1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581281 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03

2303556 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Sputnik: anställ en scout! Det har ju nubben själv varit inne på. Anställ Hamrin som scout nästa säsong, då behöver inte en ny sportchef starta med total bakläxa och uppförsbacke när nubben kliver av.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: nubbens ”om Timrå är klar med mig och jag är klar med Timrå”-attityd skulle ju dock peka på att han inte behöver gå på arbetsintervjuer under brinnande slutfas av säsongen.

Det är ju bara att gå till sig själv, när man är ute och shoppar på arbetsintervjuer brukar man inte ha hjärtat kvar på sin befintliga arbetsplats. Nubben kanske är ett unikum där, vad vet jag.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
JanneH: Bredda med en biträdande sportchef. Börja resa runt och scouta mer, likt Nubben gjorde förr när han åkte fyndade i Finska ligan etc.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Modano: ja och låt oss tala klarspråk medan vi ändå är i gasen. Enda anledningen att vi vill ha Ante kvar är att han är ur-Tikare. Det han gjorde som ass i färjestad talar för honom men i övrigt är väl inte meritlistan för en SHL tränare så värst imponerande? Jag kanske dock ska understryka att jag är också för att behålla honom. Freddan vill jag inte se nästa säsong oavsett om han lyckas med miraklet att hålla oss kvar och helt ärligt bör vi nog kika lite på Nubbens roll också. Endera får han gå och ersättas av yngre blod ELLER så stärker vi upp honom med en scout kanske?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Modano: Nytt blod men behålla Ante? Han har väl en tio år i föreningen iaf?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
tjobba: Ja hoppas verkligen att det fylls på till djurgårdsmatchen efter morgondagens match. Som du säger är den nästan ännu viktigare.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: vi får hoppas på det...tror det jag också...
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tikare08a: Bara bra om det försvinner inavel behövs nytt blod nytt tänk i föreningen endast Ante vill jag se kvar i föreningen 💯
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Nisse på Mon or: tror nog att det är ett Icke problem. Som allmänt känt försöker han ju förlänga med LaLeggia nu, svårt att se att han inte gör samma Rattie. Jag kommer inte dra några för stora växlar av artikeln utan förväntar mig att han är kvar.
OM det inte skulle vara fallet så kommer han ju vilja avsluta snyggt, dvs ge Timrå bästa möjliga utgångsläge.
Efter 23 år i Timrå förtjänar Nubben att vi har den respekten/tilliten till honom
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: visst, men problem uppstår om han gör en Frölunda, dvs tar med sig de bästa och spelare han har på g inför nästa säsong? Sen är väl tidpunkten jävligt illa för TIK just nu med viktiga matcher ...flyttar fokus...
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Äh, töm och glöm nu Olle!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jå1: tog bara en chans att pika Lander. Av princip kommer jag fortsätta göra det tills han skriver på för Timrå, därefter är jag beredd att kalla honom hjälte igen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Nisse på Mon or: Det sved när nubben drog till Frölunda och stal Pyörälä. Men han kom krypande tillbaka och är väl sedan länge förlåten. Skillnaden nu är väl att många fler är öppen för möjligheten att låta honom gå och börja bygga på något nytt? Alltså att vi bygger på nåt nytt. Vad nubben skulle bygga i HV, det skiter man väl i.

