1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578013 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

1462465 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Smokey: Klart jag inte räknar de fans som har en bit för att kunna se sitt lag vilket du måste ha förstått. Däremot tycker jag de fans som finns inom Timrå-Sundsvall regionen bör sluta upp bakom sitt lag oavsett hur det går. Medgångssupportrar kan hitta på något annat såhär års, som skotta snö, städa bilen mm. Så du klarar dig undan i detta fallet, självklart! Själv har jag haft årskort nu med samma plats i snart 6 år, blir minst lika många till. Sedan kan jag nog få plocka bort stolen och ta med mig den hem. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Smokey: F.ö bär jag min tröja med stolthet som du tog fram för några år sen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Smokey: Ja du, tiderna förändras.

Jag har svårt att hålla mig för skratt. :)

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
fredriko74: Känns lite sovjetvarning på den. Men du har nog rätt. Jag håller käften för att jag inte längre är hardcore och åker på alla matcher Timrå lirar häromkring (Eller de drygt 40 mil man har till E.on-fucking Arena). Tänk att man förr kunde göra det för att hopp fanns. Lirar på läppen och gillar läget i stället.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Smokey: Behöver inte tänka ett varv till, om du är någotsånär insatt i hur ekonomi fungerar så har du en enkel ekvation framför dig hur det ser ut på inkomstssidan om publiktillströmningen uteblir. Man får helt enkelt jobba då med de medel som finns. Kan ju inte äta oxfile om man i själva verket har råd med falukorv. 

Så, de som idag har ett varmt TIK hjärta behöver gå på matcherna och stötta laget. Inte bara fysisk åtanke utan även en nyttosamt engagemang för att hålla klubbens ekonomi någotsånär i fas. (Dock är jag ej insatt i hur stark kassa räknat från senaste årsredovisning man förfogar över idag) 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
fredriko74: Håller inte med. Vi slaviska toksupportrar är bara ett ben av cirka fyra i bygget Timrå IK. Linköping är fan inte hopplöst efter i tabellen. Här slåss man fortfarande mellan hopp och förtvivlan... Det drar publik! Men när luften går ur på grund av en förbannat dålig insats av ett gäng pissdårar som dragit ner Timrå IK i skiten, då dyker intresset för slutsålda matcher och viktiga stålar in. Typ marknadsekonomi. Tre av fyra ben. Tänk ett varv till...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Kevin O Shea: I det här fallet tror jag att Nubben passar bättre när det ska snackas kontrakt. Skulle tro att Linkan varit alldeles för frikostig när det handlat om att få hit spelare, dessutom tror jag inte att Linkan har samma förmåga som Nubben att tala om andra värden än just lönen (arbete för fru, boende m.m.).
Å andra sidan är det ingen fördel att vi lär bli tvungen att vänta rätt länge på att få fram nya spelare vilket kan trissa upp prislappen.

Om vi klarar kontrakt...

Om nu Nubben fortsätter att jobba med spelartruppen vill säga....

Om
Om
Om...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Kevin O Shea: Orka tänka på nästa säsong nu.
Allt fokus o ångest är ju på att överleva den här.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Kevin O Shea: Sen är det upp till fansen att hjälpa till på sitt sätt, dvs gå på matcherna!!! TIKs kassa blir inte starkare av att folk sitter hemma och ser på hemmamatcherna, eller att man undviker att gå av annan anledning. Kika Linköping som ligger nere i skiten. Var ca 7500 besökande där igår. Funkar inte för en ekonom att det enbart ska vara lapp på luckan i länsderbyt mot Modo.

De som inte ansluter till arenan och stöttar sitt lag, som dessutom gnäller på att det inte värvas in några spekulativa spelare kan i mina ögon hålla igen kä-ten!! 

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Hahl Bundy: Även om vi skulle klara oss kvar via kvalserien - hur kommer nästa säsong att se ut? Kommer lönebudgeten att fortsätta att minska? Om så är fallet kommer ju nästa säsong att se ut precis som denna (bortsett från att tränarkonstellationen förhoppningsvis ser stabilare ut). Men vi kommer inte att undvika kvalserien nästa år, om det inte pumpas in mer pengar i det här laget!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
hubbenorlen:

Angående Nubben så är det synd om er. Två gånger har ni gått all in på Judas Iskariot och med dårars envishet hävdat att ni skänker honom er fulla tillit. Virvlat vatten.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
arnio: Fast det kan bli nog så svårt i kvalserien att vinna matcher när vi inte har några målskyttar i laget. Där håller det inte att gneta sej till några poäng med att spela strikt defensivt mot "sämre" motståndare. Jag bävar inför uppgiften, och hoppas att vi får med oss ett lag som är tillräckligt bra för att vinna alla matcher mot de allsvenska lagen, så att dom inte får några bonuspoäng. Sedan hoppas jag att de allsvenska lagen plockar poäng mot varandra...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Friman SR: hålla ni vann ju två raka innan förlusten igår, så kassa är ni inte, sen ser jag inget hot i från Allsvenskan, den är sämre än någonsin.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle: Jag är mörkrädd för det som komma skall. Vi har inga matchvinnare, varken i målet eller framåt. Vi har inga spelidéer alls, vi har inga uppspelsidéer, vi passar folk kroniskt som åker mot vårt egna mål när vi ska framåt. Våra målvakter vinner sällan eller aldrig matcherna. Så jävla grått är vårt rödvita lag i dag... 

