Dexter : Det är ju signumet för en timjååsupporter! Dom ondar, hånar & är allmänt tragiska men vill att andra lags supportrar ska tycka synd om dom i "svåra" tider. Det lustiga i det hela är att dom inte inser hur patetiska många av dom är! :)
Lycka till timjåå.... eller?
"Ingen känner igen mig, jag är inkontinent" skrattade han bullrigt. "Du menar inkognito?" frågade vi. "Ja, det med" sa han med ledsen blick."
Men har modoiterna inte ens sovit i natt? Är vi såå viktiga för dom?
Fantastiskt...eller nåt.
Timrå Icon:
"Sen åt han sin termos köttsoppa, fortfarande med skägget på. När han var klar så såg det ut som ett blött lodjur kröp in i munnen på honom."
hahaha!
Frella: Hedman är gjuten! Men Motin-Nej tack! Alldeles för långsam samt bedrövlig passningsspelare.
Torp visat klass på sistone.Robinson kvar o ev Dalrot.
Halonen försvinner. Granat har spelat upp sig på slutet men räcker det?
Michalik knappast kvar. Nån juniorback kommer säkert till samt förhoppningsvis en klassback.
Bremberg blir inte kvar., likaså Murley. Dessa har dock ryckt upp sig lite på slutet i alla fall.
Molinder hoppas jag försvinner. Håller bara allsvensk klass. Hagos vore bra om man kunde få bort. Sista säsongen blir det för Timo. Knappast att gnagarn blir kvar. Kan Bagarn på klartecken så kan det bli bra, för när skadan inträffade hade han börjat hitta rätt.
Önerud och Hallin får ses som ryggrad. Spelare som Boyce, Friberg, Jonte, Larsson, Fleury och Röymark hoppas jag blir kvar. Lindqvist?
Budgeten säger naturligtvis ifrån önskningar men kan man få in en klassback resp en klassforward plus en del juniorer och att vi blir ett lag med hjärta så ska vi bli jobbiga att möta!
Sist men inte minst en riktigt bra målvakt är ett MÅSTE!
Bara hoppas vi kan bli liknande som säsongen 2002/03 efter att Zäta lämnat oss och alla tippat oss sist!
Att vi kan ha en lika bra målvakt som då och bli lika åkstarka och jobbiga att möta .
Så inget är omöjligt. Med hård träning och rätt mentalitet och en tränare som verkligen fungerar så kan detta bli bra.
Men först och främst gäller tre poäng i denna röda kväll nåt annat finns inte. För i detta Lilla SM ska vi bara vara sämst tvåa!
mikenomad: Jag är orolig för matchen ikväll.
Känns pirrigt i magen...kan ju bero på att magen håller på läkas oxå...lite osäker.
mikenomad: Jadå har aldrig haft nån.
Käkar plommon.....vill inte se mer plommon....ever!
Magnus Rövarn : Han är stabil i mitt tycke. Han levererar godkännt med poäng för en all-round back åter igen (Bara Robinson har mer). Han har -1(bäst av backarna) i klart sämsta Elitserielaget i år. Inte mkt utvisningsminuter (24). Spelat alla matcher med en snitt istid på över 22min, vilket gör +/- mycket mer imponerande. Helt rätt ålder för att bygga in i en stomme.
Han är en all-round back med lagom storlek som platsar in på 6 backar i istortsett alla Elitserielag enligt mig, varför ska vi inte behålla honom då?
Några tankar inför kvällen.
Det är läge att gå in o briljera ikväll.
Jag vill se aggressivitet o snabbhet. Jag vill se 3 p.
Just det jag höll på att glömma....Jag vill ha domare utan synfel!
Rögle torsdag sänds på TV10.
Djurgården lördag på Viasat Hockey.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Jag håller med dig men vi har ett stort problem. Örebro har två raka förluster och TIK har två raka vinster. Motståndare brukar vända trender när dom möter oss. Problem? Ja kanske, eller skall vi ändra på den trenden i kväll? Det kan ÖSK få vara med om.
Kattgubben: Nu är twittraren i högform haha! Har han hittat Connys 7,0:or i omklädningsrummet....?
"När vi kom in i omklädningsrummet idag så var det tomt, på tavlan så stog det "no shots and no goals makes Tommy a dull boy".
Sen dunkade han upp dörren med en yxa och vrålade "HERE'S TOMMY!". Inget lyfter motivationen som filmreferenser. Enligt honom i alla fall.
