1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604130 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Någon som vet vad som hänt med perra

Olle: Då får som fan rycka upp sig nu och visa var skåpet ska stå. Det här låter som en match dom fan inte ska förlora

Olle: Leksands spelar ett PP som får vårt under säsongen att se ut som Edmontons på 80-talet. Men nu får det fan räcka med BP. Gå upp och sätt en puck och stäng matchen nu!

pefr: Hedström har inte förtjänat alla sina utvisningar i afton men å andra sidan visar han upp ett rätt kasst kroppsspråk där ute. Han måste helt klart snäppa upp sig.

pefr: Hedström var ju oduglig senast och verkar ur balans även idag. Hur mycket jag än gillar Jonte känns det som att han presterar som bästr när han får spela helt utan press.

DJ Hemp: Ja detta är ju en fullständigt normal utvisningsutdelning . :)

hubbenorlen: Just nu är skillnaden enorm tycker jag iaf. Hade vi spelat mot ett elitserielag så hade det mest troligt stått 2-2 nu. Hade ett bättre elitserielag mött Leksand så hade det stått 4 eller 5-0, leksand har bjudit på 4-5 mer eller mindre fria lägen men avsluten har varit bleka.

Domarjävlarna verkar ha bestämt sig nu.

men snacka om att kuben inte tycker om hedström ikväll

Olle:

Ja, jag ser matchen själv. Och blir förbannad. Sedan när jag läser samma sak på forumet blir jag ännu mer förbannad och slår näven i bordet. Vi vet alla att domarna är kassa och att alla hatar oss. Men ännu leder vi...

JOCKE,,,,,,,,

RTS: Nu får Tommy fan ta timeout! Upp med laget för fan , våga våga våga för fan Timrå

timrå spelar på resultat, snart smäller det i baken....:/

Olle: Skönt att du ger mig hopp. Trodde ärligt talat att skillnaden mellan elitserien och allsvenskan skulle vara mindre

DJ Hemp: Du ser väl matchen själv? Då kan du ju konstatera att jag har rätt. Nu åker vi på en till också när en leksing inte klarar av att åka sig fri. Fantasihakning...

Redigerad kommentar

Tro vad som hände med Timo? Han spelade bara 2 byten?

Olle:

Men sluta att snacka om domarna...

hubbenorlen: nervöst är det men Leksand är faktiskt helt jävla värdelösa. Det är BARA domarna som håller dom kvar i matchen just nu.

Olle: Men fan...Fast det är ändå rätt skönt att inte kolla. Har aldrig varitxså nervös som under förra matchen

hubbenorlen: Timrå har, på klassiskt manér, sjunkit tillbaka lite i inledningen av andra. Leksand har dock inte kvalitén, nu ser det mest ut som att man försöker buffla och fulspela sig in i matchen.

Nu åker vi på en till felaktig utvisning, domarna går verkligen in för att jämna ut det här. Murley lägger klubban runt leksingen och denne håller helt enkelt i klubban tills domaren tar ut den förstnämnde för hakning. Bedrövlig nivå just nu.

hubbenorlen: Tvåa på varenda puck

fy fleury, inte låta leksingrna hålla i klubban, då får man utvisning,

Olle: Men nu verkar det inte gå så bra?

pefr: smart där! Istället för att offra timeouten tidigt så skjuter man ner skräp från taket så att dom får skrapa :)

superfalle: det är lungt, önerud fixade det

Men ta en time out för fan

pefr: Absolut! Det är för övrigt dags för en timeout nu. Leksand börjar klart bäst och får man inte att avbräck nu så är det strax reducerat.

Olle: dock mysigt att man hör timråklacken sjunga medan leksingarna visslar

Loomis: Vet ej, jag missade inledningen. Nu buar leksingarna åt skadade spelare igen, vilket pack.

Olle: var är pärssinen ?

Är så stolt över alla röd-vita på läktaren som tagit sig till Leksand för att stötta laget i våra hjärtan!!!
Själv får jag nöja mig med att se matchen på webben :-)
Kom igen Timrå, se till att komma hem med 3 pinnar nu!

Raggaren Putte: Leksand har ju helt klart problem med att låsa situationer i egen zon, vi får snurra runt, byta positioner och göra överlämningar hur som helst.

hubbenorlen: Det ser oroväckande bra ut. Vi kontrollerar det mesta och egentligen bara lite farligt bakåt i BP och sista två minuterna. Annars tycker jag att vi fullkomligt blåser förbi Leksand i mittzon och blir dessutom kvar i deras zon ganska länge ibland. 2-0 målet kändes otroligt viktigt.

Vi har väl inte hållt en två målsledning på hela säsongen så jag är skeptisk. Kriga på nu. Det vore kul om någon på plats lägger upp lite klackbilder

Raggaren Putte: Kan inte se matchen. Hur ser det ut?

Raggaren Putte: Utvisningarna kan vi ju inte göra mycket åt, domarna ger Leksand fördel. Men om vi spelar som vi gör nu samtidigt som vi får något PP med oss också så ska det här kunna gå.

Ny lyssnade jag bara på förra matchen så jag vet inte hur det såg ut då men vi är verkligen större, tyngre och bättre än Leksand i alla delar av banan. Fortsätter man spela så här så ska vi helt klart kunna vinna matchen. Det bästa just nu är väl att man kan se att vi faktiskt har en växel till att lägga i här men att man fokuserar lite mer på defensiven istället.

Vilken sjuk pausmusik dom spelar i Leksand förresten, typ Björk på valium.

Kramer:

Mitt förhandstips slog slint men 0-2-ledningar på bortaplan brukar som bekant innebära högst en poäng i slutänden. Så här gör man inga kullerbyttor inte. Men ett visst leende på läpparna kan man la kosta på sig...

Olle: Har samma känsla som i förra matchen. Vi har ett klart högre grundtempo och generell spelnivå än lagen nerifrån och den största fienden är oss själva. Kan vi bara fortsätta att vara noggranna i egen zon och undvika idiotindianer och utvisningar så borde det vara grönt.

pefr: Slaget som klöv klubban var typ så hårt att den trotsade tyngdlagen och delade klubban i tre delar istället för det normala två men dom bortskämda bönderna på läktaren verkar fortfarande inte kunna acceptera en 5/1 ratio när det gäller fördel hos domarna ikväll.

DJ Hemp: Fan vi leder med 2-0 nu äre kört.......

leksandspubliken fortsätter dominera, den där klubban gick sönder på grund av motvind, det var ingen som slog av den...

Frella: Det osade mål några gånger innan det också. Det var inget konstmål direkt men med tanke på hur spelet har sett ut så är vi klart förtjänta av 0-2. Lite jämnare fördelning av utvisningarna nu i andra så ska vi kunna ta det här.

Spela hela vägen till paus nu. Ser ut som att vi redan gått ut.

Raggaren Putte: noga nu sista minuten

pefr: JAA! Rättvist! Vi är bättre än Leksand på allt och inte ens domarna kan hålla dom kvar i matchen just nu.

Jaji!

Olle: Mål av Mihajlovic tydligen enligt webradion...

pefr: bra!!!

Olle: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

fan vad skönt...

Olle: välkommen till dalarna, typ.

« · 1479332 · »