1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Luleå - Timrå IK 2010-11-18

Sv: Luleå - Timrå IK 2010-11-18
RTS: Tycker "Linkan" gör ett bättre jobb än vad "Nubben" gjorde. Även fast jag känner den sistnämnde.

Jockz: hahaha,, det verkar faktiskt hur otroligt det än låter finnas folk i media som har lika dåligt spelsinne som zebrorna.
Sa han taskik tajming?

RTS:
Där är jag böjd att hålla med.
Nubben byggde Timrå med små medel, att sedan inte Frölunda levererar det i mina ögon topplag som han byggt
måste tränarna ta på sig.

RTS: Sebbe får bedömningen omgångens "flopp" vid 1-1 målet av aftonbladet, rättvist?

Uno Gordon: Inte för att vara petig eller så och inte för att jag känner till några som helst fakta i Nubben-Timrå IK affären annat än vad som skrivs här måste jjag ändå invända mot ditt uttryck "det är aldrig ens fel att två eller fler träter" Min erfarenhet här i livet är att det faktiskt inte alltid stämmer. Det k-a-n bero på den ena parten fullt ut. Dock inte sagt att det är så i detta fall!

Uno Gordon: Nubben är iallafall en bra mycket bättre sportchef än Linkan i mina ögon och jag skulle inte ha något emot att se honom i Timrå igen.

Skiljsmässan mellan honom o Tik var inte vacker, från något håll.

Men för Timrås bästa hade jag gärnat sett honom i klubben igen, för sämre än nuvarande sportchef, måste vara svårrekryterat.

Uno Gordon: Att okritiskt försvara sitt barn är en ganska naturlig om än ibland irriterande mekanism, som f ö är så allmänt vedertagen att du inte döms för mened om du ljuger å din telnings vägnar i domstol.
Samma mekanismer, om än i lägre grad, kickar väl in för sportchefer man har personliga band till också.
Inget konstigt med det. Jag hade förmodligen varit betydligt mindre benägen att se Nubben som ett arsle om jag känt honom såsom du.

KniveN: Nej jag har aldrig påstått att LOJAL skall tolkas som någonting negativt. Däremot får innebörden av densamma ibland en skev tolkning. Jag ser inget fel i att man brinner för ett lag. Men jag tycker inte heller om att man okritiskt skall ta någons parti utan att känna till all fakta i det aktuella ärendet. Det är så urbota korkat och naivt att det saknar motstycke. Lika fel är det att försvara sina barn in i döden om de verkligen är skyldiga till det som de anklagas för. Man måste lära sig att skilja på sak och person. Det är aldrig ens fel att två eller fler träter. Det skall man ha i åtanke. Det finns alltid bakomliggande orsaker. Det är dit jag vill komma. Hata Nubben bäst fan du vill men gör det åtminstone med lite nyans och finess. Att sitta och skrävla över vilken usel människa karln är utan att känna till turerna kommer alltid att mötas av förakt från min sida.

btw: Vad exakt för skit har Mona kommit undan med? Hon tvingades ju ta en "timeout" från politiken efter kontokortsskandalen och höll sig i kulisserna tills hon fick en ny chans av Göran Persson. Att hon sedan misslyckades med sin politiska vision om en rödgrön allians och sina politiska ambitioner kan man väl inte kalla för skit. Det finns väl flera skäl till det socialdemokratiska valfiaskot än enbart Mona. Även om hon givetvis är ytterst ansvarig för sjösättande av projektet. Det finns många tomteluvor inom det där partiet.

El Maco: Det du säger är bara verkningslöst skitsnack från början till slut. Du har valt att enbart tolka den ena sida myntet. Det är sorgligt att en så pass välutbildad människa som du så konsekvent kan vara så in i h-e trubbig och trångsynt. Att lägga all skuld på en enda människa är så patetiskt när man inte känner till turerna utan enbart förlitar sig till det medierna återger och avspeglar. Spöa kärringen din också när hon gör något fel. För du älskar ju att kölhala människor och alltid hylla kollektivet. Fantastiskt att du har en sådan ryggrad och stark tilltro till föreningslivet. Att dessa är ofelbara och att det inte finns fler inblandade människor i härvan.

