1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582047 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2006-10-17

« · 767505 Till forumet


Modo - Timrå IK 2006-10-17
Nu när vi har gjort en perfekt spinnakersättning redan tidigt på säsongen så gäller det att hålla seglet välfyllt med medvind.

Nu närmast på tapeten står länskompisen från norr. Kan vi bara hålla seglen fyllda så kan våren kanske gå i Whitbread Round The World Race tecken med champange på menyn.

Men dit är det lång med många skär och grynnor som lurar i vassen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps:
Det gäller att kunna kryssa med rätt töj uppe oxo, för det kommer inte bara vara medvind, utan det finns ben med motvind åsså, om vi nu skall surra kapsegling. Å andra sidan har jag aldrig startat med en spinnaker bog.....
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps: Helvete, läste rubriken och satte nästan kaffet i halsen. Vilken jävla krönika. Svårt att tackla så där mycket positiv kritik från pressen, man är ju så ovan :)

Roligt att Moe fick beröm där och vad man läst här var han tydligen duktig i går också. Skönt med tanke på att Koskinen blir borta längre än väntat.

Pinsamt med dockan. Hoppas att hockeyligan gör något åt det hela. Men misstänker att det måste anmälas till disciplinnämnden för att det överhuvudtaget uppmärksammas. Och frågan är om nån orkar göra det, om det ens är värt att göra det? Det är hur som helst tråkigt att det skall förekomma.

Men överlag tycker jag nog att Skellefteåfansen laddad länge och väl och fick inte ur sig vidare mycket. Nu var jag i och för sig inte på matchen, men av det man hörde så var det inte vidare märkbart. Inte heller banderollerna tyckte jag var vidare speciella. Ni som var där kanske kan göra en adekvat bedömning av deras psykning av Jonte. Stod den i relation till "internethatet" mot Jonte som de byggt upp ända sedan han blev klar för oss?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps: Ja. vad ska man säga? Börjar ju nästan böla av rörelse av en sådan UNDERBAR krönika...Stora ord, de största jag läst i rikstäckande media nånsin gällande TIK tror jag!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Apropå trasdockor. Hahaha - jag har nu sytt färdigt min VoDoo-docka tills på tisdag. Ska testa att sticka nålar i faenskapet pådirekten - hahaha.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
mike66: Stackars westerlind...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Paddan: Rätt åt er...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
mike66: Åh, har vi redan vunnit på WO, menar du? Förstår väl att ni inte vågar inträda i storkapitalets högborg när ni själva tvingas stå ut med Cykelgenerator Arena.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Paddan: Det är ju vi från arbetarklassen som lånat ut våra stackars lönepengar till Swedbank som kan låna dom vidare till er...men allvarligt talat så har vi också fina röda stoppade stolar...även om vi måste driva mediakuben med vev.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Alltså....har bestämt för mej att ja för några veckor sedan såg någonstans att matchen i morgon skulle sändas på tv...???? Men nu när jag kollar så icke...Har jag bara drömt eller är det något fel på mina ljusblå???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17

Ann: Dem sänder Timrå på Torsdag,du kanske har blandat ihop matcherna:)

 

17oktti19:00Frölunda Indians - Linköpings HC  
19oktto19:00HV 71 - Brynäs IF  
19oktto19:00Timrå IK - IF Malmö Redhawks  
19oktto19:00Linköpings HC - MODO Hockey

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Bissett19: jo verkar tusan inte bättre...men jag var så säker...jäjä...sånt är livet...får bli web radion då o hoppas den funkar som den ska...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Bissett19: avancerat inlägg! snyggt med bilderna
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Barn, barn...släpp SAIK-töntarna och flytta fokus mot nästa, om möjligt än smalare, gen-pool. Det är ju derbydags i morgon, gubevars. I nyfinarenan deras. Och massa folk blir det också, dudanes dudanes.

Som jag skrev i banjonästet: allt annat än tre pinnar är en besvikelse. Övikarna har allt att vinna.

