1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604121 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012

Magnus Rövarn : Äntligen fick Ryno ett skott i ansiktet, det har han gjort sig förtjänt av efter femtioelva pååkningar på Lundström som han mirakulöst inte blivit utvisad för.

Vet timråledningen om att man FÅR ta timeout i ishockey?

Nu känns det tungt... vem vill vinna i tik nu då?

Då går tåget då

stoff: Ja tyvärr

Raggaren Putte: Vilken jävla skandal! Att deras målvakt inte åker ut då han håller fast timråspelarens klubba efter att ha klantat sig bakom eget mål, precis framför kubjäveln...

Olle:

Nu handlar det om att orka sig igenom resten...

usch vad slitna vi ser ut!

superfalle: Nja, i 5 mot 5 har inte Leksand ägt den match jag sett i alla fall.

pefr: helt otroligt att vi inte stängt matchen sen länge, bedrövligt!

Troligen kommer vi bli stirriga nu

DJ Hemp: Jocke "steloperation" Lundström bjuder oväntat in Leksand i matchen och polacken får äntligen peka på målet och blåsa i pipan, och SOM han pekar!

utan lundström skulle leksand ledat med minst 3 puckar

Raggaren Putte: Börjat falla tillbaka lite? Leksand har ju ägt en och en halv period

Raggaren Putte: Dommaren verkar skit glad!

av kubbens kroppspråk att döma blev han väldigt, väldigt glad där

Nu börjar det. Vi har börjat falla tillbaka litet. Och så blir det ett skitmål. Vi måste spela hela mtchen.

DJ Hemp:

Nu blir det jobbigt så in i helvete...

pefr: Jag tror att alla skulle tjäna på att den här exilpolacken som dömer, Warshaw eller vad han heter, helt enkelt får spela istället för en leksing som istället får döma matchen. Leksand får ett vassare anfallsspel och vi får en mer rättvis domarnivå.

Olle:

Vi vet det där. Du har rätt. Jag blir förbannad. Men ledningen har vi...

Och nu börjar vi också att darra i spelet. Skärpning nu för fan. Inga mer indianer.

Olle: vore det itne sportsligare att bara ge domarna klubbor?

Raggaren Putte:

Steg 1: Ge hemmalaget en löjlig fördel av PP.

Steg 2: friställa leksingar med egna skridskor.

Steg 3 blir väl helt enkelt att blåsa av spelet oavsett var någonstans på banan pucken befinner sig och bara döma mål till hemmalaget.

Olle: Allvarligt.....jag börjar bli dödligt less på domarna.
Nu har jag sagt det.

Och nu börjar Warshaw ta upp det en nivå till. Fantastiskt!

pefr: Sånt gäller inte för Leksand, däremot är det ju glädjande att man visst verkar behöva sätta en av hemmaspelarna i utvisningsbåset vid dubbelutvisningar. Det har dom ju sluppit genomgående i den här matchen.

Vilken patetisk filmning av Bibic.

det brukar vara misconduct när man i frustration över ett domslut skickar iväg pucken i sargen efter avblåsning

JOCKE JOCKE hjälte

Raggaren Putte: Haha nu behöver Leksand en extra paus för att "göra" upp isen nere vid eget mål, frågan är om inte Lundström åker på en tvåa nu för att han inte slöade upp isen nere vid heiko peiko i andra kassen innan dom bytte plats.

DJ Hemp: Men det skulle ärligt talat kännas ännu sämre om vi låg under med 2-0... 

Jo, nja, näe.. hmm.. kanske. Vi bör få leda med 5-0.. annars kan de va.

ÖstrandsNisse: Samtidigt är ju det här en serie där "vilja" brukar kunna slå "klass" och det är bara att hoppas att jontes humör inte smittar av sig på övriga spelare.

Mycket bra avslutning på perioden här. Leksand verkar sitta kvar i omklädningsrummet. Fortsätt så här nu i hela matchen.

DJ Hemp: Hur än dåliga våra Timrå-spelare varit denna säsong så skulle det vara intressant att veta hur många spelare i andra lag i denna kvalserie (Djurgården undantaget) som vi hade velat byta mot någon/några andra ur vårt lag. I min värld är det högst 2-3 stycken ur varje lag som hade kunnat ta en plats i Timrå IK.
Sån skillnad är det och det ska vi kunna utnyttja i denna kvalserie.

