1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612315 inlägg · 6214 ämnen
3026999 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: just heikkinen vill jag minnas hade förbannad motstuds i början på säsongen, mycket skott som var ramträffar, bra räddningar av målis osv, sedan kändes det lite som att det gick troll i grejjerna för hans del.
spontant borde man uttnyttja hans skott i PP, ställ han på dahlens plats och mata direktskott bara. så kommer det ramla in 10-15mål gissar jag på.

JanneH: Jo men jag tror ändå att det finns där.. Han hade ändå nedan statistik med en väldigt trubbig omgivning stora delar av säsongen.

4a i skott på mål i laget (Dahlen, Pettersson och Lander före)
4a i tacklingar för forwards
Delad 2a i GWG (enbart slagen av Dahlen)
+- 0, enbart inne på 17 bakåt (beror på speltid kanske)

Spelade i snitt 15 minuter per match, vilket är någon minut högre än botten 6 (Westfält, Lilja, MPS, etc).

Jag tycker iallafall att något fanns där, rivigheten och snabbheten. Fanns ju en anledning till varför han kunde gå med Lindberg och Hugg säsongen innan och inte gjorde bort sig. Han är ett bra komplement till två toppspelare tror jag.

Tror inte att halva laget lyckas pricka sin sämsta säsong någonsin samtidigt bara sådär, utan det beror nog på till delar (åtminstone) av Tommys något mer defensiva och ”tråkiga” hockey.

Inget ont om Tommy, han fick väl det som uppdrag att hjälp oss överleva denna säsong. Vilket han gjorde. Om än kanske med något tråkigare hockey.

Red Bulls: Jag hoppas precis som du att det fortfarande finns en chans att Heikkinen blir den målskytt vi värvade honom att vara men han hade ju en hel säsong på sig att visa det? Verkar vara poppis här inne nu att bara skylla allt på Tommy Samuelsson och hans "gamla defensiva tråkhockey" men är det verkligen så enkelt? Nu har jag inte kollat statistiken men nog känns det som att halva laget gjorde sin sämsta säsong i karriären och som coach är man ju ansvarig att få ut mer av spelarmaterialet men worst case scenario så är inte spelarna bättre än det de visade upp gångna säsongen.

RYGG HANS: Korrekt, andralinan saknar en rightare. Jag ser dock ingen lösning på det då vi har ett överflöd av rightare i bottom 6, snarare än top 6. Fjärdelinan ser jag mer som en shutdown line ändå så där spelar väl fattningen mindre roll.

Smörgåsen : Ja, kanske att den väger för lätt och att vi kräver för mycket av Eriksson. Jag skulle kunna se att man switchar Eriksson och Lander. Skulle ge lite bättre fördelad tyngd och fortfarande ge Eriksson helt ok lekkompisar att utvecklad bredvid.

Jåkkinen: Ja Kentää lär nog kunna trolla fram nåt bra och kapital verkar det finnas gott om i Umeå. Gäller att Nubben&co ligger steget före nu så inte löven glider förbi oss. Vi borde ju ligga steget före med mer år i SHL och fler spelare som lirat på denna nivå men våra sk breddspelare måste också steppa upp och visa sej. Fler måste kliva fram och producera mer och nu har vi ju inte Jonte längre heller. Blir konstigt när det drar igång och ingen #54…den tanken gör väldigt ont tycker jag. Hur som så borde vi ligga före Löven på det mesta och även organisatoriskt. Klarar dom sej kvar det berömda första året så kan dom bli farliga längre fram.

RYGG HANS: Jo, han är inne på det själv i artikeln. Samt att befintliga spelare naturligtvis blir dyrare.
13-15 spelare blir kvar, resten nyförvärv.

Gäller att han nailar nyförvärven iaf.

3026999 · »