1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580973 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22

2297747 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Villervalla: Utan statligt stöd skulle t.ex. Luleå hockey inte vara någonting.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Sitter kolla matchen i efterhand då jag jobbade igår, tänker lite såhär. Är det egentligen okej att staten (vi i Sverige) går in och sponsrar specifika lag så som Luleå, både SSAB och LKAB sponsrar Luleå. Jag har för mig att Tipstjänst även sponsrat AIK fotboll, kanske fortfarande. Jag anser nog att staten ska hålla sig från det eller ge lika mycket till alla lag.

Jag vill inte sponsra Luleå t.ex med mina/våra pengar
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Smetovish: Kör hårt, imorn skall västra stå bilda en röd vägg som bär fram våra tappra krigare på isen. Låt mig få gåshud framför tvn imorgon! Frölunda skall bäva och vända hem med en torsk i bagaget!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
timråultra: Jag tar rygg på dig. Har till och med tagit ledigt på fredag för jag ska vara helt urlakad efter matchen. Imorgon ska det sjungas från start till slut!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Sputnik: Jofan, kommer vråla så mycket tills rösten lägger av. Brukar vråla nåjävulskt men den här gången ska jag ladda med cola och korv så man har energi att sjunga ramsor så hela arenan hör.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
timråultra: Lycka till imorn, ge allt och vråla tills rösten ger vika, så hoppas vi Laget får den boost de behöver för att tvåla dit Frölunda och knipa viktiga poäng!💪🙏

Man är ju inte alls avis på er som kan vara på plats, inte alls.. 🥲
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
kattan: Det kan man hoppas på. Imorgon är iallafall jag på plats i klacken.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Sputnik: 4992
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Sputnik: Jag kräver lapp på luckan, nu mobiliserar vi.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
kattan: tippar på 4300-4500.
Folk fattar inte vilken ynnest de har som kan se Timrå i på plats i NHK. Själv har man ju 65 mil enkel, men en vacker dag skall jag ta med pojkarna till NHK så de får uppleva nått speciellt!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
kattan: Ok, tack!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
mikenomad: Snart 3600 sålda. Vi kommer väl upp på en liten bit över 4000 skulle jag tro.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
jeppe_TIK: Jag gillade Sanny helskarpt när han spelade i Timrå. Han kunde ha blivit en legend i Timrådressen. Sen han gick till Färjestad tycker jag han flippat ur helt! En mediakåt fjant! En gång Timrå - alltid Timrå!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
mikenomad: Sanny är patetisk, ska vara avstängning på sådana tacklingar oavsett om det hade varit axel mot axel. Tar man fart från mittzonen kommer man lätt upp i 30km/h och väger närmare ett ton vid kollision. Det är vårdslöst hur än man ser på det. Ren tur att dagens sarger absorberar så pass bra, hade det varit ladans ”betongplexi” eller open ice kollision hade det slutat dystert.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Nån som har koll på biljettförsäljningen inför i morgon?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Någon som har inflytande i klacken?
Vore ganska kul om Sareks gamla dänga kan köras med ett litet "å vi hatar lulelå" inklämt där likt den gamla IFK-ramsan mot AIK, när vi har Luleå hemma nästa gång😅
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Essvikare: farsan sa att han var svikare när han drog till AIK sen fick han gliringar och sprang på läktaren vid Östrand var tufft då
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
The great one: Wikegård är väl ändå mer ”bloggare” än ”expert” numera? Han vill ju bara ha klick och likes.

Sanny, det är alltid lika kul att höra hans analyser på hockeyförbrytare. En huvudjägare kommenterar andra huvudjägare. Vet inte vad som är mest ironiskt, att wessner blev domare eller att sanny blev en beskyddare av hjärnskakningsskadade.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
DenRöda: Hart Trophy
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Hartmann har nu gjort 6 poäng på 2 matcher.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
josha840: Verkar mycket sympatisk, den gode T-Bone
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
josha840: Sanny är en sucker för "etablissemanget" och vi tillhör inte det. Hade det varit det omvända, att t.ex skägget satt en likadan tackling på en Luleåspelare hade han yrkat på livstid och ägnat spaltmeter åt att undervisa oss i hur farligt det är med sådana tacklingar
Låst ämne


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Kolla in wikegård på insta. Han spårar även han med att det ska vara max 2 min boarding... Både Sanny o Wikegård hänger mer upp sig på filmningen.

Märkligt Lodin åkte på så många matcher då om vi ska börja bedöma sådär.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Sanny diskuterar situationen igår. Han tycker avstängningen är väl hård med matchstraffet är solklart. Det pinsammaste är dock filmningen när Rattie konfronterar den skyldige.

Möjligen glömmer han återfallsförbrytar-regeln?

