1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581266 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2010-11-25

1312038 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Ambroo: Tyvärr, i Timrå gör man sig inte förtjänt av speltid utan man går efter lönebesked..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Jockz: Finns inte en endaste liten promilles chans att Hirschovits kommer att ställas utanför de två toppkedjorna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Ambroo: Pikkarainen - Viinanen - Pärssinen och Murley - Lander - Corso

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
JimmyH: Absolut! Men då Viinanen ser ut att trivas bra med Pikka och Kim och Corso klaffar med Lander så vore det synd att röra om alltför mycket. Samtidigt så vill man ju se Murley i en producerande kedja, fast det känns heller inte aktuellt att flytta ner Pärra i en tredje...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
JimmyH: Ja som hockeyälskare hade man kunnat önska mer av programmet. Fler intervjuer (med reportrar kvar vid arenorna efter match), lite djupare analyser osv. Svt verkar ju själv tycka att programmet är för kort eftersom man lagt till det där "eftersnacket" som läggs ut någon timme efter sändning men även där tycker jag att det finns mer att önska (och för att fortsätta på min inslagna linje så nämnde dom inte Timrå IK där heller).

Jag har inga planer på att älta detta över någon längre framtid, jag tycker bara att man kan nämna laget som vinner matchen och deras insats under de 30-45 sekunder han har på sig. Jag har i själva verket jävligt svårt att förstå hur man kan undgå att göra detta. Tankarna kring Hedman har Wikegård redan utvecklat, att han sedan är extra mån om att bevisa för världen att han INTE gillar armbågstacklingar men gillar Hedman är en annan sak. Det tycker jag han kan begränsa till sin blogg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25

Olle: Hockeykväll har ett märkligt upplägg.

12 lag som spelar matcher ska täckas på 30 minuter och där man också ska ha ett "roligt" reportage i mitten.

Detta i ett program där en stor del av tittarna sitter och väntar på vad Wikegård ska säga om deras lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
ÖstrandsNisse: En magnetröntgen i sig behöver ju inte ge dåligt utslag men implicerar ju att han kommer att bli borta ett tag, vad än resultatet visar. Tråkiga nyheter, man får hoppas på max ett par veckor.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
JimmyH: Jag kanske inte drivs av något "vi mot världen" tänk, jag finner ingen stimulans i att bli ignorerad. Bloggare och krönikörer kan skriva vad som faller dem in, dom är allt som oftast färgade i sina inlägg och deras åsikter värderas därefter (därmed inte sagt att man inte kan göra sig lustig på deras bekostnad) men jag menar att det är annorlunda då man är anställd för att kommentera hockey i rikstäckande tv.

Om micke Renberg skulle hoora vad Wikegård säger så skulle han tamefan kunna goora det battre själv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Verkar inte lovande när det gäller Jokelas knäskada.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25

Ambroo: Nu är ju vare sig Murley eller Viinanen några Bremberg-typer utan de har nog spelat i en och annan tredjekedja i sian dagar och kan fungera riktigt bra där.

Men man ska nog vara försiktig med sådana här predictions. De förutsätter ju trots allt att vi någon gång skulle råka vara skadefri på forwardssidan.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Domarbasen? Nej, jag tänkte på din strävan för medial bekräftelse på Timrås positiva trend.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
jokklas: Jag tycker att Corso funkar bra med Lander och som vinge. Han får större utrymme offensivt och det syns inte att han fuskar lika mycket bakåt då Anton tar det övergripande ansvaret.

Det är dock lite av ett delikat problem att sätta ihop laget framöver... Hur man än vrider och vänder på det så kommer förmodligen nån av antingen Pärra, Viinanen eller Murley att placeras i en tredjeline, om man nu inte väljer att centra Corso då.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Jacksson 71:

Varför pajja för Lander genom att sätta både Röymark o Axelsson på sidan. En av dom skulle funka kanon, men inte bägge. Kanske bättre balans med:

Murley - Corso - Röymark

Pärsa - Lander - Axelsson

Vilken av Röymark och Axel som spelar i vilken av de kedjorna spelar nog mindre roll däremot
Om nu Hirscho skall få spela 1:a center alls vill säga :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
JimmyH: Om du syftade på domarbasen så blev jag mer glad av svaret jag fick än irriterad av dom mindre trevliga sakerna han skrev ned i sitt hafsigt författade mail som var lika fulla av stavfel som implicerade förolämpningar :)

Idag ska jag göra ett nytt försök, jag hade trots allt en del relevanta frågeställningar som jag hoppas få svar på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
erathoo: Och Foppa gillar sebbe. Ca 13:30 in i klippet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
dr-nix: Alltså vad han skriver i sin blogg tycker jag är hans sak. Där får han lägga fokus var han vill men när han är anställd av svt så borde man kunna förvänta sig en lite högre nivå. Att han känner för Brynäs och DIF är ingen hemlighet, inte heller att han analyserar dessa lag mer än andra men 1-5 på bortais, 10/12 p på senaste 4, enda laget som slagit Luleå två gånger (?) och sen kan han bara prata om Hedman som redan är glömd? Nej skärpning...

