1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26

2431015 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Sputnik: Grattis till 3p. Är man stor måste man vara snäll.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
sargad: Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Björn Oldeen håller på Brynäs, har t o m spelat där, och har inga speciella sympatier för Leksand.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JanneH: Ja. Pinsamt detta med att vissa kommentatorer ständigt stämplas som supportrar av Timrås motståndare.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Rytter: Ja, Leksand spelar ju alltid i vitt, förutom när bortalagets materialare glömt ta med hemmastället....då åker masarnas blå bortaställ på...😀
Kommentera


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
DenRöda:

Leksand har vitt som sin färg på hemmatröjorna. Därför får bortalaget använda sina hemmatröjor istället för ett "vitt" bortaställ.

Inte konstigare än så och ingen annan tanke bakom.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
DenRöda: Kimmos yngsta grabb (vad jag tror) spelar med vårat j16. Ilari Kapanen. Kul!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Vet inte om det skrivits här i forumet redan, men jag noterade att vi spelade i Leksand med vårat röda hemmaställ, där hemmalaget hade sitt vita bortaställ.

Är det ett försök att bryta en trend? Tänker på Leksands helt obefintliga PP hemma.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JohnnyHockey: Örebro spelar Spännbenny Cup
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
söder över: det är liksom 12 lag som spelar varje omgång den 26e, 28e och 30e dec nu men öret spelar INGEN match på tre omgångar vad är detta?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
söder över: Tycker Wedin kanske försvunnitcm de senaste matcherna. Annars var han ju riktigt på gång för ett tag sen. Förhoppningsvis hittar han in i stimmet igen!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Sputnik: Sant! Även den gode Jimmy har blivit motbevisad.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Nu är det dags att syna domarnas spelkonton igen.

Efter en dyr jul behöver kulorna rulla in.

Offsidemål godkänt. Men det var ju verkligen nära och svårt att bedöma den…
Om den var 1,5 meter närmare blå kanske man tillome borde ha släppt den! Hahahaha!
Vilken fantastiskt tydlig desperation på resultat.

Räknade man sedan till 5 tydliga fasthållningar med tröjor som såg ut som strutar på ryggen och klubbor som Timråspelare släppte utan att de föll i isen eftersom LIF var snälla och höll dem åt oss…

Walli blir knackad i hjälmen av sin försvarare i LIF,

JJ blir hackad som om han var en internetuppkoppling utan brandvägg.

Men skottet efter slutsignal…

Ja det gav en 2a trots att den tog i nyllet på egen kamrat…

Denna match var ett nytt lågvattenmärke för domarkåren i svensk ishockey!
Vilka freaks!

Annars var jag gnälltaggad ordentligt!

Meeen Vaffan! Finns inte mycket att gnälla på.

Några misstag där det blir svettigt.

LIF är ett bra lag och det kommer bli så alla matcher!

Fantastiskt fin laginsats ikväll ändå!

Jag tycker alla bidrar!

Hanzl tillbaka med viktiga tekningar och mål!

I tredje när LIF ska starta trycket så spelar Hanzl Wedin och Halloran fast dom i knätofszonen och Dahlén formationen fyller på! Minutrarna går och viktiga spelare i LIF får mjölksyra!

JJ spöklik igen.
Ofta helt odramatisk. Motståndaren öser desperat och han står där på knä med pucken blockerat och ser ut som en förskolepedagog med hur mycket tålamod som helst…

Ruskigt stabil! Brytningen med klubban på LIF friläget i andra perioden var 11Svenssonskägg av 10 möjliga.

Backarna ser i 90% av lägena stabila ut.
Jag har ”mobbat” Stenqvist för trögheten på slutet men ikväll var han riktigt bra!
Det är våra gamla kändisar Erixon, Svensson ibland Eronen som spelar fast sig lite väl hårt när dom unnar sig tid med puck som dom inte har. Men det var främst en period i början av andra och det blir ofta långt lag eftersom frw drar på byte som en avlöning där…

Det här kändes mer som det spel vi fick se konsekvent när vinsterna rullar in.

Det ska bli jävligt intressant att mäta laget mot Växjö nu direkt!

Får se om dom orkar följa upp detta med en till solid tillställning.

Men en sak till!

Anton Wedin…
Vad tycker ni?
Han eller laget lär inte kommentera såklart men jag tycker inte att Anton spelar som jag förväntar mig.
Han vinner inte närkamper och han svänger undan rätt många med.
Han kommer inte med särskilt många snabba avslut (som Rindell på offensiv tek ex,vis).