Redigerad kommentar

yngwie:

Av en trist gammal vana är vi sorgligt medvetna om att en 0-2-ledning är att kasta på sophögen. Begrava och kasta skit på. Därav stämningen antar jag. Men det skulle ärligt talat kännas ännu sämre om vi låg under med 2-0... 

yngwie: Vi har fått så mycket stryk på slutet så vi har lärt oss att aldrig börja fira innan matcherna är slut.

DJ Hemp:

Här var de begravningsstämmning. Var helt säker ni låg under efter att ha läst här men så ser jag att ni leder med 2-0 inför sista på bortaplan. Skärpning va!

sargad: Rögle går på starkt uppåttjack just nu. Hoppas att de hinner hamna i avtändningsfas lagom till omgång 4.

Har inte sett Djurgårdens matcher men av det man läst på diverse forum så verkar de vara riktigt stirriga på isen där ingen vill ta något ansvar.

sargad:

Rögle har viss ES-rutin vilket Örebro saknar sedan mer än 30 år tillbaka. Vet inte men det kan ha en liten betydelse. Gäller ej Växjö men de har å andra sidan värvat nåt djävulskt...

Redigerad kommentar

Springsteen: Jag, å säkrt flera andra.

Med tanke på omdömena av Timrå vs Boförs/LIF hittills så verkar det vara en betydlig skillnad mellan AS o ES. Då blir ju jyrgårns öppningsspel än mer anmärkningsvärt. DIF har ju under sässen varit en klass bättre än Timrå och nu avlossar dom hälften så många skott på mål som Boförs.. könshtigt. Å andra sidan var väl Rögle en 20-30 pinnar efter Örebro i AS o idag smiskade dom in en femetta på'rom.

Jag räknar med att Leksand får spela pp 3-4 ggr o zodra. Minst ett 5-3. Frågan är om vi klarar de, jag är skeptisk.

Raggaren Putte: Ja man känner helt klart igen mönstret. Det är synd att man inte har utökat avståndet tillräckligt mycket för att hålla Leksand borta i tredje. Period 1 och 2 kommer att vara bortglömd och med 0-2 så kommer vi förmodligen att backa hem och bjuda in leksingarna. Vilket lag som helst kan utnyttja ett sånt läge.

Olle:

Då får vi helt enkelt se till att göra likadant på vår hemmaplan. Finns ju ingen logik att knätofsarna ska få styra och ställa i det här. Trist nog kan man inte känna någon trygghet i denna ledning men "normalt" borde vi ha utnyttjat vissa bjudningar och haft en dubbelt så stor ledning. Leksand - så här långt - har ju varit totalt värdelösa. Men mycket återstår. Det kan svänga på en minut, det vet vi...

Olle: Leksand är riktigt dåliga. Kastar bort puckar, ramlar och bjuder på övertalslägen, åker offside, och uppträder som om det var de som har mest att förlora i matchen. Med en jämn domarinsats hade matchen varit stängd vid det här laget.

Samtidigt så länge vi inte får in trean så kan det vända vilken sekund som helst. Så väl känner man sitt Timrå så att man vet att vi alltid tycks hitta en ny väg att förlora matcher på.

dr-nix:

Okej, ja det har ju hänt förr. 22 minuters eufori slash vånda väntar med andra ord.

DJ Hemp: Tydligen får Leksand göra lite som dom vill. Först kontrollerar man plexit med 13 minuter spelade av andra och konstaterar att man kan spela klart perioden, sen tar vi över matchen igen och hade nyss en ramträff. Då bestämmer man sig för att Leksand är förtjänta av en paus och blåser av med 18 på klockan. Patetiskt!

DJ Hemp: man tog paus tidigt för att var tvungen att byta ut ett trasigt plexi.

Springsteen: Ja.

Vad fan var det som hände nu då? Jag bytte skiva och det blev periodpaus med två minuter kvar. Snacka om oseriös sport... Vad är det frågan om?

Loomis:Någon som bryr sig ?

Loomis: Han sitter på bänken iaf.

hubbenorlen: Det är helt sjukt vad Leksand bjuder på indianare i egen zon, nu fick vi precis ett gratis 3-1 läge och än en gång är man kass i avslutet. Uscha, hade man nätat på 1/3 av dom här lägena så hade vi haft 4-0 nu.

En ANNAN sak som domarna måste skärpa till i afton är ju spelet mot Lundström. Leksingarna slashar och kraschar in i honom precis hela tiden och i en normal match hade dom åkt på både en och två utvisningar för detta.

« · 1479399 · »