Jag tycker inte att han är glömsk eller "klantig", han är selektiv och arrogant.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
AB positiv artikel om Timrå - värt att noteras, det händer ju inte så ofta :-P
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle & Jimmy: Hehe...:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25

Olle: Äh, vi hade våra dagar under uppehållet med fyllecell och pensionsbetalningar.

Du måste lära dig och njuta av uppmärksamheten när tillfälle ges.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Wikegård har alltid haft lite halvkass koll på Timrå. Men alla är inte perfekt :P
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
mikenomad: Lite kliar det ju någonstans i mig då han systematiskt bortser från oss i rikstäckande tv till fördel för ett lag som ingen verkar kunna prata för mycket om. Sist han nämnde oss var efter vinsten mot Luleå tror jag och då sa han något i stil med: "Timrå gnuggar på, dom kan bli lite så där halvfarliga, vem vet"...vilken bländande analys!

Sen är jag kanske lite rabiat också. Satt och kollade på matchdagens tre stjärnor" på hockeyligan.se och höll på att svälja snusen när jag såg att Pikkarainen "bara" var stjärna nr. 2 med sitt hattrick. Jag Alt-tabbade upp ett nytt fönster och hann som precis börja fundera var jag skulle skicka ett kärring-mail då jag uppfattar att Paulsson faktiskt blir etta på grund av sitt äkta hattrick...ok det smäller marginellt högre :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Herminator: Oj, ja där var det verkligen lågt till tak just nu. Vi FICK alltså vinsten till skänks för att Modo inte kan spela ishockey, vi har större problem än Modo trots att det är dom som har 2-10 i målskillnad på två matcher och trots att dom har färre profiler i laget än vad jag haft i sängen och vi har inget eget spel alltså?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Ja, det vore en sak om gracerna vore jämnt fördelade över en Hockeykväll-säsong. Men nu är det ju inte så. Hans ignorerande av Timrå IK är numera standard...har Timrå vunnit ägnas tiden till den matchen åt att förklara varför det andra laget förlorade. Han har gjort det till ett konststycke att inte nämna Timrå öht.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
mikenomad: Haha ja se där! Först blir man utskälld av domarbasen, brevledes, och nu besvarad av självaste Wikegård. Jag tar mig upp här i världen!!

Det var fortfarande ett värdelöst svar från Wikegård. Vem fan bryr sig om Hedmans avstängning nu? Han säger att han har 45 sekunder att säga något, att inte nämna Timrå IK är fortfarande huvudet i sanden från hans sida.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Herminator: Nä man har ju läst litegrann o jag har valt att inte skriva nåt där (än) men jag ler i mjugg :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Hahl Bundy: Inget slår bortförklaringarna i MoDolidboken just nu.
Spud går på övervarv, genom kaklet.
"Timrå har inte ett stabilt försvarsspel, de var tvungen att dra på sig utvisningar så fort vi åkte skridskor.
Att vi sen inte kan göra mål är något som de ska vara extremt lycklig över"

Det är gött idag att hålla på Röd/Vitt, här drar grådasket just undan och jag ser en blå himmel!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Vilken vidrigt iskall, grådaskig, vindpinande skitmorgon.
Vilken sagolik morgon!

Ingenting kan släcka den magiska elden som Timrå tände igår. En match för de långa vintrarna som kommer o en match att tala länge om.
Kanske inte för det fantastiska spelet utan mer för Kämparandan o effektiviteten när tillfälle gavs!
Hjärta, kallas det.

Man kan säga mycket om Axelssons härliga Foppamål i Foppas eget tempel inför 1000-tals enögda modoiter, men det målet såg dom.
Det var ett Bruce Lee slag, rätt i solarplexus. Det kändes.

Men Pikkarainen. Vilken hjälte. Vilken osannolik enorm hjälte. Vilken magi.

En man som Media varit med om att rulla i tjära och fjädrar, gör 3 identiskt likadana mål i ett derby som till en början var som en ständigt tillbakahållen orgasm av känslor.

Pikkarainen! I en värld av fantastiska spelareoch ikoner som Lander, Pärssinen, Erixon och andra har Pikkarainen hittills varit den lite klumpige, som alltid spelar som en bakfull säkerhetsrisk, med tanke på alla orättvisa avstängningar o medias drev mot densamme.