Jag gnäller inte! Wedin bidrar definitivt! Och bildar en kedja som jag tycker är snäppet bättre än Dahléns. Den är väldigt allround! Speeden i Halloran speluppfattningen i Hanzl och Wedins positionering på isen är riktigt riktigt svår för motståndaren!

Men jag saknar sista steget för Wedin. Är han verkligen hundra? Litar han på sin axel?

En sådan som Wedin i fullt utslag är tungan på vågen för stordåd.

Nu blir det lite mycket utsida…

Topp 3 sparkapital i SHL.

Hoppas det släpper!

Jaja! Jag är nöjd!

Mår bra!

Ska sova!
Nattinatti!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Pinaceae: Haha ja stämningen innan vi sett han spela här inne var ju snarlik med en begravning. Det gjorde det ju inte bättre med att Jimmy Hamrin var rätt skeptisk med i Domustrappan Podden innan han sett han spela.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JohnnyHockey: Den segern visste var den tog.

Spelmässigt inger lyft mot de senaste matcherna, de kuggar inte i nu. Men fightngspirit och JJ i högform löste det.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Sputnik:
Hans skeptisism kombinerat med:

"Joonas Lyytinen sko!"

"
Det har trots allt funnits de där dåliga spelarna på vägen, men mängden euro som har matats in i detta sopkvarn gör honom, åtminstone i hans egna tidningar, som den sämsta försvararen genom tiderna i IFK.
"

"
Jag blev förvånad över att Lyytinens slitna tröjor inte var uppbokade alls. Ska jag köpa ett stycke historia?
"

Sista citatet borde någon här nappat på! Han är ju köng nu!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Tom Topp: kul sidospår f ö det här med att vi har 3 finska backar och en liten kamp dem i mellan om vem som är bästa finska back i TIK. Själv anser jag Lyytinen leder skyhögt än så länge
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Pinaceae: Han Finska snubben jag skrev med sa ju dock att Lyytinen inte rosat marknaden och spelet han visade upp i HIFK inte var så bra. Dock så var han en lovande back för ett gäng år sen och hela föreningen hade väl egentligen tappat identiteten.

Men han skrev också att det kunde vara så attden stor isen kunde gynna Lyytinen. Så på ett sätt hade han ju rätt, även om det fanns en skeptisism också givetvis.

Det som gjorde hela Lyytinen affären mer uppblåst var ju att vi gjorde oss av med den absolut bästa offensiva backen vi hade, mot en då på förhand rätt stor chansning i folks ögon.

Kapanen har ju dock visat sig vara ett geni i dagsläget!

Den Finska journalisten tyckte min jämförelse med Rindell som en "fattigmans LaLeggia" stämmde in och får vi ut en någorlunda lik offensiv kraft så är man ju nöjd ändå!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Zoogin62: att Brynäs förlorar betyder också något! Måtte dom ryka och harva i allsvenskan ett 20-tal år
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Olle:
"Noterar att det är lite annat ljud i skällan här inne inför Rindells premiär än vad det var inför Lyytinens"

Klart det är!

Sputnik har ju inte fått mig att gå in på finska forum för att triangulera uppgifterna från hans källa.

Samtidigt kul ändå att någon så insatt hade så låga förväntningar på Joonas. Det visar även på hur oerhört svårt det är att förutspå utgångar av händelser.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Herminator: håller med, men tycker mer att det låter som krapp.
Men petitesser, Timrå vann och det är det enda som betyder nåt, eller hur?💥💯💥
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JohnnyHockey: Appropå Sportchefen så var det kul med grabben hans också som kapten i Finska JVM-laget.
Perkele grappi!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
DenRöda: jag tror de ligger nåt psykologiskt i att när vi med finsk sportchef plockar in finsk spelare så vill spelaren i fråga inte vara en besvikelse. Kanske mer än man inte vill annars. Att man som spelar för både sportchef, klubben och nästan landet med. Man känner nog sig betydligt mindre angelägen att uppträda lojt under match allafall. Bra!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Rico01: Man ser att han har stor potential till att kunna växa ut till en absolut toppback i SHL.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Rico01: Lyyyyyyyyytinen, 5 stjärnor i kväll. Bäst på plan.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Rico01: Rindell kommer att bli en tillgång! Och framförallt så fastnade inte hans skott på första täck!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JanneH: Ok missförstånd!!! Men man bör klargöra saker!!! Jag ber om ursäkt istadion verkligen sorry!!!! Är en snäll och timid människa!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
DenRöda: Jag tror mycket av det där hör med vilka förväntningar man hade på dom. Lyytinen hade jag INGA förväntningar alls på, jag var närmast rädd att han skulle vara Bambi på hal is, därför var han en sådan positiv överaskning. Rindell hade jag mycket högre förväntningar på, och tycker han gjorde en helt ok insats utifrån förutsättningarna. Ingen succé men heller ingen katastrof.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Man unnar fan Blomqvist att han gick in och gjorde en kasse idag i sin första match i Prünäs!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Inte lika Succéfull debut för Rindell som det blev för Lyytinen. Rindell gjorde inte så pjåkig match ändå. Lite klen och dålig med klubba utan puck, men det kommer bli allt bättre. Han kommer vara sjukt nyttig för oss i PP och i uppspelen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Kerstin_k: tre poäng är tre poäng! Vi har gjort bättre matcher och fått stryk! Skönt att få lite retroaktivt!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Labban: Vem grämer sig över att det bara blev två mål?!

