1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581340 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 120816

1511668 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 120816

Bragd-Birger: Det som retar mig lite är att vi har spelare som har potential att producera OM dom har rätt spelare omkring sig...dom spelarna har vi inte. Den enda som förmodligen kan driva en hel femma framför sig är gunno och han måste, som du säger, få vara hel.

Jonte kan leverera..med rätt spelare bredvid. Max kan producera....med rätt spelare runt sig. Samma med Hallin och Önerud. Vi har inte dom där karaktärerna som kan avgöra en match på egen hand så risken är att vi kommer att se många 2-3, 1-2 och 3-4 matcher i år med.

Nu ogillar jag att skriva allt för mycket om modo men om man tar deras lag att jämföra med så lägger dom ett jävla bamsepussel när dom ska komponera linorna eftersom dom har så många olika kvalitéer i laget, medan vi lägger ett 10.000-bitars pussel av slottet Neuschwanstein som MÅSTE bli klart för att vi ska ha en chans att bli kvar i högsta serien.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Monno: +1 för smickret.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Jag må vara en idiot men jag kan inte hetsa upp mig nu för en sketen förlust mot Modo i en träningsmatch. Det är 1 månad kvar till seriestart. När det gått 10matcher in på den så kan vi börja urskilja....innan dess tänker jag Icke måla F... på väggen.

Men börjar det barka åt skogen då...så lär jag inte bli tyst.
Men jag skulle gärna...väldigt gärna säga: In your face...men vem försöker jag lura?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Hahl Bundy: Jag slår ingen på käften, det gör i så fall andra åt mig. Jag har för mycket brosk i ryggraden och det har nog fan spridit sig till armarna.

Ja nu har jag och min dödgrävarkollega Olle härjat klart för ikväll. Det var ett träningspass och de redan fulltränade fick rast, vila. Gott så, kul att det är igång!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Gunno måste vara hel och leverera minst 20 pytsar. Sen genombrott major på Max. Önerud produktion snäppet över Robert Carlsson i sin prime. Jonte som gamla - unga - Jonte. Hallin all time high, Robinson Lidnersk knäpp på blå i päpä...osv. Endast detaljer således så blir vi dödliga framåt.
Lägg till målvaktsspel i Kapanen-klass så kommer vi att gäspa oss till schlutspel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Monno: Jag kan alltid försöka skriva sakligt men jag MÅSTE försöka smäda er modoiter också. Det är mitt jobb här :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Äh ta en sup...du behöver det. Ta flera. :)

Du får slå mig på käften nästa gång vi ses. Jag är ändå ingen skönhet. Jag chillar. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816

mikenomad: Mike du imponerar på mig. Som Modoit vette fan vrf jag läser här då man mest bara blir irriterad på er;) Men du envisas med att skriva sakliga och objektiva inlägg samtidigt som 99.9% av de andra inläggen handlar om att på nått vis på in att Modo är en främlingslegion. Kudos till dig.

Jävla tur att du inte lämnade HS!:)

Edit: Olle försöker ju faktiskt också, här ska vi inte missa nån inte =):P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Jo det är klart att vi hade haft ett bättre spel med dessa spelare på isen. Vi får hoppas att dom får några matcher här på försäsongen också. Förra säsongen så hade vi ju en del trögstartade spelare, i år vet vi vad priset är för att inte vara med från start. Det har vi inte råd med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816

mikenomad: Jag såg att någon spådde att Friberg skulle göra 30 mål i år (tror det var på hockeysverige.se) och det ska väl vara om han gör det då. Då har vi han och gunno som kan göra mål. Kanske Önerud men han har väl fortfarande en del att visa mot elitseriemotstånd.

Nu tror jag inte att Friberg gör 30 mål eftersom han väger lite lätt. Så jag instämmer i din oro, jag kan inte se vem som ska producera. Man kanske kan argumentera för att crippe ska dunka in lite poäng men jag tror att han behöver bättre spelare runt sig än vad vi kan erbjuda.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Gunno missar premiären men är "snart" tillbaka. "Vi räknar med Niklas efter landslagsuppehållet".