1. De får komma ut och 'röra på sig' lite
2. Ingen förväntar sig något
3. Alla jättehockeytokiga är där
4. Dom har en arena som kostade trehundrafyrtio miljarder
5. Punkt 4 måste betyda att alla gymnasiepolare som drog hade fel
6. Vid förlust är det socialt accepterat för syskon att 'trösta sig'
7. Det fortsatta mildvädret gör att tre timmars vila inte innebär att banjon stämmer om sig
8. Videohökarn har fått in 30 nya ex av 'Den sista färden', Hillbilly-cut (omklippt version, där 'skrik som en gris'-scenen är filmens moraliska höjdpunkt)
9. Oavsett resultat är Modo universums bästa lag, sett till vilka spelare man har i NHL och hur de borde spela om de någonsin spelade ihop, fast inte under så konstiga omständigheter som lock-outen
10. Skitsamma om dom losar, det är ändå domaren man ville se.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Bragd-Birger: Tack för ett mycket underhållande inlägg. Garvsyran har nått halvvägs till källarplanet och det segerstinna leendet lär väl sitta i till någon upplyser oss om vilken ofantlig tur vi haft.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Dream Team:
Fick en film idag från Modos träningsläger i skogen bakom Kempis.
Dom verkar verkligen ligga i.
www.youtube.com/watch?v=esl2NNOtHQE
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps: Dom verkar vara taggade där uppe=) Får vara på tårna
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps: Hittade även ett hemligt filmklipp på supporterklubben som värmer upp
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
73Sjöbba: *Garv* Så jävla klockrent !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Per HApps: Skön video. Men jag måste säga att de visslande och stäppande Timråiterna inte var långt efter i ren och skär talang. Och underhållning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Snabb fråga, exakt hur många tar E.ON Arena in? 4400 sitt och 1400 stå såg jag, men hur mycket blir det med restaurang och loger?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Poffa: Har hört 6500 men är inte säker....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
-Gurra-: Nja, det är nog 7601 platser av vad jag hört.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
JimmyH: Säkert? Tror det är mer.. 8001 platser?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Strindlund: Låter mycket. För att få in 8001 pers får man nog knö in några på herrtoaletten också...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17

Vi kan väl försöka hålla allt snack, inklusive matchtips, i den här redan befintliga matchtråden.

2-2, efter full tid blir det. Timrå stjäl med sig extrapoängen.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Redax 2: Nej Nej, du ljuger.. Jag är ganska säker på att det går in 8001 personer utan att fylla herrtoaletten. Det säger Red-line iaf... haha
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Dream Team: 2-3 blir det...Nu är det dags för Regin att trolla in en puck..
el. två..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
htikare: 2 - 5 kom ihåg vart du hörde det först och av vem.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Helg Ernest:

Det var dig vi hörde det av!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Strindlund: Jepp, med herrtoan blir det 8037.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Helg Ernest: Jag är ganska säker på att det blir ett matchlott reultat: 1-9
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
73Sjöbba: 1-9 ja, och då agerar ändå Krizan i MoDokassen som levande vägg...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
73Sjöbba: tss.. 12-0 blir det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Kan inte någon stanna hemma imorgon så jag kan åka?
Snälla.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
1-5 (1-1,0-3,0-1)

Matchfakta:

12,23 1-0 Niklas Sundström (Hans Jonsson)
14,14 1-1 Peter Regin (Nylander,Sundh)

2,02 1-2 Johan Andersson (Karlsson)
6,47 1-3 Per Hallin (Styf,Nilsson)
16,24 1-4 Timo Persinen (Hahl,Strålman)

14,07 1-5 Peter Regin (Sundh)


Nu kan ju dom som vill göra nått annat imorgon än att sitta framför radion. Ledsen om jag förstörde spänningen för er :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Kan inte låta bli att förundras över tikarnas nästan läskiga fascination för banjo. Är det nåt genetiskt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
Moverare: Det finns ett konstruerat derbyhat mellan Timrå och MoDo och där vår motståndare har vissa särdrag som man kan koppla till en film kallad den sista färden.