Larsson fattade inte ens att det var 'the Shining' utan suckade "det där har du snott från Simpsons". En lavett fick honom att tystna."
T T: Jaså, men vem är han? Hur har han lyckats släppa ett 20 tal skivor som dessutom kommit in på Spotify?
Grabben måste ju vara stenrik o leva livet i Hollywood nu för tiden ;)
Hahl Bundy:Slagsmål och slagsmål... att bli fegt nedslagen bakifrån är inget slagsmål imo.
"80-årig kvinna blev av med handväskan efter slagsmål"
jojo, skönt att Himmelfarb är avstängd. Han är störig - speciellt Jihdes uttal av hans namn. :)
I kvalserien kan ingen höra dig skrika, men jag gillar läget. För utomsocknes med mer eller mindre stort engagemang för sporten ishockey är Timrå IK inte supersexiga. Vi är inte "mesta mästarna" som Djurgården, vi har inte 100 miljonersmiljoner fans som Leksand och vi har inte Conny Strömberg som Örebro har (enligt vissa härinne har vi dock egna varianter). När Timrå IK spelar bortamatch i valfri islada, som inte ligger i Övik - så stannar folk hemma. Det kommer ju ändå inte hända nåt spektakulärt iallafall liksom.
Här hittar vi grunden till varför jag gillar läget. Timrå får spela sina matcher lite i skymundan och vi plockar en hel del poäng utan att det blir ett mittuppslag i Sportbladet. Djurgården plockar en trea av Leksand och blir höjda till skyarna, samtidigt som både DIF och LIF analyseras in på bara skinnet (Hade inte Ölvestads kvalserieskägg växt väldigt lite sedan förra matchen? Verkade det inte som om Bibic möjligtvis glömt att knäppa ena damaskhållaren?). Timrå tuffar på vid sidan om och plockar sina poäng. Det skrivs nån liten artikel i Aftonbladet om att Murley gör mål och nån fullständigt okänd bloggare tycker Timrå har tur och att livet är orättvist i allmänhet.
Helt plötsligt har Timrå plockat så många poäng som krävs för få antingen guld eller silver i Lilla SM. Ingen vet riktigt vad som hände för det var ju nästan ingen som såg på. Alla damp-barn inom journalistkåren hade ju fullt upp att springa runt på Johanneshog eller i Tegera Arena för det var ju där som folk skrek mest och flest saker. Inte mig emot. Ni sköter ert så sköter vi vårt. Vi är ju bästa röd/vita laget och vi ger aldrig upp.
Efter 10 omgångar av elitserien brukar man säga att serien "sätter sig". I kvalserien kan man se tendenser efter 9 spelade omgångar. Så jävligt är det. Men bättre start än så här hade vi nog inte kunnat få. Nu kör vi!
Otroligt viktiga matcher de 4 kommande (Ja Alla är lika viktiga) men det känns som vår ES status avgörs nu.
Rögle borta, DIF borta, DIF hemma, Rögle hemma så ser programmet ut.
2 boogeyteam i 4 matcher på raken.
Jag är ännu mer skitskraj nu.
Timrå spelar en sympatisk hockey men Timrå är den trevliga killen alla gillar men ingen vill ligga med. Timrå blir inte mer än en sympatisk polare med alla (nåja).
Det ser lagom trevligt ut men det görs inga barn direkt. Inga mål heller nästan. Bara 2,3 st trots massor av chanser.
Den yttersta talangen, skärpan och förmågan saknas helt enkelt.
Upprepade gånger misslyckas man med enkla passningar och med avsluten framför mål. Timrå tvekar alldeles för mycket och för ofta.
Vi måste in i skiten.
Nåja, en krampaktig, hopplös och skräckslagen seger är en seger det också...
Jag beställer flera segrar till tack men inte lika krampaktiga...jag vet inte om jag orkar med det nämligen....det är nog jobbigt som det är ändå.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Expressen har hittat en back-stjärna.. vad heter han ?
Jo Mattias Karlsson !!!!???? är det sista April , han minst lika dålig nu fast han har fått bättre medspelare .
Nybbe:Vår käre Anton Lander skrev detta till Mattias Karlsson på Twitter för ett par månader sen :
@MK850415 lugn nu gosse, med din spelstil måste du ha så många parkerings böter satt det är löjligt?!
=)
@TimraitenTimrå, vin, och skalade druvor.
#gamedayhehe