1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06

2625845 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Huuhtanen kittlar fint. Är väl precis det vi behöver, en rightare med bra release, välbyggd och fysisk. Dessutom ung med vilja att utvecklas. Han lär nog dock inte vara gratis då intresse från Schweiz också finns. Hans agent svarar dock väldigt flytande på ryktena om Rögle etc. och säger att det är inte bråttom och att det förs diskussioner på flera håll.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Ah okej!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Zoogin62: Om jag minns rätt så ska tv pengarna gå från 45 miljoner ish till 60 miljoner
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Om jag inte har helt fel så ska vi väl få mer TV pengar nästa säsong?
Kanske har råd att värva en eller 2 bra backar då?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Helenius har fortsatt kontrakt med tappara nästa säsong. Bara utlånad till Jukurit.
Huuhtanen däremot är aktuell för SHL. Dock är Rögle närmst enligt MrMadhawk. Inget klart än så vem vet?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Andersson: Ja man måst fyll på procenten 🥳
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Charliejfz: Ja vi ladd redan ikväll 🥳
Detsamma 😇
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
SMÅLAND: Good game 😁
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
SMÅLAND: Rinna lätt Ikväll ?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Ska vi bryt hemmaspöke imorgon?
Int fan ska vi väl torsk 4 raga å nu mot viktiga Abbotts??
Nä nu ladd vi tusen å kör rent 🥳🥳🥳
Ge Barbara va ho tål ikväll 💪💪💪
Halleluja 😇😇😇
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: Undra om inte Kapanen och Jokinen lyckas locka över supertalangen Konsta Helenius från Jukurit. Den hade kittlat rejält. Finns en del spännande unga namn i det laget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: ja hugga på dyra etablerade spelare à la Linkan är inte Timrå. Vi måste hitta guldkornen som går att utveckla och gärna ha lite tur med nån ungdomsstjärna i Medelpad som kan slå sig in. Tänk att vi ändå fått fram spelare som bröderna EP, Lander, Pääjärvi och Dahlén. Kan man få drömma om lite nya sådana tack.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Tom Topp: ja, och innan vi har en bra ungdomsverksamhet (= kontinuerligt producerar A-lagsspelare) måste vi bli bättre på att fynda billigare talanger som vi själva utvecklar. Minns Nubbens tvåstegsraketer (Strålman, Regin t ex). Unga lovande spelare som fick en liten roll säsong 1 för att sedan vara tongivande säsong 2.

Nu är ju inte det någon enkel procedur med given utgång, men jag tänker mig att det är sånt vi har den där finske scouten till.
Vi har stora problem på backsidan i år, samtidigt finns det ett antal backar i icke-SHL-siktande lag som från säsongsstart näppeligen legat under Edfeldts nivå. T ex.
Vi är ju uppenbarligen fortfarande bra på att utveckla spelare. Forsmark är redan topp2 bland backarna, OJ en ordinarie SHL-forward, och Edfeldt har tagit stora kliv.

Timrå behöver föryngring och lite entusiasm underifrån. Vi har det näst äldsta laget i serien, och det känns inte riktigt Timrå. Eller hållbart i längden.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Trilske: just därför måste det vara viktigt att ha en bra ungdomsverksamhet. Det är dyrt och chansartat att ta in någon "stjärna" där bäst före datum har gått ut! En 18-20åring kostar nog bara en tiondel, och kan nog tillföra lika mycket på att gå på ren inspiration.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: är det 2 olika lag i 2 olika serier? Varför börjar den senare serien nu?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Det är ju löjligt vad bra man mår efter en vinst.
Sjukt att ens välmående hänger på hur favoritlaget presterar.
Sa jag att man förmodligen har en skadad gen?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
mikenomad:

Samtidigt var det väl exakt samma tongångar från lulefansen under förra säsongen, slutade med att man var det lag som var närmast med att rubba lejkerz.

Sen kan man väl ha förståelse för luleåfansens frustration då man inte lyckats ersätta vissa spelartapp på två säsonger, dock vittnar väl många sportchefer om att marknaden är rätt tungjobbad och har varit så ett par säsonger.