Du behöver inte vara orolig, MoDo tar aldrig Sundsvalls derbyplats även om skillnaden mellan oss just nu gör det derbyt också till en lite beige historia.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
JimmyH: Jag håller inte med. Sundsvallskänslan är så nittiotal. Jag blir inte ens irriterad över att Sundsvall Hockey finns längre. Den där sorgliga klubben är mer en praktisk lösning för våra juniorer på bekvämt avstånd och för utveckling av talanger i andra klubbar för Timrås framtida bruk.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
El Maco: Jo som jag sa, lite beige för tillfället. Men att MoDo skulle vara i närheten av vad som vi och Sundsvall hade typ 1997 har jag väldigt svårt att hålla med om.

MoDo-Timrå är som sagt ett slags konstruerat derby för mig där dessutom fyndigheten hos motståndarna är slående låg. Sundsvall var roligare att möta då än vad MoDo är nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
El Maco: Jag håller med dig. Sundsvall bekymrar mig inte längre, medan att förlora mot Modo känns ruggigt tungt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17

JimmyH: Okejdårå. Modo kan inte nå den derbyplats Bobbarna hade -88 (för då var det rödglödgat hat från i alla fall min sida). Nittiotalsbobbarna var jävligt jobbiga men de tog ju stryk hela tiden. Mer roliga än irriterande i längden. Idag har väl Modo, eller andra elitseriesubstitut beroende på tycke och smak, seglat upp som klart intressantare motstånd än IFSH men jag håller med, engagemanget var större då för den individuella matchen. Å andra sidan blir åtminstone internetdebatten roligare när vi möter Modo. Sundsvall hade ju knappt några fans ens då och de var ju relativt begränsade när det kom till det skriftliga. Modioter kan man tycka vad man vill om men många kan ju använda svåra ord och allt.

En helt annan viktig fråga: Är det en Detroit Tigers-kepa på ditt huvud på den läckra toplessbilden på tikare.se?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
El Maco: Jag var för lite på internet tidigare för att uppskatta skribent-grejen men hatet låg för mig väldigt mycket i hur det var i skolan från mina första till mina sista tonår och hur hett snacket verkligen kunde vara. Där fanns det god kunskap åt båda håll.

Kepsen: Jag har ingen aning. Jag fick den av en keps-samlare tillika arbetskamrat när jag jobbade på Gotland i våras. Jag tycker den är fin och jag vill ju känna mig vacker.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17

JimmyH: Hmmmm, du antyder att livet i verkligheten var annorlunda än min i ganska stor omfattning uppkopplade version efter 1992 då jag lämnade Kovland för den stora världen bortom Sättnaån? Kan så vara.

Bobbarna slår på stort i alla fall och åker med tio bussar till Västerås i helgen. www.sundsvallhockey.se/index.php?option=com_content&task=view&id=336&Itemid=16

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
El Maco: Fredric Mannström förstärker även laget tydligen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
73Sjöbba: Kan ringa Roger imorrn och höra ifall jag kan vara bussvärd på någon buss så får ni andra smutta på sponken. Jag spar på drickandet tills på lördag.

Isåfall kan jag sitta längst fram i gången så får du ta min stol Sjöbba :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
JimmyH: De sa jag redan på bussen till Skellhell till Uffe "Carol" Norberg och de andra söråkarna längst bak i bussen när vi åkt i någon timme.

Sparkad från Comet i Norge p.g.a. disciplinära skäl. Snyggt jobbat!

Var ju inte länge sedan karln fick igenom sin ansökan till att bli norsk medborgare och nu är han hemma i stan igen.

Suck.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
ernie eagle: Tack för det! Jag ringer roger och lyssnar idag
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
ernie eagle: Läckert att du var först med att släppa den bomben!

Sen tror jag inte att det blir mer platser på bussen bara för att du tar på dig att vara bussvärd.. du åker ju fortfarande med liksom
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-10-17
ernie eagle: Nyheten om varför Mannström lämnar Norge hittade du på vårt Klotterplank. Jag la ut en länk strax efter lunch i går.
Kommentera

« · 767505