1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18

1949054 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
jå1: Om jag inte såg fel så drattade Hardegård på rumpan vid sargen vind ett av målen också...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Öndulat: Jo jag vet, kolla min profilbild, jag är pilot.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
jå1:
En annan konstig grej, när Svedberg åkte ut och Timrå ska skicka en utespelare till utv.båset så väljer man... Kinnvall!
En back, inför stundande tre mot fem i nästan två minuter.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: Lite roligt att folk bedömer andras hockeykunnande lite efter profilbild. Nåja, dom är unga. Jag har överseende med kidsen. :-)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: Vet man väl hur hojåkare är. Tatuerade och kriminella 🙄
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
EllaDa: vad förväntar du dej av en hojåkare, jag kan omöjligt mäta mej med en världsstjärna som du på hockeyanalyser.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Öndulat: håller med dig. Dumt av mig. Frustrationen tog över hand
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: haha så kanske det är. Så jobbigt att läsa sånt hela tiden bara tycker jag. Finns iofs inte många ljusglimtar att hämta något positivt från just nu, förutom att wedda är tillbaka om 1-2 veckor!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Öndulat: Vi håller samma nivå härinne som laget, paralellprocesser kallas det.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
EllaDa: Jag konstaterar att både Svedberg och Drugge hade en dålig kväll på jobbet igår. Drugge kirrade fram 2 baklängesmål och Svedberg 1. Sen håller jag med övriga angående en ny röst i båset.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Ja det går inget vidare för oss nu, men vilken jävla bajskastning det har blivit här inne (värre än vanligt).

Vem fan vet vilka spelare som kommer att utvecklas och vilka som har peakat? Vem trodde att Wedin skulle vara SHLs skyttekung innan han blev skadad t.ex? Professionella scouter har fel om spelare oftare än dom har rätt. Ändå hånar ni varandra för varandras åsikter? Lägg ner, ingen här har en jävla aning egentligen.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: detta var bland de roligaste jag läst på länge. Du har öga för spelförståelse du. Hardegård och du besitter ungefär samma kapacitet på den fronten. Själv tycker jag att Svedberg som orsakade 5 mot 3 är den egentligen syndabocken som från ingenstans får ett frispel och drar på sig utvisning. Lycka till med din fortsatta analyseringen av våra spelare. Du lyckas suveränt........
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
gustav9: ja transferfönstret för spelare är ju stängt men coachsidan får man väl ändra när som helst va? Ditt förslag att ta in en backcoach känns rätt. Om det sedan ska vara Tommy "vi har så många spelsystem" Sjödin är en annan sak.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
EllaDa: Nää,, jag kan väl inte hockey som har en hoj på bild, annat med dej som har en världsstjärna på bild. Du kan hockey du.!
spelar ingen roll om det är hans första säsong, det är väl ingen jävla välgörenhetsorganisation vi håller på med? ? Sen är det fler än Drugge som är undermåliga. Nu vart det Drugge som blev syndabock igår med sin puckout som var helt onödig. Han gör flera enkla misstag i egen zon, jag vet inte om du studerar honom nåt på plan. Många skäller som fan på Hardegård här, och kör med svågerpolitik som är fan så löjligt och omoget. och just Hardegård gör också sin första SHL säsong, men JAG tycker han är fan så mycket bättre än Drugge. Drugge kommer aldrig bli en SHL spelare men det kan Hardegård bli.
Jag är lugn.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
fantasilos: tjaa..vi tycker olika, det är det som gör HS intressant.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
gustav9: håller med dig angående detta. Bra skrivet
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: Ja jag tycker nog han sköter sig rätt okej. Han är duktig med puck, skjuter bra och har bra spelsinne. Defensiven behöver han jobba på men han är tillräckligt duktig för att lyckas i det offensiva i SHL.