Vad är oddsen på ovanstående scenario?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Precis, den där j-a tamheten framför mål. Jag kan i nuläget inte se vad i detta lagbygge som talar för att den försvunnit. Jag är jävligt orolig inför den här säsongen och den Timråit som inte är orolig är nog isf inte särskilt hockeykunnig. Dessa två matcher har inte minskat oron, inte på något sätt faktiskt. Men nu var det ju bara träning och bla bla bla. Visst. Men det andra laget vann och visade skills jag önskar mitt gjort. Nåja, det kommer väl. Nån gång.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Hahl Bundy: Jag har inte glömt gunno men innan han är frisk nog att spela en match så räknar jag bort honom lite.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Jo men Gunno hade troligen gjort minst ett mål. Jonte också. Friberg säkert också minst ett.
Då hade det varit lite jämnare.
Dessutom hade nog Jocke tagit en mer.
Så egentligen borde vi vunnit.
Ja vi kan i stort sett säga att vi gjorde det

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Gunno...har du glömt det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Jag kan inte börja gråta nu o ta ut värsta scenariot efter 2 träningsmatcher o tro det värsta i skadeväg.

Det blir en ruskigt jobbig o lång säsong om man tänker så redan nu....inte ens vi är mogna för sånt..eller...har du muterat?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Det är väl det som kanske oroar även fast det är nog så tidigt att börja oroa sig. Just det här med avsluten. Precis som förra säsongen så såg det inte riktigt ut som att man ville göra mål. En spelare som Nagy visade ju idag hur det går till. Distinkt handledskott rakt upp i ena krysset, inget snack bara pang upp i krysset. Jag vet inte ens om vi har en spelare i detta lag som kan skjuta på det sättet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Bragd-Birger: Du o jag BB...schkåål!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Bragd-Birger: Va, spelade inte Jonte idag? Jag tyckte han såg ovanligt trevlig ut, men trodde bara att det var de där 10 kilonas viktnedgång som gjort sitt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Spelmässigt jämna men sämre i försvaret och uddlösa framåt. Det låter som Timrå IK det ja.

HB: The drugs dont work.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Hahahahaha!!!!
Och svengelska med Piiter Fååårsbööörg
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Själv tyckte jag bara att det var mysigt att kunna se en träningsmatch, gratis dessutom. Resultat och spel skiter jag i - så här års vill jag att dom ska mjölksyrestappla fram på isen. Sen tror jag Jonte, Max å Gunno är tebaks väldigt snart.

Ja, jag har fortfarande semester och ja, jag småsippar starkt. Men ändå. Chill, piips. Om en månad ser vi vart det lutar. Jag tror att det blir sjukt svårt, men...det vackra i det är att det k a n gå. Det skålar jag med mig själv på. Till topps!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Quo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dream Team: Egentligen kanske man ska ge en sån som kuben lite mer cred där ute på isen. Tänk på när han ska förklara regelboken för modos alla legionärer, hur många språk måste han dra det på? 8-9 olika? No mas, habla espaniol? Sprechen sie deutch? would YOU like to blow my whistle? ching chong pling plong!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Que?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Kan vi inte köra en ICA-Cup i Timrå istället så vi slipper sitta och häcka i kattlådan?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Jag tycker vi kör ett samlat "språka på serbokroatiska" med alla andra europeiska språk som bonus enkom för att förenkla "tuffe" Uffe's coaching framledes. 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816

Hahl Bundy:

Guld får man inte gratis min vän. Wikegård måste tippa er 11 först

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Lilla har vi...vi går för det stora.
Nomaden måste börja knapra piller för han är nojig efter 2 träningsmatcher. :)

Jag är cool. Så är det bara.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816

mikenomad: Ärligt talat så speglar inte resultatet matchbilden i den här matchen. Modo hade andra perioden och vi hade helt klart tredje. Första perioden var nog båda lagen ungefär lika dåliga. Vi spelade helt jämnt mot Modo trots att det slutar 4-1.

