Tycker Zajac verkar mentalt låst idag. Övertänker dom flesta situationerna och hamnar fel. Lite synd med tanke på att han precis gjort sina bästa matcher för i år.
F.ö Nöjd med matchbilden hittills. Orolig över backarnas fysiska status nu i tredje samt för resten av veckan.
FH - avdammad: Det känns lite som att vi borde få ett PP till innan det här är slut. Hopps det blir spiken i kistan. Låt Paggan sätta en slägga, det vore så vackert.
Utöver att vi måste slita livet ur oss för att klara oss ur bottenstriden så tål det att påpekas att vi i skrivande stund faktiskt på något ironiskt sätt har 6p (7 om man räknar målskillnad) till slutspel med 1 match mindre spelad?
Luleklacken bevisar ännu en gång att dem är (helt ärligt) den sämsta klacken i hela SHL; Ska ha vars en Djurgårdare som såg ut att ha blivit skadad och Luleklacken tyckte de var passande att skrika ”Vi hatar Djurgårn!”
Vi har ett skapligt reservkapital i Alvarez. Tänk när han slutar att kliva åt sidan och pliktskyldigt dutta stjärten i sargen som det tyngsta i hans fysiska verktygslåda.
Då jävlar!!!
I kväll gör han dock mer nytta för lönen. Enligt rykten tolkar han mellan Lodin och Sylvegård;)
bar mofftak: samtidigt får dom skjuta en hel del från blå, rätt vad det är så trillar det in nån skitpuck. Jag skulle säga att inget av lagen för matchen men jag tror inte vi har orken för det ikväll med så många krassliga. Hoppas vi orkar hela vägen ut.
Kerstin_k: När Unger kommenterar förlorar vi aldrig. Det är sedan gammalt.
Stabil period. Mycket jobb kvar för att ta denna 3 poängare.
Paigin vilken hjälte! Kom fri nära sätta 3-0. Ingen vågar gå på honom. Ett enda misstag från honom som kon i slutet av perioden. Lär spela 30 min ikväll.
{297}: En stor del av deras uselhet beror på att vi inte låter dom spela deras bökhockey vid vårt mål. Det var väl bara vid Paigins miss!?! på slutet som de fick till något. Bra taktiskt spel för en gångs skull!
{297}: Tyvärr. De är nästan otäckt dåliga. Ett mål och vips kan matchbilden förändras. Kan inte Svensson få till uppgift att flytta på den där tandlöse fan framför mål?
pingvin: kommer säkert få äta upp det här men helvete vad Malmö är dåliga. Dom ser fullständigt paralyserade ut. Dom blir ju hånade av sin egen publik! Sarkastiska applåder när dom tabbar sig. Snacka om natt och dag när man läser av mentaliteten i NHC och den här dystra arenan.
{297}: Blomman är kung! En riktig hockeyälskare! Petad i Brynäs och blommar ut (!) i Timrå på ålderns höst! Jäkligt viktig för Timrå! Minns hur jag retade mig på alla Timrå-spelare som gick till Brynäs förr i tiden. Nu finns det riktiga många Brynäsare som blivit hjältar i Timrå!
Synct: Endera är vi riktigt trötta eller så konserverar Freddan energi. Känns som vi håller tillbaka lite i forecheckingen. Håller vi 2-0 perioden ut så har vi ett riktigt bra läge att rida ut detta.
📣 NYFÖRVÄRV!! Det är måndag och vad passar bättre än att börja veckan med ytterligare ett nytillskott i akademin? Vi välkomnar David Slačík 🇨🇿 till Timrå IK. Den tjeckiske forwarden född 2007 har HC Domazlie som sin ... | Läs mer