1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609725 inlägg · 6214 ämnen
« · 3016071 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Barken smällen in 4-1!!!

Zource: Och du har skändat din far, mor, syster och bror

Sv: Apropå nånting...
Sanyet: 92an i m0d0 grinar till domarn när han åker på lite vanligt slutspelsgruff 😄

Björka leker med modoliderna

TIK_TIK: kommer raset nu i matchen?
3-1 på några minuter 3 pp 3 mål

MoDo spelar mer å mer likt Växjös dynghockey.

Nacka TIKare: Han höjer sig säkert när de blir tuffare motstånd .... eller nått

Gathlopp: Barkemo imponerar inte direkt. Många misstag.

Följer bara serien som Timrå är i. I dag tänkte jag kika på BIK. Klarade av 11 min. Låt oss aldrig hamna där igen. Fy fan vad värdelös hockey. Omöjligt att värdera Barkemo också för ingen får den press man får i SHL. Han kunde knappt styra ett PP ändå. Försiktigt optimistisk att vi ska förlita oss på honom. Väldigt försiktigt.

Nu blir det inte mer hockey i dag.

Ser nu att Barkemo har nummer 91. Så nu tycker jag att Pääjärvi får tacka för sig och ta pension.

Vore guld att plocka 91 från Pääjärvi om han vägrar sluta.

Rallarn: Hade gärna sett Boyce på marknadsavdelningen. Där behöver det vårstädas lite. Samma lika på kommunikationssidan. Byt ut två av dessa 4 och sätt några provisionsbaserade säljare.

Det är FÖR dåligt på marknadssidan just nu. Och hur mycket kan det finnas att kommunicera?

41 poäng på 67 matcher Konsta Kapanen 23 år i KalPa, kusin till Oliver. Utgående kontrakt. Kapanen som Kapanen...

3-0 Saipa

Nu när man är lugn o positiv efter dagens SHL, ska man titta lite på MåDä kanske?

Gathlopp:
”#3015069 · Gathlopp · · 2026-04-02 01:44
Charliejfz: Tangnes vände 0-3 till 4-3 i Schweiz med Lander och pizza. Den känslan, som tränare och auktoritet, är det bara han i hela SHL som kan förmedla just nu. Den här serien är avgjord. Grattis Rögle som första lag någonsin i Sverige att vända 0-3 till 4-3.”

Svårt att ta in att Tangnes, som huvudtränare, kan vara 1 seger ifrån att vända 0-3 till 4-3. I två olika länder inom loppet av 4 år. Mäktigaste CVt

Jobba Håkan Loob, än finns tid att trixa och mygla!

Rip Kirby: Jobba Mögel!

Montén Python: 3-3 i matcher!

Nisse på Mon or: Haha. Läser på Aftonblaskan att FBK inför matchen skall ha kört videosekvenser på jumbotronen med allt de blev bortdömda förra matchen.

Självinsikten där, ett FBK som alltid annars har med sig allt som domslut heter.

Att Berglund inte fick en femma mot oss när vi mötte dom. I ett väldigt viktigt skede av matchen.
Men nu tjuter de när samma Berglund åkte på en tjuvsmäll.

Karma alla vänner. Karma.

Saipa gör 2-0 en man kort på en 5 minuters utv.

Rip Kirby: helt otroligt om det händer IGEN

Knylan: Färjestad gör 2 mål på 2 minuter. Hörde jag pyspunka, RBK?

Knylan: 2-3 ......

Rip Kirby: Det har väl sagts förr, men nu hänger den där oskulden i svensk hockey att lyckas vända 0-3 till 4-3 i matcher löst. Kan inte ha hänt många gånger att ett lag ens tagit ikapp till 3-3, det brukar i stort sett alltid bli 4-2 till slut ändå.

Jag hoppas Rögle håller ledningen denna gång

Joslan00: solklart mål helt sjukt att domaren tar bort det. Dessutom Larmi som trippar Olofsson

Jag tycker att det borde varit 0-4. Godkänt mål.

Rip Kirby: Dom är så bedrövligt defensiva å se-färg-torka-tråkiga

Rip Kirby: Rättelse, 0-3 fortfarande.

Andersson: blir FBK "bortdömda"?🤣

Karlsson74: och fler klubbar verkar ta efter! Kul att vi verkar vara i framkant en gång!

