1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597335 inlägg · 6213 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-12

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-12
Frella: Båda målen måste Backe ta. Målvakten och PP är viktiga och båda de sviker, därför får vi svårt att nå slutspel. Backe måste spika igen sådana här matcher, kan låta gnälligt men så är det.

Skulle ju inte vara fel att träffa mål nån gång också när det är bra läge. Lander skickar den ju ut över plexit när han står en halvmeter från mål. Sen så vet jag inte varför Axelsson passade till Sundh när han var i slottet. Moe har inte haft sin bästa dag idag, inte heller Wandell, inte heller någon i laget.

Frella: Vårt powerplay har varit onämnbart dåligt hela säsongen. Enda skillnaden nu är att vårt flax har lämnat oss.

Domaren helt klart huvudanledningen till MoDos skenbara övertag. Väldigt dålig domarinsats. Avgörande dålig faktiskt

Simmalugnt:
RJ är ju så satans dålig att man mår illa av att behöva bevittna det. :(((

Kan ingen lära han att gå på kropp? Nån, snälla!!!!!11!!!!!

lincoln: Han är skitdålig och har alltid varit. Han släpper en holding the stick på Svensson och tar Styf istället.

lincoln: ja, jag fattar inte. Det skulle ha varit en MODO utvisning innan styf 2min kommer. och just det kommer avgöra denna match. Kunde ha stått 1-1 ist för 2-0.

Men modo är ju klart bättre än Timrå

Per HApps: Varken Lotvonen eller Jonsson får förlängt.

erathoo: Han har aldrig gjort sig förtjänt av 3 kronor, inte i närheten, men nu kan till och med inte ens BÅG ta ut honom. Med tanke på att Timrå värvade honom som just "landslagsman" (efter tre helt omotiverade försök i EHT) så lär han dessutom ha betydligt högre lön än han förtjänar också. Det är såna spelare som RJ, som ger extremt dålig avkastning i förhållande till satsad krona, som gör att vi sannolikt missar slutspel i år. Det och flera andra klantiga insatser av de sportsligt ansvariga i klubben.

fighter:

Jo visst, lite synd att detskall behöva bli så här, Cleasson är kanske inte 100%, men Timrå måste lära sig att spel även mot domaren. Att kalla till sig Zebran i det läget Challe gör anser jag vara kass, vilka signaler ger det i egna laget.

Knyt näven i fickan å pulverisera Nolaskogsarna nu, kan fixa sig det här...

MB: ja . speciellt första .. den stolpen ska de inte få bli mål på i de läget . lika som målet mot hv tror jag de va

nixXz:
Det skulle ha börjat med ett matchstraff och PP för oss i fem minuter.

Jonte blev avstängd för att hoppa in med armbågen först, men dom reglerna gäller tydligen inte i Dö-vik.

MB: Ja är man överglänst av Zacke så säger det allt. Backe har aldrig varit en vinnare. Inte i SkAIK, inte LIF, inte i landslaget och definitivt inte i TIK. Att PP:et ser ut som det gör tycker jag i mångt och mycket beror på att fel spelare styr det, bortsett då från att det går för långsamt. Svensson har allt som oftast för mycket puck i första, Tenkie i andra och Axelsson/Sundh i tredje. Sen är det synd och skam att de som iaf skapar knappt får en sekund i den spelformen (Lander och MPS).

nixXz: Ja säga vad man vill om domaren och MODO. Men idag är MODO helt enkelt för bra - känns surt, men så är det. De spelar bättre helt enkelt. Ska vara mycket till om vi ska kunna vända detta... Surt också att Djurgården ångar på. Bläh, kan bli en riktig skitkväll!

Sluta skylla på domaren (som ni alltid gör)!

Första målet är Skogs då han backar ner i knä't på Backe och på så sätt ger Ulmer utrymme att skjuta.
Andra målet är Backes. Men kom också ihåg alla räddningar Backe gjort.

Dessutom tycker jag Timrå gav bort initiativet till MoDo i första perioden, som så ofta på bortaplan. Att det ska vara sådan skillnad mellan hemma och borta.

Abron: Att han kallar till sig domaren är väl inte helt fel, killarna får sig ju lite extra vila.

Simmalugnt: ok men Gudrun har varit i timrå o hälsat på mången gång denna säsong.
allt handlar bara om hjärta och vilja.så är det för alla lag.