Han köper Luleåsupportrarnas försvar av tacklingen med tar för givet att dom samtidigt fördömer hans löjliga filmning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
TD: Tja, när man såg Bert-Ola spela på den tiden så hade han nog dåtidens längsta klubba som back.
Minns även matchen när han kom hem till Timrå för första matchen efter att B-O gått till AIK 1963.
Snacka om "hatmatch" !!!!!!
Men, vilken lirare det var. RESPEKT!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
timra_060: Ja inte går det fort Nordlander har inte varit på min tid men att vänta ett halvt sekel måste va längst i Sverige
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
PontusPilatus: Skulle inte nummer 8 pensioneras?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Hassan: Stor-ryssen är inte här för att tacklas. Han vill till slutspel:

"We cant stay on thirteen place if we will do the playoffs. If we wanna play for the cup, we need to play better".

Haha! Skön lirare!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Rip Kirby: Tyrväinen hade 3 sec på sig att bestämma sig om att respektera Laleggia och bromsa in. Men icke: hans enda tanke var att skada, även att han är återfallsförbrytare så kom han mycket lindrigt undan. Vi måste på nått sätt få bort detta svineri på isen. Längre straff?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Rip Kirby: men hur många matcher fick Lalle som straff för att han lät sig bli tacklad???2
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Rip Kirby: Skit ska skit ha, inte konstigare än så egentligen 💩🙊
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
DenRöda: Fyra matcher och drygt 26.000 i böter blev straffet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
DenRöda: hugg-å-slå Lu-le-å är väl en rätt gammal klassiker det? 😉
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Silly: Stor-ryssen kanske?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
DenRöda:
Ni kan ju prova att skicka Svensson att göra en liknande tackling på deras Pontus Andersson eller Omark den 14 Mars.
Så får vi se om dom fortfarande har samma bedömning. 😉
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Dubbeld: fattar verkligen inte. Vafan har hänt med hela klubben? För 10-15 år sedan var dom en respektabel klubb. Nu på senare tid har det slagit slint i hövve på dom.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
DenRöda: Du pratar om en publik som kunde max två ramsor, och en av dem var ?Vi hatar Timrå!?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Fattar inte hur Harakiri-gubben i Luleås bås kan fortsätta backa Tyrväinen. Och Luleås publik. Är dom hjärndöda??
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Tycho:
Jag personligen tycker matchstraffet är solklart. MEN?
Vill bara påtala referensen för många skär eller max 3 skär som en del också säger finns inte längre. Det är borrtaget. Domarna bedömer våldet i tacklingen ( skade risken) och därifån sätter straffet!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Har sett incidenten från igår några gånger nu. Det som slår mig är hur vekt Lulä-spelarna går in för att ”rädda” Tyrväinen. Har dom sett det förut och tycker att han får skylla sig själv månne?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Tycho: Det hör till att man försöker förminska händelsen i tron att man kan påverka avstängningen. Men det blir ju bara löjligt på sista raden.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Kan störa mig på att både Aftonbladet och Hockeysverige gör jätterubriker på Erik Gustavssons uttalande om att LaLeggia "Fegar ur".
Nu verkar det gått bra med LaLeggia men man kan ju fundera om rubrikerna varit samma om han skadat sig? Han hade efter den tacklingen kunnat få tillbringa resten av livet som Tobias Viklund om det gått illa.
Om han "Fegat ur" skulle han väl slängt iväg pucken och åkt ur situationen och inte stannat kvar och riskerat att bli tacklad? Det kan ALDRIG vara okej att genom olaglig fart(för många skär) skaffa sig mental eller fysisk fördel mot backen om man ska komma ut stående ur situationer bakom mål. Oavsett om man tar emot tacklingen eller får den i nacken.
Gällande Stridh är jag övertygad om att han inte står för sitt uttalande när han ser reprisbilderna. Sen kanske han inte kommer gå ut med det officiellt. Min tolkning är situationen när Tyrväinen ligger på isen, men ser man reprisen är det tydligt han bara trycker med handskarna, inte med klubban mot nacktrakten.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Rattie ska vara kvar hos oss tills den dagen han slutar med hockey!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Olle: tack Olle, Ja han låter som en riktig gnällspik, ska försöka hinna kolla matchen idag...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
söder över: Jag tror dom är lobotomerade.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Olle: nae… men Tyra och Erik gurrasson hade gott om tid sedan att glida omkring på coop och leta efter en skvätt stolthet…

Oklart om dom gjorde några fynd…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Nooky: Synd ni inte överklagade angående Alvarez. hade ju bara gynnat Timrå om han blivi avstängd hela säsongen och öppnat upp för nyförvärv..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Nooky: Vilken situationen borde jag ha kommenterat som jag inte kommenterade?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Hassan: Samma straff lär han nog ej få. han lär nog få fler pga att han har haft avstängningar förr.

tänker inte ens kommentera Styrmans situation
Låst ämne

2297747 · »