Sen har han matchats lite och matchats konstigt och inte riktigt fått förtroende. Sådant spelar också in.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
EllaDa: Drugge är den back som löser uppspelen i egen zon klart bäst i timrå,hans misstag kontra andra backar är på ungefär samma nivå.Jag tror att vi skulle må bäst av att plocka hem Jansson,Kaiser och ta upp 2 juniorer och skapa en konkurrens situation i laget ,vilket innebär alla spelare i truppen får 5 matcher var att bevisa att man skall spela i kvalet plus att vi plockar in Tommy Sjödin som backcoach
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: tycker du kanske ska hålla dig till motorcykeln på bild. För att analysera hockey, de verkar du minsann inte kunna desto bättre. Laget står ju inte och faller med eller utan drugge. Och han är ju knappast den enda som gör misstag. Släpp honom som synda bock för allt. Han som många andra gör ju sin första shl säsong. Då ska vi ju ha högre krav på Janne, falk, SVEDBERG för att bara nämna några. Ta de lugnt nu
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
fantasilos: tycker du han sköter sig bra i övrigt då? Det tycker då inte jag. Vet att Kinnvall gjorde det nyligen men då under press för att få ut pucken ur zon i ett stressat läge. Nu fick Drugge ut puck out helt jävla oantastad. Det är för dåligt. Han är inget att ha. Skicka tillbaka hippin där han kom ifrån.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: en ide är att ni hittar några i J20 lagen i Sverige som är på väg upp... särskilt sådana som står på gränsen till SHL med bra snitt i J20 … eller spelare som spelar ECHL men vill hem. Bristedt kom den vägen...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: Min poäng handlar om att alla gör misstag ibland, även etablerade SHL-backar i andra lag. Händer i NHL med. Tycker man ska utvärdera efter hur de sköter sig i spelet i övrigt inte efter enstaka misstag.

Men vill du ha ett exempel på någon i laget så vill jag minnas att både Hardegård och Kinnvall har gjort det tidigare.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
kulltorp: problemet är synergin mellan backar och målvakt just nu. Målvakten får dålig hjälp av backarna och backarna kan inte lita på målvakten. En riktigt bra back på hög SHL nivå och en målvakt som kom upp i medelmåttig SHL nivå och det skulle säkert se betydligt ljusare ut.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
fantasilos: nämn nån i laget? Plus alla andra misstag han gör..in med nån junior istället nu som får känna på lite seniorhockey..kanske nån blommar ut till kvalet.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
fantasilos: tänkte precis på det där! Sånt händer. Och skulle vi bänka backarna så fort dom gör misstag hade vi ju inte haft en käft på planen. Söderberg tog ju en trippingutvisning och de blev mål. Sånt händer. Men vi blir ju väldigt straffade av de tyvärr. Nu får vi sluta upp och stötta grabbarna sista biten
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
kulltorp: Jo exakt det var lite det jag menade. Minns att Strömberg gjorde flera opressade puckouts förra säsongen i HA. Han lyckas rätt bra i SHL ändå. Misstag händer.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
fantasilos: Ska vi bänka våra backar när de gjort ett misstag eller två, så hade vi nog haft 5 forwards på isen resten av säsongen.

