Smörgåsen : Sedan är det ju så att spelstil från ifjol passade kanske inte Pääjärvi riktigt. Tror han blir vassare i år. Gäller fler i laget som Heikkinen ,Lilja m.fl.
Smörgåsen : Jag tyckte de var ett intressant avsnitt. Några felsägningar men analysen av truppbyggwt och de som ska in tyckte jag var bra och jag håller med .
FrOllik: Samtidigt hade dom dålig koll också. Surrade om Kivenmäki som center och att spelare som Pääjärvi kommer bli viktig med sin rutin. Kan ju inte ha sett en match med oss förra säsongen, eller ha koll på truppläget.
Smörgåsen : Ja Barkemo och Hallquisth är väl backtyper vi suktat efter rätt rejält i denna bok.
Starka på rören och vill spela konstruktivt med puck.
Får vi träff på båda så kan det visa sig bli ett uppköp på utbytet mot Nässén-Pilö.
Jag är försiktigt optimistisk. Även om jag helst sett en riktigt bra tvåvägsback till in i lagbygget!
Didde har sina skador och kan Svensson studsa upp efter sin svaga säsong? Det kan rätt snabbt bli en rätt ihålig backsida om det inte visar sig att det inte slår väl ut med våra nya ynglingar in.
Forsmark, upp till bevis med. Visa att vi satsat rätt!
Patrick Polly: Hockeynews senaste sillyavsnitt var väldigt intressant där man avhandlade Timrås lagbygge och nyförvärv. De tyckte det var spännande nyförvärv och de var mkt positiva till Dylan. Enligt dem så var väldigt många SHL-lag ute efter Dylan.
JanneH: Jag tar Barkemo före Nässén utan tvekan, och då ska tilläggas att jag i grunden gillade Nässén. Säsong 1 var han faktiskt rätt bra. Saknade lite spets men var nyttig i spelet med puck osv. Men säsong 2 gick han ner sig. Framför allt när det stod klart att han skulle lämna. Mjuk och feg. Hans största svaghet var att han aldrig tog för sig och vågade utmana. Barkemo känns tvärtemot. Bra storlek och verkar inte tveka för att gå mot kasse och delta fysiskt.
Montén Python: och det är väl precis så som Timrå vill uppfattas i hockey-Sverige! Då kan vi få dom här unga lovande spelarna! Nu gäller det bara att få ordning på ekonomin. Men där tror jag också att Timrå är på rätt väg!
Knylan: Det här känns riktigt gött i allafall. Vi är ett lag som lockar fast det är "dragkamp"!
"Timrå var dock långt ifrån den enda SHL-klubben som var intresserad av hans tjänster.
– Jag hade så jag kunde välja på. Fem–sex kanske i det läget, säger han.
Vad kände och tänkte du över det där och då?
– Det är klart att det alltid är kul att ha intresse kring sig, men sedan måste man välja det som känns rätt för en själv. Och det valet var Timrå. Det känns som att de ger unga mycket möjligheter till speltid och jag är fortfarande ung. Det känns som en bra förening att komma till och som rätt steg att ta i min karriär."
jk: Har lyssnat på Domustrappan nu. Känner mig lugnare efter det, även om jag anser att det är ett stort steg att kliva in som 1:e center hos oss. Den som lever får se!
NotAChipmunk: Chansningen ligger väl i så fall i att vi troligen inte petar mer i backsidan än Barkemo/Hallquisth. Barkemo i sig har bara uppsidor utifrån både lönebild, ålder och potential. Men vi har inte riktigt tid att vänta in honom i 1-2 säsonger med tanke på övrig backsida.
Kulltorp: Man förstår hur vi vill spela framöver iaf, både Hallquisth och Barkemo är bra på rören och förhoppningsvis kan dom bidra med att sätta igång spelet snabbare bakifrån.Tror vi får se en högre fart i spelet kommande säsong.
Knylan: Grymt med 3 år!! Hoppas på en kurva som går rakt upp, undrar hur Skellefteå känner av att tappa han. Som kuriosa verkar han vara lite av en ”Freij-typ” när det gäller personlighet så kan bli kul detta :)
Knylan: Bra värvning! Kanske bästa backen i årets allsvenska, och i en mycket bra ålder. Bra med 3 år dessutom! Har följt han i matcherna med BIK sedan ryktet kom, och är mäkta imponerad av hans skridskoåkning och snabba passningsspel bl a. Bra Timrå!!
Patrick Polly: Rekommenderar att ta en lyssning på Domustrappan där de faktiskt går igenom hans siffror och varför han var listad som 3e vinge men i realiteten delvis spelade center.
Patrick Polly: Du förvrider verkligheten och lurar dig själv. ”En 3:e vinge i Växjö”. Med lite lätt research går det att se att han spelat i första, andra samt tredje kedjan som både vinge och center. Producerat 22-29 poäng per säsong och 11-12 mål. Sen återstår det ju att se helt enkelt, kan han ta nästa steg i en större roll? 40+ poäng? Kommer han floppa a la Lilja/Westfält? Den som lever får se helt enkelt men tror definitivt han är en rimlig förstacenter som finns på marknaden och som vi kan få tag i.
Någon skrev att "Sportrådet är så oändligt mycket visare än jag så vem är jag att kritisera", typ. Så känner jag lite också och på det ämnet...
...kan någon förklara hur man ser att en 3:e vinge i Växjö (som enligt uppgifter inte är en playmaker eller gör andra bättre utan som främsta förmåga har att transportera puck) ska gå in och vara vår förstacenter.
Jag kan för mitt liv inte förstå detta, kan någon hjälpa mig?
Går igenom lite namn nu som jag skulle kunna tänka tar den sista platsen hos oss.
Seth Griffith. Varit på tapeten många gånger tidigare för SHL-lag. För liten för NHL, men jävligt duktig poängspelare som lätt kan skrapa ihop minst 40-45p i SHL. 33 år dock.
Riley Tufte. En lång och stark jävel som är svår att möta i närkamper. Bra på att manipulera skottlägen framför mål. Visst behöver vi en målskytt men frågan är om vi inte behöver en "Everberg" som är stark med puck och är jävligt svår för motståndarna framför deras mål? Det saknade vi allt för ofta förra året. Bara Genborg som lyckas någorlunda där.
Ska vi snacka rena målskyttar och härförare i PP, så nämner jag Alex Barré-Boulet igen. I rätt omgivning är han SHL:s bästa spelare. Kommer vara dyr. Men jag hade lätt sprängt 350k på honom.
Sen har vi såklart Gardiner. Tror dock han jagas av fler klubbar också. I en huggsexa vinner vi aldrig.
Den mest realistiska av alla dessa skulle jag säga är Riley Tufte. En riktig Gathfavorit som jag tror kan bli en publikfavorit likaså. Använda i alla spelformer.
Sedan är det ju så att spelstil från ifjol passade kanske inte Pääjärvi riktigt. Tror han blir vassare i år.
Gäller fler i laget som Heikkinen ,Lilja m.fl.