Hade det inte varit mer logisk om han gick till leksand? Dom har ju en vana av att approchera kontrakterade ledare mitt under säsong.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tikare08a: bye bye Nubben, du får nog ett fett kontrakt du inte kan säga nej till. In med en ung hungrig sportchef istället. Och så bort med Freddan och Molinder. Bygg nytt från grunden.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Vem ska isåfall rekrytera en ny sportchef? Är väl endast Nubben själv som sitter på den kompetensen i den här föreningen. Möjligen Robban Carlsson också.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Enda risken att Lander spelar för ett annat svenskt lag än Timrå är om Timrå går i konkurs.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
tjobba: därför att folket i Timrå/Sundsvall med omnejd sitter hemma i soffan istället. Ganska tråkig inställning.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Var inte seriös. Tror varken Lander eller Dahlén väljer håve.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tikare08a: En stor, strategisk förlust om Nubben lämnar, och bedrövligt om gnället från sidan varit en påverkande faktor.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jå1: Nubben har väl gjort en sån dragning förut...när han gick till Frölunda. Nån fler än Pyöräla som följde med...Riku Hahl?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Icingpucken: Linkan kollar allsvenska spelare på EP
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Harevart match eller?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Olle: Nä inte Lander, inte en chans.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Smetovish: Håller med. Men varför är det så lite sålt till söndag mot Djurgården? Lika viktig match – om inte viktigare!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jå1: Skulle Dahlén gå till HV bara för att nubben är där? 😅. Lander kanske men knappast Dahlén.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Sputnik: Dahlén, Lander, Wedin, Rattie till hv
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
jå1: Så länge han inte rör Dahlén...
Kan väl dock känna att en säsong till inte skadat med Nubben, att sen fått ha en bra process där ny sportchef fått "skolats" in i föreningen.
I min bok äre Freddan först och främst som vi skulle säga tack och hej till.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Vad gör Linkan nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Stannar Timrå kvar i SHL, låt nubben gå, tror det är bra för Timrå.
Åker vi ur behöver Timrå honom.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tikare08a: Många på HS som blir glada om hv lyckas med den värvningen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Tikare08a: Storhetsvansinne, lite kul om dom inte lyckas gå upp
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
5000 minst...i morgon
öka
Låst ämne


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Charlie2: Äh han snackar skit. Riktigt sur förlust igår såklart. Men vi har fortfarande god möjlighet att undvika kval. Har svårt att se att Malmö ska dänga dit Örebro 2 ggr.
Imorgon blir det runt 5500 i NHC, dvs ett jäääkla tryck. Då är vi otroligt svåra att slå, när spelarna får den är extra energin.
Ser vi bara till att vinna imorgon, så kommer det se mindre brunt ut. Vi har fortfarande 1 match mindre spelad än Malmö. Med en jäkla massa hemmamatcher kvar. Detta ska vi bara greja. Finns fan inget annat. Alla till hallen. Nu kör vi 🔴⚪
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: Måns Karlsson är en nolla
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: nej nej nej, vi ska fixa det här tillsammans har Torines och Nubben lovat.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: jag stängde av tvn mitten på andra perioden. Så pissigt tyckte jag det var.!!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Dubbeld: Ingen nyhet. Har sett dystert ut länge. Sen får man en strimma hopp mellanåt som drar ut på lidandet. 😅
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Måns Karlsson tror att vi kommer att åka ur; Ja om vi inte tar matcherna imorgon mot brunäsarna och på söndag mot ”sToCkHoLmS sToLtHeT” så kommer det se jävligt dystert ut.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: Frölunda var konsekventa i sina nedlägg, hård isade från back, skarv forward el center, två spelare med fart in i zon, sätt fast eller först på puck!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Håkkybåkky: Precis det jag menar, brynäs kan vara snuskiga i mittzon och bra tredjegubb hem. Därav lura in dom i våran zon utmed sargen, för att få backen på "fel sida" av spelet att krypa ner mot slottet. Görs det, kan vi kontra. Men då är tålamod och rätt placeringar nyckel så att första forward inte har 7 liter mellanmjölk i benen. Det har också varit ett stort problem. För mycket start-stopp och annan onödig skit som gör forwards för trötta och sega.

