1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

MoDo - Timrå IK 2011-11-01

« · 1421648 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Modano:

Varit förbi kansliet med tårta än?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
haggen: TACK ÄNTLIGEN "fylking"
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Det ordnar sig vi tar in några inavel som tränare biligt och bra för att resa till troja rögle tingsryd borås oskarshamn mfl nästa år heja heja heja
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Jag tycker man ska gå all in på att få fram en PP-femma samt en BP-line. Jag vet inte hur många matcher vi förlorar på grund av för dålig utdelning i dessa spelformer. Vad behövs? En, kanske två forwards med spetskvalité, en powerback, en eller två defensiva jättar?
Sälj Bagarn, Hagos, Pikken, låna ut Högström, tacka Hedin för tiden han varit här. Om det inte går att sälja dem, sätt dem i kioskerna och låt dem kränga korv.
Perra kan få prao på räddningstjänsten i Timrå och Linkan kan...kan...kan...kan kanske praktisera på Ryllas bilvård eller nåt. TJ verkar ju redan försvunnit och Ericson kan bli ordförande i Söråker bandy.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Modano:

Äntligen!;=)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: Tur i oturen att det är uppehåll snart då.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Bragd-Birger: Den där var fin! Bättre än i mina vildaste fantasier.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Heja linkans kannon lag VI AVVAKTAR tills vi åker ur kul och se tre idioter mesar i båset som virkar på heja heja T Johansson och farmor Christer eriksson
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: Han har i a f blivit mer seriös i sina filmningar, det måste man ge honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Poffa: Trasigt/a revben och förmodad hjärnskakning hörde jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
mikenomad: Precis! Dom sitter förmodligen där och skrattar över det faktum att dom får pengar för att dra på sig en hockeyutrustning och imitera riktiga hockeyspelare utan att anstränga sig nämnvärt. Man kan ju iofs förstå att dom skrattar, det ser ganska lustigt ut genom tv-sändningarna också.

perras lön kan inte vara speciellt hög dock, han skrattar ju aldrig och verkar mest tycka att det är jobbigt att försöka upprätthålla bilden av att vara en riktig hockeytränare.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Man är ju lite nyfiken på hur många stenar det är i den här föreningen. Med tanke på att man började 'vända på varenda en' för ett par veckor sedan.

Jaja. Som flera varit inne på, man orkar inte ens bli upprörd längre. Bara trött konstatera 'oj, dom suger visst mammutballe idag också'. Lite tryggt och gosigt nästan, om det inte vore så djupt tragiskt.

Ser i a f fram emot novemberuppehållet. Pikken försvinner så klart, och rimligen kommer det in något nytt. Minst två spelare, tippar jag. En back och en forward. Sen är jag hyfsat säker på att Perra får dra, om det nu inte plötsligt skulle bli ett upphävande av alla logikens lagar och vi plockar rejält med points på dom här två sista 'hockeyfesterna' som återstår.

Slutligen, nej: hockey är ingen skitsport, men Timrå är en bajsförening. Bajs, bajs, bajs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Vart är Modano med sina one-liners, inte har han väl blivit avstängd?

Enda härinne som kunde få en o skratta mitt i allt elände.

För övrigt så borde timrå undvika att spela 2:a-perioder.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle:

enligt kommentarerna på jimmys livechatt hade Hagos ganska stora problem med revbenen också . undra om det stämmer