Men det där är nog inte det värsta. Vad faan är egentligen sant om föreningens ekonomi? Jag vill inte tro det jag hör, kan ingen gå ut och berätta sanningen, hela sanningen och ingenting annat...

Natten mellan måndag och tisdag slammar värvningsfönstret igen. Får vi något nytt eller bidrar då mitt lilla bidrag till värvningspotten enbart till de fantastiska spelarna och matchvinnarna Molinder och Lindqvist's lön? Huua...

Må vi hitta en matchvinnare typ som Kapanen i mål, en tung back som ställer skåpet och tar bort tramset framför vårt mål + en sniper...

Det kan gå, om inte fogden tar oss innan, fy faan...

FORZA TIK.........alltid, alltid.........

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Hahl Bundy: Jag hoppas innerligt att jag har fel. Men det har liksom "satt sig" nu. Det skall till en riktig scenförändring för att det här ska gå vägen. Om jag fick välja så skulle jag inte vilja veta hur det hela slutar idag. Rent underhållningsmässigt så är den ren skit vi bjuder på. Det är inte "hockey" som jag gillar att se den iaf. Man tittar inte för underhållning nu, jag tittar på Timrå IK för att det kanske är det sista jag ser av klubben på den här nivån. Klart man kommer att se matcher oavsett vilken nivå man spelar på men det är mer på "vilja" just nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle: Ja sätt C på Hallin, eller möjligtvis Jonte. Men ta bort det från Granath, han duger inte...

FORZA TIK.........alltid, alltid........

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Jag tror att du har fel. Jag hoppas det.
Om några månader av ångest så vet vi. Frågan är....vill man veta?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Hahl Bundy: Han ska ha bindeln på armen. Punkt. Sliter man som han gör så ska man bli officiellt "belönad", även om det bara är en bokstav på armen. Han är ett föredöme, fördedömen skall lyftas fram.

Vi har en lägre lägstanivå än vad tälje hade, vi har en lägre högstanivå än vad dom hade. Jag säger det inte för att jag är sur eller bitter, jag säger det baserat på all jävla hockey jag sett i alla mina år. Jag säger bara vad jag tror och jag tror verkligen att vi åker ur med det här laget och med det här spelet.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Att Hallin ska ha kaptensbindeln anser jag oxå men han kanske agerar mer som kapten ändå. Vad vet jag?
Nä jag har ändå svårt att se nåt annat lag ta vår plats i ES...men det gäller ju naturligtvis att vi steppar upp från de riktiga djupdykningarna o gör det vi ska på isen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Hahl Bundy: hehe...vi kommer att gneta sönder det tunna allsvenska anfallsspelet. När deras flamsiga kombinationer är sönderlästa finns det inte så mycket annat kvar än ett halvtaskigt försvar och en medelmåttig målvakt.
Då nitar vi dom.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Hahl Bundy: I min värld har vi en enda spelare som kan räknas som "pådrivare" och det är pelle hallin. Han visar hjärta. Han kämpar in det han saknar i teknik. Fler såna spelare har vi inte. Vi hade behövt 4 till. Det finns en enda spelare i det här laget idag som förtjänar att bära kaptensbindeln och att han inte gör det är en skandal. Att Granath har den är en stor jävla skandal.

Hallin är den enda spelaren i den här samlingen av förlorare som kan gå ur omklädningsrummet med huvudet högt. Utöver det tränarna ritar upp så är det hans ord som borde gälla, han är den enda som kan backa upp dem med handling, den spelare i laget som borde ha sista ordet. Bygg om, bygg rätt!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
hubbenorlen: Du är ju värre än jag. :)
Jag kan inte se oss åka ur. Det finns inte på världskartan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Hahl Bundy: Vi fixar det. Ganska enkelt till och med.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Jag förstår dig. Det låg ingen värdering i det. Bara ett konstaterande.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Vi åker inte ur. Vi fixar KS. Helt övertygad....tror jag.
Vi måste klara det. Så är det bara.

Skulle vi ha allt som du påtalar så skulle vi spela slutspel.
Vi fixar det....kanske inte friktionsfritt men ändå.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

hubbenorlen: "arg" implicerar något okontrollerat och irrationellt. Jag är nog snarare "kalkylerat besviken".

Däremot tar jag direkt illa upp när en brynäsjävel kommer och ska snacka "hockeyframgång" i denna mörka stund, hur välvilligt inställd denna person än må vara.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Jävlar vad arg du är i kväll...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Taurus: Vi har inte BLIVIT varse om det än men jag tror att det blir så. I min värld så kan jag inte riktigt se hur vi ska kunna klara oss kvar. När vi går in i kvalserien så har vi inte pådrivarna, vi har inte den positiva energin som motståndarna kommer att ha och vi har definitivt inte (som du är inne på) spetskompetensen som kan avgöra matcher.

