1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21

1280322 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
bobrov: hynning kan vi skicka till sundsvall. han suger just för tillfället och har gjort ett bra tag.. kom tillbaka när du blivit bättre....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Bragd-Birger: Jag håller med,när vi får in fullt manskap och Hynning inte
presterar något upp på laktarplats....slut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Timrå Icon: hejja lite ifrån mig med då. Önskar jag kunde vara där.. skulle så gärna gå på alla matcher men det är ju lite svårt.. jag ska sitta i soffan och hejja på dom!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
RTS: hämta hit sonnenberg säger jag bara!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: Den här matchen får gå under epitetet: Lär o gå vidare.
Det är ju trots allt en hel del nya men jag är "liite" besviken över inställningen. En riktig skitmatch helt enkelt.

F.ö får man väl hoppas att det skiter sig med Ryssland?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
RTS: Ja det är ju alldeles uppenbart att vi i en sån här match lider mer än vad LHC gör trots att de saknar sina tjecker. Det är bredden, bredden och åter bredden. LHC har trots allt spelare som Zackrisson, Murley och Håkanson att tillgå. Med i stort sett bara brunkare så är det svårt att försöka få till nått konstruktivt och allra helst i pp.

Sen tycker jag ändå att man kan få vara lite kritisk och besviken för man måste kunna anpassa spelet efter materialet. Hade vi gått in i matchen med målsättningen att bilda köttmur och få ner deras fart istället för att själva försöka ligga på och genom det tappa mittzon så hade möjligheten till poäng varit betydligt större.

Edit: Vi måste kunna grisa mer borta helt enkelt. Det problemet har vi haft under ett gäng säsonger nu, men det är väl så att bortaspöket är svårare att ta död på än man tror, trots nya tränare och en hög spelaromsättning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
RTS: Du o jag RTS. Du o jag :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: Finns inget att fundera på! Signa honom om han vill stanna o bort med Valdix.
Dessutom måste dom lösa Sonneberg så att han dyker upp.
Ut på Tiggarjakt! Han måste in.
Vi har för tunn trupp o det har vi sagt länge.

F.ö vaknade jag nu, det är piller överallt: rosa, gula, röda blåa you name it!

Man kunde må bättre om man säger så!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: Nä, han har 2 saker att göra, förläng med Lindqvist och ta hit Sonny.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Att farten o intensiteten skulle minska kraftigt till denna match bör nog allihop förstå.
Finns ju inte en chans att man kan spela som´mot Frölunda flera matcher i rad, det kan inget lag, och defenitivt inte Timrå med 3-4 nyckelspelare borta.
Truppen våran är tunn som det är med alla spelare med, när sedan dessa är borta KAN kan inte Timrå spela på sitt vanliga sätt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
RTS: Finns det annat att gör för Linkan än att sätta sig ner att prata med Lindqvist och riva det där kontraktet som man sägs ha tagit fram åt Valdix?:
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Bragd-Birger: Håller med helt o hållet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
The great one: Hynnings nonchalans verkar sitta genetiskt. Tyckte han var en av få spelare som utmärkte sig negativt i premiären också. Hade han kunnat kombinera sina skills med en rejäl dos sisu hade han lirat i NHL i stället för att gamnacka sig genom elitserien.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Insatsen igår var under all kritik. När man har så många stjärnor borta så brukar dom andra spelarna lyfta sig, men igår vek alla ner sig. Vi drog på oss utvisningar på löpande band för att vi inte vann närkamperna. Det såg långa stunder ut som fjolåret på bortaplan. Hynning är verkligen en spelare som kan gå en på nerverna. Snacka om nonchalant. Ingen krävde vinst igår, men man kan förlora en hockeymatch på olika sätt. 13 skott på mål på 3 perioder är ju inte heller bra. Nu glömmer vi denna insats, för jag vill inte se denna håglöshet igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Är bara att konstatera att vi inte har råd att ha 1a och 2a center + bäste vinge borta. Hoppas verkligen Corso och Hirso är tillbaka inom någon match.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Och nästa gång och nästa gång och nästa gång...för då ska jag till Ö-vik och se ett fullt och friskt Timrå smiska MoDo i fjällande räven ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: de stämmer säkert . man ska inte lyssna så mycket på dom här som sitter på sån där idiotsäker info direkt från omklädningsrummet som dom säger . den stämmer väldigt sällan har jag märkt . jag gillar mer de som sägs i tidningen . högre rätt procent
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: Int fan e jag bitter?!?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Timrå Icon: haha ja visst är det, och spelar timrå som dom gjorde hemma sist ja du då jävlar.. haha då lär ju lule få smaka riktig puck allså.. =) nu glömmer vi den här matchen. vi tar dom nästa gång.. haha
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
superfalle: Nu vet jag ju varken in eller ut i frågan men i så fall hoppas jag att den officiella förklaringen är den sanna förklaringen, en muskelskada i bålen kan väl inte vara så seriöst. Han är ju finne ffs! :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: fast de vet dom ju inte . för den senare officiella versionen är ju muskel skadad i bålen . haha
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Timrå Icon: Men sluta nu. Spara den riktiga bitterheten tills vi åker på något riktigt jävligt. Avstängningen var sur men nu är det överspelat. Nu är det ny match om två dagar, bryt ihop och kom igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Jajjamen! Då är det hög tid för skoterraggarnas baksmälla!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
superfalle: klart gör inte du??
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: ok . hoppas det .
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: Jag tror och hoppas att vi har tillräckligt många ledargestalter i laget som kan styra skutan rätt, både i medgång och motgång. Jag säger inte emot dig, du kan mycket väl ha en poäng. Jag ska inte uttala mig mer i frågan, jag har bara statistik och inga matchbilder :)