Vad jag älskar oväntade hjältar!
Jag älskar såna här sagor eftersom det berättar för mig att det finns hopp, att också mitt liv kan tändas upp plötsligt av en gåva, en bön, eller bara en tanke.
Att också mitt liv kan ändras i grunden och börja tindra.
Jag tror vi behöver sagorna som flyktplaner ur tristessen.

Ilkka Pikkarainen är en sån väg hela dan!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Hehe...är det ditt mail han omnämner i sin blogg?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Faktum är ju att han har lite rätt i det han skriver. Det har viskats om att TIK inte alls är nöjda med Pikka, men att kliva fram som igår borde inte ge fler gråa hår.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
"- I bästa fall kan han spela på lördag, i sämsta fall blir det nästa lördag. Eftersom han är amerikan måste han ha arbetstillstånd och då kopplas Migrationsverket in. Vi får se när papperen är klara, säger Stefan Lindqvist."

Hoppa hoppas!

Hm, var det inte just murley som hade problem att få börja spela tidigt med LHC.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Ja han nämde inte ens Timrå! Men så är det jämt när det går bra.
När det går dåligt då kan dom prata hur mkt som helst om Timrå i media.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Ek på Expressen, som är en riktig älskare av Pikkarainen har bara det här att säga efter hattricket:

"Ilkka Pikkarainen kan spela ishockey. Det var nog viktigt för honom att visa det. Tre mål i power play mot Modo var han skyldig Timrå efter två avstängningar och 40 000 spänn i böter."

www.expressen.se/sport/kronikorer/1.2228494/thornbergs-tackling-knackte-linkoping
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
diffe: Såg hockeykväll nu. Inte ett endaste ord nämner han om våran insats eller om Timrå IK öht. Är det för att han är brynäsare eller nåt? Sjukt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
diffe: Ja, han som inte var med och spelade.... Jag brukar gilla Wikegård men det där va pajas.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Berglund: det ända han gjorde var att berömma hedmans fysiska spel....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Kom ihåg att M0D0 är ett bottenlag.  ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Svagt att Wikegård att inte äns nämna att Timrå vinne borta med 5-1 och att Pikkarainen gör ett hattrick. Jag tror inte äns han sa ordet Timrå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: å andra sidan så kan dom ju lägga ner dom där fjantiga personliga straffen . lagstraff ska de va .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
T T: Vad bra att du klargjorde det hela :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Hahl Bundy: Helt okej enligt Wiki.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Jag har en fråga: Är det här det som kallas en riktig femetta?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Vi hade bara fått 30 sekunder pp.  Om reglerna inte har något extra för en sådan situation är det märkligt tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
fan vad jag är glad för pikken...

en gång till nu på lördag tack!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Åkerblom i 6e: Den ska finnas att ladda hem på swehockey tror jag.

KniveN: Det kan ju mycket väl vara så att man lägger till en tia. Men egentligen är ju inte Axelsson att betrakta som puckförare och således kan han väl inte vara fri?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Borde väl kunna lägga till någon forma av osportsligt uppträdande? :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Olle: Var finner du zebraboken? finns den på interna nätverket?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
T T: Inte än då verkar det som! Så här står det i zebraboken:

"En spelare antingen i spelar- eller utvisningsbåset som, med någon del av sin klubba
eller kropp, hindrar puckens rörelse eller en motståndare på isen under pågående spel
skall ådömas: - Mindre straffet (2)"

2 minuter alltså...

Edit: Pikkarainen hade förmodligen gjort mål i efterföljande PP hur som helst...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
En annan fundering jag har är varför vissa målramars kryss får ha runda och andra räta vinklar! tänk alla mål som skett/inte skett och blivit så matchavgörande. Typ Tedenbys i "Skenan matchen". Eller Sonnenbergs skott i klykan i matchen därpå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
T T: från deras avbytarbås? Förmodligen 2+10 missconduct. Eller kanske bara 10 minuter personligt? Intressant...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Ambroo: Det här med rensningar är ett ständigt återkommande problem och det är inte bara ett par backar, det är ALLA backar som har problem med detta. Att Jokela drar en puck out var naturligtvis en olyckshändelse men det är ganska talande varför man drar höga puckar i kortsargen och varför man åker ut på en sån till synes löjlig utvisning. Det är i princip omöjligt för back att stoppa dom och dessutom får pucken en bana som gör att den sällan går till icing och man kan således byta hela femman.

Det är inte bara i egen zon som vi ser dom här huvudlösa rensningarna, ofta i anfall så ser man helt galna vickningar och det tyder lite på att kylan och avvägningarna åker ut genom fönstret så fort man blir satt under press. I egen zon är det livsviktigt att våra backar kommunicerar bättre med varandra.

Ikväll har vi tur att det var modo och inte HV71 som spelade halva matchen PP, annars hade det stått 10-3 efter andra.
Kommentera

1312038 · »