1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581464 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2010-09-30

« · 1283790 · » Till forumet



Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Man valde då rätt match att se på plats!

*Granath - För helvete, säsongen har börjat! Har han sommartränat alls?
*Hirschovits - Dispans för att det var första matchen sedan skadan. Annars en väldigt loj inställning från honom från målet och framåt.
* Varför spelas Åkerlund matchen efter att Juha gör en riktigt stabil insats? Jag tycker inte alls att Åke gör någon bra match, lika virrig och fladdrig som vanligt. Jag inbillar mig iaf att Juha hade spelat lite mer som Tarkki i denna match (som för övrigt höll Modo kvar i matchen) dvs. göra sig stor, fånga puckar på kropp istället för att flänga så mycket.

+ Vårat boxplay får nästan modos PP att likna vårt, dvs. intetsägande.
+ Challe som agerar som bara han kan göra med uddamålsledning med en period kvar...backa hem, backa hem och backa hem. Tack för den.

Skröder börjar förresten påminna lite om Thörnberg. Tackla mot huvudet som tredje man mot en spelare som är böjd nedåt. Divingen säger dessutom ganska mycket om vilken typ av spelare han är.

Slutligen ett stort utropstecken för allas våran kuben. Bara han kan tappa matcher på det här sättet. Varför råkar vi alltid ut för kuben på bortais?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
De får väl överklaga till nån instans.

För övrigt så tror jag att detta sved mer än Challe vill erkänna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Herminator: Modoliderna hävdar att den tar i burgaveln och inte i stolpen och borde därför inte vara mål :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Nr:33 har han tränat överhuvud taget i sommar!:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Herminator:

Jo jag såg vad som hände. Men den är ju så jävla osannolik så det finns inte. =o)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Simmalugnt: Röymarks straff går under Tarkkis benskydd i stolpen ut igen och tar i Tarkkis benskydd och gliiiiiider in i måååååål, det var vad som hände (c:
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Åkerblom i 6e: Jo vi har verkligen varit äckliga i år. På det där sättet som typ Färjestad brukar hålla på, där de långa perioder spelar som skit men ändå plockar med sig en massa pinnar.

Man kan ju alltid hoppas att Perra och Clabbe håller på att göra om oss till ett nytt Färjestad, men mer sympatiskt och med snyggare dräkter förstås.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
I dag är jag glad.

Glad att jag inte hade tillgång till Hockeysnack under matchen,

Om jag hade haft det så hade jag antagligen sågat Mattias Karlsson sönder och samman. Nu tycker jag faktiskt så här i efterhand att han spelade upp sig i andra halvan av matchen. Offensivt det vill säga. Defensivt ser det fortfarande ängsligt, taffligt och stirrigt ut.

1-0 och 2-0 kom pang pang sedan så blev det virrigt och hönsgård mest hela tiden och nämnde Karlssons smörpassning till Travarn blir så när matchavgörande. Kvällens härligaste är Perra i pausintervjun när han med ett snett leende säger att de har "resonerat" i omklädningsrummet.

Med en minut kvar så känns det inte kul alls efter Tarkkis storspel. Men Timos förlösande 3-3 mål räddar upp stämningen. Röymarks straff, va fan hände? Skönt hur som helst.

Och nu tänker jag om inte göra en pudel så i alla fall en antydan till valp, jag har väl varit en av de mest tveksamma till Åke Lund men hans agerande matchen igenom och speciellt på straffarna känns grymt. Han har verkligen växt så här långt. Tarvainen tycks få rätt. Igen.

Man kanske skulle ha haft med sig alla 3 poängen men som matchen artade sig så känns 2 pinnar ruskigt skönt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Pätr: Som sagt, det ska bli intressant att se om Schröder får , 3 eller 5 matcher. Rimligen det senare eftersom man i detta fall tydligt kan se att hans ansats är att skada. Vad säger du Huge: är det tre eller fem matcher på per age? Tycker du tt han ska ringa, messa eller faxa Sebbe sin ursäkt? Rimligen är det ju viktigare här, eftersom alla kunde se uppsåtet
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
liston: men om Hirscho blev trött är inte konstigt, första seriematchen för honom kan man ju säga osså ett derby på de, han skötte sig ok endå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Ambroo: Det jag undrar över är om Kolan har energibrist. Vet inte hur status är på hans "bantningskur" som man kunde läsa om tidigare, men risken finns ju att han helt enkelt inte får i sig tillräckligt med socker. Sockerfri kola sucks! ..som vi alla vet.

