1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581351 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04

« · 2250654 Till forumet


Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nu grab:ar vi LHF by the björnpussy.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
En fjäder i hatten vore väl ändå att slå rekord, två höstar i rad? Under precis samma säsongsfas dessutom. Spricker rekordet ikväll får vi ändå trösta oss med tre poäng och ett väldigt målande exempel i framtiden om hur jävla krångligt det är att avancera en liga. Oavsett om det lag man kommer dragandes med ett lag som slog alla rekord året innan. Det behöver inte nödvändigtvis handla enbart om nivå på spelare för spelare, utan det kanske handlar allra mest om anpassning spelare för spelare.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
ikväll..Vinner vi 👍
o gallo...blir klar för timrå 👍
♥️
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Bragd-Birger: Angående Galló håller jag med fullständigt. Det är inte så att vi har spelare som inte k a n göra mål, som inte kan grundpremisserna i hur mål går till. Det vet vi, även om många av de spelare vi förfogar över producerat majoriteten av sina poäng i en annan liga. Det handlar kanske mer om den distraktion en figur som Galló kan komma in med. Det händer grejer i truppen och i omklädningsrummet. Helt plötsligt dyker det upp något nytt och en spelare som är synnerligen skicklig på att få varje spelavbrott att bli lite längre, som får motståndarna att fokusera på annat än att de möter ett strykgäng som tävlar internt om vem som kan nå lägst på självförtroendeskalan.

Ytterligare en plusfaktor är att Galló trots allt nått nya nivåer under sin tid i Kookoo. Blivit mer av en producerande spelare. Låt oss hoppas.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Knylan: Skulle inte Tim Söderlund också kunna vara nått. Speed och finess i ett paket. Kunde ju nästan helt ensam leka lite med Timrå när vi möttes förra säsongen.
Skickas ned nu till ECHL
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Av Madsen, Liljewall, Lööke eller Wall-E. Röstar jag för att Liljewall eller Lööke skeppas. Det får vara hur mycket kapten det vill. I min värld är han inte tillräckligt bra för SHL och bör följdaktligen inte vara kapten heller. Många håller med mig i denna fråga. Skulle säga en majoritet. Lööke håller tyvärr inte på denna nivå. Det har nog Nubben förstått nu.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Zäta75: Det här med att "vi hör hemma i SHL". Är inte det en aningen skev självbild? Ungefär som Modos självbild är man egentligen borde vara ett topplag i SHL om inte om och domarna var emot...Plats i SHL är något man förtjänar genom hårt arbete och kvalitet igenom hela organisationen, från vaktmästare till 8:e back, inte genom nån hockeygudomlig "rätt" att vara ett SHL-lag. Och här kommer Lill-Kentas ödmjukhet in i bilden. Det gäller att alltid vara ödmjuk inför varje situation och aldrig hoppa upp på höga hästen eller tycka synd om sig själv när det går emot.

Sedan serieomläggningen till Elitserien/SHL 1975 har vi tillbringat en enda sammanhängande period av 13 år i SHL. 13 år av 46 möjliga SHL-säsonger. Till det ytterligare misslyckade 3 engångsförsök att etablera oss.

Så att vi "hör hemma" i SHL är nog aningen ansträngt annat än ur ett önsketänkande perspektiv.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Greven: Om man tänker klassiska lag så räknar jag in Timrå där pga historiken med ett antal säsonger högsta ligan genom tiderna. Sedan måste man förtjäna det som du säger.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Sputnik: Absolut! Står för mycket av den rakhet vi saknar just nu, om han nu bibehållit den grejen. Minns framförallt hur han körde över våra målvakter vid minst två tillfällen under 18/19. Hur som helst, även om han skulle vända hemåt och inte hamnar här utan i något annat SHL-lag så gör det i sin tur att det skapar rörelse i trupperna. Vi befinner oss i ett läge där vi lite får stå och titta uppåt och se vad som faller ur rocken från topplagen, vilket inte är en ny situation i jämförelse med hur det var i HA.

Ett annat namn som verkat hamna utanför fyra kedjor är Linus Nässén i Frölunda. I de korta stunder han inte var skadad under 19/20 så bidrog han starkt i vårt spel, och befinner sig uppenbarligen inte på en nivå ännu där han kan konkurrera på allvar i Frölunda. Han går nog bara och väntar på att Joel ska lägga av och att det ska öppna upp, vilket verkar ta sin lilla tid.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
ZÄTA 75
liljegren..e.andersson..tycker jag är helt OFF
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Håller med dig. Båda bör lånas ut eller skeppas. Jag hoppas verkligen att man tar in Gallo. Inte lätt att hitta spelare med timråhjärta och en sån pådrivare. Han är ju en publikfavorit så även om han inte gör mycket poäng skulle han vara viktig för laget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Zäta75: Samtidigt, varenda signal sa väl att Lööke var spikad och klar för Leksand inför den här säsongen? Sen gick vi upp och han hade ett gällande avtal. Det kan man ju tänka att Leksand är glada över i dagsläget men skulle vi fimpa Lööke tror jag inte han skulle ha några som helst problem att hitta ett nytt SHL-jobb.

