1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581299 inlägg · 6216 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04

« · 1876477 Till forumet


MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Jag hoppas givetvis på en vinst i den här matchen, men blir inte alltför ledsen om det inte blir så. Däremot hoppas jag på att man vilar de spelare som har haft det tungt ett tag eller är lite småskadade.

Viljan att vinna kommer nog att bestå oavsett vilket lag man ställer upp med, kraften däremot...

En liten dröm vore att Wedin gör några byten i denna match och den emot Björklöven.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Hälge: Ser ingen anledning i att göra läggmatch bara för ett annat lag ska få lira slutspelsserien som vissa tycker Timrå kan bjuda på, för Timrås del är det bäst att komma in med så bra form som möjligt i finalen, alltså många vinster, det ger i sin tur högre självförtroende.

Alla minns nog OS 2006 mot Slovakien, i den situationen är vi inte i nu, därför tycker jag ändå vi ska vinna imorgon och nå +100p :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Perkele2007: Inte skrev jag något om en läggmatch ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Hälge: Det här är nog första gången jag inte är ett dugg peppad på derby. Vi har inget att spela för. Allt handlar om att vara frisk och på topp på fredag.
Jag struntar i om vi förlorar och hur vi spelar. När det gäller spelar vi riktigt bra den här säsongen, så jag lägger inget värde i morgondagens match om vi inte kommer upp i maximal nivå.
En grej vore dock fräckt - om vi avslutar grundserien med mindre än 100 insläppta mål. Det kan gå!
Men Dahlén verkar sugen, han är beredd att offra kroppsdelar för att avgöra derbyt trots att det bara blir en prestigematch. Vilken inställning i karln!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Hälge: Att vila sina bästa spelare betyder indirekt "läggmatch", om man på så sätt inte går in 100% för att vinna :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Perkele2007: Inte Slovakien, det var Vitryssland 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Rip Kirby: Tre Kronor la sig mot Slovakien 2006 i OS i Turin för att få möta enkla Schweiz i nästa runda. Mot Vitryssland åkte vi ut ur hela turneringen i Salt Lake 2002.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Sent sjuttiotal stod det ju mellan Löven och Modo i elitseriekvalet och vi lade oss väl då? Gör ert bästa Timrå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
tjobba: Vi kan även nå 102 poäng. Det skulle, om inte annat, se snyggt ut i tabellen.
Vi har även chans att bli den mest överlägsna vinnaren av HA genom tiderna. Södertälje vann med tio poängs marginal 2007.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
hubbenorlen: Måste säga att jag var skeptisk när jag såg förlustmatchen mot Västervik förra lördagen. Starkt att tvåla till Karlskoga och inte minst Leksand efter det. Måste finnas en sjuhelsikes lagmoral och vilken välförtjänt serieetta!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Ingen Dahlen idag alltså, han är sjuk tydligen. Skall gå förkylning i laget just nu, både Molinder, Hardegård och tränare freddan skall ha haft det. Bättre grabbarna åker på sånt nu så man är friska till mötena mot Leksand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Saknas: Dahlén, Hållander, Persson, Wedin samt Hardegård.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
El Maco: tror resultaten kan bli lite underliga nu tror modo vinner mot Tikarna och att Leksand förlorar mot Karlskoga ganska troligt vi får se...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Perkele2007: Var skrev jag att man skulle vila sina bästa spelare ? Jag ville att de skulle vila de som haft det tungt ett tag eller är lite småskadade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
En del spelare borta i dagens match.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Hälge: Swehockey är det officiella.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: vi får hoppas att det där var Haukeland sista målvaktstabbe på ett tag. Inte för att dom varit många men att försöka tunnla en modoforward bakom egen kasse, det kan han gärna få upphöra med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: Gör ju ingenting ifall vi pressar Modo utanför topp8
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Andersson: Vinner dom inte mot dagens Timrå så har dom nog inte så mycket i topp 8 att göra heller, det är inte direkt någon bländande hockey vi visar upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: ser inte fukuserad ut inte bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
MODO Hockey - Timrå IK 2-2
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Jeez, vilken skitmatch. Timrå ser ju jätteintresserade ut, verkligen. Modo vill nog men är ju ärligt talat skitkassa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: det är ju svängdörr i modos försvar, det känns som signifikativt för deras säsong (åtminstone baserat på matcherna mot oss och diverse strömatcher). Timrås spel å andra sidan är ju inget att skriva hem om men jag är bara glad om vi slipper få några skador. Parks skulle behöva några veckor till, han placerar sig fruktansvärt dåligt i banan hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
De rinn lätt ikväll igen 👍
Jävla svängdörrar i båda lagen..
På kommer Drinko igen ..
Så en klar sig hela vägen till SHL 👏👏👊👍💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
SMÅLAND: ändå bra att man får träna på att spela mkt ett offensivt lag som Modo. Men man börjar tycka att våra forwards ska kamma till sig i egen zon, öppnande pass till deras back som får gå in och avsluta, tre gånger i rad. Hur svårt kan det va?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Rip Kirby: Slovakien 0-3 OS var det 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Svårt att tro att det är samma sport som man bevittnade i fredags. Så här slött och oengagerat tror jag inte jag sett Timrå uppträda den här säsongen. Gå-temp-hockey FTW.

