1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597040 inlägg · 6213 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17
vonDöbeln: bara för att vara tydlig nu. Ante sa inte att matchstraffet var korrekt. Han sa väl ingenting om matchstraffet? Han sa att Rindell måste skydda sig med klubban där så jo jag tycker inte ante backar upp sin egen spelare där. En coach som uttrycker sig sådär om sina egna spelare kan omöjligen ha respekt av truppen.

Rip Kirby: Och Leksand hade ingen roligare dag... Inte heller Lule... Hanzl assisterade väl btw till målet?

{10473}: Ja och jag är en av dom(få) som inte gråter floder om vi tappar Hanzl. Inte bara baserat på idag, för då hade vi fått skeppa hela laget.

Vi kan inte ha en center som är så skotträdd och direkt svag på skotten som Hanzl är som en av våra 2 första centrar
Det hade varit skillnad om Lander var en poängcenter redan.

Bygg billigare och hitta fynd på centersidan och satsa på backsidan är mitt tips.

Kerstin_k: Jag är helt omtumlad!! Förlorade vi nyss mot MoDo med 7-1?????

{5647}: Lev på denna vinst nu. Ni vet aldrig om det dröjer 7-10 år till nästa derbyvinst

Villervalla: Trots den här absurt pinsamma "insatsen" ligger vi fortfarande på 6:e plats.

jihaa... eller nåt 🫣

Djingiskahn: För alla som är intresserade:

Melodifestivalen håller samma klass som Timrås spel ikväll.

Vi är inte ensamma om att vara klappkassa!

roger_sundsvall:

Han fick frågan om tacklingen och sa att han tyckte att man ibland borde bli bättre på att skydda sig själv. Det var väl det olle menade med att slänga Rindell under bussen.

Var väl inget konstigt egentligen för det går i linje med vad alla experter tycker och resonerar kring, att Rindell hamnar i situationen lite oturligt när han missar pucken och sedan försöker nå den och bli låg. Niderbach har ju inget val kan ju inte svänga av (hinner inte ens) och släppa upp Rindell fri i mitten, då blir det farligt åt andra hållet. Upplever det inte som fult eller ett överfall av Niderbach.

Väldigt oturlig situation och hoppas det går bra med Rindell.

Enligt regelboken är det ju en 5:a då det tar mot huvudet oavsett vems fel det är eller vem ansvaret ska ligga på.

{297}: Det återstår att se, men slipper vi betala Brynäs sju miljoner i fallskärm och kan värva spelare långt innan maj så ökar chanserna att vi är betydligt bättre.

{469}: Lundin måste bort. Helt klart.

Djingiskahn: La La Timrå IK. Nästan bättre nivå på Gunillas sång än Timrås insats.

modomille: Glöm din dröm ***

modomille: vad får dig att tro att ni inte skulle vara ett bottenlag nästa säsong? Ni har ju dom flesta allsvenska spelarna på kontrakt även nästa säsong. Tänker du att ni kommer värva två nya ledande kedjor ändå och bygga en Boork-trupp på 60 spelare? 😂

roger_sundsvall: Han konstaterade väl mest att Rindell måste skydda sig bättre. Det tycker jag är rätt rakryggat, ungefär som man kan kritisera en målvakt som gör en tavla eller en forward som missar öppet mål.

Som Wikegård sade i pausen så kan inte Niederbach låta bli att tackla för då får Rindell fri väg framåt. Niederbach håller ned armen och går inte in max. Kanske kunde han tagit det ännu lugnare, men Rindell får inte sätta sig i den situationen. Han är alldeles för bra och för viktig för det.

{297}: jävligt märkligt sätt att citera vad han säger.

Matchstraffet var helt korrekt.
Det är också helt korrekt att Rindell måste försvara sig bättre.
Ett tydligt symtom på hans stundtals extremt naiva spel.

Zäta75: idag var det ingen bra dag för Timrå IK.
Heja Gunilla

Rip Kirby: Han hade 2 fria lägen och sumpade sina skott. Annars sågs han inte till

{297}: missade intervjun, sa han så??
då är de skamligt

Zäta75: Robin Hanzl. Spelade han idag. Alls?

Zäta75: Vilken var inte svag idag?

Zäta75: Instämmer, vi måste ha en bättre 3:e center. Lundin fick en liten boost direkt när han matchades ihop med Jonte. Men det har avtagit mer och mer och tillbaks till gamla synder.
Kapanen får jobba in grabben hans.

FEL jävla person ber om ursäkt.