Andersson: Hela Sverige skrattar!

Ja, men Lejkers är väl på inga sätt odödliga?

4-0 till bollklubben från Rögle!

Rip Kirby: verkar bli match 7, den tar ju Rögle alla dar i veckan. Men kan dom få bort HC Plast sedan?

Nu blir det Kniven mot Ässet. Ei sa pääiitää...

Tom Topp: Fuskklubben-Ouöögle, 0-2 i detta nu. Är vi på väg mot en klassiker? 🤟💪😅

0-3 nu. 🤣🤣

Tom Topp: Jag tror också sportråd är helt rätt väg att gå, och framtiden för de flesta hockeyföreningar. Heldre ett sportråd som diskuterar igenom värvningar beslut och färdriktningar , än en enskild person som näst intill ensamt tillåts köra sitt eget race, endast med ett gäng nickedockor runt omkring sig.
Nubben nämde det väl också i ett avsnitt av Domustrappan...Att det är skönt att ha några att bolla ideer och tankar med .och hela den biten..

Rallarn: jag tror faktiskt att den här föreningen är på rätt väg med sportråd och dom som sitter i ledande ställningar. Jag tror även på den nya tränarkonstallationen. Men jag är å andra sidan obotlig optimist!

Läste lite lite om vår nya klubbchef, hon är ju utbildad byggingenjör! Inte konstigt att det börjar byggas om en hel del i arenan, låter spännande med den nya terassen som ST skrev om.
För övrigt verkar hon otroligt kompetent sett till hennes meriter tidigare i arbetslivet och hon har funnits mitt ibland oss hela tiden, bl.a med säsongskort i 25 år på sittplats och suttit med i styrelsen.

Montén Python: vi har väl aldrig brytt oss om produktion? Vi vill ha spelare som är sköna killar och bidrar till en god stämning i omklädningsrummet ..spelare som förhoppningsvis kan ta nästa steg och blomma ut. Att värva lite mer på chans är mer vår grej.😏

Kulltorp: 😄😄😄

Tom Topp: Tror de gör det, enda skillnaden är väl att påskharen är tremänning med allihopa..

Zource: hur har ni det uppe i frikyrkonästet? Firar ni påsk?

NotAChipmunk: Lite tveksam produktion? Jag menar inte ens en poäng per match i NHL...
(Obs ironi med tanke på kraven från vissa)

Anton Lander har skändat Jesus! 😠

Gath kanske kan få med honom? Har ju jobbat tillsammans i OS bl.a.😂

Karlsson74: kanske Madsen tar över danska landslaget?

Zäta75: Diskussionen har antagligen inte kretsat runt Madsen vs Molinder utan kring vem som skulle ersätta Marklund. Den roll Madsen haft försvinner, och den verkar utifrån sett varken ha rört backar eller forwards specifikt och då faller han helt sonika bort.

Zäta75: absolut.. trodde att man skulle skola in Madsen ordentligt..och så småningom låta honom ta över huvudtränaruppdraget .. men som sagt. Kan vara bra att han får komma ut och testa sina vingar utanför föreningen ett tag.. och sedan komma tillbaka vis av erfarenhet.

Ja det borde väl släppas nåt påskgodis ut Nubbens påskägg snart? Dichow som spelat klart för länge sedan först och främst? Har väl förhandlats ett bra tag där?
Eller de förhandlingarna kanske har gått i stöpet?
Sen väntar man väl bara på att BIK och Saipa spelat klart innan man släpper nåt officiellt.

Söderöver: Inte ens påskmust?

Nytt avsnitt i Domustrappan.

Spekulationer.

Karlsson74: Jag hade hellre haft kvar Madsen istället för att ta in Molinder i tränarstaben. Madsen har som bekant arbetet i 3 år tillsammans med Gath i det danska landslaget med framgång så lite underligt är det att man väljer Molinder istället. Men man verkar tro mer på honom helt enkelt tillsammans med de andra.

Karlunden är jag som sagt skeptisk till. Men framtiden får utvisa. Jag har inte alla fakta på bordet gällande honom mer än att han är orutinerad och lyckades väldigt dåligt med boxplay under säsongen. Hoppas att det funkar bättre tillsammans med Gath.

Trevlig Påsk! Snart bör vi höra något om nyförvärv och spelare som det eventuellt bryts med.

« · 3016071 · »