1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600388 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
T T: Nästa omgång har Malmö ett avhängt Västerås, undrar vilka som är mest motiverad.

oskarshamn vann idag, betyder det att dom är klara för kval nu?

Andersson: Jag vet inte om det var så smart av Rögle att ta ut målvakten. De där två målen som skiljer nu mot Malmö kan bli avgörande.

Har svårt att se Timrå ta någon poäng mot Malmö om de skulle gå till Kvalserien. Deras powerplay vs. vårat boxplay kommer vara kraftigt till vår nackdel.

Lemmy: Modereringen tycker jag är bra i honhundeboken. Dom övriga böckerna skiter jag i.

Redigerad kommentar

Kom igen Rögle ! Oavgjort vore ju bra iaf

Ambroo: Japp. Jag åker med gröna linjen idag. :-)

Ambroo:

Om malmö vinner samt västerås tar 2 p. så har alla lag i 'kvalet till kvalserien' 10 poäng inför sista matchen ...

mikenomad: En fyrling i grönt, grattis! Iofs så är väl inte konkurrensen mördande med inloggade killar som Dream Team och Olle, men ändå liksom...

Stort!

TD:bästa matchen hittils i allsvenskan Mif-Rbk  förkvalet heja oskarshamn

Andersson:

Håller med Morgan ska bort. Om man är så feg att man ändrar ett beslut så kan man omöjligt få fortsätta i ett slutspel eller i en kvalserie.

Som Kenta sa, det är skillnad på att missa en situation i spelet jämfört med att ändra ett domslut. 

Andersson: Hehe, Lill-Kenta vill ha RÖTT kort på Morgan;)

Oskarshamn just nu på kvalserieplats

Rytter:

Om morgan får döma mer i slutspelet är de GIGANTISK skandal , tur att de inte var match 7 iaf ...

KORITFW: Apropå Trådnamnet: Ska ni få möta Ossskashamn?? VEM har scoutat dom??

Malmö           - Rögle           1 - 1
(X-X,X-X,X-X)                         
Oskarshamn      - Västerås        1 - 0

Per HApps:

Alltså ju mer jag ser situationen ju mer pinsamt blir det. Armen kommer upp precis när slashingen gör så klubban går av, så han hade inte någon avvaktande på Frölunda spelaren sedan tidigare.

En riktigt jävla tavla, får absolut inte inträffa i ett sluspel (eller under serien för den delen). Morgan borde i och med detta ha dömt färdigt för denna säsong.

Per HApps: vad hände??

Per HApps:ja jag är oerhört glad att jag inte är frölundait . då hade man vare i psykostillstånd nu . fruktansvärt att de ska hända i högsta serien . korpen kanske men inte på denna nivå . supermorgan 

Säsongens dommartavla avgör första matchen.

Men Morgan Johansson skulle det inte ens räcka med 10-domarsystem 

TD:Det ser precis alla, utom Brynäsarna! Bedrövligt att vi ska ha så usla domare här i Sverige. Nån som har minsta koll på tex Finland, har de samma usla amatörer där?

haggen: Gärna "Kuben" för mig han är åtminstånde hemmadomare

TD: Brynäs kan inte spela 5 mot 5, de lever på sitt PP, kolla bara på brynäsarnas +/- statistik.

Morgan Johansson vill vi absolut INTE se på torsdag, ojoj.....Lill-Kenta gråter ju nästa över det;)

För övrigt har Kolan gjort mål med chipsröven.

Domarna i hetluften i Slutspelet, vi vet vad som komma skall...P Sjöberg vill jag ej se i på torsdag..Brynäs har flyt med M Johansson i mötet med Frölunda.

joergenjonsson: Du får väl skicka en vänförfrågan då? Det är du som verkar vilja bli vän och då får du nog fråga chans först...;)

För övrigt gläds jag enormt å Kolans vägnar. Killen man önskar all olycka och lite till. Så för den sakens skull gör det absolut ingenting om dina polare vinner denna serie och bombarderar världens sämsta Karlsson sönder och samman.

joergenjonsson: Haha...du vet vad man säger. Ha dina vänner nära men dina fiender närmare...

Ja, ja, skriv vad ni vill - jag och mikenomad är vänner nu! Min första vän på hockeysnack! Hoppades att Östrandsnisse också ville bli min vän, men inte ännu..

Sköt er så hörs vi en annan dag!

yngwie: Förutom då de tappade honom i golvet

mikenomad:

Han har fått för lite uppmärksamhet när han var liten. Ge han inte det han vill ha.

joergenjonsson: Härligt att liston lyckades provocera dig! :-D F.ö. har du rätt i det mesta. Ja, FBK är ett bättre hockeylag än Timrå. Ja, Timrå har blivit sämre och sämre och ekonomin är usel. Ja, det känns förjävligt att Modo spelar slutspel samtidig som vi slåss för vår existens.

