1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01

1082725 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
björn power: Tack för den kommentaren Björn - jag håller med dig helt. En vacker dag framöver kan dessa supportrar titta sig själv i spegeln med ett leende och säga "jag har ett stort Timråhjärta".

Nu jävlar ställer vi upp för Timrå IK!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Hej alla TIK supporters!
NU gäller det att ni ställer upp för er förening mer än nånsin, NU behövs äkta supporters mer än nånsin, slut leden och ställ upp för TIK det är det bästa ni supporters kan göra just NUU...

(Jag var på matchen ikväll och tycker TIk gjorde en ok bortamatch framåt men var lite väl tama framför eget mål, ingen katastrof dock..).

Om NI stöttar laget så kommer det att kunna bära till slutspel, det är halva serien i dagsläget som kämpar om dom åträvärda slutspelsplatserna!

Kom igen nu högröstade TIK-supporters, visa att ni inte är ett gäng medgångsglassar!!

Hälsningar från en som vet hur det är i både hokky-himlen och nära hokky-helvetet!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
The Fat Bastard: de har kontrakt med bättre klubbar
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Skarin:

Det behövs Timråhjärta för att få fart på laget. Sanny, Styf, Robban, varför inte Chrippe, Månsson, Lauritsen, Mats Hansson...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01

Vad har hänt med Robban Carlsson #12? Skulle inte han och Linkan dela på ansvaret då det gäller värvningar? Som det känns nu så är Robban den som synts minst i media. Han syns och hörs väl inte överhuvudtaget om jag tänker efter. Och Linkan har väl inte gjort så mycket väsen av sig han heller. Vad fan är det frågan om? nej nu måste klubben skärpa sig och vara tydliga i sitt budskap.

Skippa allt snack om ny arena (åtminstone i media) och koncentrera alla ansträngningar på att få igång det lag som ställs på planen. Det är helt sjukt att juniorer så vara tongivande i A-laget. Visst har vi bra junisar, men jag tror ändå att det är dom äldre som underpresterar. Upp till kamp nu för fan!!!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
RTS: Jo, så är det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Yellowcard: Är man uppväxt i Gränbyhallen så förstod han vad det innebär att få spela i ett klassiskt lag i en klassiskt arena, det hjärta han har ensam för TIK finns inte i hela laget.

Fan här har vi en spelare som har kanske +250´ i månaden som ska vara ledaren och är sämte än en 91a som fattat att han är värd bättre än TIK just nu, då är det något som är jävligt fel.........nä nu blir det NASN och college-football, där finns det hjärta.

ÄR SÅ JÄVLA LESS......
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: Jag tänker inte skriva nått mer ikväll, jag orkar inte.

Men en sak, se skillnaden på Tik nu jämfört med bara ett par år sedan.

Man brukar se i allmänhet hur laget spelar/fungerar på hur föreningen mår, thats it.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: TJ maövrerade ut Nubben
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Yellowcard: ja kom igen nu robban
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
RTS: Innan jag svarar vill jag veta vilka ledande personer du tänker på.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
MB: Japp det såg jag - det är vad Timrå behöver. Nån som verkligen bryr sig om klubben och kan vara en ledare. Vi saknar ledare på isen just nu, nån klockren som vill ta tag i skiten. Vem är idagsläget ledaren i Timrå?

Snälla snälla snälla Robban, på med grillorna igen!
Kan fan lova, om han gör comeback så kräver han inte en krona i lön, så lojal är den killen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: Varför tror du att vissa ledande personer inte är kvar i Timrå.
Varför tror du läget är som det är.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Yellowcard: Såg du Peter Andersson igår, 43 bast la av 05. Gjorde inte bort sig, Robban har ju grundkondis, så det vore inga problem, in med honom, men ryggen kanske inte pallar.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
RTS: Gick föreningen ut med att man inte skulle ersätta honom? Har föreningen gått ut med att Pärssinen ska ersättas? Isåfall har jag missat något, och tar tillbaka mitt inlägg tidigare.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
MB: Säsongen är ung - tror inte det blir kvalserien, så jag lär bli ensam=)

Men fan visst är man bra orolig. Kanske vad som behövs är Pärssinen och Styf - två spelare med stort Timrå-hjärta.

