Red Rocker: Modo tror nog att man är världsmästare efter det här... Kanske mest publiken dock? Får vi tillbaka lite folk då Dj.......ar ska vi skrapa surmodoiter efter sargerna !! Framåt Kamrater !!!!!
Var fan kommer "Virus" egentligen från ursprungligen!? Vet att han var en grym, om än jävligt tunn, målspottare för Brynäs en gång i tiden och att han har tränat Löven... Två av mina allra värsta hatlag någonsin! Klart som fan att det är jävligt svårt att tåla detta vithuvud när han uttalar sig lite halvtaskigt om mitt älskade Timrå IK...
Har träffat mannen personligen i e.ON arena. Vi snackade lite om allt möjligt, bland annat om att hans största internationella merit var ett VM-silver med Tre Kronor för drygt 35 år sedan. Hade han även deltagit i Sapporo-OS 1972 eller hur fan var det nu...?
Mats Edström: Hur många lag i elitserien tror du klarar skador på 9 spelare ? Modo ??? Knappast se till å njut. Ni vann fair and square. Räkna gärna ut TIK, det kommer riksmedia å många så kallade experter nu göra. Kommer bli sweinit roligt slutspel i år !!!
LingaN: En annan bedrövlig sak i bedrövelsen är hur Hallin kunde få gå center i tredje när vi använde oss av två diton i första?! Pelle är väl, tillsammans med Jonte, den mest renodlade ytterforward som vi har i dagsläget... Nu är jag helt inte säker på resultatet i 3:e formationen, men det var väl inne på 4-5 mål bakåt, trots begränsad speltid...
Varför inte köra Regin-Warg-Hahl när man ändå håller på?
Foyn: Carlsson,Wennerberg,Nylander,Pärsinen,Andersson,Svedberg,Koskinen var väl de som saknades idag hur man får det till 9 spelare vet jag ej eller har jag missat någon.
Mats Edström: Helt riktigt... Modo behöver segern bättre än Timrå. Kul att få hjälpa vår storebror med årets sämsta målvaktsspel och obefintligt backspel. Hotlips var hyffsad ikväll dock...
Fanns det nog med energi att utmana på det rent spelmässiga planet ikväll? Om den energin nu uteblev, alternativt aldrig fanns där från början, går det då att kräva av spelarna att man i underläge 1-5 ska orka spela fysiskt i syfte att utjämna spelet, ja, när man har fullt upp med att rensa ut pucken ur egen zon?
Här blir man smått förvirrad. Jag förknippar dig stenhårt med Tunadal, men här utger du dig för att vara ett MoDo hardcore-fan sedan 40 år tillbaka... Inte nog med det, du hade 08-sympatier - Hammarby? Och vi sågs en gång på en IFK-match på Balders... Hur ligger det till egentligen???
Ni med era skador och vi med våra! Tre nya ikväll, Hadelöv, Prochazka och Lindgren verkar det som... Inte direkt några killar som sitter på bänken heller! ;( Nää, vi skiter i matchen på lörda´, läker våra sår och lottar skiten istället! Vad säger ni?
uhahl: Exakt ! Som senast i Tre Kronor då var han bra ! Han tjänar ju typ 2,5 miljoner i veckan... Han måste vara bättre. Vill skicka ett stort tack till Bengt-Åke som låter de våra få vila från landlagsspel. Då kanske vi kan spela 2 mål på träningarna under uppehållet?
Min farsa säger samma sak. Och för min del har jag alltid förknippat fanskapet med Brynäs (spelare) och Löven (tränare). Dessa lag har alltid stått i motsats till allt jag älskat med hockeyn i allmänhet och Timrå IK i synnerhet. Kort sagt: Jag hatar "Virus"! Och jag hatar likaså det Tre Kronor presterade under vitskallens ledning i slutet av 70-talet...
