1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580932 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

1527754 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Thornet: eller "vi kan inte förstärka hur dåliga ni än är"
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Man kan bara hoppas och be en och annan bön till gudarna att gårdagens islossning i målskyttet var just en islossning för säsongen. Faktum är att laget har skapat så många klara målchanser under matcher att det är helt sjukt att man inte gjort mer mål.

När det gäller LO och eventuellt slut på den samma, så har jag hela tiden tyckt att Timrå skall vänta med att ta in spelare från NHL. Genom att man varit kall och avvaktat så har man annonserat till spelarna i truppen att "vi tror på er" och om nu LO avbryts så har man en "liten" fördel i o m detta.

Slå Växjö nu i morgon! Snälla!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Wennerholm tycker till om matchen. Gillar hans liknelse om att första perioden såg ut som första halvlek mellan Sverige- Tyskland. För vi var ju verkligen helt utspelade.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2012/10/timras-skrall/

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Mäster T: de vi kan konstatera är att årets första superångestmåstedjävlamatch är i antågande och de finns absolut ingenting vi kan göra åt det . På torsdag får vi känna adrenalinet och ångesten flöda . Och jag längtar redan
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Alexander Larsson på twitter "När Zlatan suger med den på bröstet och vänder om får man bara bekräftat varför man avgudar honom som en av världens bästa!!"

hihi

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Precis...men i år har vi jagat iväg en del spöken.
Jag tycker vi jagar iväg det här oxå även om jag måste negga nu. :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Mäster T: ja när det gäller måstematcher så brukar vi ju inte leva upp till förväntningarna. Luleå borta i sista omgången för två säsonger sedan då kanske. Kvalserien också så klart men då var ju alla matcher måstematcher. Nä i serielunken så mår vi nog bäst av att bara tuta och köra. Ser man det som en chans att dra ifrån så kan man ge sig fan på att man skiter på sig :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: fan va bra . Mindre intäkter åt motståndarna och mindre publikstöd . Keep up the good work
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Hur brukar det vara när vi har chans att hänga på o samtidigt rycka ifrån andra i en match?

Jag neggar...hur glad jag än är just nu. Jag vet hur snabbt man brukar komma ner på jorden igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
haggen: Nä nu vill vi ha pizzabuffé!
Fast då sitter väl Kolan där igen så man inte får nån ändå :-(
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Blizzard: Jag måste säga att jag tycker att du är en riktig idiot ibland. Vart vill du komma med att poängtera hur dåligt med folk vi drar på bortaplan? (plus att du gör en jävla följetång av det hela) Att vi är ett tråkigt lag? Att folk skiter i Timrå IK? Att vi är dålig för svensk hockey?

Vem fan bryr sig?

Jag skiter faktiskt fullständigt i hur lite folk vi drar på bortaplan. Ju mindre folk desto mindre stöd till hemmalaget och det ser jag bara som en bra sak för Timrå IK.


Edit: Av alla fakta/statistik man kan lägga på minnet och följa upp så tycker jag att det här är något av de gråare slaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: faan ordna tacobuffe på torsda så är saken biff.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: sa jag det? men du tycker inte n¨nstans i din förbannat dryga attityd duhar idag att det känns lite sådär att tik är med och sätter bottenrekord i alla arenor dom kliver in i? 

Det är verkligen dags att vi börjar plocka 3poängarna nu på hemmaplan annars blir det kris med publiken hemma, när inte ens andra lags fans orkar gå och se sitt lag för att dom möter TIK. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Jo men det är ju för att LHC-supportrarna fruktar torsk och stannar hemma då vi kommer
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Hahahahaa!! Lite Lasse Kinch-varning på den
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Vad spelar det för roll hur mycket folk vi drar på bortaplan? Det påverkar väl inte våra intäkter? Det är siffrorna på hemmaplan som spelar roll.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Timrå Icon: När vi ändå är inne på divor som bara bryr sig om sig själva så vill jag ta med ett citat från zlatan efter 4-4 kväll:


"Som lag är det nog en av de största sakerna jag har gjort"

Ha! Jag garvade lite...

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
fortsätter på det negativa jag var inne på förut angående hur vi lockar folk: bygger på med LHC idag.

LHC-TIK 5153 Deras sämsta publiksiffra
RBK-TIK 3634 Deras sämsta publiksiffra

FBK-TIK 5127 Deras sämsta publiksiffra
Växjö-TIK 4416 Deras tredje sämsta publiksiffra


  
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Ja nog är dom det men det kan gå, det vet vi.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Äääh idag kom självförtroendet för många i laget.
Vi kommer att spela ut Växjö
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Blizzard: För mig känns Växjö inte läskiga alls. Ifjol var dom omöjliga (även fast vi dominerade vissa matcher mot dom) men i år känns dom klart mer dödliga.