Och kom inte fortsättningsvis och tillrättavisa mig i något sammanhang och anklaga mig för att vara trubbig och osammanhängande. I denna soppa har du verkligen visat upp ditt sanna jag och vad du egentligen går för!

Redigerad kommentar

KniveN: Hellre Mona som sportchef i Timrå än Norberg. Skulle dock om jag tvingades välja ta Norberg före Jimmie Åkesson. Den senare skulle vägra scouta utomlands, något jag tror är viktigt för laget.

Uno Gordon: Förstår jag dig rätt när jag tolkar det du skriver som att lojal skulle vara något negativt? Då kan jag förstå att du inte tycker att nubben har gjort något fel, men samtidigt skulle jag tycka att du en väldigt skev världsbild om lojal är något negativt.

För övrigt så förtjänar Mona mer skit än hon har fått, kan ju inte vara någon politiker som har kommit undan med mer skit än henne? Kan knappt kolla på människan, än mindre lyssna..

Uno Gordon: Jag är också norrlänning, mer än Mona i alla fall. Norberg hade fått vara från kiruna, kallhäll eller kongo for all I care, det är hans pissiga stil från 2008 och framåt som gör att jag tycker hans fiasko är roande, inte födelseorten.

Sen är det inget nytt. Jag fortsätter sparka på norberg även när han ligger, allt i konsekvensens namn. Och jag ser hellre Gollum i min klubb. De har i och för sig samma frisyr och påminner om varandra på fler sätt men Gollum är sannolikt pålitligare.

Timrå Icon:

Apropå "fylleskandalen"... Många har nog hånskrattat åt Mikko Jokelas förklaring efter denna. Givetvis blev han citerad ännu en gång så sent som i dagens AB. Fräscht... Men hur som helst, precis så där KAN det gå till. Polisen har inte ALLTID rätt. Ibland förtjänar man jävel, ibland inte. Antar att de inte hade något emot att sätta dit honom i alla fall...

Edit: Japp, i mitt resonemang ville jag komma fram till att Sundsvallsbylingen många gånger saknar så kallad fingertoppskänsla.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: En gång norrländsk alltid norrländsk ;-)

Timrå Icon:

Tack! Fast jag är inte alls så komplicerad egentligen. Det finns många musikaliska tips att lämna men såväl tråden som forumet känns lite långsökt. Vi tar det en annan gång...

Uno Gordon:

Apropå Mona Sahlin så flyttade familjen till Nacka när hon var i mycket unga år. Det förklarar den ibland så påfrestande dialekten. Tveksamt om hon kan kalla sig för en riktig norrlandstös längre...?

Å andra sidan avskyr jag detta geografiska begrepp som man aldrig slipper ifrån...

DJ Hemp: Du är en komplicerad man Hemp! Men rolig och underfundig! Kul att du är tiilbax i ditt sanna element :-). Måste nog tammefasen provlyssna det där oxå...

Timrå Icon:

Det rör sig om nyare sorts. Allt möjligt faktiskt. Smakprov? I skrivande stund är det årets Hot Chip-album som råkar spelas. Det var ett tag sedan senast : )

DJ Hemp: Electro pop? Äldre sorts...? Får man ett smakprov vetja :-)

DJ Hemp: Det ironiska är att fylleskandalen nog gjorde oss mer gott än ont tror iaf jag.

Timrå Icon:

Acidjazzen var bara en tillfällig nostalgitripp. Vad jag spelar i nuläget? Det handlar om så kallad electropop. Riktigt bra grejer faktiskt. Från alla världens hörn dessutom slår det mig.