Nu är ju allt detta oväsentligt om man är supporter, en riktig sådan. Då har ju ovanstående mycket liten betydelse för ens engagemang, älskar man ett lag så gör man. Punkt slut. Men jag minns också mesarna från skolan, de som svarade "de som vinner" på frågan om vilket lag de höll på. Det är inte lätt, har aldrig varit lätt och SKA inte vara lätt att hålla på Timrå IK. Vi vill liksom sålla bort mesarna på en gång.

Men tack Jyrgen. Tack för att du bryr dig.

joergenjonsson: " Timrås värde är synnerligen lågt, behöver jag påminna dig om att ni i år var sämst någonsin i elitserien, alla kategorier!" 

Alltid spännande att se en skribent som angriper sin motståndares stavning och grammatik. Än mer spännande blir det när dom hittar på fakta och upprepar den om och om igen tills att det i deras värld är sanning.

liston: Det jag tycker är märkligt att det verkar vara olika nivåer på moderering i olika forum på HS. Hur mycket skit kan man häva ur sig i TIK:boken kontra låt säga Modo:boken innan man blir bannad, undersökning tack.

joergenjonsson: Här inne brukar vi respektera andra lags supportrar.
Fbk har vi genom tiderna alltid haft full respekt för.
Tyvärr gör sådana som du att sånt kan förändras. Dra inte mer vanära över ditt lag nu snälla

Hahl Bundy: Alternativet till att möta med tystnad är att glädjas åt hans ivriga intreesse för oss. Jaag är stolt över att hålla på ett lag som väcker så mycket känslor och engagemang runt om i hockey-Sverige! Timrå IK-Sveriges viktigaste lag!

joergenjonsson:

Å´fan, jag ser att vi fått in en mindervärdighetskomplexmänniska som nhyss lärt sig nya ord, inte illa för en utan värdeighet.

Du växer väl upp nåt du med kanske.

mikenomad: Vi kanske skulle sätta Sundsvall i Div. 1 boken så blir han nöjd?

Blizzard och ikonen: Äh...låt lilljögge hållas. Jag råkar veta att han är bobcatssupporter men vill av naturliga skäl inte skylta med et här när han vill provocera med sina "fyndigheter". Kväv lillstackarn med tystnad istället för att gee honom mer bränsle. Att han inte fattat att kvalserien inte har en egen bok är hans problem, att han sen tycker han är vitsig när han går an är mest pinsamt.

joergenjonsson: 120 anmälda just nu, tråkmåns!

Tror iconen syfta på detta när han sa "skita i det" :

"Hursomhelst - ska faktiskt besöka några kvalfyllda kvalseriematcher, skriver säkert ett inlägg eller två i samband med det."

Kom igen nu åk med till Leksand! 200spänn borde nästa alla ha. Tänk på att laget behöver oss mer än någonsin nu och att det inte bara handlar om det, utan att visa att vi fortfarande är en klack som kan göra mycket väsen av sig. Jag är f.ö sjuuuukt taggad på resan och hoppas att alla andra är lika taggade! 

Jag hoppas att vi blir minst 150 annars ser jag det som lite av ett fiasko..

mikenomad: Åfan, är fotbollspremiären så tidigt. Tja, som totalt ointresserad av fotboll så trodde jag det var en träningsmatch.

Paddan: Nja...inte träningsmatch då. Förstår att det låteer märkligt för er fotbollsanalfabeter uppe i obygden men det är faktiskt allsvensk fotbollspremiär då. Med lite flyt kanske järnkaminerna däremot kan ha busssresor till två allsvenska premiärer det här året, det är få lag förunnat....

T T: Dom erbjuder alltså fler platser till en resa som inte kommer att bli av? Ja, det känns ju riktigt nobelt, eller nåt.

T T: Går bra att vara generösa med biljettilldelningen till en match dit Järnkaminerna inte har någon officiell resa, då man prioriterar vad jag förmodar är en träningsmatch i fotboll istället.

Dream Team: Jag är rädd för det.   :)

T T: Är det bara jag som inte förstår orsaken?

Nu förstår man varför Leksand var så storsinta med biljetterna till Djurgården.

Om man startar en tråd liknande en som redan finns, då j-vlar är moderatorerna som hökar på en... Men när de verkligen behövs...??

Det var väl fan vad tiden går långsamt, kan det bli torsdag nån gång! Känns som vi genomlevt världshistoriens längsta försäsong och att säsongen börjar nu....

Modano:
Skriv ett nytt inlägg där man har en chans att förstå vad du menar.

Timrå Icon: Man kan ju inte var nykter i ett plan, e du helt go eller... Varör tror du gin och tonic uppfanns? Tar man en sån så kan man ju flyga för faan. Sitt vid vingarna för helvete för det är dom som flyger... Eller, det är Mr Foster Brooks som kör skiten så sitt i båten... Gud vad jag giddrar. Men Mr Foster Books är en sann hjälte...

http://www.youtube.com/watch?v=6jNNFqQODKE&feature=related

Han säger något om buss, appropå supporterresan vi alla måste göra...;-)

FORZA TIK........alltid, alltid.........

Per HApps: Men vakna påse fattar du inte så knarka på mes "perra"

« · 1476032 · »