Baserat på 15 omgångar i ett lag som inte fått något att fungera fullt ut "håller" han inte, men det är inte direkt så att det går att radera det han gjort under de senaste säsongerna ur hans CV. Ett av problemen som jag ser det är att vi är för svaga totalt sett för att undvika att en spelare som han inte ska hamna i egen zon till och från. Då blir det livsfarligt i arslet på direkten. Sen får man absolut tänka att han var beroende av Dahlén, men i 5v5-spelet i år är det bara Lundin som bidrar mer i laget såhär långt i hänseende av att driva offensiv.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Zäta75:

42 p på 53 matcher i Finland var ju ok.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Zäta75: sen har vi alvarez
sikken jäkla FLOPP
in med gallo
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
roger_sundsvall: Synd med Alvarez, tyckte han såg riktigt bra ut på försäsongen och typ dom 2~ första matcherna.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Bet 365 har 7.00 i odds på Timråvinst i kväll. Är inte det lågt ändå? 1.33 på Lulevinst...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Knylan: Luleå vet att de förlorade mot oss sist. Får vi första målet ikväll kan vi nog sätta lite griller i huvudet på Luleåspelarna. Kör som senast checka högt och ligg nära Luleå så kan det gå vägen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
cloon: Stor skillnad på Liiga och SHL dock..
Låst ämne


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Lundin får vara center iaf
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Jadu. Det här är fan Alvarez sista chans annars kan ha sticka och mysa någon annanstans
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Gillar att man ställer JJ idag igen. Läget ser ut som det gör och inget säger att han inte kommer kasta in några puckar idag, men han växte ändå under matchen senast. Första målet såg lite billigt ut, sen gjorde han ett flertal avancerade räddningar och fick studsarna med sig allt mer.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Ingen som reagerar på att både Lööke och Olofsson är utanför? vilket är helt rätt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Lööke är sjuk. Men att man håller Olofsson utanför är helt rätt. Utlåning på honom känns väldigt aktuellt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Ja jämarns 👍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Lööke ska vara sjuk.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
tjobba: Okej, visste inte det 👍🏼
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Tuff match ikväll, hoppas på en bra match!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Laguppställningen börjar iaf se hygglig ut. Bra att man återförenar Hartmann-Liljewall-Lodin. 100% kemi där.
Bra att Lundin är tebaks som center också. Hans prao som vinge var lite svårbegriplig. Återstår att se om han kan gnugga fram tekningar i offensiv zon åt lina 1 och 2 med den omgivningen.

JJ i mål, tja...tycker nog att det är befogat att ge honom en match till tätt inpå. Som Knylan påpekar växte han under matchen sist. Bra läge att göra en solid insats över 60 minuter nu.

Vet inte om det är fuck-tabellen-här-komner-Timrå-feelingen som spökar, men jag tror faen det kan bli en trea ikväll. In och kör bara!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Jadu: Man åker iväg till match återigen med 6 backar, det hade jag aldrig vågat. Absolut inte när vi ligger där vi ligger. En skada/sjukdom och matchen är förstörd.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Bragd-Birger:

Hoppas jag har fel men JJ räcker inte till för denna nivå .
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Rallarn: Hur var det med det här med att "lärt sig från förra gången"?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nooky: 3 enkla för Luleå vore ju inte speciellt oväntat?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
jå1: Jag blir glatt överraskad om Timrå tar en pinne.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Villervalla: Jag blir glatt överraskad om Timrå gör mål
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Träningsmatcher ä bra 👋👍
Ikväll vinn vi 🥳
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
jå1: Med tanke på hur vi har spelat på slutet så njaa jag tror ej det blir enkla 3 poäng för oss :p
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
jå1: Tycker det är fel att ställa Johansson igen. Vad har han 75%? Men ok då han kan få en sista chans. Gör han inte en bra match ikväll bör han inte stå igen i Timrå IK. Och då tänker jag inte bara på när han satt och log i båset strax efter en förlust.

Vi behöver en vinst för att få självförtoeende. Ge oss medstuds hockeygudarna.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Nooky: Gallo spelar ikväll…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Ikväll vänder det nog igen!

Det känner jag!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Kaffe kaka vetintehurmångaraka
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
JJ 84 % på 5 starter 👋👏👍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Hawaii-hockey mot Luleå. Vem vet, det funkar kanske..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
söder över: kan inte vända 12 raka i liten ask.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Bohm, tid på sig. Ingen går på honom uppe på offensiv blå…

Lägger en svinsopig handledare 3meter utanför…

Skeppa!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Hur i helvete kan idioterna ha Alvarez i 1a borde inte ens spela måste vara de mest blinda tränarna i SHLS historia
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
bar mofftak: Gallo kvar i Lule eftersom han spelar ikväll?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
jå1: Man kan ju ta en pinne utan att göra mål. 😉
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
TD: ibland duger det att försöka…

Det kan ge ljusglimtar!

Dom tar man med sig som det heter!

Bohm har tagit två avslut som inte tagit sig till mål än…

Men däremot har båda kostat en kontring…

Där saknar man Hardegårds otäcka förmåga att få igenom sina myror…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2021-11-04
Modano: Min gissning är att det handlar om att man ger honom en sista chans att visa att han kan något. Om han inte klarar av att leverera med Ratte och Hanzl så är det svårt för honom att skylla på att han bara får spela med breddspelare...
Låst ämne

« · 2250654