1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581992 inlägg · 6215 ämnen

Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9

752158 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Så att ni inte missar det. Film från gårdagens TIFO hittar ni på bifogad länk.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Gidde: Tack för länken. Hur svårt kan det vara att göra ett matchprogram egentligen. Jag trodde att det var proffs som gjorde detta, men men.. Omgång 10 den 28:e febr. Inte illa...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Mappe:

Här kommer en länk till hela spelprogrammet.
Lägg märke till att en del omgångar är helt i otakt, och kan på det viset göra att man "tror" att en match ska spelas denna vecka men i verkligheten spelas den i juletid...

Otroligt men sant! :)

Omgång tre är en sådan (där denna matchen spelas)
Dessutom kan du ju försöka hitta omgång 10, den är en verklig luring ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Tackar tackar...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Mappe: Den spelas nästa lördag, den 30:e.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
LingaN: En liten fråga bara, som inte alls har med denna tråden att göra. I min kalender har jag noterat att TIMRÅ IK möter läkerol hemma på lördag. Är den matchen flyttad eller? När kommer den i såfall att spelas? Tacksam för svar...

Tre poäng i skåneland!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Robban: Hittade inte den på hemsidan så jag antog att det var den första.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Håller med dig helt klart angående Sundström. Media + massor av modo fans har skruvat upp han som om han är ett stort helgon. Det är alltid lika roligt när spelare flyttar hem till moderklubben och Sundström betyder oerhört mycket för modo, både på och utanför isen. Men att folk trissar upp det som om han vore ett stort helgon är trams.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
matte1: Ren poesi, hela artikeln! Och killen svär i Örnsköldsviks Allehanda...tunga grejor i heliga Övik... this could be the start of something big...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Ö-vik allehandas sportchef ger sin syn på matchen.Avsnittet där han skriver om hur Pelle Hallin snurrar upp Svartvadet, känns ganska skönt att läsa iaf om man är Tikare !
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
LingaN: Så du missade den i måndags?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Första "kenta snackar" för i år! :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: jo visst.själv får man hoppas på revanch det 17/10 i Swedbank Arena väl mött då.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Bo Bly: Äsch vi mötte ju dom igår och jag håller ju mig i all väsentlighet till den matchtråd som skapats för ändamålet.

Så lie kraxande får du allt stå ut med hörrudu ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Han fick iaf kapitulera 3ggr om igår kväll vilket var jäkligt skönt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Kan du inte diskutera kråkor på kråkornas forum?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Sundström har spelat i nhl dom senaste 10 åren så det är inte helt lätt att vet var han står tycker dock att han bör kunna hålla svartens klass.

Hållermed dig om att det är dags för Tobbe Enström att ta ett steg till i utveckligen.Själv är jag mer nyfiken på hur länge det dröjer innan den tredje Enström brodern gör debut i a-laget.

Krizan har faktiskt haft en räddningsprocent på 92-93 dom senaste säsongerna så visst kan han hålla en hög nivå även denna säsong och iår har an förhoppningsvis ett bättre lag framför sig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Jag har aldrig kategoriserat Sundström som dålig. Men jag vill bara utfärda en varning, risken är annars överhängande att ni landar blytungt i gruset precis som Timrå gjorde ifjol.

Sedan kan alltid förutsättningar förändras radikalt under säsong i takt med skador och nyinförskaffade spelare.

Men i dagsläget rankar jag spelare som både Salle och Svarten betydligt högre än "Susse".

Dessutom tror jag på ett litet genombrott för Tobias Enström. Det är rättare sagt ett måste om inte hans karriär skall vara till ända redan innan den ens hunnit börja.

Sen tvivlar jag på Krizan. Visst han kommer säkerligen knipa hem några poäng åt MoDo även i vinter men så bra som han var ifjol, den nivån har jag svårt att se på honom även denna säsong.

Det återstår väl att se om jag får rätt eller fel?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Mododampe: Nott? Eller not som jag skulle ha skrivit...!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Det är klart att många har lite väl högt uppskruvade förväntningar, speciellt med tanke på att han inte är någon större poängfabrikör och att det också tagit ungefär en säsong för våra hemvändare att riktigt komma in i spelet på stor rink. En habil defensiv center bör han väl vara i varje fall.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Dryg och osympatisk får stå för dig. Jag är precis lika otrevlig mot alla människor som med en dåres envishet bedyrar sin oskuld i alla sammanhang och måste ta till krystade efterhandsrekonstruktioner och dåliga bortförklaringar för att rädda sitt egna skinn.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Du var inte på matchen igår va? För om du var det och hade bemödat dig med att införskaffa ett matchprogram så hade du kunnat läsa en alldeles lysande och fullständigt klockren krönika signerad mig under avdelningen "Supportrar" med rubriken "Ett länsderby det osar svavel om".

Synd att du gick miste om den godbiten. Jag tycker bara att förväntningarna är aningen uppskruvade i Foppaland och i media angående "Susse". Han är närmast helgonförklarad i många människors ögon och den där "frälsarstämpeln" som ni vill etikettera honom tycker jag är helt felaktig.

Ni hade STORA förväntningar på hemvändarna under lockoutsäsongen också.

Vi vet hur det gick!

