1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581300 inlägg · 6216 ämnen

MoDo - Timrå IK 2011-11-01

1421755 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Tjalle: Magnus Sjödin(M) öppnar plånkan! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Tom lillebror agerar tydligare än vår pajasledning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Spelade han inte häromnatten? Viasat körde en repris av vad jag gissar var den senaste matchen och då fanns Lander med. Enl. ESPN hade han 12 min. speltid och vann 30% av tekningarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Erixon kommer inte hem. Han har inte skrivit i kontraktet att han kan bli utlånad till Timrå. Åker han hem måste dom förhandla fram en utlåning eller så måste kontraktet rivas.

Han trivs inte så där skitbra, men han är iaf inställd på att ge det hela en ordentlig chans. Vilket förmodligen borde innebära säsongen ut iaf.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Lander verkar ju också vara bänkad nu. Kan han inte göra som Zibanejad?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: både erixon o lander var väl ändå ganska tydliga med att dom inte åkte över o tog något för givet så om det blev kamp för att lyckas så skulle dom väl stanna o kämpa?

det är klart att om man blir bänkad i ahl med då kanske...

eller menar du tim?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
haggen: Ja vi behöver nytt folk in helt klart. Vet inte hur bra Janne var för föreningen men har inte hört något negativt om honom iaf.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RTS: Det är nästan så man önskar att Erixon inte lyckas på andra sidan. Där har vi en förstärkning till det här laget. I helgen var han tydligen bänkad.

Undra om Linkan är och rycker lite?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Taurus:
Man kan ju börja med att beställa in en eller flera rörmokare.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
söder över:

Han jämför Modo med Titanic. Problemet är att vi är Kursk.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RTS: jo men tänk om det finns tränare som skulle kunna få Högström att förstå att han INTE är mange Johansson? efter morgonens läsning så ser jag juh att Mr Högström var någotsånär medveten om att han kunde ha spelat pucken ur zon vid ett utav modos mål... asså tänk om någon tränare kunde få högström att spela ett simpelt försvarspel isst för att flasha till allt så förbannat. särskillt i dom lägena i matcherna som motståndarna är heta. om backarna lyfter ut puckarna isst för att kladda med den så kanske vi kan få se om våra frw kan vara snabba på rören...

jag menar ända att en ny tränare kan komma med några få viktiga punkter som spelarna måste ändra sig på. en back som tyyp caslava kan nog lyfta det här ordentligt... (obs det är min dröm)

en frw som tex koivisto skulle kanske kunna få fart på en kedja till framåt det skulle vidare öka chanserna...

men allt står o faller med hur nuppad ekonomin är...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RTS:
Finns flera som måste bort å det snaraste om den här föreningen vill vara kvar i ES
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
söder över: Högström, Hedin är inte närheten värd namnet ES spelare.
Högström är i princip varje matchen en stor säkerhetsrisk som måste tro att han är så mkt bättre än vad han är.
Hur många ggr har inte hans puckkladdande satt oss i mkt svåra situationer med baklängesmål som följd.
Nej Högström håller inte på denna niva.

Även Robinsson har mkt svårt att spela när motståndarna checkar hårt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RTS: jag tror att marginalerna är mindre än så...

jag tror att om 2 st nya bra spelare samt en tränare med ett clean sheet dyker upp så har man bra chanser att vända det här.

finns det pengar till det?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RTS: Ja och varför sitter målvakterna säkra egentligen....? Är vi helt jädra luspanka??
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Timrå Icon: Hittills finns det väl bara ett par lag som passat oss bra, Luleå, LHC o kanske SAIK, övriga 7 lag passar oss illa, eller vi är kanske motståndarnas drömlag att möta.

Backspelet, uppspelen, farten, bp, pp ,possitioner utan puck ja det mesta är vi faktiskt riktigt genomusel på säsongen 2011/2012.

In med spelare 3-4 st, byt tränare,det är iallafall en början.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Timrå Icon: ja det är bra att vara positiv, men man måste vara realistisk!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse:

Känns som tränarbyte inte spelar någon större roll. Vi har inte en enda back som håller ES klass förutom möjligen Robinson i rätt omgivning. Ingen riktigt stabil förstakeeper. Där sitter allt!!! Vad har man förväntat sig som förening med dessa nyförvärv där i det närmaste samtliga inte riktigt räcker till i ES?? Har man förväntat sig slutspel??? I så fall bör de nog rannsaka sig själv en hel del!!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Skarin: Jooo jag håller nog med Jimmy i det mesta faktiskt. MoDo passar oss extremt illa just nu. Skellefteå kommer vi att vinna över
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
I går passerades 10 000 sålda biljetter inför Skånederbyt mot Rögle.
Det är bara omkring 1 500 biljetter kvar.
Hockeyn är het i Malmö igen. -wennerholm


agera timrå ik. det finns andra kandidater...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Söderbergs pojken sammanfattar det hela bra. Även om jag vill ha bort Perra än mer än vad han tycker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Aye!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Timrå Icon: Nej den här gången håller jag inte med den gode Jimmy i särskilt många ord faktiskt. Framförallt rubriken.