superfalle: Samtidigt kan man väl hoppas att han kan spela ändå. Revben tar säkert sin lilla tid att läka ihop men det behöver ju inte hindra honom från spel heller. Tråkigt bara att alla motståndare vet att han har brutna revben också.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Timrå Icon: absolut VI GER ALDRIG UPP!! det är verkligen nånting som spelarna måste tänka på. jag hoppas nu på att vi tar 3 poäng på torsdag mot lule...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Därför att vi inte är ett av storlagen och därmed inte är berättigat till de fördelar de har med domare, diciplinärenden et.c. Men...det viktigaste är att vi är Timrå och vi ger ALDRIG UPP!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: hehe ja kanske..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
superfalle: ne det var väl nått med nån muskel väll??
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: 1.1 menar du
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Äääsch! Det är hockey, det ska vara ångest, heaven and hell.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: Nu var det inte först och främst det som vägde tyngst i min mening, och det ser du om du kollar mina tidigare inägg - där jag är inne på din linje, men jag har en känsla av att det spelade in i vis mån. Det var många som inte kom upp i normal standard och det slarvades en hel del. Hynnings macka som gav 2-1 är bara ett exempel.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Jacksson 71:
ett revben lär nog ta ett tag att läka tyvärr . för de va väl de som gick för hirschovits va
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: jo det är klart. men varför ska det alltid vara så att timrå har domarna emot sig. så är det ju jämt och ständigt och är det inte domarna ne då är det så att puckarna studsar konstigt och hamnar alltid perfekt för motståndarna!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Äsch, nästa omgång är det något annat lag som får helan och halvan i sin match, det jämnar ut sig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: ne tydligt det.. blir såå jävla förbannad! varför ska det vara så svårt för domarasen att vara rättvisa och döma åt båda hållen??
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Bigthelin: håller helt med, var var farten?? timrå i fredags var underbara att titta på det här var bara tråkigt!
förstår inte hur man kan träffa en linköpingsspelare hur man än lägger pucken.. frusterad va väl bara förnamnet, eller??

sebbe e grym och det är åke med!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
honhunden: Det blir så när man drabbas av kuben och Persson samtidigt, man kan inte förvänta sig något annat.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Sitter nu hemma. Funderar på vad som gick snett egentligen.. vart var farten vart var glöden och vart var rösterna i klacken!! hallå....

Sen kan jag förstå att det inte är så lätt att spela när det verkar som om domarna är köpt! det räckte ju att peta på en linköpingsfjolla så åkte ju armen upp.
så va var det som gick snett?

jag åkte ner till linköping för att jag ville känna på lite timrå stämning men var va den då? hade alla lämnat den i garderoben hemma eller..
jag är i alla fall lite hes men hade hoppats på mer hes röst än vad jag fick..

nu laddar vi batterierna och hoppas på matchen mot lule..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
T T: Näää har för mig att vi snabbt blev decimerade.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Timrå Icon: Det stämmer inte, förra säsongen var vi ordinarie i starten. Det gick inget vidare ändå.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Men tänk att vi ALLTID hamnar i exakt samma tragiska skadeläge då säsongen drar igång! Helt förbannat otroligt!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: Nej det är klart det inte bara räcker med honom. men pikkarainen är perfekt att vända sånna här matcher. Det är min känsla iallafall. Att han delar ut en riktigt bra tackling, snyggt mål eller ett täckt skott. Sen att Hirscho och Corso behövs är det inget snack om. Utan dom kommer vi göra betydligt mindre mål, inget bra PP och ingen ledande första kedja.
Så alla behövs. Bäst vore väl om vi fick tillbaka någon av Corso eller Hirschovits mot Luleå men det låter ju inte så troligt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo: Nu såg jag inte matchen så jag kan inte dra några riktiga slutsatser men jag håller det för mer troligt att det är avsaknaden av tre toppspelare, snarare än en övertro på laget, som ställer till det för oss ikväll. Jag tycker inte att man ska underskatta frånvaron av tighta formationer som fått spela ihop sig, speciellt inte en som ska vinna matcher åt oss i år.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ambroo:
Det blir jäkligt dålig bredd i anfallsspelet med Hirscho, Pikken, Corso borta känns det som!
Det finns, liksom, inget att toppa med när läget kommer!
Men sen tycker jag att det dessutom såg lite allmänt lojt ut!
LHC spelade grymt diciplinerat i sista perren oxå!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Anonymous:
Vi kan väl förvänta oss minst en avstängning i AIK efter detta!
Inte kan dom väl få komma undan med en OT- seger mot VF heller!?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Olle: Jag tror att media hade en del i det hela. Ödmjukheten var som bortblåst ikväll. Visst är vi bra, men inte överjävligt bra och det gäller att som spelare ha båda fötterna på jorden och inte sväva iväg bara för att man knäppt ett gäng experter på näsan i en premiär.

Edit: LHC ser stabila ut, dock utan att glänsa. Lite som FBK ifjol;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Kerstin_k: nä då . de gick lugnt och städat till
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-09-21
Ja ikväll hade Challes fjolårslag slagit oss komfortabelt. Fy sicken dålig hockey. Hynnings snygga pass tog nog priset ikväll.

Vi fick styk av ett lag som några här inne tippar långt ner och under oss i tabellen, det var riktigt kasst. För ni kan väl inte ha fel...



Annars trevligt att NHL inspirerade Frölunda och av General Manager scoutade dollarlag torskade mot ett ordinärt allsvenskt lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

1280322 · »