1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1311812

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25

superfalle: Ja starten var nästan identisk med HV borta, kraftigt nedtryckta och mål i bp från ingenstans.

En knepig fundering; Vad händer om en modoit slår bort pucken från båset innan Axie når dit? Bara en tvåa för too many players, straff eller vad?


Svarskommentarer

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
T T: Inte än då verkar det som! Så här står det i zebraboken:

"En spelare antingen i spelar- eller utvisningsbåset som, med någon del av sin klubba
eller kropp, hindrar puckens rörelse eller en motståndare på isen under pågående spel
skall ådömas: - Mindre straffet (2)"

2 minuter alltså...

Edit: Pikkarainen hade förmodligen gjort mål i efterföljande PP hur som helst...

Redigerad kommentar


Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
En annan fundering jag har är varför vissa målramars kryss får ha runda och andra räta vinklar! tänk alla mål som skett/inte skett och blivit så matchavgörande. Typ Tedenbys i "Skenan matchen". Eller Sonnenbergs skott i klykan i matchen därpå.

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
T T: från deras avbytarbås? Förmodligen 2+10 missconduct. Eller kanske bara 10 minuter personligt? Intressant...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer