1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600397 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
T T: Nästa omgång har Malmö ett avhängt Västerås, undrar vilka som är mest motiverad.

stoff:NJET, vidöppet, endast VIK e borta. Osk behöver oavgj elr vinst, då kan inget hota, annars står det mellan alla 3 st.

stoff: Verkligen inte. Tror fan att laget med nitton liv sitter lite i förarsätet. Malmö och Rögle har samma poäng och samma målskillnad. Malmö möter ett avsågat Västerås och Rögle har Oskarshamn hemma. Oskarshamn behöver minst två poäng om Malmö tar tre. Otroligt intrikat avslutning!

Anonymous: Nä precis, då blir det ju ännu svårare att vinna med två mål mer dom. Bättre att ha legat jämsides då.

zigge:Avgörande redan imorgon, det ligger på nu. Här blir det ingen på plats rast och vila och supa efter segermatcher.

mikenomad: malmö+rögle ska jag dunka in på iaf.... tror rögle kommer slakta oskarshamn hemma

stoff: Senast de möttes så vann Oskars i sudden, det var så längesen som sista omgången av Allsvenskan. Sen har man ju torskat på hemmais mot superlag som Sundsvall x2 bl a...

Men för all del, dunka på, å du store tipsorakel!

Edit: Oskarshamn har dessutom vunnit sina två bortamatcher i förkvalet.

Redigerad kommentar

Skulle man jobba in Oskarshamn så går väl vi och tappar 3-4 poäng mot dom sedan. Ridå. 

Förresten så börjar jag nu så smått att få tillbaka en gammal känsla som jag trodde hade dött. Hockeynerven.

Fyra dagar kvar.

Hoppas på många liknande segervrål som detta, nu på vårkanten!

www.youtube.com/watch?v=r_PejANAGcE&feature=related

Jockz:

Vilka supportrar, vilka lirare, vilken sång.

Vilka härliga tider helt enkelt!

T T: Ett Malmö med blodsmak vvill jag inte ha med. Oskars däremot, tror jag skulle vara rätt mätta och belåtna i en KS...

Ambroo: vi får se:)

73Sjöbba: Ja, vi kan ju inte tycka lika om allting. :)

Lemmy: Sant dä =)

En liten notis från Jimmy igen:

T T: Helt rätt av Jimmy där!

Tror inte ni behöver oroa er för vinnarna av förkvalserien, oavsett vilka de blir. De kommer förmodligen att vara ganska slutkörda, precis som Mora var ifjol. Handlar nog snarare om enstaka matcher som de kan sprattla till i när de kommer till kvalserien.

Peja: De får gärna vinna de tre första på rus innan soppatorsken kommer.  ;)

T T: Haha, skulle tro att lag som Rögle och IKO kan hota i någon enstaka hemmamatch, medan Malmö alltid kan skrälla mot bekväma motståndare (tveksam karaktär på Malmö men deras högstanivå+PP håller ju helt klart es-klass)...

Redigerad kommentar

Peja: och vilka "Enstaka matcher" skulle det vara,

Jo mot oss, förstås!

T T:

Kopierat från ViaSats hockeysida på Facebook.

Hej. Här kommer TV-schema för Kvalserien, omg 1-3:

Torsdag:
# Djurgården-Förkvallag, TV10+Viasat Sport
# Örebro-Leksand, Viasat Hockey
# Timrå-Karlskoga, S24

Lördag:
# Karlskoga-Djurgården, Viasat Hockey
# Förkvallag-Örebro, Viasat Sport/Viasat Hockey (beror på starttid)
# Leksand-Timrå, S24

Måndag:
# Djurgården-Leksand, Viasat Hockey

Tisdag:
# Timrå-Örebro, Viasat Hockey
# Karlskoga-Förkvallag, S24

Mvh Segeborn, kanalchef VH

Leksand - Timrå på S 24. Jaha :(

mattias - 74: Leksand-Timrå är ju den omgångens hetaste match?
Stockholmare.

Hahl Bundy:

Precis... Du tog orden ur mun på mig. Men men man får vara glad för det lilla man får som flickan sa ;)

mattias - 74: Det är bara en bra anledning till att följa med supporterklubben till leksand! =)

EvilAlixx:

Jag avstår att åka med er då jag är leksing ;)

Hahl Bundy:

Här har du

mattias - 74: Tyvärr. Hade varit med  i en av de 3,4 bussarna om jag åkt .
Nu sket sig allt. :(

Förresten kan man se matchen på via play?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:

Man kan se den på S 24. Jävla pajaskanal. Dyrt och bara laggar. Ang Biljetter så är det ockerpris nån som tror sig vara nån jävla svarta Börs haj :/

mattias - 74: Jag har bara planerat att se matcherna på datorn.
Måste man köpa en månads medlemskap för att se matcherna på S24?
Och hur är det med Viaplay? Sänds dom online?

hubbenorlen:

Vet faktikst inte, det är ytterst sällan jag använder S 24 och Via Play. Kostar mer än det smakar men VIA Play är nog ett alternativ om matcherna går där. Nu har man liksom inget val, man får väl se Leksand - Timrå på S 24 trots allt, man kan ju hoppas att de fått ordning på grejerna.

Hahl Bundy: "Alla matcher som går på VH, VS eller TV10 finns också på Viaplay. S24:s matcher bara på S24. Mvh Segeborn, VH"  Jag bli såå less

mattias - 74: Via play får det bli. Dom sänder väl alla matcher vad jag förstått. 199krför en månad, ingen bindningstid.

Berglund: För att förtydliga. Det där var från en officiell viasat kille, matcherna som står som (S24) är exklusiva till dom och finns ej på viaplay.

Hahl Bundy: Dom sänder inte leksand - timrå på Torsdag :/

Jag gillar viaplay då det e 199 i månaden och man får alla nhl-matcher vilket gör det mkt värt enligt mig men jag blir sur att dom inte sänder alla kvalseriematcher.

Redigerad kommentar

Berglund: Pisshålsrövsmörsdynghål!

Berglund:

Matchen spelas på Lördag ;)

Berglund: Jag får nog avboka operationen eller så åker jag Dan efter.
Hur ont kan det göra?

mattias - 74: Sorry givetvis menar jag Lördag, men även ej hemmamatchen våran på Torsdag(då skaman ju dit men ändå)

Hahl Bundy: Hur va det, var det nån rövoperation? Du får se till att ha ståplats ;)

Berglund: Nej ingen röv op. :)

Hahl Bundy:Då måste man alltså köpa ett månadsabonnemang på S24 och ett på Viaplay.
Sammanlagt 328 spänn. Inte så mycket. Men vad fan ska man med S24 till resten av tiden?

Hahl Bundy: Hehe ok :)

hubbenorlen: Från varje omgång går ju 1 match på s24 så det kan ju bli 1 till timrå där senare, fast man hoppas ju inte.

hubbenorlen: Vad kostar bara matchen? Lika mycket som resan med suppklubben?

Hahl Bundy:

T T: Har redan kollat men tack ändå.

89 spänn.

Hahl Bundy: Om du så betalar en miljon så kommer det att lagga. Det är fan inte värt psykbrytet man får då. Fan vad less jag är.

TT: Jag tror att jag väljer webbradion faktiskt.

Det här är en konspiration... Helt säker!

Hahl Bundy:

Jag kommer följa webradion..

Sedan undrar jag om inte ni kan starta en gnälltråd inför kvalserien som man kan gnällla i , gnäll på Supportrar, domare och allt annat.. ;)

« · 1476032 · »