Vårt försvar var sämre och avsluten var, precis som i förra matchen vad jag förstår, inte alls så giftiga som dom bör vara. Jag tycker att man sökte många konstiga avslut och inte alltid sköt när man borde ha skjutit. Förhoppningsvis är det några detaljer man blir bättre på ju närmare seriestart vi kommer.

Och nej det är inte kul att torska mot modo någonsin och numera tycker jag mest att det beror på att dom är så otroligt uppblåsta i hjärnjäveln.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Ähum...quo....host
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Hahl Bundy: Pratar vi lilla eller stora SM...?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Men ärligt, det suger alltid att torska. Särskilt mot Modo, träningsmatch el ej. Man var bekymrad över lagbygget före de här matcherna och det läget är status que. Jag är inte mer orolig men heller inte det motsatta. Och det hade jag kanske ändå hoppats lite på, att man skulle känna lite mer tillförsikt. I SCA-cupen önskar jag att åtminstone Gunno, Jonte och Max får några matcher i benen. Annars anar jag mer än bara "småskavanker".
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Är det bara jag som tror på Guld?
Förbannade losers!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Jaaa det måste de väl ha? 3-4 st säkert. Minst
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Vem av alla utlänningar är det då? Starkenbaum, starchbaum eller vad nu målvakten heter? Kommentatorerna (modofansen) ville ha det till att han var matchens lirare men han såg ut som ett såll tycker jag. En och annan parad gjorde han då benskyddet redan var nere innan skottet kom men han såg grymt seg ut och ganska vimsig. Ungefär som Bellissimo men han verkar iaf ha reflexerna.

Nu vet jag inte hur många skott den här tyskösterrikiska belgaren fick på sig men det var väl kanske 3/30 skott som faktiskt var farliga.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Har de fler än Myller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Vilken av dem? Det är bara Bellman som fattas där nu för honom tog vi :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Hur var supertysken i Modo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Jag skulle trejda honom mot en Fjällräven ryggsäck
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Kan vi inte bara göra en gammal hederlig krigsfångeöverlämning då? Vi har en av deras och dom har en som tillhör oss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Björne alla dar i veckan tack!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Dagens tankenöt: skulle man trejda Molinder mot Björn Svensson? Min hjärna överhettas när jag försöker ställa upp deras nackdelar och försöka jämföra vem som har flest.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Ja eller en bagge duger säkert
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Hehe missförstådd var det ja? Precis som du säger så är ju det enda missförståndet att Molinder skulle kunna spela i högsta serien.

Såg ni hagos förresten? Jävlar vad han flög runt som en vante i en stormvind. Var det verkligen en bra idé att gå ner en massa kilon? Vi såg ju hur han simmade redan förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Olle: Fast Rövarn har ju lovat att han bara är missförstådd, att han snart ska visa sin kapacitet. Att han varit värdelös i Modo, LHC och Timrå hittills är bara olyckliga omständigheter.

Frågar du mig så är en av dessa olyckliga omständigheter att han föddes till en för dålig hockeyspelare för att platsa i es. Otur men sånt händer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Dalton: Om han bara kunde byta nationalitet till något exotiskt land så skulle nog Modo vara intresserade. Ukrainskt pass eller kanske ett holländskt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Tråkigt med förlust, skulle ljuga om jag försökte skylla på att det var en försäsongsmatch och jag inte brydde mig. Modo var det bästa laget även om Timrå lyckades, som jag förstår det, föra rätt mycket puck och hade mycket chanser, men det är ju målen som räknas.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
mikenomad: Jag har gått för Guld hela tiden. Det har ingår i planen.
Synd för Modo dock.....eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 120816
Hahl Bundy: Men det gör vi väl inte alls? Skiter i försäsongsresultaten alltså. Två matcher, två förluster...det här luktar SM-guld lång väg! Fråga vilken Modoit som helst...
Kommentera

1511668 · »