Hahl Bundy: Ja Viinanen skapar is yta åt både Pikkarainen och Hirschovits. Vilket Pikken utnyttjade bäst idag. Men det är väl en såndan spelare dom två herrarna behöver brevid sig för att producera. Dom hade ju förmodligen ingen Timo Pärssinen som tredje länk i HIFK.
Bragd-Birger: Håller med när det gäller Halonen klockren, håller med på allt det där igentligen, men där imot tror jag (eller hoppas, vet inte riktigt) att Hirscho kommer resa sig. Det måste han göra.
Bragd-Birger: Halonen är ett klipp! Jag gillar honom starkt o där har Linkan gjort ett fynd. När det gäller Hirso så tycker jag att han börjar kännas bättre. Han täckte ju ett slagskott dessutom i 2:a per. o tog sig knappt av planen. Viinanen verkar passa väldigt bra i den kedjan.
Timrå Icon: Ja, årets lag blir man (som vanligt) inte klok på. Jag utgår ifrån att de har för avsikt att tortera oss fram till omgång 55, med sporadiska lugna segrar som kväll, och sporadiska bottennapp a la DIF borta de senaste 34 säsongerna....
Man ska vara glad för det lilla. jag tror nog att det finns potential i laget, men bottennivån oroar naturligtvis. Vårt resultat innan uppehållet var en formidabel Nine Eleven och spelet var en katastrof. Just nu är vårt resultat högklassigt, medan vårt spel är en mindre influensa epidemi. Dvs inte vidare bra. Men en eloge till laget kväll! Kämpatakterna var det fan inget fel på.
Jacksson 71: Håller med om att den laguppställningen ser riktigt mysig ut. Den ende jag har svårt att placera är Hirso. Han är fan inte värd att lira i en förstafemma. Möjligen i första perioden, innan orkar tryter helt.
Annars tycker jag Halonen går från klarhet till klarhet. Bäste back i den birgerska världsordningen i dag, fram tills dess Sebbe klev fram i sista och snodde matchens första stjärna. Kul också att Hallin var så pigg. När han kör och brunkar är han väldigt nyttig och värd sin andra chans i timråtröjan. Röymark är också en favorit på liknande kriterier, men han har en betydligt större potential än Pelle. Röymark skulle mycket väl kunna bli en slutspelsjoker av klassiskt snitt.
Jacksson 71: Känns inte som att jag kommer ligga sömnlös över att Jokela förmodas vara skadad, Dahlroth är inte sämre nånstans sen kolan tillbaka på lördag. :)
Värst vad man var på gott humör här då...Hänt något eller har Östrand släppt ut något mindre nyttigt...Nä bara innse, serien är lång och än kan det vända och vi gör en störtdykning i tabellen;)
Otroligt skön seger. Pikkarainen leverar för engångsskull, Viinanen ser inte helt oduglig ut heller. Kim Hirschovits har en riktigt fin assist till Pikkens första ballja. Men annars, nja. In med Matt Murley och Daniel Corso på detta!
1. Juha Pitkämäki 2. Magnus Åkerlund
Mikko Jokela - Antti Halonen Sebastian Erixon - Tomas Skogs Mattias Karlsson - Pär Styf/ Fredrik Sonntag Reserev: Jesper Dahlroth
Ilkka Pikkarainen - Kim Hirschovits - Mika Viinanen Matt Murley - Daniel Corso - Timo Pärssinen Martin Röymark - Anton Lander - Anton Axelsson Per Hallin - Gabriel Karlsson - Alexander Larsson Reserver: Jeremy Boyce.
Skador: Elias Granath, Fredrik Hynning.
Ser laget ut så här om några omgångar så ser det riktitgt bra ut. Röymark och Lander skapar allt möjligt själva och ser riktigt heta ut. Dom två tillsammans lär funka rätt bra. Men någon som har kolla på hur det gick med Mikko Jokela?
Timrå Icon: Ryktet säger att dom har en tangentbordsavkännare på deras sida. Trycker du ner bokstäverna på ett sätt som tyder på att du begagnar mindre än dussinet fingrar, så...sayonara!
Tre närmast identiska Pikken-mål för övrigt. Från i stort sett samma position varenda gång. Det är där man vill se honom i fortsättningsvis. Inpangandes mål efter mål. Fan vad trevligt!
Simmalugnt: Själv har jag varit avstängd sen i mars, och detta för lite raljerande om deras "Det kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråanhängare", nån sträng har förmodligen brustit på moDDRatorns banjo...
Skönt att du utnyttjar yttrandefriheten i MoDo-gästboken. Sådana där provokationer renderar ju i automatisk avstängning, utan förvarning på andra håll... Bad_Brett Kommentera 2 min sedan
Ärligt talat så har jag inga problem med att TIK är lite "hatade" i media. Det är ju bara humor. Så länge vi vinner är det ju vi som skrattar bäst och därmed även sist...
dr-nix: Jag förnekar inte att han frambringar nervositet hos mig men hans stil (lågt nere på isen) i kombination med hans ringa storlek gör att han måste knipa många många fler puckar för att inte råka illa ut på alla returer.
Sen gör han några riktigt bra saker ikväll också tycker jag. Gillar att han försöker sätta igång spelet snabbt ett par gånger. Domarna hinner tyvärr inte uppfatta detta men det är en jävla bonus med en keeper som kan ta ett par skär ut och sätta igång en kontring på egen hand.
Ja, det var ett förjävla dåligt eftersnack. Men man är riktigt van vid det där nu. Kanske lika bra att vi får gå från klarhet till klarhet i mediaskugga. Så att det fokuseras på andras kräftgång i stället. Vad vet jag?
Fy fan vad vi är bra, Challe ta din Mats ur skolan. Där fick vi beviset, igen. Timrå är bäst i V-norrland, skit på dig Charles. Vad mer, nja resultatet speglarar allt? Varför vann vi, jo MoDo trodde att de skulle vinna.
Olle: Vad gäller Åkerlund tror jag faktiskt att nervositeten är mest från din sida. Sedan sade jag inte att han gjorde sin bästa match i karriären utan att han var mycket tät och efter att ha varit bänkad ett tag klev han in och gjorde mycket bra ifrån sig (tycker jag).