Men på plussidan, han får med sig två passningspoäng idag. Det är det enda som kommer att stå i historieböckerna, trots att den snyggaste passningen till 1-2 inte ens räknas. En riktig poängmaskin.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Ambroo: Min reflektion är att det alltid är skönt att slå Modo, men att segern borde ha kommit efter tre spelade perioder och varit odiskutabel. Jag hade inte möjligheten att se hela matchen, men om jag ska tro det jag hört och sett så var Timrå genomgående det bättre laget.

För övrigt:

- Skröder är en idiot.

- När Corso kommer tillbaka och om Sonnenberg skriver på så kommer Timrå ha en ryslig offensiv.

- Mattias Karlsson har kanske slagit säsongens sämsta passning hittills.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Har ni lagt lite tanke tid åt att vi ligger 3a i tabellen med detta spel?

Lägg sedan till:

Bättre PP.
Kanada duon som stog för 86 poäng tillsammans ifjol.

Vattnas i munnen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
varför pratar alla om att åka och spöa dif av bara farten, ska vi inte till jerusalem först......
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Det finns bara två sköna segrar; att vinna med 10-0 och att grisa in på straffar hehe! Ikväll blev vi tvingade till det senare. Men vilken skön hemresa nu!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
sargad: Det är väl ingen som tror att det blir en lätt match? Och vi har ju som sagt ingen smickrande historik därnere på senare år. Men är det nån gång man ska kunna smiska upp dem så är det nu för de kommer att spela med ägg i brallorna på tisdag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte: Karlsson, Kolan, Toy, Chipset, Semlan... Smeknamnen är många, men det finns bara ett fel och det är han.

Karln måste sakna allt vad grundkondition heter. Nog för att han är trög på rören pga storleken, men när han även är seg i skalle och händer och inte pallar ett 30 sek's. byte så är det nåt som inte står rätt till.

Edit: angående Granathen så är det det berömda andraåret som spökar. Det är mer en regel än ett undantag att det blir så. Kanske beror det på att man hinner landa under våren/sommaren och börjar att tänka för mycket när det väl är dags istället för att agera.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
jonmannen: Brukar ta tid!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
sargad: Timo är verkligen kung i år. Hoppas så jävla mycket på att han får vara hel hela säsongen. Bara det skulle nästan vara en garanti för att vi inte kommer att missa slutspelet.

Prova att gå dit näck på tisdag. Då kan det i alla fall inte bli värre menar jag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Någon som har koll på när svtplay lägger upp hockeykväll? Brukar det vara 30 min efter avslutad sänding? 1 timme? eller imorn rent av?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Låt oss få suga på den här karamellen ett tag. Kul att Timo regerar igen.

Många som tycks tro att det bara är att hämta 3 pinnar mot DIF på hovet. Var har ni varit de senaste säsongerna? Själv har man fått traska hem från Hovet med "brallerna nere" senaste 3-4 besöken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte:
Vi får hoppas att tiden ger ett bra besked.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Snoop:
Tur att vi fick in en bogserbåt då i form av Hirscho, han var bra tills det att orken tröt.
Hela femman, borträknat Indianaren av ???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
liston: Ja vad har hänt med killen. Utifrån hans avslut på förra säsongen trodde jag att han skulle fortsätta att gå framåt. Nu känns han ordentligt skakig där ute. Förmodligen mest självförtroendet som fått sig en törn för han kan bättre.

Kolan däremot, där börjar jag snart undra om han verkligen kan något bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
liston: Granath och Kolan var riktigt dåliga idag, båda 2 var dåliga senast också och måste höja sig avsevärt, dom är föreningens ankare just nu och de blir bara jobbigare o dra ankaret :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte: Ser man till helheten så hade vi gjort oss förtjänta av den där "turen".
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
kennas:
Brukar bli så, har inte kollat slutet så jättenoga ännu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte:
Dax för Granath att börja ta ansvar nu, lite billiga utvisningar och tamt spel i övrigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Ambroo: För att besegra Djurgården krävs det nog att man stressar deras backar på precis samma sätt som AIK gjorde i tisdags. Att möta upp dom med ett passivt spel lär sluta i katastrof precis som vanligt mot DIF.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Herminator: Jag hänger på. Måste fira detta på någe sätt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
liston:Sista 18 matcherna spelar vi 12 hemma så det jämnar ut sig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
SEGERGARRE OCH DAGS ATT ÖPPNA SKUMPAN
HÄR SKA FIRAS

GO TIMRÅ IK GO!!

