då jag tycker det är självklart som supporter!
RYGG HANS: 300kr är inget för ett medlemskap. När det dessutom ofta kommer medlemsutskick med "gå 2 betala för 1" samt övrigt rabatterade biljetter på utvalda matcher, förtur till biljettsläpp, rabatter i souvenirshoppen mm så har man snabbt tjänat igen den där stackars trehundringen. Nu när klubben dessutom äntligen börjat ta hjälp av oss medlemmar och våra åsikter för att förändra föreningen framåt så är det en självklarhet att vara medlem.
Zäta75: Kan inte minnas en enda nordamerikan senaste åren som kommit och spelat tufft. Kelleher, Lasch, Scott, Hudon, Snively, Gordon, Kristo, Bellows, Kopacka, Brickley, Butler, Kloos, Vesel, Laleggia, Shinnimin osv osv osv. Ingen är en tuffing förutom Shinnimin som snarare är en upprorsmakare.
För mig spelar det mindre roll, Timrå har redan fysik i form av Walli, Barre, Lundmark, Lander etc. Så, det som behövs är ju det uppenbara, poängspelare, samtidigt som andra som stått i skuggan av Dahlén får kliva fram. Men det går ju inte att räkna med några större namn till pangpris.
Jåkkinen: undra om detta är någon spelare Timrå kollar på? Stor i alla fall. Zäta lär väl ha hyfsad koll på han. Är väl inte så känd för den svenska publiken
jhnd91: Jag skulle vilja ha en ny Matt Murley, Sonnenberg eller Rattie i Timrå. Vi får hoppas att de hittar en likande typ som kan växa ut till en riktigt viktig spelare för Timrå IK även om lagspelet är det viktigaste. Men snipers och tufft spelande rollspelare behövs enligt mig.
jhnd91: Det är mer en önskan från mig att man bryter med några spelare. Sedan kommer det kanske inte att bli så, vi får se.
Jag anser att vi behöver tuffheten som nordamerikanska spelare har och mer gå rakt på mål och ha sniperegenskaper som t ex Rattie har/hade. Timrå har ju haft en del nordamerikaner tidigare även om de har tagit från Finland etc i många fall och med olika utfall. Tex Manderville, Sonnenberg, Matt Murley, Robinson, Rattie och Laleggia. Hoppas att Zäta med sina kontakter kan hitta någon eller några bra spelare som vill spela för Timrå i NA. Nubben har ju också signalerat att man letar spelare därborta så vore ju inte helt oväntat om vi får in någon därifrån eller vad tycker du?
RYGG HANS: Man borde sälja ut till företag att de anställda kan välja att få medlemskap i Timrå IK som julklapp, tror många hade valt det före presentkort, något onödigt köksredskap eller liknande.
Karlsson74: Trycker man på fördelarna och värdet av att vara medlem så ska inte 5000 pers vara nån orimlig siffra att uppnå. De flesta har råd med en engångskostnad på 300 kr/år för ett ordinarie medlemsskap. Tycker faktiskt att 10000 medlemmar av den sorten borde vara målet. "Bara" 5000 ger exempelvis 1,5 milj in för klubben. Det är mycket för oss det. En kampanj vore på sin plats. Sen har vi även ungdoms- och guldvarianten.
Tom Topp: För att sätta det i perspektiv så är det 2.8 miljoner extra på kontot om året. Nu exkluderar det såklart Luleås familje-erbjudanden och vårt guldmedlemsskap, men det synliggör att det är stora summor vi snackar om när man jämför 12000 och 2700 medlemmar.
Zäta75: Du får gärna utveckla din obsession med spelare från NA. Är det många därifrån som är ledande i SHL?
Sedan får du det att låta som om att det bara är att bryta kontrakt, huxflux, eller att Timrå skulle ha råd att ha spelare sittandes på läktaren, avlönade. Så är det inte. Jag förstår inte ditt resonemang. 1+1 är inte 4.
Karlsson74: 12000 känns väl som en utopi. Men ett fördubblat antal medlemmar tycker jag inte alls borde vara omöjligt. Pussåmes-grupperna på Facebook ligger väl på det medlemsantalet? Det borde vara en jäkla fördel att säga till ett företag - Vill du synas så ska du göra det hos distriktets största förening.
Tom Topp: allt är större i andra klubbar. Publikt...inkomst och försäljningsmässigt. Dessutom ligger Timrå och Sundsvall i Sveriges fattigbälte. Skulle nog säga att det är lite svårare att bedriva elitverksamhet här än på många andra ställen. 12000 vs 2700 medlemmar i befolkningsmässigt jämförbara områden talar sitt tydliga språk.
Patrick Polly: Han frågade ju var nånstans han skrivit att de hade täckning, och du skriver som svar "...och du säger att de har täckning?" Goddag yxskaft. Här läser vi inte vad den andre skriver.
RYGG HANS: De behöver göra finansiella transaktioner med kommunen för att kunna betala ut bonusar och du säger att de har täckning? Det är ju exakt det som artikeln säger att de inte har! I rest my case och avslutar vidare argumentation i denna fråga =)
Nu börjar det nog att närma sig att man kommer fram till vilka man eventuellt ska bryta med. Samtalen har pågått i 2-3 veckor nu och jag tror att vi får nyheter under denna vecka eller senast nästa vilka som lämnar. För jag tror att 1-2 st lämnar. Det behövs för att bygga om laget så vi får större chans nästa säsong och det inser nog Nubben och Zäta också. Vissa underpresterade stora delar av säsongen och det kan inte ha gått obemärkt.
Lilja och en till måste man få bort till annan klubb och bryta i samförstånd så är det bara. Annars får han sitta på läktaren under nästa säsong och det blir nog inte så roligt för honom. Vi får se vad som händer med Pääjärvi och Westfält mfl också.
Efter att detta har presenterats bör det komma in en del starka nyförvärv när säsongen har spelats klart i vissa ligor. Önskemål är 2 st snipers, en forward och en center. Minst 1 från Nordamerika, helst 2. En spetsback får man nog tyvärr bara drömma om. 2 spetsforwards med näsa för mål är det viktigaste anser jag. Vi behöver ersätta Dahlen och hans målproduktion. Övriga stod inte för många mål den gångna säsongen.
BlackBay: Tyvärr tror jag att det är över för skägget Svensson att komma tillbaka i samma form som förra säsongen. Som en användare skriver så är det mycket svårt att komma tillbaka från en sån skada när man är så pass gammal. Hoppas som sagt att jag har fel och han kommer tillbaka i gammal god form.
Dock tror att Svensson blir kvar som 7-8:e back med sin rutin och långa timråhistoria. Han är bra att ha med i laget för de yngre backarna som någon skrev.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. "Du har 15 i garderoben!".
Hon är faktiskt väldigt snäll, men hur dum fråga var inte det?