Jag anser att Sundström inte är större än kollektivet. Ni slutspel bör ni tar er galant men mycket längre än till en kvartsfinal bär det inte.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Jo men fortfarande så lyckas alltid Modo HK´s klack att skämma ut sig varje gång de är här i E.ON som någon här inne skrev.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Ambroo: tro mig vi har inte nott era ramsor dom är mer troligt tagna från nån av fotbollklackarna som har kört dom där ramsorna bra många år
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Åtminstone före er...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Ambroo: jo för ni i timrå var ju verkligen först med era ramsor.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Det mest pinsamma var att ni i stort sett lånat alla era ramsor av TIK. Den enda sköna var den där som började med "Vi är MoDolider..."
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
friskan: Visst är det så...måste motvilligt erkänna att Mats Edström är en väldigt trevlig sådan han med...med risk för att han nu blir styv i korken:))

Ååååå finns bakelserna nu igen...dom som ser ut som puckar???

Å ja vet ..inte mycket "hockeyrelaterat" i det inlägget...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Cyklob: visst finns det trevliga modoiter jag känner många :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
friskan: Så klart att det finns trevliga modoiter :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Jag har varit och fikat med en äkta MoDoit idag, jag handlade speciellt med mig TIK-bakelser.(finns på Domus).
Vi hade jättetrevligt.
Visst finns det trevliga MoDoiter
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
andyo: Luleås bruka köra den också.Onödigt att hålla på med hatramsor tycker jag brukar det är en lite klick som gör det inte alla.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Det måste kännas ganska pinsamt, nej extremt pinsamt att Modos klack är den enda kvarvarande klacken som håller på med den ramsan.

obs! jag räknar bort djurgården av en anledning som jag blir avstängd om jag yttrar här =)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
htikare: gillar inte att det sjöngs hata med det var under match det är en sak det skillnad på det och vara dryg i en gästbok efteråt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: O alla som sjöng/sjunger hata Timrå är då vad? väldigt sympatiska o odryga modomänniskor ödmjuka med distans till sin hobby?? Du har tydligen redan glömt en del av de insändare Du själv gjort tidigare... annars skulle Du inte ta med ord som dryg o osympatisk..
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: "dagisdelegationen och pubertetsklacken" och med det så visar du att du är bara ännu en dryg och osympatisk timråit.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Aha! Då är jag med i matchen. Jo jag är färgad, men kom ihåg vem som fick skit i denna gästbok när jag sågade Tomi Källarsson för några år sedan då han tacklade in Antos i sargen så han bröt benet och när Ed Ward lät sig provoceras av Pierre Hedin. Orutinerat, obegåvat och väldigt dumt.

Så jag kan vara nyanserat kritisk mot mina egna oxå ;)

Må så gott och väl mött i Oktober igen!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Jo, jag förstår ju det. Jag menade att det underlättar för mig att ha någon åsikt om matchen ifall jag faktiskt sett med egna ögon vad som hände på isen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Jo men nu var jag faktiskt på matchen som så många gånger förr. Jag missar sällan eller aldrig en hemmamatch för Timrå.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Sedan är det ju ofta en fördel att faktiskt ha sett matchen ifråga, för att kunna debattera saker som hänt under matchen. Inte för att det stoppar vissa från att debattera ändå. Men uppenbarligen så passar ert spel oss ungefär lika bra som Bert Karlsson skulle passa som talesman för Feministiskt Initiativ. På något sätt lyckas vi alltid gå i er fälla, och har tydligen svårt att lära oss av misstagen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Modoante: Man kan inte vara ödmjuk på neanderthalare som hela tiden skrävlar och försöker starta bråk.

Anförda av "dagisdelegationen och pubertetsklacken" slog det slint för MoDo även på isen när matchen var förlorad.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
65selander: Hur ofta är jag i eran gästbok då?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Jag beträder så sällan eran gästbok så det svär jag mif fri ifrån. Om det nu finns något spån ifrån våra led så är det bara att beklaga.

Jag tycker spelet på isen får tala sitt tydliga språk. Relevanta saker om hockey kan jag debattera. Men att ägna mig åt "påhopp" tjänar ju inget till eftersom jag aldrig träffat en motståndarsupporter som hållit med mig när jag lassat över skit på honom. Överthuvudtaget är det dömt till misslyckande att ens försöka på ett nyanserat sätt debattera någonting efter slutsignal.

Så jag håller mest till härinne.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Du menar ungefär samma typ av "debatterande" som segerrusiga TIKare försökte sig på i vår gästbok igår kväll. Själv brukar jag inte vara särskilt intresserad av att debattera när vi förlorat en match.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Jädrans vad det kastas sten i glashuset... :-))
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Till skillnad från er Timråiter som alltid är så ödmjuka.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Paddan: Äsch det är allmänt skitjobbigt att debattera hockey med Modoiter. Ni är lika jävla tjuriga som sossarna. Intar fosterställningen så fort det går åt h-e och kommer med ynkliga bortförklaringar men när ni vinner då är det "heart of hockey" "King on ice" och fan och hans mormor från erat håll.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Gidde: Jag skrev till Actionleif och det är internpost. Inget om MoDo utan om tifot.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle: Har de baksmälla i Örnsköldsvik idag mån tro?

Trötta verkar de åtminrone vara de stackarna att döma av deras intresse i att debattera ;-)

Svar från Ulf Hägglund, ÖA:

och var du har dina sympatier.
Det är härligt.

Lev och må.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
ernie eagle:

Vad har kasserats?
Nu är jag inte med?!?
Kommentera

752158 · »