Sedan, kan inte Robban göra en kortare comeback?
Tror hans inställning skulle kunna göra underverk - hur otränad han än må vara så klassar han ut t.ex. en spelare som Mäkiaho alla dagar.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: Jonte skulle inte ersättas.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
dr-nix: T.o.m Sundsvall dethar de redan gjort i år men Ånge skulle utklassa detta hjärtlösa överbetalda gäng,på ett normalt jobb så skulle samtliga varit sparkade vid de här laget.

Fan va enkelt livet vore om man hadde vart hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Ja kära nån.

Det här var bara andra matchen jag såg i år så jag är egentligen ingen att lyssna på. TIK måste ju dock inse att SCA-cupen är slut typ....De borde efter kvällens insats vara klara kandidater till Nobels fredspris i alla fall...

Däremot blir jag ännu mer förvånad av inläggen på detta forum. Jag läste också efter Skellefteå-matchen då TIK vände underläge till seger borta mot de som hade chansen att ta serieledningen. Vilket jävla gnäll det var!!

TIK har 728 omgångar kvar av hockeyns stora transportsträcka där inget gäller något förrän framåt vårkanten. Här ska det sparkas spelare, klubbordförande och tränare. Jorden har gått under och det är bara början.....

Fan, ni skulle inte överleva en vecka som GIF-supportrar....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Yellowcard: Du blir inte ensam på bortaläktaren nästa år i Gränbyhallen i alla fall.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Backlund är inte ens i närheten av att hålla landslagsklass. T.o.m. Sundsvall Hockey hade spöat TIK idag.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Efter denna insats måste något hända, antingen sparkar man Challe eller så värvar man in ny kraft. Kvällens insats var bland det sämsta jag sett på länge, jag är väldigt besviken.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
zaccodog: täckte
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Suttit och filat på ett konstruktivt inlägg i flera minuter nu och suddat och skrivit osv. Men finner inga ord... Krisen är total... Igen..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Skarin: röglespelarna täckye fler skott i en period än tikspelarna gjort på hela sesongen
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Skarin: Ja backlund är värdelös, men vem är egentligen bra???
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Skarin: Ja backlund är värdelös, men vem är egentligen bra???
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Skarin: Huvudet på spiken.......Right on!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01

RTS: Du kan ju fortsätta din lilla lista där:

Regin mot Wandell
Hahl mot Jesper S
Kokko mot Lehtonen
Sanny mot Skogs
Kalle mot Persson
Marttinen mot ?
Pärsinen mot ?

Styf mot ?

Sen kan du fylla på så fort någon blir skadad, om du skriver ner Pärssinen där. Vem ersatte Jonte i fjol? Jag kan missat något, men jag tror inte det.

Sen är det inte rättvist att du ersätter Hahl med Samuelsson i din lista. Blir jämnare jämförelser enligt mig om du byter Regin mot Samuelsson, och Hahl mot Wandell.

Visst har man gått ner sig lite, men jag tvekar på att man gått ner sig från ett lag som hör hemma i topp4-topp5 till ett kvalserielag.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: Vadå på papperet. Inse att Timrå just nu spelar på en nivå som ligger ganska nära max.
Försök istället förstå vilka spelare vi tappat och vad vi fått in.

Marttinen
Sanny
Kalle
Kokko
Hahl
Regin
Pärsinen " Får anses som tappad för alltid"

Vad har man ersatt dessa med,

Regin mot Wandell
Hahl mot Jesper S
Kokko mot Lehtonen
Sanny mot Skogs
Kalle mot Persson
Marttinen mot ?
Pärsinen mot ?

Samtliga platser riktiga ner köpt, men det viktigaste inte ersatt.

SÅ kom inte säg att vi har ett bra lag på papperet.