Så man kan undra om det är värt att chansvärva bara för att blidka fansen?

Ibland känns det som att sportchefer tvingas värva för att visa att man gör nåt även om värvningen har marginell effekt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: jag hade velat haft hanzl som point i ena pp och forsmark i andra
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
mikenomad: Är riktigt trött på experter överlag. Oftast är det 90% ordbajseri och klyschor. Ingen gör några djupgående analyser. Tycker dom svänger lika mycket i sina åsikter som oss supportrar. Om jag skulle vilja ha en analys om exempelvis Timrå så lyssnar jag alla dagar i veckan på en Jimmy Hamrin, eller läser en text från Bragd-Birger och andra.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
roger_sundsvall: ja tänk om alla kunde höja sig samtidigt... eller åtminstone några fler så vi kunde bygga en liten streak.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
jhnd91: hahah!!
Nä anledningen till varför jag sätter han på Point är för att han är snabb. Främst i sidled. Höger och vänster tekningscirkel ska stå för 70% av skotten. 15% ska Edfeldt lyfta in i kontoret för dels styrning/gruffmål. Andra 15% får komma hur som helst, varifrån som helst.

Det är just skridskoåkningen jag vill se. Många gånger fastnar man just där och sedan blir det en chanspuck någonstans vilket blir att motståndare får puck.

Förlåt för att jag hängt upp mig på Edfeldt senaste veckan men jag har precis sett den enorma potential han har.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Gillar allt innan jag fullkomligt satte tungan och kaffet i halsen av att du vill ha Edfeldt på point? Haha..? Jag gillar Edfeldt men har har väl topp tre såsigaste skott i serien 😂 Gäller ju att kunna hota från alla positioner.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Det svänger fort i hockey, så här skrev en "expert" efter 13 omgångar
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Nisse på Mon or: alldeles nytt lag.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Någon som fattar detta med Timrå damhockey?Först blir de slagpåse i NDHL damettan. Och med samma lag nu ännu mer slagpåse i Hockeyallsvenskan Norra? Har jag missat något?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
DenRöda: Det var nog fan det finaste jag läst sen jag konfirmerade mig ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Hade vilja se Hartmann i mitten på PP med Rindell och Dahlén på varsin sida. Forsmark på Point och kanske Hållander bakom/framför mål.

I PP2 vill jag se Eronen och Pettersson på vardera sida tekningscirkel. Vi låter Hanzl spela på en fri position. Han får vara överallt. Pääjärvi framför mål.
Hör och häpna, Edfeldt på Pointen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
roger_sundsvall: Hartmann och JJ är matchens spelare för mig. Hartmann är positivt inblandad på samtliga mål; först som skytt, sen i andra så naglar han fast Lulebacken bakom målet och - och titta noga där - lyfter sedan hans klubba så att han inte kan bryta krosspasset.

I tredje är han ju tydligt framme framför mål och distraherar och stör. Det första Rautio gör efter 0-3-målet är att slå ut med armarna och kolla irriterat på Hartmann.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
som sagt, hartmann är på G
hoppas flera andra höjer sig oxå
så kan detta bli bra
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Turkiska Tiken : Minns även när Edfeldt cementerade fast honom bakom eget mål i andra perioden. Då var han inte så liten och klen (jag tittar på dig, Modano 😊).
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
3 Blytunga poäng,härligt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
söder över: Det är nog andra problem som ligger bakom där för Lander skulle jag tro. Hoppas och tror att allt löser sig med en ny tränare för honom
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
HKN: nä, det gör det sannerligen inte. Men, min take på det är inte att det beror på att fel person står och bombar från blå. Problemet ligger i formationerna och det oerhört låga pucktempot. Det spelar ingen roll hur skickliga Jonte, Hanzl och EP är, dom kommer inte skapa särskilt många målchanser genom att hålla puck och söka förstaassist.