Jag tror att vi åker ur. Det mest logiska är att det här laget åker ur högsta serien.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Taurus:

God natt på er, och sov så gott det går

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Bara att hoppas det går vägen i år och tro på framtiden. Kan ju inte bli sämre

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Det är ju där allt fallerar. Finns inget, och då menar jag INGET lag i ES som klarar sig utan spetskompetens. Man kan inte ha 22 st medelmåttor el i flera fall sämre spelare och klara sig, vilket vi bevisligen blivit varse om!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Taurus: jaja brynäs har gått igenom stålbadet som Timrå IK nu måste göra. Problemet är bara att dom kom ut på den trevliga sidan av det dramat och kan blicka tillbaka på skiten med nostalgi. Vi har det framför oss och kan mycket väl lika gärna dö en ond bråd död, för att aldrig komma tillbaka igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Han kan ju verkligen sola sig i glansen. Dom har lyckats med det dom gjort med små medel. Tyvärr för våran del

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Bissett_19: Varför ställer du dig inte och solar dig i glansen av tabellplaceringen då istället för att konstatera skit som är lika uppenbar som Juholts mustasch?

Brynäs framgång kunde väl inte bero på mer uppenbara anledningar när ni mönstrar ett sånt svensson-lag? Grattis till plantskolan och allt som hör till, här debatterar vi ur ett problemperspektiv med gråten i halsen, inte med ett brynäsperspektiv som är allmänt happy-go-lucky-jag-har-ingen-aning-om-vad-som-hände-men-jag-gillar-det-ändå sätt.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Bissett_19:

Absolut! Man har en röd tråd i sitt spel som man inte viker en tum ifrån, och har spelare därefter! Plus att ni har spets på 3-4 spelare. Inget av detta finns i TIK. Detta är frukten av ett jobb från en kompetent ledning

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Taurus: Någonstans där i Oktober grät jag. I november/December satt jag som ett kolli och stirrade in i väggen. Nu är det Januari/Februari och jag tror att det här stadiet kallas för "förnekelsestadiet".

I April är det "högaffelstadiet".

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Taurus:

Vad gäller Brynäs och värvningar har vi inte gjort så många inför denna säsong,utan allt handlar om en lång kontinuitet som givit frukt i form av en hög tabellplacering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Ja, dåligt är inte ordet. För mig finns det inte ord för det över huvud taget. Av allt som går att uppbringa hittar man en back på styft 70 kg i norska ligan!!! Jag gråter floder!!!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Dream Team: Eller vänta, jag tror att jag vill revidera det där på en gång. Konkurrensen mellan Motin och Granath är helt jävla värdelös så länge dom inte slåss om en glasstrut och det hela filmas. Ingen av dom förtjänar att bära våra färger. Vi behöver faktiskt lite klass in i det här laget också.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Taurus: TIK har utnyttjat denna "förmån" på ett ganska dåligt sätt, helt klart.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Dream Team: Precis. Vi drar alla lott ur samma smutsiga hatt. Det är därför det inte är så jävla lätt att bara sparka en Murley och värva en Claude Giroux. Dom finns helt enkelt inte.

Själv är jag nöjd över all skit nubben pumpar in i detta lag just nu. Konkurrensen mellan spelarna är värd mer, som helhet, än den enskilda prestationen vi kan få av någon spelare på marknaden i dagsläget.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Ja, herregud ja. Det återstar att se.  Men samtidigt måste jag ju berömma Tiks förmåga att utnyttja möjligheten att ha 2 st transatlanter. Kan man utnyttja det nåt sämre??

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Det enda jag kan konstatera är att i Luleå, Skellefteå och Brynäs har man ett jävla flyt i sina värviningar om man ska tro tabellen! I Timrå har man bara en jävla otur med sina! Kan ju inte vara nåt annat, eller? Tror inte man har så mycket mera sponsorer och förutsättningar i de klubbarna! Men jag kan ju ha alldeles fel oxå

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: Benämningen "same shit, different name" har nog sällan känts mer träffande?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Taurus: Murley och Hartigan har ju fortfarande ungefär samma poängsnitt (Hartigan= 6p, 11 matcher - Murley 23p på 42) så det är väl lite tidigt att ropa ut deras värvning som någon frälsare.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

Kanske är just det, Vem har hört talas om Hartigan. Dom finns där om man söker

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Blizzard: Ja så vi gör oss av med en sopa och värvar vadå? Undra just vad LHC betalar en sån som Yetman. Vem fan hade förresten hört talas om en sån som Hartigan innan dom värvade honom?

Det finns inga guldkorn kvar där ute, gör vi oss av med Murley så får vi förmodligen en liknande spelare tillbaka.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Olle:

 Vad jag har hört så kostade Lundmark 300 i månaden. Är det sant så förstår jag varför det är som det är. Obotligt

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Olle: vi behöver inte tjäna, man slipper betala hans överbetalda lön och man frigör en icke-EU plats och gör marknaden BETYDLIGT JÄVLA STÖRRE!
Kommentera

1462465 · »