Hedström är så fruktansvärt urkass, men ursäkta, nu blir han nog inte bättre när jag skriver detta, men det skiter jag fullständigt i.

Det är Timrås bästa jag bryr mig i inte Hedström, Erixon, Persson, Lotvonen, samuelsson eller Tj , challe eller någon annan heller.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Vad ska stjärnbloggaren skylla på nu då, när Backe inte är så dålig, backuppställningen ok....blir spännande.

5-1 mot Luleå och Rögle....ha ha ha, ja jävlar, det var detta som var klivet TJ, rätt ner i källaren, inte uppåt som jag trodde.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Backlund är värdelös. Backarna är värdelös. Ett lag börjar byggas bakifrån med bra centrar.

Nu lär vi ju inte få se ett helt nytt lag efter uppehållet. Däremot måste en back (helst tre) och en center värvas. Tränarsituationen vill jag inte lägga mig i men jag tror att Challe hänger löst. Mycket löst.

En sämre förstemålvakt och ett sämre försvarsspel har jag nog aldrig varit med om och nu menar jag ju inte bara kvällens match.

Att något är väldigt fel i denna förening bör väl en två-åring från Island också kunna konstatera. Men jag är nog inte riktigt lika förvånad att det går så här pissigt som många andra är.

Det här är fruktansvärt. Just nu talar det mesta för att det kommer bli kvalserien. Man skäms över att vara Timrå-supporter.
Det pratades om att vi ska ha ett lika bra lag som förra säsongen och att målet är final. Ja, då är bara att börja agera. Finns lite att stå i nu och en hel del att reda ut.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Jensen_12: Men det syns ju bättre på planen vad vi behöver!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Cartman: Jag tror inte att laget blir bättre för att du kastar in massa nytt folk. Om du tittar spelare för spelare, så är vi på pappret ett bra lag. Det gäller bara att få alla individer att spela som en enhet ute på isen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Men FÖRFAAAAAAAAN asså, nu måste väll Linkan inse att mins 2 backar och en center MÅSTE värvas under uppehållet, det kan inte fortsätta se ut så här, MAN SKÄMS JU FÖR I H*****E.



AGERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


//Tikare i nöd!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Ja blir det inte kval för detta lag då är det helt otroligt! och ett lag som Leksand kommer köra över oss!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Per HApps: Ja du har rätt, det är för sent. Finns inget att få tag på nu.

Jag måste passa på att säga: Gott folk njut de sist 30omg av Elitserien.
För detta mina vänner är det sista vi kommer att se av vårt kära lag i ES.

Tack så mycket TJ. var det detta du menade med nästa kliv?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
jens_88: Hur var dansken.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Ja blir det inte kval för detta lag då är det helt otroligt! och ett lag som Leksand kommer köra över oss!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Ja blir det inte kval för detta lag då är det helt otroligt! och ett lag som Leksand kommer köra över oss!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Härligt av Luleå .. så skall Hockey spelas.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Hej era stackare! jag sitter och kollar på timrås match eftersom att mitt lag förlorade i eftermiddag...

kan inte låta bli att kommentera Virus partiska kommentarer!! det lyser ju verkligen igenom att han håller på den gäspande björnen...

Tycker inte det ska vara så!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
TIK och Brynäs spelar KS till våren.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Modano:
Se upp för dårarna, dårarna till elitserien stängs
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
Tjejerna utspelad maskaran rinner handväskan hårt i handen heja heja heja DÅRAR
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
RTS: A.M.E.N.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01

RTS:
Inse fakta kära RTS det är för sent. Kanske detta är det bästa som kan hända om man vill vara kvar med laget i Timrå.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
RTS:

Ja lite Redbull så kommer energin igång.......
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
JA!!! Dansken är insatt!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2008-11-01
SNÄLLA. Kan dom inte bara visa glöden. När mitt lag går såhär dåligt då blir jag bara mer taggad och vill visa alla andra. Vi är inte ett jävla skitlag som ska ligga sist i tabellen. Nu ställer sig hirsch fintfint.
Kommentera

1082725 · »