Hahl Bundy, Timrå Icon:

Nej, egentligen så har man ju gjort slut med AB sedan länge men nu kunde jag inte hålla mig. Den var ju knappast en högoddsare denna rubrik och ännu en gång fick man sina fördomar bekräftade. Läste även dagens blaska på en restaurang strax före matchen och naturligtvis återfanns Timrå IK och dess spelare enbart på alla negativa listor i tidningens diverse sammanställningar. Den så kallade fylleskandalen som vi alla har glömt var givetvis ännu hett stoff i denna skrattblaska...

DJ Hemp: Blir det någon Acid Jazz ikväll Hemp?

Mycket positiva ord om Corsos offensiva spel, defensivt är han som vanligt kass.
Hur fan tänkte Perra som satte in honom i boxplay vid 2-3 målet. Corso glider ju bara runt och är ju på väg upp på läktarn för att köpa korv när Sandström pytsar.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Nä helt rätt. Ingen seger => ingen vändning

DJ Hemp: Det är ju det :)
Aftonbladet alltså o ingen är förvånad härinne ijentligen..

Redigerad kommentar

I min värld står man inte för en "supervändning" om man till slut förlorar matchen. Men det är Aftonbladet, nog sagt...

Redigerad kommentar

Ambroo: Det finns faktiskt de som tror att inga skulle sakna mig om jag inte kunde skriva i Timråboken, så det värmer verkligen hjärtat när då säger så.

Wayne Gresky: Minst 6 pga att domaren var dum!

Wayne Gresky: Kul att du är här!

Wayne Gresky: minst

Wayne Gresky: självklart:D

TIK55: Skulle ni haft 5 poäng?

RTS: Tycker att vi blev bestulna av 3 poäng av domarna . Kan man inte anmäla dom till disciplin nämnden ????????

Olle: ja den glömde jag.. ÖGONGODIS!!!

Olle: Ja Skogs var riktigt bra idag,,
Björn S Svenssons kanse sista match var hans bästa,
Lander slet som ett djur.

Många var bra idag, men domaren, finns inte ord.

söder över: Hooking?? spelaren är helt oberörd och han smeker backhandsidan av bladet på hans axel ett par gånger. Sker aldrig någon h a k n i n g!

Bra match ikväll! Började gå långsamt utför vid Hynnings skada då en kedja sprack och man orkade inte riktigt med i slutet av matchen, dom skulle haft Jeremy med sig.

söder över: kolans dödning på Abbot på egen blå var dock en fröjd att se.

Skogs spelar ju riktigt stabil hockey ikväll. Vackert!

Olle: Ja men det kommer vi nog tyvärr inte att få se. De lever i en skyddad verkstad. En bubbla skapad av domarbasen. De har inte ens namnen på ryggen längre. Det skulle jag för övrigt inte ha om jag spelade i Frölunda heller ;-)

död åt zebrorna på isen...

men hirschovits? hur fan tänkte han? har han inte åkt på tillräkligt många hooking utv. nu? även han måste veta att det är noll tolerans mot sådant i sverige? han åker ju verkligen och ber om en utvisning i sin sista sekvens av matchen... bra karaktär att sedan tjafsa sig ur matchen totalt med...
jag börjar få nog av hirscho nu... det går snarare rakt ner än upp för honom...

matte k vägrar alltjämt att stjuta slagskott ELLER nä vänta han sköt ett utan trafik på mål å fint lagt på plocksidan i plock höjd... varför ska perra prompt köra vidare med honom på blå i viktiga lägen? jag har juh tidigare avskytt skogs men det gäller inte längre! skogs spelar fränt som halonen ettrigt som hallin å framförallt: han stjuter som åvetschkinn hela tiden! öven om karfan missar mål ofta så känns det mer helhjärtat än vad matte k visar upp...

pärssinens styrning höll lätt sonnenberg klass!!! =) strålande!!!