I vinter går vi HELA vägen mot GULD:)

/SMÅLAND
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Patrick Polly: yep han nobbade TIK för MoDo. Var en av spelarna jag verkligen ville se i TIK den här säsongen, även Lundh var intressant (han gick till Färjestad).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Ambroo: Otur och tur. Vi gav ju själva bort matchen i första. Andra hade vi otur i men i tredje trampade vi vatten i större delen av perioden (2 skott på mål efter 13 min) innan vi fick lite press. Men utan Timanders hjälp är det mycket tveksamt om vi hade orkat kvittera och den avgörande straffen är, helt ärligt, riktig bonntur.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Härligt med 2 pinnar!

Synd bara att vi inte kunde hålla i den fina starten...
Var inte vi ett av lagen som budade på Rosen? Vill minnas det.
Nåja en derby vinst är en derby vinst även om det är på straffar =)

With Aloha from Hawaii
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Herminator:
Gör du rätt i, har redan tagit en likadan och den sköljde gott i vinnarstrupen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
En sån andra period, den värdiga uppföljningen från premiären men tyvärr utan utdelning. Finns mycket att ta med sig från denna match tycker jag. Härligt moral att vända och ta med två pinnar hem. Modo har tagit över förbannelsen att förlora kryssmatcher, tacka challe för det kanske
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
När Danielsson tog pucken flashade Kapanens glädjescener med Krykov när man tog fjärde raka mot Luleå i slutspelet 02/03, Backlunds släng räddning mot SSK, Lindbäcks plock i sista matchen mot Luleå ifjol på slutet, jag tittar upp och Åkerlund räddar sin 6e raka straff och tystar "målsprutan", MODO och dess publik.

Underbart.

I övrigt borde man fått mycket större utdelning på de 50 minuter man för spelet, men Tarkki är bra, men inte ursäkt nog.

-MODO har inte besegrat oss på fem raka matcher
-Vi ligger nu lika i segrar totalt sett sedan vi gick upp i ES med MODO
-Vi ligger 3a i tabellen
-Ett av våra stora mål, att få en bra start på säsongen ser stadigt ut
-Pärssinen är tillbaka!
-Vi gjorde mål i PP, trots allt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Ambroo: Nu spiller man upp segerwhiskyn, min 10 årige rökige vän från Aardberg, sluuuuurp (o: För TIK i tiden..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte: Tur? Jag vill påstå att vi hade en jävla otur större delen av matchen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Nu blev det tyst i logen jag satt i haha!!! MoDo förstörde spelet och försökte leva på våra utvisningar. Men då räknade de inte med SUPER-ÅKE!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte:
Helt rätt, ödmjukhet skall sättas i första rummet. Men jag menar att nu när ångan är upp å DIF verkar ha lite problem, 9-24 i skott efter 2 perioder så kanske fart å fläkt kan sänka Skansen gänget?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
RTS: Det var längesen det skipades en sån rättvisa med TIK inblandade men visst fan skulle vi, precis som Kung Timo sa i intervjun, ha haft med oss alla tre poängen. Lyfter man pp, vilket inte kan vara så svårt med tanke på hur det ser ut, och spelar Corso i rätt omgivning så kan det räcka en bra bit detta.

Karlsson, Kolan, Toy, Chipset, Semlan... Smeknamnen är många, men det finns bara ett fel och det är han.

Timo Pärssinen, vilken lirare! Med lite flyt idag så sätter han tre mål. Man unnar denna underbara kämpe och sköning all framgång. Glädjen vid kvitteringen blev än större när man såg att det var han som satte dit den.

Tänk om vi kunde få in Sonnie också, mumma!

Edit: Är det nån gång vi ska ta DIF borta så är det nu. Hardy lär inte spara på hårtorken ikväll. De kommer att vara ruggigt skitnödiga på tisdag och det måste vi utnyttja.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Raggaren Putte: Ja ingen ska inbilla sig att de bara är att ta 3 poäng nere i sthlm mot DIF, alla matcher är tuffa i elitserien.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Abron: Vi ska nog passa oss i att tro att DIF ska tas av bara farten. Vi måste visa ödmjukhet som Kenta skulle ha sagt. Faktum är att vi hade tur idag, även om det var rättvist att vi fick in kvitteringen i slutet som belöning för andra periodens spel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Abron:
Har du rätt i, det skrevs ju som det var en VM.final
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
John K:
Några som planerar en resa ner på tisdag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
liston:

08, orna har makten, noterade du inte hur kvällstidningarna skrev så pennan glödde inför DIF/AIK, vad skrevs om den här matchen.

Nja det är väl krockar på hovet/globen, kan jag tro!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-09-30
Blizzard:
Hur går det med Sonnenberg?
Kommentera

« · 1283790 · »