Olle:
Ja, jag ser matchen själv. Och blir förbannad. Sedan när jag läser samma sak på forumet blir jag ännu mer förbannad och slår näven i bordet. Vi vet alla att domarna är kassa och att alla hatar oss. Men ännu leder vi...
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Timrå har, på klassiskt manér, sjunkit tillbaka lite i inledningen av andra. Leksand har dock inte kvalitén, nu ser det mest ut som att man försöker buffla och fulspela sig in i matchen.
Nu åker vi på en till felaktig utvisning, domarna går verkligen in för att jämna ut det här. Murley lägger klubban runt leksingen och denne håller helt enkelt i klubban tills domaren tar ut den förstnämnde för hakning. Bedrövlig nivå just nu.
pefr: Absolut! Det är för övrigt dags för en timeout nu. Leksand börjar klart bäst och får man inte att avbräck nu så är det strax reducerat.
hubbenorlen: Det ser oroväckande bra ut. Vi kontrollerar det mesta och egentligen bara lite farligt bakåt i BP och sista två minuterna. Annars tycker jag att vi fullkomligt blåser förbi Leksand i mittzon och blir dessutom kvar i deras zon ganska länge ibland. 2-0 målet kändes otroligt viktigt.
Raggaren Putte: Utvisningarna kan vi ju inte göra mycket åt, domarna ger Leksand fördel. Men om vi spelar som vi gör nu samtidigt som vi får något PP med oss också så ska det här kunna gå.
Ny lyssnade jag bara på förra matchen så jag vet inte hur det såg ut då men vi är verkligen större, tyngre och bättre än Leksand i alla delar av banan. Fortsätter man spela så här så ska vi helt klart kunna vinna matchen. Det bästa just nu är väl att man kan se att vi faktiskt har en växel till att lägga i här men att man fokuserar lite mer på defensiven istället.
Vilken sjuk pausmusik dom spelar i Leksand förresten, typ Björk på valium.
Kramer:
Mitt förhandstips slog slint men 0-2-ledningar på bortaplan brukar som bekant innebära högst en poäng i slutänden. Så här gör man inga kullerbyttor inte. Men ett visst leende på läpparna kan man la kosta på sig...