1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2010-09-30

1284206 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
40 sekunder från helvetet i går... Då slog Timo till med ett välförtjänt mål och allting svängde till vår fördel. Visst såg förlängningen ut att sluta i moll men Röymarks flytmål på första straffen såg till att man fick känna den där obeskrivliga glädjen över en knapp vinst. I ett derby dessutom.

Med 50 sekunder kvar beslöt jag mig för att gå till bussen då jag inte ville vara med om MoDo-fans som pekar finger och skriker jävel när matchen är slut. Tio sekunder senare, efter att inte ha hittat någon utgång, utbrast jublet från vår sektion och genast var man tillbaka på läktaren igen.

När så "Åke" räddade straff för tredje gången var det i stället vi som fick peka finger och skrika jävel åt MoDo-klacken. Ombytta roller. Glädjen och skadeglädjen var total. Hockey är en underbar sport.

Hemresan blev rätt festlig även om jag dessvärre råkade välja en buss med nästan bara obekanta ansikten. Chansade fel på Navet helt enkelt. Men skit samma. Vi vann matchen och kunde skråla Timrå-sånger under resan söderut genom det kolsvarta ångermanländska landskapet...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
MorganaLefaey: Kan väl också tillägga att matchen är slut och ni fick extrapoängen så är väl inte så mycket att surra om.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Heleniz: Ja kanske om man skjuter från en vinkel som är mer än 90grader från sidan så studsar pucken frammåt igen. Sen så är väl inte målburen direkt vinkelrät så även där kan man få hjälp.

Jag tvivlar inte en sekund på att folk som tittar på reprisen faktiskt kan avgöra om pucken var över linjen eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Heleniz: Ja det är bortförklaringar på hög nivå. Men det kanske ser ut så om man bara har ett öga mitt i pannan

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Hur kan pucken studsa framåt om den varit bakom förlängda mållinjen och tagit i burgaveln? Måste ha vart stolpen isf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
MorganaLefaey: Nä precis de skulle inte fått in pucken om Åke varit och druckit vatten i båset ens
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Timrå Icon: Nej det tycker jag inte. Tycker inte ens utvisningen på Timmy var fel. Så klagar inte på domaren. Försökte bara göra en rolig grej om de som klagat på domaren tidigare nu när det visade sig att straffen var död.

Sen så är det väl bara bita i det sura äpplet då domare gör felaktiga beslut flertalet gånger under en match. Finns inget som säger att Modo skulle ha vunnit ändå då straffarna från deras sida var under all kritik.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
MorganaLefaey: Precis ALLT var faktiskt Kubens fel! Allt från missade utvisningar, felaktiga domslut, taskig visselpipa till att mjölken surnar. Allt är den fans fel
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Hahl Bundy: Jo jag förstår att du tycker det. Mestadels skulle jag tro för att det blir tyngre för oss när det var på ett felaktigt mål.

Men orka reta upp sig och bry sig allt för mycket så här tidigt. Var en rolig och bra match och man ser ju matchen för att få underhållning.
Man är inte lika fanatisk som förut helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
MorganaLefaey: Desto ohyggligt skönare sätt att vinna på, om det mot förmodan skulle vara sant.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Nu förstår jag helt plötsligt de som försökte skylla förlusten på domaren.

"Repriser ger klara besked om att den första straffen, som till sist avgjorde, från Martin Röymark inte var mål. Pucken var bakom förlängda mållinjen, studsade i burgaveln och sedan in mot målvakten Tarkkis ben och in över mållinjen."

