1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596965 inlägg · 6213 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012

mikenomad: Kirurgen! Det är det han är här för, sen får han glida hur mycket han vill. Fem assist så här långt...

Fönen bra i kassen, men knappast omänsklig. Han tar det han ska och det var han skyldig till efter 4-4 och 2-2 mot BIK och LIF. Annars så är Torpet en gigant!

Redigerad kommentar

Att vi skulle stå på 10 pinnar efter 4 matcher det trodde i alla fall inte jag när Bofors gjorde 1-3 i första matchen.

KORITFW: Kung kung

Bissett_19: Önskar jag kunde säga detsamma, men jag låter bli några matcher till.

PS, Sänk dom gröna grisarna nu!

Berglund: Hahaha, ska ner och se legenden i alfta nu snart!

Olle: Hahaha Stånk-Tommy

"Om man säägeeer, jag ha ju aldrig fått nå plus i kanten det kan jag ju säga.....MEN jag kan ju häller inte säga att det e nån som har varit nöjd som ha varit här, de kan jag ju säga"  :-P

Hahl Bundy:

Seger mot Djurgården på Lördag och ni är klara.

Bragd-Birger:

Nja. Hela Örnsköldsvik sitter ju och håller tummarna för att Timrå ska tvåla dit Djurgården. Jag tror du överskattar rivaliteten en aning.

För att citera det Joakim von Anka sade när von Pluring flyttade ifrån Ankeborg för att slippa konkurrensen:

"Jag befarar att pengar inte är allt. Nöjen är också viktiga. Vad tjänar det till att vinna om man inte får se förlorarens sura min?"

Bragd-Birger: Tommys "Yippe-kay-yeah motherfucker" vid Linkans macka till 2-0 är en modern klassiker.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Vad stolt jag blir.....tror jag.

Bragd-Birger: Man undrar hur glad man skall vara eller drömmer man

: låt oss drömma ett tag till !

Andersson: Är dock ett par säsonger sen vi slog DIF på Hovet

Andersson: Det är 18poäng till att spela om så vi får inte bli för kaksiga bara för att vi leder med 4p efter endast 4 matcher,allt kan hända men det ser onekligen bra ut inte spelet men pointsen.

Hahl Bundy: Mentalt är jag redan där.

Kramer: Man får komma upp med nån ny variant för motståndaren brukar ofta genomskåda sånt där snabbt. Men jag kan ju börja förvirringsbyggandet redan nu med att säga att dubbelmötet med Djurgårn är 6 säkra pinnar för TIK.

Bad_Brett: Helt korrekt, det kan skita sig ända in i omgången 10. Fokus, ödmjukhet är ledorden.

Bragd-Birger: Kom över då.

Hahl Bundy: Jag är kåt.

KORITFW: SJUKT jämn tabell under Timrå. Frågan är, gynnar det oss eller inte? Jag har druckit minst en öl för mycket för att vara kapabel att bedöma det. Men nu vill man veta hur det är med Pelle.

Bragd-Birger: Jag är full.

Andersson: Ja, fy fan. Då är det salamihissarläge i Medelpad och flaggor på halv stång i Övik.

Timrå Icon: Tommy är ingen människa och ålder blir då oväsentligt. Han är ett slags sagoväsen.

Raggaren Putte: Kör samma förvirrningstaktik vid nästa match också, funkade ju klockrent...:)

Ganska rolig tabell om vi slår DIF på lördag ?

Olle: Häärligt, hoppas verkligen asen från Skamsen åker ur

Timrå Icon: Jag gillar Tommys ord där: "Jag säger inte att det är sämre men det är sämre skärpa och sämre intensitet"

Timrå Icon:

Bråka inte med Tommy "Salami snake" Andersson. Han har förtrollade senilsnören!

1 Timrå 10P (+6)

2 Djurgården 6P (+1)

3 Rögle 6P (0)

4 Bofors 6P (-1)

5 Leksand 6P (-1)

6 Örebro 2P (-5)

Olle: Tommy ser hundra år gammal ut. Undra hur han ser ut efter ks....? Som Gandalf kanske....

Burkmat: Jaa! Där vann Örebro på straffar!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Örebroooo!!

Olle:jag tror inte GammLinkan kommer maska mot skansen..tvärtom tror jag han är vill sänka dom, han är ju för fan proffisionell..Nää det tror jag inte på..Maskning alltså..Ähh va fan vi e klara nu! ES 2012-2013

Bragd-Birger: Jonte har blivit sämre och sämre konstant efter den fantastiska matchen emot LHC.

Status på Hallin?

Blizzard: Man spelar väl det spel som tog Växjö upp ifjol? Konsekvent arbete med fokus på defensiven och hå när läge ges. Det funkar ju bevisligen.

Oavgjort i Leksand , inte fel det heller  =)

Otroligt skönt! Det här är ingenting för folk med svagt hjärta.
Vi spelar urkasst o tar 3 p. Hur gött är inte det?

Lundström o Torp matchens giganter.

Nu måste jag vila mentalt.... Det får bli ett antal Innis & Gunn!

JAAAAAAA!

Torsdagsmys!

Jävligt svår match, men bra defensiv och en majestätisk Jocke gjorde att det aldrig blev riktigt svettigt. Men visst fan var det tillbakapressat mellan varven. Det sköna när man möter allsvenska lag är dock att man blir betydligt snällare straffad för dom missar man gör.

På den negativa skalan - vad är felet med Jonte? Han har gjort allt annat än att förtjäna sin position i laget så här långt i kvalet. Nonchalant, tvehågsen och seg. Gillar snubben, men han förstör mer än han bidrar nu.

Men, men. 3 underbara jävla poäng! Nu blir det mindre anspänt mot DIF. Poäng på lördag är en riktig jävla fetingbonus.

Hockey är en underbar sport!!1

Hoppas Örebro kan ta bonuspoängen på straffarna....

Och straffar i Örebro. Djurgården med ribbskott med 20 sekunder kvar av OT.

Go Conny go!!

Vilken film ska super-tommy ladda upp med inför dif? ;-)

Burkmat: Vi kan ju vara nöjda över att Jocke tog förstaspaden och inte riddarn, nu är vi ju i exakt det där läget vi snackade om innan, där några ex DIF:are kan stjälpa moderklubben. Jag hoppas att man är snabb att bänka Bremberg om han hänger extra mycket med huvudet i dom två kommande matcherna.

Fårdtår inte vad vi gör! Vi utklassar alla allavenska lag när vi åker akridskor sen så slutar vi totalt och gör det onödigt spännande!!!!

Bad_Brett: aldrig att Timrå viker ner sig, nu e vi på G, det törs jag faktiskt säga med handen på ?

Leksand vinner på ett slumpmål i OT. Vet inte om det är bra eller inte.

Kongo: Riddarn nästa då.

sargad:

Otroligt tråkig match för de som inte håller på Timrå, men ack så effektivt. Timrå gör det helt rätt som backar tillbaka och väntar på motståndarnas misstag, istället för att försöka föra matcherna som MoDo försökte med i fjol.

Det kan fortfarande skita sig om ni torskar båda matcherna på Djurgården, men det ser väldigt, väldigt bra ut i dagsläget.

Där sprack det. Jocke dansade efter matchen och har fått hybris.

L
U
N
D
S
T
R
Ö
M

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Inget är vunnet än men det här är så jävla starkt och så jävla vackert så jag är gråtfärdig!

« · 1482055 · »