Per HApps:

Men P.H, vi är inte lika inför regelboken, har väll sista veckan visat?

Bedrövligt vad alla klagar på Backe - jag tycker han har varit klart godkänd denna säsong. Ni verkar bara komma ihåg målen han släpper in, men alla räddningar då?

Laken: Skyller och skyller. Det är ju helt självklart att domaren har väldigt stor betydelse och inflytande i en match. Timrå får en felaktig utvisning och Modo gör 2-0, det kan vara ett direkt matchavgörande mål, varför skulle vi inte skylla en sån sak på Claesson?!

Laken: Instämmer, kolla bara på hockeyligans hemsida hur många räddningar han har gjort, låg 2a i den ligan sist jag kollade har jag för mig.

superfalle: Backe släpper in väldigt mycket vid första stolpen, gjorde det massor förra året, trodde målistränaren skulle styra upp det till år.

Det är en helhet med en målis som tar det lite omöjliga plus anfallet producerar, inget funkar, tyvärr, speciellt inte PP.

Laken:
Visst, det finns inga fel i Timrå, det kan du väll skriva under på?

Laken: Klart man kan göra det, men det i kombination med att kritisera försvars/målvakts/anfallsspelet. Nu blev det visserligen oändligt mycket bättre i egen zon efter att RJ klev av, men målvaktsspelet är fortfarande under all kritik. Visst gör han några räddningar även om jag tar för givet att han ska ta det han fått på sig idag, liksom de bägge målen. Framåt händer det inte mycket och det beror på att Modo spelar äckligt diciplinerat, fast visst kan man tycka att lite mer dump och högre forechecking vore rätt medicin? PP:et behöver vi inte analysera närmare då det talar för sig självt.

Skott, folk på mål, enkelt, då vänder vi!

Abron: Hahahahahaha

Abron:

Men jag är optemist, blir points ikväll....

Laken: Håller väl med dig där, men båda målen so far, måste han ta om det ska bli något slutspel, målis är utsatta. Men överlag är han bra.

Laken:

Han har gjort en hel del bra. Men man önskar att han kunde AGERA lite oftare.

Simmalugnt:

Nu måste det bli 2-1

Abron:

Det går för saaaaaaaaaaaaaaaaaakta.

MB: Skulle vara intressant att veta hur Pärssinens poäng fördelar sig på hemma- respektive bortaplan. Tycker han försvinner helt nästan varje bortamatch.

Abron: Gött!"!!! Ge allt nu gubbar!!!!!

Simmalugnt: 'JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Simmalugnt:

Löser sig det här.....

Simmalugnt:

Det verkar på kommentatorn som om Modo har en riktig virtuos i målet...

Tjajkovskij.....

Laken: jo då .. efter dom första 20 matcherna har han varit bra .. förutom strömatcher . bra puckmotare .. jag nöjer mej med det .

He he ...tror Moe har fått lite hybris. Kör solo hela tiden

superfalle:

Puckmotare...det var riktigt elakt.

Han är i alla fall några klasser bättre än DeRouville.

Mycket skott utanför....SÄTT DEN NU!!1

Simmalugnt: ja . de var elakt .. fanns ju ingen som helst grund för det ..

Simmalugnt: Bästa pp på länge. Lika bra att Lehtonen skjuter på allt!!!

Man kan ju inte direkt påstå att LHC hjälper till??? Vet inte hur många pinnar de släppt till våra bottenkollegor de senaste 6 omgångarna

Vi får def. inrikta oss på att hålla DIF bakom oss. Märkligt många uddamålsförluster i år,föresten. Hur många kan det vara egentligen. Det är sällan vi fpr storstryk

Claesson ett rätt idag iallafall

lincoln: Faan. Nu börjar jag misströsta. Detta kommer inte att gå.

erathoo: Är det Sveriges mest okunniga publik vi bevittnar? Svar: JA!

erathoo:

Kommentatorn gallskriker slashing, sen när det inte blev någon utvisning då var det helt plötsligt ett utmärkt försvarsarbete av Lehtonen.

Rooster23:

Jo då,,,, det fixar sig....

Timo, aja-baja

Abron:

det var matchen det.

Simmalugnt: kommentatorn är ett skämt....har alltid varit, det sorgliga är han kommenterar TIKs hemmamatcher också

erathoo:

Ja verkligen, Wandell tappar klubban.

Det kan man ju också kalla det om man har cyklopet på sig.

« · 1110634 · »