Modo är verkligen jättedåliga. Hade vi spelat så här mot Almtuna eller Pantertanter skulle det varit avgjort redan.

Skulle vara lite mysigt med fart i tredje. Modo verkar inte kunna sätta upp någon dock, så det lär hänga på Timrå isf.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: vi var ju vi taggade mot LIF det gäller hemmaMatcher och kosing
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
MODO Hockey - Timrå IK 2-3
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: det var en klok leksing på deras forum som uttryckte viss oro över det faktum att Timrå har byggt ett lag från försvaret och framåt, han menade på att leksand har byggt från andra änden (i hans mening fel).

Jag är beredd att påstå att Modo har samma problem. Dom har mer fantasi i anfallen och använder försvaret på ett sätt som vi sällan gör. Däremot har dom stora problem i defensiven, om Modo går till slutspelsserien så vågar jag påstå att deras chanser är 0% (i år) däremot finns det ju en massa andra fördelar med att gå till slutspel och det unnar jag dom för inte är Tingsryd, Pantern, Oskarshamn osv. värst mycket bättre?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
LYTH domaren missar en utvisning armbågstackling på Johnsson men gör en dunder bra match vad man är van..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Stabilt bakåt
härligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Åh, herregud. Sämsta derbyt på, ja...jävligt länge. Obegripligt enkla 3 poäng med tanke på det Timrå presterade. Att Modo är dåliga i år (också) visste vi, men att dom är så h ä r dåliga i en för dom så viktig match förvånar. "Forceringen" i slutet: Kristina Lugn på neråttjack.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: Modo kan inte prestera, allt pga domarn..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: tycker du är lite hård, vi har seriens bästa försvar och stänger ner Modo precis som vi gjorde mot leksand i tredje. Precis som leksand så blir Modo sämre ju längre matchen lider och kan vi fortsätta stänga matcher på det här sättet och göra motståndarna sämre så kan vi gå hur långt som helst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
jå1: Haha. Ja, sett tugget på vissa i modolidboken. Apselut domaren som fällde Modo i den här matchen. Också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Fullständigt överlägsna seriesegrare. Sug på den! Vi blir bara bättre och stabilare. Nu flödar optmismen inför vad som komma skall. Trevligt nog sändes matchen i hesgoal.com. Jävligt starkt jobbat!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: sorry, tyckte Modo sög ballé i den här matchen. Viljefattigt, tempolöst. Visst, man möter seriens bästa lag och sådär men...man uppträder ju helt menlöst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: för övrigt gör Olofsson mål ikväll och det var kanske det viktigaste som hände, för honom behöver vi få igång igen. All heder till honom, hoppas hans tunga period är över.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Studerade er lite extra och ör imponerad. Ni förtjänar verkligen seriesegern.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
DJ Hemp: Ja såg ut att bara behöva gå på 50% och ändå full kontroll och 5-6 spelare borta. Träningarna säkert tuffare än den här matchen ........
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Olle: Tycker fortfarande inte att han gör en speciellt bra match överlag. Ramlar, ger bort puckar osv. Kanske kan målet ge tillbaka lite självförtroende.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Bragd-Birger: Den röda(svartvita) tråden..kan man säga...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Otto1: 4e gången man är här och gratulerar till segern, känns som femtioelfte!

Ja vad ska man säga, eran defensiv är outstanding och ni stänger ner oss totalt, Modo har lägen men vana trogen så bommar man och samtidigt ger vi bort några billiga efter slarv i defensiven.
Skulle vilja påstå att offensiv är vi ganska lika men defensivt var det seriens bästa mot seriens sämsta som möttes ikväll.

Övrigt var detta inte mycket till derby, när man tänker tillbaka 10 år så är det en helt galen skillnad!

Men iaf Gratulerar och lycka till i finalserien!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Undrar vad ¤"#¤#" som hände med Oskarshamn ? Med 3.25 kvar gör man 4-2 klockan står sedan på 59,51 när Troja gör 3-4 och 59,59 kvitterar man , snacka om att klappa ihop
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Modano: nu har du chansen att slå Enock
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
El Maco: Bofors slog Lekis...2-1...de maskerar formen underdogsarna...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
El Maco: Haha nej vill inte köra över han så de måste kalla på båren i första byte. Nä skämt och sidå båda knähundarna gör det jävligt bra nu sen jag fick köra extra pass med de krigar på bra nu.
Kommentera

« · 1876477