Just ja. Det var ju adjö för min del, tills nånting händer. 

Adios. Game over.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: jag är orolig över ekonomin i timrå ik...

den där backen som vi skulle få i sommras som bara helt plötsligt inte fanns med i planerna när vi närmade oss seriepremiären ser jag som en finger visning om att något gått snett... om man sedan ser till pikkarainen cirkusen som faktiskt startade precis i början av allt med så fick man snabbt se att iår var det silkesvantar som gällde... dök inte pikka upp med en lite rund mage iår efter en sommar med träning på egen hand? äh stryk det förästen det är obekräftade saker. men perra har misslyckats med speciall team´s spelet som fan i år fram till murran själv ville prova att stå på blå. ändå så svamlar ce om att inte sparka tränare... det verkar knasigt att man tycker det är viktigare att ha ett rykte om sig att aldrig sparka tränare än att vinna matcher... ??? det ligger en hund begravd här.

de senaste skriverierna om pikka försäljning o utebliven lön har man inte kommenterat utan då snackas det runt bara...
mång tidningar har även fått lägga till: ----- har sökt stefan linqvist o thomas johansson för en kommentar....

nja någon kommenterade mig igår hubbe tror jag det var som skrev något om att man nog hade mer pengar än vad man kan tro.. jag undrar det ja... jag är rädd för att det är riktigt skitilla! det skulle vara trevligt om någon journalist började gräva ordentligt i timrå ik´s ekonomi för några svar (ärliga tydliga sådana) kommer då faan inte från ledningen...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Blir de allsvenskan så är det synd att det inte finns så många 08-lag. Förr kunde man åka på Huddinge, RA-73, Väsby, Lidingö med flera. Nu blir det SSK och eventuellt VSK o Almtuna. Hoppas bara inte ekonomin är så dålig som en del här befarar för då är det väl mer eller mindre konken som gäller om vi åker ur. Ber känsliga läsare om ursäkt för att jag går händelserna en aning i förväg.

Ödmjukast
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Icetea: "Strutta omkring i klubbkavaj", skitbra kommentar, förmodligen sammanfattande ett gammalt Timrå IK-problem!
"Red Eagles" var visst nåt påfund från en kavajstruttare...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Då Timrå möter nåt lag som underskattar Timrå då finns chans till poäng ja rent av vinst, LHC hemma Lule borta o VF hemma t ex.. men när de möter lag som krigar och har ett vettigt ihopkomponerat lag med bra målvakter då blir det torsk.
Timrå har seriens särklassigt sämsta lag både på papperet och på banan och innget passande spelsystem om det nu finns något.

Visst vi kan spela jämnt i 5-5 spelet men det har inte gett några poäng för PP räcker inte alls till inte på långa vägar..
Och vad beror det på?
Tja kvalitet/spetskompetens saknas. Att ingen i organisationen märkte det när minst sagt tveksamma värvningar dök upp är ju en gåta.

Årets Timrå är en enda stor chansning som inte gick hem i år heller och vad som fick Perra att fortsätta en säsong till det vete fan.

Tränare, sportchef, o övrig ledning får ta på sig hela ansvaret för detta misslyckande och för att uprätta något uns av trovärdighet bör ledningen visa på STOR HANDLINGSKRAFT redan i morgon. Hur ser handlingsplanen ut? Vad innebär det att man tvingas göra om budgeten?
Hur ser målsättningen ut fr o m nu?
Spelare som underpresterar - varför?
Saknas sportsligt kunnande så måste såna in i föreningen omedelbart!
Nu räcker det inte med att strutta omkring i klubbkavaj och tro att allt löser sig av sig självt.
Vad är den faktiska orsaken till ekonomin är så usel?

Jag vill ha nån form av svar o vänta till årsmötet verkar ju vara en aning sent....

Jag håller på att ge upp......
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Bragd-Birger: Vänder på varenda sten gör dom flesta män varje morgon, i mitt fall blir brukar det bli två, och det slutar i regel med att nånting pekar uppåt. Vete fan hur Timrå vänder sina stenar...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Glen Morangie: För varje dag som går, utan att något händer, kommer känslan i mig smygande: hur nära konkurs är den här föreningen? Hur illa ställt är det. Gud vad skönt det skulle vara om Johansson i morgondagens tidning skulle berätta att föreningens ekonomi är stabil och att man nu tagit beslut om att ta sig ur det här med hjälp av ett antal spelarvärvningar, av klass. Att Johansson också går ut och förklarar att detta inte håller, att han och övriga i styrelsen konstaterat att vi inte reder ut det här med befintlig trupp. Det skulle ge mig lite hopp ändå. Det kanske till och med skulle locka några hundra personer tillbaka till E.ON i förhoppning att det här ska vi reda ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Ja förutom det här;
"Det är en tuff rävsax som klubbledningen försatt oss i."
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Timrå Icon: När jag läste titeln på det blogginlägget så kom jag osökt att tänka på linkan, TJ och gänget...ytterst märkligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Timrå Icon:

Tycker det ser ut som Linkan kapat hans blogg.
Kommentera


Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Helt rätt av dig. Även om perra KAN spela ihop ett lag bättre än så här så kommer det inte att ske med Timrå IK.