corso var på helt rätt humör ikväll! strålande!!! det enda jag saknar med honom är att han gärna får utnyttja sin fart till att bryta in på mål någon gång...
visst corsos defensiva talang är lika stor som samuelssons offensiva var...

riktigt skönt med 2 p dock! å sett över hela matchen tycker jag var rättvist.

många utvisninga i röven en del korrekta endel befängda men så fort vi spelade 5-5 tycker jag inte att lule lyckas skapa ett skit som inte timrå kan tangera!

död åt zebrorna på isen! KÄMPA TIMRÅ!!! =)

två vita, en brun, La paloma och notan

Timrå Icon: Jag kan se ett värde i att man officiellt bestraffar domare som beter sig på det här sättet. I slutet av 90-talet så skapade man en tryggare tillvaro för domarna och tog bort fokus från dem eftersom dom fick ta emot en sån stor mängd hotelser. Jag skulle vilja se att man öppet börjar bestraffa domare som skämmer ut sig för att undvika att det händer igen. Och nej det är inget gömt hot. Det måste helt enkelt bli tydligt för allmänheten att det faktiskt ställs krav på domarna också.

Uno Gordon: Bra skrivet!! Hade jag orkat hade jag nästan kunna skrivit det där själv :-)

Olle: Håller med, skall bli kul att se vad man får för svar.

Olle: Du kommer inte att få uppleva att domarbasen sågar en domare officiellt. Skulle detta ske så finns bara två alternativ. 1. Domaren åker all världens väg och har dömt färdigt i karriären 2 Domarbasen åker all världens väg. Däremot är det riktigt hårda ord bakom stängda dörrar om insatser och situationer.

Olle: Man får ju åtminstone hoppas att det bara är utåt han av håller dem om ryggen men att han ändå ger dem en uppsträckning internt

Jäkligt synd att vi släpper in kvitteringspucken till 3-3 med 20sek kvar. Men min ANALYS stämde klockrent. Vi gav Luleå en rejäl match om poängen och vi krigade föredömligt. Såhär skall det se ut i varenda match. Vi skall bita ifrån och kriga skiten ur motståndarna! Ikväll tar vi kampen mot ett på papperet formtoppat Luleå. Sedan är det ju lite komiskt att Björne hänger en kasse som inte ens varit i närheten av en strut på evigheter. Ett fint skyltfönster för honom. Fråga är ju verkligen hur det blir med honom nu efter Hynnings skada?

Vill han stanna kvar får han gärna göra det men då vill jag inte höra något jävla gnäll. Han har för bra betalt för att äga den rätten i förhållande till vad han presterat. Knip igen näbben och in i skiten och kör. Eller kliv av tåget!

Det är ingen rättighet att få spela ishockey och ha en månadslön som är 5-6ggr högre än en vanlig arbetare det är ett PRIVILEGIUM!

Björn Svensson var en "nobody" när han kom till Timrå. Endast känd som son till Svesse. Glöm aldrig det!

Nu vill jag se samma ATTITYD och FRENESI på lördagkväll mot Brynäs. Annars dröjer det länge innan jag ser en match på plats i arenan igen. VI KAN BARA INTE INKASSERA EN SJUNDE HEMMATORSK PÅ RAD. Det vore försmädligt, pinsamt och genant.

Hockey handlar om STOLTHET OCH KÄNSLOR! Vi måste upp på tå och visa lite tåga.

INGEN JÄVLA LA PALOMA! Snarare ARCHANGELSK!

Kyla och finess.

Amen.

Hirsos "hakning" på slutet -.- måste man inte faktiskt haka fast i någonting när man utför en hakning? förstår hans ilska efteråt.

Det skall bli spännande att se om man får svar av den gode Peter Andersson. Han bidrar aktivt till att skicka den svenska domarkåren i en nedåtpekande spiral igenom att villkorslöst hålla domarna om ryggen.

ÖstrandsNisse: Nä precis. Håller med

« · 1307608 · »