Jag som först trodde de menade utvisningen på Timmy. Alltså helt rätt av dem att skylla förlusten på domaren. Var helt enkelt jag och några till som inte var smarta/observanta nog att se detta och skylla på domaren. :)

Tänkte i alla fall tacka för en ruskigt trevlig match. Hopp, glädje och desperation varvades om vartannat och sådant är man för även om man på slutet tappade poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Hahl Bundy:
Samtidigt som pösmunken Skröder gör denna idiotgrej, så sitter jag och förfasas över att Pikkarainen måste åka och hålla igen då domarna håller ögonen på honom för att kunna sätta dit han.
Såg detta en del gånger igår mot Modo. Han skulle gärna, vid ett par tillfällen vilja ha proppat betydligt hårdare än vad som blen, men förmodligen så tordes han inte pga. incidenten mot köplunda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
JimmyH: Bloggrin, mannen som kan hitta en nål i en höstack!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Om det är nån som missade straffarna igår o vill se dom så kan ni kolla länken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Olle: Han kände sig nog ensam som enda Kötthuvve i ES o ville tillverka ett Kötthuvve till!

Sicket kötthuvve!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
T T: Angående satsningen: vi var några cm från att få lägga till sebbe på skadelistan där. Som tur är ser man sällan sånna där försök till att skada motspelare. Skröder har aldrig varit en favoritspelare men efter igår sjönk han definitivt en bra bit. Divingen och den där tacklingen i samma match...finns bara en annan spelare i ligan som kan toppa den nivån.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Per HApps: Såg du Karlssons pass till Landers friläge också?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
250kg kärlek:
Eller ladan till Pärrsiska isen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Underbar seger igår men den skulle ha kommit under ordinarie tid.

Intervjun med Timo av Jonasson var bra.
Timo är verkligen hård i sin kritik på PP spelet, med all rätt!
Det som känns bra är att dom vet att dom Måste skärpa sig 200% där o måste gå igenom vad som blir fel.

Sveriges överlägset sämsta PP spel trots det ligger vi 3:a.
Jiiihaaaa!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Jockz: Håller med jocksz till 100 %.. En en bra ledare med megafon även på hemmamatcherna skulle få igång hela ståplats och inte bara röda sektionen.
Har varit på en del arenor där det gör stor skillnad med 1-2 bra ledare som triggar igång även de som bara står och är rädd för att öppna käften trots att man har en halsduk runt halsen.. Nedräkning från 3 sen kör vi !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Tyckte A Larsson spelade skickligt igår och visar prov på ganska stora färdigheter, lite synd han sumpade friläget men i övrigt stabil insats måste jag säga!

Välförtjänt 2 pinnar men skulle vart 1 till, dags att visa att gud övergett Jerusalem på Lördag!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30

Per HApps: Alltså, hur mycket som redan skrivits i ämnet Pärssinen går det inte att släppa den mannen. Killen som de flesta började fundera på om han överhuvudtaget skulle tillföra Timrå Ik något mer? Det talades i termer att ge honom en plats inom organisationen för lång och trogen tjänst.

Timo är den tveklöst mest positiva överaskningen i laget. Han sjuder av energi, han driver igång ett spel som får medspelare med sig. Han är skicklig med klubba och puck, han skapar chanser åt sina medspelare. En riktig härförare! Kedjan med Hirso, Pärsa och Pikken ser riktigt bra ut. Detta trots Hirsos frånvaro under inledningen. Den bidragande orsaken tycker jag stavas Pärssinen. Han har så mycket spelglädje i kroppen så det liknar ingenting. Igår var jag stundtals lite rörd av att se den krigarinställningen han visade upp.

Uno Gordon skriver på sin facebook att: "Härmed röstar jag för att Timrå Kommun på nästa fullmäktige lyfter frågan om ett namnbyte på valfri vik i kommunen till Pärssiska viken!"

Jag kan inte annat än att hålla med!

Skulle vara intressant att höra en intervju med Perra och höra vad han tycker om Pärssinen. Om han infriat förväntningarna eller om han rent av är bättre än han trodde...
Inte i min vildaste fantasi trodde jag att han skulle bli så bra som han visat upp under inledningen.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
dr-nix: Mmm visade sig ju vara ett rätt bra förvärv. Hade hoppats på honom eller nån annan "comming man". Den enda vi har nu som kan räknas som det är väl Röymark. Men det är ju i minsta laget. Boyce får man väl iofs också räkna in nu!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
T T:
Och jag såg precis Karlssons pass till Svartvadet. Saknar ord..........
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30

Heleniz: Han har väl varit lite skygg med svenskan tidigare.