Ärligt talat tror jag att dom flesta skiter fullständigt i VARFÖR perra inte får det att funka, det är viktigt för klubbens rykte och förtroende utåt att man sparkar helvetet nu. Det är viktigt att visa att man är en professionell klubb med ambitioner. Just nu verkar det som att man har lagt sig ner för att självdö.

Sen måste jag bara kommentera på det någon skrev nyss, det här med att andra föreningar skrattar åt oss. Situationen är ju mycket värre än så, andra föreningar/fans av andra klubbar viftar undan oss med en axelryckning. Lyssna på presskonferenserna, kolla vad som skrivs i media. Timrå IK tas inte på allvar längre och det är som att hela hockeysverige bara väntar på att vi ska åka ur och aldrig höras av igen.

Fokus ligger redan på dom "spännande" lagen i allsvenskan. Derbyn mellan Timrå och Modo uppsnackas inte längre, numera pratar man om hur coolt det vore om malmö gick upp eller rent av hur hetskt det är mellan Örebro och Bofors, redan där nere i allsvenskan.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Hoppas herrarna i hagen åker ut till Söråker och ber Janne Söderström om ursäkt efter hur de raserat hans mångåriga arbete så fullständigt.

När han lämnade tog hybrisen över som nu sänkt denna förening.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: gjorde han det mot frölunda? - jag kanske har fel, men han var iallafall mycket sämre idag - DET måste vara Perras fel :-P
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
superfalle: Spyless på allt och alla.. Tack för mig och Gonatt TIK:
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
erathoo: Jag vill inte verka petig med han spelade väl med Boyce och Frippe?

Nåväl, det är i väldigt mycket han ser ut att brista i vår dansbandssångare. Bara en sån enkel sak som att få laget att uppträda som ett lag efter en riktigt stark trepoängare mot Frölunda.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: jo då . första 7-8 minutrarna liknade hockey
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: precis - varför flyttade han t.ex på önerud som gjorde en bra match mot frölunda med röymark o Bagarn?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Modano: Det är inte bara spelarna.

Den största skulden till att vi är en klubb i förfall är Ledningen med TJ i spetsen.
Det är Mycket illa ställt med Timrå IK.
I bästa fall är vi inte längre en ES förening nästa år. I bästa fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Modano: Ja det ser ut att bli allsvenskan för vår del. Det kanske skulle kännas skönt för ledningen (eller den del som blir kvar)?

Ingen press, inga krav på resultat osv. Vinnarskallar finns inte i föreningen, ingen som vågar ställa krav heller. Nästa naturliga steg är en degradering, helt klart.

Räcker det ens med att få in ett par spelare? Kommer publiken tillbaka? Hur många miljoner back kommer man gå då publiksnittet förmodligen kommer att ligga långt under det förväntade?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ber om ursäkt om det kokar över för mig ibland men så är det när jag ser spelare sviker laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Modano:

Du hittar honom nog utanför AMS.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
73Sjöbba: Du har en poäng. Men en minst lika viktig poäng är det faktum att Perra inte använder detta material på bästa sätt. Jag tycker han coachar på ett väldigt tveksamt sätt vid ett flertal tillfällen, inte bara ikväll.
Har man ett så 'mediokert' lag på papperet så är den taktiska smartnessen än mer viktig.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
haggen: Japp blir en hård tårta med grus och stenar i linkans feja imorgon
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: man känner en tydlig apati kring detta nu.

Oerhört jobbigt att vi alltsomoftast i matcherna ändå (trots uselt spel) är med resultatmässigt, men hittar ett sätt att förlora dom. Jag menar, efter Högströms ofattbara bjudning där han även rusar bort sig istället för att 'safe:a' hemåt efter han serverat pucken på silverfat....så rasar ALLT.

Vi blir så in i h-e skitnödiga så fort ett lag börjar spela lite desperat.

Som någon tidigare sa, spela safe och kontrollerat funkar INTE, det har funkat en gång - mot Lule borta.

Nä - bort med Perra nu, bort,bort,bort...
det kanske inte blir bättre men hur i hela friden ska det kunna bli sämre???
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Jesper Jäger och Viktor Wallin kan de vara tänkbara powerbackar?

=)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Vad händer?

Det jag trodde, ingenting.

Usch, Nä, Blää, Skit, Tyst, Sviken, Inkompetent, Uddlöst, Dålig moral, Egoister, Ansvarslösa, Paralyserat, Bortförklaringar osv.

Nu får det vara nog, när rinner bägaren över. AGERA.

Skiter i vad ni gör, men gör nånting i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Nu försvarar jag inte Perras insats, men det måste vara svårt att få ihop något med det där gänget.
Vad är det för idiot som har gett honom det material han har att jobba med?
Kommentera

1421755 · »