Tekningar, ja herregud. Och Hanzl överlag? Vad har hänt med hans kreativa lösningar? Även hans försvarsspel utan puck (som jag hyllat till skyarna) har gått upp och ner den sista tiden. Dock ska sägas att han spelar överlägset mest av alla forwards och med dom sämsta defensiva forwards på sina sidor. Det är tufft, men får hoppas han biter ihop och kommer igen nu i avslutningen och hänför oss till SHL 2022/23
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
SebastianH: Dock så tror jag att vi kommer stå inför en liknande utmaning som igår. Mikko "Mr Trap" Manner har fan stenkoll defensivt på sina gubbz och de ställer upp som en köttmur i mittzon. Förhoppningen ligger i att komma samlat med hög fart, ta röd och dumpa puck och sedan antingen hinna före ner vid sargerna eller checka fast deras backar. Tycker att ett par av dem har lite sköna lättstress-tendenser så det får vi försöka utnyttja. Första målet blir löjligt viktigt..

I övrigt blir special teams viktigt(tycker att vi är pågång där nu), och att vi får fler PPn än Brynäs. Alla på läktaren får göra sitt bästa för att appropriera Cluben-anhängare och gorma på absolut ALLT som sker på isen.

Side note: det var fan knappt is man spelade på igår utan någon kombination av slush från 7-eleven och naturis i november. Svagt, Cluben.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
SebastianH: Med 3/6 p på bortaturnén så tar jag iaf alla dagar i veckan att det var mycket bättre att segern kom mot Malmö än Linköping. Men igår var det energilöst. Och som redan påpekats, horribel tekningsstatistik
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Japp! Då var en bortamatch bakom oss, skönt. En skitmatch, mot ett skitlag med en sunkig supporterkultur. Ett riktigt pissgäng med andra ord. Nu när affekten lagt sig lite (ilskan mot upprepande misstagen som förmodligen kosta oss matchen/ ett poäng), så kan jag konstatera att försvarsspelet ändå gjorde många bra saker igår.

Första passen från back var en sak som satte stopp. När man kikar på cmore ser man tyvärr inte hela banan, så omöjligt att säga vad forwards gjorde när backarna har puck..
Ett anfallsspel som var fruktansvärt okreativt och givetvis individuella misstag (händer alla obv)


Med bra schwung från Västra imorgon är poäng inte orealistiskt. Spela kontringsspel på hemmaplan är inte supersexigt, men förmodligen det som kan ge poäng. Lura in brynäs i en falsk trygghet i våran zon utmed sargen och som kåta tigrar hugga på allt.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Hoppas man får tillbaka motivationen , för den försvann rätt rejält redan på andra delen av hellweek . Men man får väl anta att det är positivt att vi har mestadels hemmamatcher kvar och att Malmö kanske kör i diket nån match
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
ionloo: Nu har väl Wennerholm skrivit jättemycket gott om Djurgården, så där kommer nog dippen för dom. Men jag håller med om att han ska hylla Malmö istället.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
Mcmac: Tycker herr Wennerholm kan skriva några positiva rader om Malmö efter deras skalp igår, det är hans plikt!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
DenRöda: Wennerholms hyllning + att det börjades prata om slutspel här inne, sämre omen får man leta. Hade varit väldigt konstigt om vi vann kan jag tycka såhär i efterhand. 4p upp med en match mindre spelad och en jävla massa hemmamatcher, det kan gå!
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
mikenomad: sen hjälper det inte heller med Lundins tekningar. Om det inte blir bättre tills vi möter brynäs imorgon så måste Blomqvist steppa in på centerplats igen.
Låst ämne

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2022-03-03
DenRöda: Det är ställt utom all tvivel att Freddans coachning är undermålig. Ja mer än så, den är obefintlig. Han må ha andra kvalitéer men att coacha ett SHL-lag är inte en av dem. Till nästa säsong utgår jag från att han är utbytt. Ante kan jag dock mkt väl tänka mig behålla, tror han hämmats bredvid Freddan. Men med en taktisk kunnig huvudtränare bredvid sig.

Den här säsongen är det däremot alldeles för sent att göra nån förändring, det skulle nog röra till det mer bara. Det är som jag skrivit, det här laget kan när de kuggar i men det är knappast Freddans förtjänst de gångerna. Vi får helt enkelt hoppas att killarna får ihop grejerna tillräckligt många matcher av de som återstår
Låst ämne

2303556 · »