Det blev tre poäng... 🤷🏻‍♂️
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JonteD: jag tror det var kommentatorn han syftade på. Var tvungen att läsa era inlägg en bra bit ner för att lista ut det
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
JanneH: Hm, hade spelat in matchen och undvek all information. Sen skickade en leksingar Grattis till mig. :-(
Ska se matchen nu.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Labban: måste varit grymt skönt för Dalle att få hänga dit den där baljan och härligt att bryta förlust sviten med en 3a! I ärlighetens namn gör vi en riktig alibi match i 2 perioder men i 3e tyckte jag det såg betydligt bättre ut.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Leksand har en bra defensiv och framförallt en bra målvakt, så jag tycker inte man ska gräma sig allt för mycket att vi bara gjorde två mål. Det räcker när det var ett mer än Leksand.

Som Dahlén var inne på efter matchen det viktigaste var att vi vann och bröt förlustsviten. Nästa match blir dock en extra utmaning då vi möter Växjö, hoppas man kan bryta förlustsviten även mot dem.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
SMÅLAND:
Jag och EL Maco mötte upp Pistvaktgänget på Birsta och tog med dom på hockey.
Kommer inte ihåg vilken match, men vilka sköna människor dom var.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Herminator: Surt för JJ att inte få hålla en rättvis nolla dock!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
roger_sundsvall: Rautio skadad. Rindell såg lovande ut ja. Fina finter på blålinjen, fina pass och skottvillig
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
vart e rautio?
sköön seger
rindell ser bra ut
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Zäta75: Malmö definitivt. Men jag tror HV kan blanda sig i där också, såg deras match mot LHC och de såg riktigt bleka ut. Brynäs tycker jag har ett för bra lag för att hamna i kval, men man vet ju aldrig de verkar vara ett såll bakåt(förutom när de spelar mot oss). Oskarshamn är ett riktigt skitgäng, men mot vissa lag passar deras spel utmärkt så klarar sig nog från kval.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Sputnik: Bara att konstatera, gudomlig rättvisa skapades efter Knätofs IF offsidemål till 1-0.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Nu har vi samma poängskörd som säsongen 18/19. Dock 25 matcher kvar att spela. Slipper därmed nytt lagbottenrekord i SHL-sammanhang.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Timrå Isstadion: Svara för dig för fan!!!!! Annars dra igen limpsaxen!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
cloon: Kan bli Malmö-Brynäs i kval i år. Oskarshamn önskar jag i kval men de vann stort mot Brynäs idag. HV tror jag kommer att klättta.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Sputnik: väldigt stabil insats för att vara efter ett öppehåll. Rautio sjuk idag?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Andersson: skaplig skalp att ta med sig. Vinst och 3 pinnar är en sak men när domaren är kass och motståndarnas mål är felaktiga, då vet man att segern går att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Ingen defilerande seger och offensiven fortfarande trubbig i 5v5. Men ack så skönt. Det var riktigt positivt att defensiven sitter och kul också se Rindell som jag tycker gjorde en riktigt bra första match. Och så JJ såklart, vilken målvakt vi har!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-12-26
Rindell såg pigg ut, och JJ var tillbaka i form.

Tycker att EP tog ett par steg framåt också - trampade till och transporterade puck på ett sätt han gör när han är bra.

Svensson och Dahlén ser fortfarande lite flåsiga ut. Nu gör ju Dahlén det avgörande målet så det är väl svårt att inte ge honom åtminstone godkänt, men han får ju betalt för mer.
Kommentera

2431015 · »