Sedan är det ju backarnas misstag som varit en av de saker vi kommer att komma ihåg efter denna säsong.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Tikkare: Finns väl fler som lyckats med den bedriften att göra puckout opressad, ska vi bänka alla backar?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: må kanaljen Drugge aldrig få sätta på sig Timrå tröjan igen. Att lyckas med puck out utan att vara under press är tydligt nog att han ska bänkas . Fattar inte varför vissa vill ha med han. Obegripligt!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Timråik123456: Allrahelst som det just den berömda "vinnarskallen" som förlorat X antal matcher åt oss...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Huge: Tyvärr tror inte jag alls på Svedberg i ett kval. Så som han sett ut hela säsongen så finns det inget som tyder på att han skulle stäppa upp så mycket. Om man kollar på några matcher med honom ser man tydligt att han har brister och jag tror inte att hans så kallade ”vinnarskalle” kan lyfta upp hans brister då han har stora problem med mycket.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: Ähh, lugn i stormen.
Svedberg har en riktig vinnarskalle och kommer att tända till i kvalet, har en känsla av att er mer eller mindre transportsträcka sen en tid inför numera säkrat kvalspel inte har varit så enormt motiverande för honom. Minns hur han var en starkt bidragande anledning till vårt senaste guld, tror han kommer att hjälpa er på samma sätt i kvalet.
I kvalet möter ni/han dessutom ett lag som aldrig stött på en taggad Svedberg i seriespelet, en klar fördel för er.
Kommer sen Wedin tillbaka, vilken boost för hela laget. Jag tror och hoppas på er i kvalet, räcker med 1 Stockholmslag i SHL....⛳️🏌🏻
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Bragd-Birger: Lite undergångskänsla är det nu ja med ett lag i både sportslig och mental obalans. Därtill skadebekymmer och uteblivna värvningar. Klassiskt Timråläge mao, business as usual..
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Har inte velat skriva på ett tag, men det är panikläge i det bragd-birgerska pörtet. Hyperventilerar fortfarande efter gårdagen...total härdsmälta både i båset och på plan. Bådar ICKE gott inför det som komma skall...hualigen.
Just nu är det fördel AIK om vi möts.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Affe_TIK: Eftersom Nubben vägrar värva den spets vi behöver i form av back och center samt vägrar överväga sparka coachen så är det enda som kan rädda oss att Wedda kommer tillbaka och snabbt som ögat hittar samma form som han hade i november/december.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Affe_TIK: Jag tror inte du är ensam om att vara orolig inför ett kval. Tycker det framgår rätt tydligt här vilken oro som finns, är väl bara kovalchuk som tror att det blir en räkmacka.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
EllaDa: Nu är det dags att kräva en förändring i båset innan allt faller ihop. VAKNA, NI HAR ETT ANSVAR MOT SUPPORTRAR OCH SPONSORER.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
timrasuppi08: det var väl efter Svedbergs vansinnesutvisning som de blev mål, om jag inte missminner mig. I 5 mot 3.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Är det bara jag som är innerligt oroad för kvalet? Vi har en målvakt som minst sagt är skakig och en backuppsättning framför honom som förmodligen är den mest anonyma i SHL/Elitseriens historia. Något som talar för oss är väl den offensiv vi stundtals visar upp och ett powerplay som är bättre än på väldigt länge.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
JohnnyKnoxville: Missade ironin, mitt fel. :-)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
jå1: När de kommer till medias rubriker borde vi lärt oss...en spelare som inom det senaste decenniet (eller lite drygt det) varit ombytt till en match i NHL är en "NHL-stjärna".
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: Tror han litade blint på Freddan när det kommer till värvningen av Svedberg. Det var ju ett misstag med facit på hand tyvärr.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
mikenomad: Det hade för ett lag som oss ändå kunnat ses som en toppenvärvning...ja det gjorde ju faktiskt det. Nubben var kung, jag och alla andra jublade. Men måste erkänna att jag inte hade någon djupare koll på Svedberg som person och med det psyke han visat upp är han ju raka motsatsen till vad man skulle vilja värva till ett förväntat bottenlag. Var tog Nubbens berömda fingertoppskänsla vägen här?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
TimraStockholm: Svedberg bygger hela sin stjärnstatus på ett (1) grymt slutspel för sju (7) år sedan. Han var en nobody innan och har harvat på i relativ skymundan sedan dess.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
kulltorp: Jag ber om ursäkt om lite humor inte passade in. ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Att den här säsongen skulle bli fruktansvärt jobbig och svår har alla vetat, men det som gör ont nu är att se vilken obalans laget är i.
Först visar Brattström sitt missnöje över tränarens bortplockning öppet och tydligt.
Sedan gör Svedberg världens blunder. Efter det sågar i princip Rensfeldt sin egen målvakt i intervjun. Visst, Svedbergs smällar var helt galna men normalt uttrycker inte spelarna sin missnöjdhet över lagkamrater i media.
Nä, klubben har mycket att jobba med för att vara mentalt redo när kvalet börjar.
De får nog rensa luften när de kommer hem till Medelpad igen och TILLSAMMANS hitta en strategi. Bygga upp en målsättning för de sista omgångarna, utföra detta och komma in i en bra känsla till kvalet. Vi är bara drygt tio matcher ifrån det hela vår säsong handlar om, överleva kvalet.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Nubben har byggt en GRYM backuppsättning... Snart är våran enda chans att försöka klona Hampus Larsson!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
Malmös 4–2-mål efter 34.51 kom efter att Timrås Oscar Drugge tappat balansen och pucken i offensiv zon.

Drygt två minuter senare åkte Drugge ut för en puckout och det blir mål...

Är det j-18 som spelar eller??? Hade Drugge platsat där ens?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
TimraStockholm: Det är nog dags att sätta Svedberg på läktaren några matcher, så att han kyler av sig lite!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2019-02-18
kulltorp: Säkert tagits upp flera gånger nu ikväll, men att plocka Brattström efter misstaget är den SÄMSTA coachningen jag någonsin sett, Svedberg släpper 3-4 enkla vissa matcher, inte en tendens till att bli utbytt, snacka om att totalt sänka brattens självförtroende inför ett kval, vad fan håller idioten på med?

är man helt matchkall och får hoppa in så finns inte tajmingen där, då kan sånt hända, då är såklart allt han vill att revanschera sig och stå kvar, han vart verkligen frustrerad när han blev utbytt, och det har garanterat mest med Freddans coachning att göra (till viss del tabben) SUCK, ge han en chans din inkompetenta jävla nolla, helt otroligt att du som gammal målvakt har en fingertoppskänsla som ett jävla klövdjur.
Kommentera

1949054 · »