Timrå Icon: Tja Vampola är ju helt klart en sån som vill ta plats. Han kanske inte är någon Corso men man såg ju ofta att han slog med klubbor och blev sur när han spelade hos oss. Och hur många dåliga hakningsutvisningar tog han inte då han blev av med pucken? Växjö känns lite som en traktormotor med ett ferrari-chassi. Dom har spets på pappret men inget lagbygge.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Får parkera en big-bag chipspåse på bänken så Vampola åtminstone känner igen en spelare.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon:kom ihåg att vi ska göra mål också, vi har haft problem med målskyttet i 12 av 13 matcher. det är lång väg kvar, Växjö blir jobbigt!! 

bara lundström står så vi har en chans iaf! 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Växjö är som vi var inför mötet mot LHC ikväll, underdogs kan skrälla fint. Växjö skrämmer mig mer nu än vad dom gjorde inför första mötet vi hade mot dom denna säsong.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Nja. Det är något som lurar under ytan där nere. Det luktar lite konflikt i laget.
För många divor...?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Och så säger så här mitt i en mening "neee"
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon & Hälge: Visst är Växjö skakade men dom har precis fått en ny tränare och fan vore väl om dom inte skulle surfa på en liten positiv våg när dom möter just oss. Nej Växjö måste vi kämpa ner. Vi har en chans att hänga på lagen ovanför strecket och samtidigt dra ifrån lite till det nedre.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon: "varje match som kommer är en ny match, det är en match efter varje match" /Zlatan!


haha fyfan vilken rolig kille! 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Olle: Som jag skrev tidigare så är torsdagsmatchen väldigt viktig, både för laget och publikmässigt.

Så känns det iaf...

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Olle: Växjö är ett sargat lag totalt utan självförtroende nu.
Som vi var förra matchen.
Välkomna till Timrå bönder!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Dream Team: haha vilken match!!!! Historia!!!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Dream Team: 4-4 mot Tyskland i Berlin må vara en bragd men i min bok värmer 1-5 mot LHC i Linköping desto mer. Nu är det "upp till bevis"-match mot Växjö hemma. Här ska vi vinna över lite publik och ta tre jävla pinnar på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Dream Team: Vilken dag!! Hur ska man fira det här??
Undra om grannen är hemma...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
superfalle: Det är nästan spöstraff på att ha missat den här matchen. Jag valde självklart hockeyn före och i underläge med 0-3 kändes det rätt meningslöst att se andra halvlek. Jo, eller hur... :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
superfalle: ja nu vart de literoligt, kul för dom som är riktiga fotbollsnördar, dom är nog glada. jag får bara ett litet leende, fick aldrig upp bragdstämningen eftersom jag bara såg sista 30min.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
superfalle: Grymt!! Timrå och Sverige är bäst!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon: haha . De där tyckte till och med jag va lite kul. Svensk idrotts historia skapas
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Hahaha!!! Du och jag!! Ska vi starta ett spelbolag?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: YEEEEEEESSSSS!!!!!

Vilken IKON man är!!! In your face!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
OTROLIGT
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Blizzard:

Mitt problem är att man helt öppet sitter och TOKNJUTER när Sverige ligger under. Då är man dum i hela jävla huvudet. Oavsett vilka man har spelat på.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon: HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH 4-4

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Men du vill ju ändå ha torsk :-)

Eller ville....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Lill-Spaps: jag spelade ju på sverige, vad fan är ditt problem?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Timrå Icon: när dom väl ska göra det spännande kan dom väl göra 4-4 då! vid 4-0 är det som det ska vara och jag bryr mig inte precis, men nu när dom endå är där och tafsar ja då skickar man 4-4 bollen åt helvete, och så var zlatan precis bakom, han hade träffat mål iaf.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
arnio: som den där missen tex . Makalöst hur man inte kan göra mål där
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16

Blizzard:

Jo fast för de flesta finns det gränser. Sedan så finns det vissa som skulle sälja morsan för rätt summa. Som stoff och uppenbarligen du.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Precis. Bollfan måste nästan mött den där Österrikiske ballonghopparen
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Lill-Spaps: pengar är roligt.


VAD FAN GÖR HAN DÄR, RAKT I RYMDEN, FYFAN VILKET AVSLUT,  
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-10-16
Blizzard: Men skit!! Det finns målsumpare här oxå
Kommentera

1527754 · »