Jag såg nyss reprisen på Skröders satsning mot Sebbe och det är tammefan sanslöst. I fotboll får man rött kort när man kommer med dobbarna före oavsett om man träffar eller inte. Det här är minst lika illa och 2+10 ska inte räcka.

I övrigt kan jag bara hålla med om att det var 'så jävla rättvist' med en seger till slut.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
dr-nix: "Första intervjun med dig, Timo, på svenska" =? Tror han att Timo nyss lärt sig svenska eller vaddå?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Moffsing: En megafon skulle förändra hela arrangemanget i klacken, en klackledare är beroende av en sådan för att ge instruktioner så det når ut till alla i en stor klack. Detta har jag påstått förut.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
SR snackade med Timo, Röymark och Perra (bl.a.)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
The Fat Bastard:
Helt riktigt.
Gärna med megafon eller nåt också så det hörs ända upp. Annars är risken att dem kommer i otakt med alla andra (som det blev ikväll vid ett antal gånger).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Moffsing:

Vi behöver ledare som styr upp klacken!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
The Fat Bastard:
Under all kritik att man knappt ens kan sjunga i takt, visst, att vi inte hade nån trumma gjorde nog sitt. Men det är ändå ruggigt dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Nyss hemkommen kan jag konstatera att 2 pinnar satt skönt efter denna konstiga match.

Men en sån stor och fin bortaklack borde höras mer, totaltyst i andra och nästan hela tredje. Supporterklubben har lite jobb där för inte är väl vi bara tråkiga medgångsupportrar? ;-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
KniveN: Röymark har gjort två mål på straffar, inget under "match". Pärssinen har gjort fyra under "match", inget på straff. Iaf inget som räknas i statsen. Det är bara game-winning goal som registreras. Jag kan dock tycka att Pärra gör det avgörande mot Luleå, men det är ju så att gör du 1-0 under match och vinner med 2-0, som exempel, så är det helt naturligt det första målet som ses som det matchavgörande.

Edit: Förresten så är det rätt sexigt att Pärssinen ligger sexa i poängligan på sex poäng...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
KniveN: pärssinen 4, röymark 0
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
KniveN: japp, så funkar det. Röymark har nu gjort 2 iom att han avgjorde denna straffläggning oxå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
KniveN: Japp!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Simmalugnt: Och Skröder eller Thörnberg i Christer Petterssons roll. :D
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Enligt Swehockey så har Röymark gjort 2 mål och Pärssinen 4, hur många har de gjort under match?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Simmalugnt: Taget! Skulle man dessutom kunna klämma in en sköning som Leif GW Persson så skulle det vara bäddat för succé.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Kommentatorn i HV - Frölunda sa att Thörnberg fick målet han gjorde på straffar räknat eftersom det var avgörande, fungerar det så?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Kattgubben: En talkshow ala Aschberg kanske, med Sanny Lindström i Fylkingrollen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Åkerblom i 6e: Nån vidare diplomat har han väl aldrig varit, den gode Charles. Jag skulle lätt kunna se honom leda en talkshow, dock. Det skulle kunna bli riktigt lyckat under rätt omständigheter. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Kattgubben: tycker han kunnat stannat som typ press talare :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Challe är inte ens värdig att putsa Perras glasögon.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Simmalugnt: Han såg inte så bekväm ut med situationen i uppsnacket heller, vill jag påstå. Han hade nog velat stanna kvar i Timrå om du frågar mej.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Jag. tycker. jag. var. väldigt. tydlig. på. din. förra. fråga.

han är för härlig ändå ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Kattgubben:

Som sagt, detta sved mer än Challe vill erkänna. Det märks rätt tydligt på presskonferensen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Simmalugnt: Challe är lika dryg som vanligt i intervjuerna, men det är klart att de provocerar honom :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Sveriges bästa plantskola ser ut att ha styrt om fokus till läktaren. De har bra återväxt på klacksidan, inte många över 16 där inte.
Kommentera

1284206 · »