Den enda grabben som gjorde något under matchen

{469}: Jag lutar mer och och mer åt att Lundin får gå efter säsongen. Även om de har pratat om kontakt. Han är direkt svag i många matcher.

O att inte ens Ante gör nåt?
de ju derby för helve*e
totalt menlöst agerande
så bedrövligt , gå hem barfota

{297}: Men att Ante konstant spelade Eronen mot Frölunda eller vägrar byta mv idag , det är ok ?

Andra gången man åker upp.. FYFAN

roger_sundsvall: och ante karlsson slänger Rindell under bussen och står i intervjun och lägger skulden på sin egen spelare. Det fattar väl alla att Rindell måste hålla upp huvudet men modospelaren har all tid i världen på sig att ta ett annat beslut men väljer att fullfölja tacklingen. Vad Rindell ska känna förtroende för coachen efter den kommentaren 😂

Äh. Vi ligger kvar på en stabil 6:e-plats och jag rakade in lite stålars. Drygt 3 ggr fläsket på Modoseger gick ju inte att missa. Bra kväll! 🥳
Uppladdat:

500x0-img20240217201054.jpg

Zäta75: Med tanke på att varenda back har gått sönder under säsongen så hade man behövt det för länge sen , men de är ju pengarna då . SHL's fattigaste klubb ?

{469}: Sen får vi väl inse vår plats i näringskedjan. Lag som Örebro och Rögle med större lönebudget har det betydligt darrigare.

Med det sagt så har jag redan stöllt in mig på nästa säsong och ser med spänning på vad Jokinen kan implettera för spel och taktik.

Äntligen ett silly där vi inte vet vem den enda spelaren är redan innan silly ens börjat(läs Hållander förra sillyt). 🤩

roger_sundsvall: Kan garantera att både Rindell och Lyytinen är riktigt jävla billig för oss. Leksand lär få punga upp däremot.

gillar antes svar på tacklingen.

pingvin: tror ni det en slump att JJ storspelar typ 5 matcher i rad och gör sådan här match mot ett bottenlag? Jag tror faktiskt inte det. Det måste varit något med försvarsspelet som stört honom rejält idag.

frigör pengar för
hanzl,eronen,rindell,lyytinen
vi får 10 backar för pengarna
perfekt o ha,när skador kommer

vonDöbeln: Man skulle ha värvat en back innan deadline. Men lätt att vara efterklok. Lyytinen kanske är tillbaka tills på torsdag ändå så ser det lite bättre ut iaf

Pinsamt ikväll. Jag saknar ord

Skäms!! Ett hån mot supportrarna! Är vi värda att hamna top 6?

TD: men herregud vilken loser-kommentar. Tror du Modo har kört om oss nästa säsong om dom nu lyckas hänga kvar? 😂. Dom är fortfarande ett bottenlag och har en lång väg att vandra.

{10015}: Nejdå, finns en del rötägg här inne.

Pinsamt, det finns en förändring vi kan göra, vilket inte kommer hända, och det är att byta tränare.

GurraG: Har jag missat något? Ord jag aldrig trodde skulle komma från er.

2 backskador och -6 i målskillnad mot ett MoDo som inte ens är bra.

3 direkta målvaktstavlor.
2 slumpmål
2 bjudningar.

Vi får helt enkelt ta sikte på nästa säsong. Nästa match har vi tillgång till 5 backar totalt, varav en är utlånad till Sundsvall just nu.

vi alla vill se heta tajjta derbyn
lag som ger allt, för o vinna
man vinner/förlorar..../
▪️men de här
detta va bland de värsta ja sett
vi lägger oss helt platt
▪️ja kommer inte på någon i timrå
som ens kommer upp i 50% av sin nivå
snacka om kollaps💩

Per HApps: Största glädjen vi får dom i serien nästa säsong men då är vi lillebror Modo går över budget med ca 30 miljoner från tv pengar

GurraG: Aa av alla spelare så måste DAHLÉN bort.

Käften

Dahlén måste bort.

Vargher85: Ja inget mer gnäll på publiksiffror nu, det här laget är ett skämt.

Skickar in kvittot på 330 kr på måndag med rekat brev till Lander

Ska bli spännande att se vad som händer

GurraG: Det som är så sjukt är hur snabbt det kan svänga. Ikväll går modoliderna som på moln och för oss timråiter är allt nattsvart. När serien är färdigspelad kan Timrå få förbereda sig för kvartsfinalspel, medan Modo står inför ett kval mot Oskarshamn.

« · 2654565 · »