Idag tyckte jag ändå PP såg lite bättre ut, det lilla man fick se. Det fanns åtminstone en ambition att hålla ett lite högre tempo. Men: det behöver stuvas om och tajtas till. Rejält. Med den här skickligheten vi har i laget är det ett kraftigt underbetyg att vi gör mål på vart 5e PP och ligger I botten av ligan.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Zäta75: Lundin är ju fysisk, på ett liknande sätt som Lander, men #51 Landers offensiv saknar ju alla väsentliga vapen den här säsongen. Han är k o m p l e t t ofarlig offensivt. Punkt.
Anton ska enbart ha en defensiv roll, t.ex i boxplay, där han ska gröta, kötta och använda sin fysiska förmåga så mycket som möjligt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: Jag förstår men vad jag menar att PPn funkade iallafall då och då men nu fungerar inte alls.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Jag hoppas innerligt att det inte är så att Lander tappat gnistan för hockey.

Jag misstänker att han gjort det men jag vet inte…

Boyce brinner men det tycker inte jag att det ser ut som om Anton gör.

Måtte han inte tjura till och spela av det här nu.

Ingen spelare i SHL är bra nog för att göra det.
Inte ens Omark…

Vilket jävla antiklimax om han kom hem och varvade ner och klev av…

Hoppas på en gnista där…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Skulle bli mycket förvånad om den nya DHL-kedjan inte får fortsätta. Grym kemi där. Wedin är nog tillbaka tills på måndag
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
HKN: jaså?
21-22 Liiga: 60 matcher, 4 mål.
22-23 Timrå: 51 matcher, 3 mål.
23/24 Timrå: 23 matcher, 2 mål.

Inga snajpervibbar direkt. Snubben saknar förmåga att skapa utrymme åt sig själv, har en fäbless för att skjuta i täck, och är allmänt oförmögen att fatta snabba beslut.

Jag vidhåller att Eronen är Kapanens sämsta värvning/förlängning den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
HKN: Mycket av spelet handlar väl om trygghet och spelglädje. Har man kedjor som hittat detta så är väldigt mycket vunnet. Dahlén, Lundin och Barre känner varandra sen tidigare och visade med dagens insats att man är värda att satsa vidare på.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Och jag är verkligen imponerad på Dahlén, Lundin och Hartmann. Jag var på plats i torsdags och redan där märkte jag skillnaden på den kedjan. Idag började dom leverera.. kanske flytta upp till 1 eller 2 (mer speltid?)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Andersson: mm han sköt väl sönder dig själv där?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Ja jag vill också se Eronen på blå i PP. Han har gjort många mål därifrån. Bla mot Frölunda och på försäsongen. Vi måste utnyttja honom där han är som bäst
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Rip Kirby: Jodå.. till och med den här säsongen på hemmamatcherna. Han är ju högerskytt. Nu PPn fungerar inte alls.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Var det inte Eronen som PP-målade i sudden när vi slog Växjö borta ?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
JanneH: Eller 0 poäng om det vill sig illa. Om Rögle tar alla 6p ligger de bara 4p bakom oss. Vore inte bra. Mycket viktiga matcher
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Jari Kapanen: 1 2 4 bör förbättras
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
HKN: Visst stänkte Eronen in ett slagga från blå i premiären mot Västra Frölunda förra säsongen? Han kan ju uppenbarligen lossa hårda skott. Defensivt kommer han till korta på grund av att han är för klen rent fysiskt. Men i offensiv zon borde han kunna fira triumfer.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bragd-Birger: PPn fungerat med Eronen innan han kan skjuta han.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
Bee: Gällande PP så finns det ett antal ?regler? som alltid varit framgångsrikt:
1 Ha ett antal inövade varianter
2 Pucktempot ska vara högt i kombo m platsbyten
3 stark spelare som skymmer mv
4 Duktig back skytt
5 Hantera boxplay som checkar hårt

Hur många uppfyller vi sista 20 pp?

Lander ska inte spela PP i nuvarande form
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-01-06
HKN: för att han är rätt usel på blålinjen?
Låst ämne

2625845 · »