DJ Hemp: Född i Sundsvall, bodde 11 första åren i Stockholm (Bajen), moderskapet från Kramfors (Modo i modersmjölken), spelade pojkfotboll i IFK Sundsvall och har varit verksam som funktionär i Sundsvall Hockey sedan slutet på 80-talet...Glasklart, eller hur!?!? ;-)
Dream Team: Nej det fanns det INTE !! Tycker vi spelar alldeles för naivt. Vi trycker på som vanligt och går bort oss. Har man så många skador så måste man spela tightare vilket vi inte gör. Sen är Backe tyvärr helt borta... Förstår inte varför Kenta kör en timeout vid 3an och tar ut han. Skadorna är tråkiga men 8-1 är lite för mycket. Så bra spelare har vi !
4EVER: Måste säga att jag blev grymt imponerad över Lindgren senast SAIK var i E.on. Grym skridskoåkning stor förlust för SAIK om han är borta.. Bra för TIK;)
Hade jag varit där så har jag BUAT UT DOM. Idag gjorde dom sig förtjänt av att bli utbuad. Inte förrän i 3e när "Junisarna" kom in det vart lite fart.
Bänka Styf, vem som hellst måste vara bättre. När skall Hedström ta av skydden ? Som någon skrev tidigare. Glidare, det är han tamefaan.
Inn med 1-2 kedjor "Junisar" som avlastning. Dom bevisade ju idag att dom väl duger. Hela laget verkar gå på knäna av både fysisk och psykisk utmattning.
Helg Ernest: Men lugna ner dig för fan. Ett formstarkt Modo mot ett skadedrabbat och slutkört Timrå med 3 kedjor varav samtliga inte är tänkta att spela ihop - Då kan det gå som det gick.
Om dom hade spelat på samma sätt med samtliga i truppen tillgängliga kan jag förstå dig, men inte med så många spelare borta samt att de som är tillgängliga fått slita ont de senaste matcherna.
Men jag håller med dig om juniorerna, ta in två kedjor å avlasta. För det dröjer nog inte länge förens Hedström, Hahl, Lotvonen eller Strålman åker på nån riktig otäck skada - känns det som i alla fall.
Helg Ernest: Du kan inte mena allvar? Österholm håller inte det kan alla se ! Sjölund såg dock mycket intressantare ut. Men om Ö-holm är Junisarnas bäste spelare så blir jag mörkrädd. Dom bästa juniorerna spelar i Allsvenskan. Man måste ha ett samarbete med en sånn klubb. Synd att Timrå inte har det. Men jag vet inte? Du kanske har rätt? Kanske dags för en renodlad juniskedja?
andyo: Dom enda som visade lite vilja i kväll var Sund, Regin , Hahl, Svensson och Junisarna. Reste må vara helt slutkörda, men dom var långt ifrån bra.
Alla kan vi ha en dålig dag på jobbet, men idag hade dom kolektivavtal på det.
Hualigen... vilken vidrig match, orkade med 2 perioder på olearys sen drog vi och såg Saw 3 på bio istället och nu mår jag fan illa över det också.. vidrigt som sagt!
Foyn: Tycker inte man kan säga så mycket om varken Sjölund eller Österholm än. Du ska se att de enda instruktionerna dom fått av Kenta är att spela enkelt och att inte släppa in mål bakåt. Tycker dom borde få mer tid på sig, det här är trots allt helt nytt för dom.
Timrå har ju så vitt ja vet något form av avtal med Sundsvall, men det spelar väl inge jättetalanger där direkt heller.
I dagsläget spelar det fan ingen roll hur dåliga juniorerna är (nästan) för om Timrå ska envisas å bara spela med 3 femmor så kommer det bli ännu svårare än om Timrå kallade upp 3 spelare till (Oscar Johansson och Jens Nilsson är två förslag) så man kan spela med 4 kedjor. På detta sett så avlastas ju dom två första kedjorna väldigt mycket - och kan på detta sätt spela BÄTTRE och dom nuvarande ökade riskerna för skador på dom två första femmorna minskar.
Men det ser ju inte ut som att Kenta gör så utan vi ska spela med 9 forwards + 1 reserv.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…