novemberlov snart iaf , agera nån !
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
hubbenorlen: Dueling Banjos var inte menat som en provokation och du verkar vara den enda som blev uppretad. Förlåt, det var inte meningen, visste inte att någon kunde ta illa upp.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Poffa: Hagos såg ut att ha åkt på en hjärnskakning. Det skulle innebära att han blir indisponibel i 3-4 matcher och det får ju ses som något positivt eftersom det innebär att vi fans inte behöver reta oss på den värmländska förrädarens oförmåga att bänka Hagos medan han är frisk.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Men det är ett härligt gäng i alla fall som har roligt ihop i omkädningsrummet och garvar och går an på träningarna. De skrattar säkerligen på väg till banken också. Och kanske på en och annan krog under helgkvällarna. Goa gubbs allihopa.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Moverare: Det sägs en hel del saker om mig bakom min rygg. Så även om dig.
Det är ovärdigt av en person i din ålder att gå in här och skriva struntsaker vars enda syfte är att reta upp folk.
Särskilt med tanke på att du lyser med din frånvaro i övrigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: Har det sagts något om hur det gick för Hagos? Live så såg Hagos rejält groggy ut när han leddes ut från isen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Ja det känns som att ett tränarbyte är mentalt ... nödvändigt...

Perra liknar tränare Bäckman på senare karriärår som gastar o blir allt rödare i ansiktet medans spelarna bara ser allt mer villrådiga ut...det behövs en ny röst ...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Hela Sverige skrattar åt den mest handlingsförlamade föreningen i landet. Vi är ett åtlöje både på och utanför isen.

Mitt råd är att har vi väntat med att värva nu, så kan vi lika gärna skita i det fram till kvalserien. Styrelsen har ju varit inne på KS hela tiden, så spar dom ev pengar man tänkt värva för. Så kan vi köpa ny sarg nästa år när vi spelar i allsvenskan.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Laken: Tycker du att vi spelade hockey vid något tillfälle i den här matchen? Jag tycker att det såg ut som att modo valde att höja sig ett par snäpp efter 0-2 men att timrå spelade...ja jag finner inga ord för att benämnda skiten. Modo valde att höja sig från "patetiskt usla" till "riktigt jävla dåliga" medan timrå valde att ligga kvar på "patetiskt usla", matchen igenom.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Jag tror t o m att vi hade tagit nån mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Snälla! Köper allt utom Dahlroth, vi kör Stenqvist där fastän jag inte sett honom lira ännu. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01

F ö tror jag en uppställning med dessa hade spelat in ungefär samma poäng som nu. Med skillnaden att det varit lite hjärta på isen också.

Larsson-Vampola-Murley
Hedström-Boyce-Friberg
Önerud-Gnagarn-Hallin
Werneman-Öhrn-Lögdahl

Granath-Robinson
Halonen-Edlund
Hedman-Dahlroth/Stenqvist

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Orkar inte ens bry mig.

Bryr mig när ledningen bryr sig.

Dvs. När de gör något åt saken?!?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Skarin: Även om det INTE skulle bli bättre med nya tränare så kan det inte bli sämre. Jag tycker att man bör byta ut perra för att åtminstone göra sken av att man bryr sig om dom tappra själar som väljer att följa det här laget, dom som betalar spelarnas löner.

Det som sker just nu är en konstant stråle av urin rakt i supportrars och sponsorers ansikten. Lallare pratar om evig kärlek till föreningen som aldrig dör ut. Vissa jämför det med kärleken dom har för sin make/maka, sina barn osv. Det vissa verkar glömma bort är att det finns ett givande och ett tagande som är grundstenar och förutsättningar för att kärlek skall kunna upprätthållas.

Det som sker just nu är att likställa med en hunsad jävla karl som går tillbaka till sin fru, gång på gång, trots att hon ligger med hela kvarteret och skämmer ut honom inför sina vänner genom att dansa på borden utan underkläder på.

Det kanske fungerar ett tag men även TJ bör fatta att tom. en hunsad karl kommer att kasta ut skiten med huvudet före när bägaren till slut rinner över.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: Jonte insåg väl att det var det enda sättet att få en vettig center vid sin sida. Annars har det mest varit Hedin som krockat med medspelare tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Nu måste man agera, till nästa match kräver jag att man vaskat om i femmorna!! Nå...pengar sparas iaf. Undrar hur mycket lågbudgettruppen har sparat hittills?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Jag tycker vi var som allra sämst i matchen när vi helt slutade spela efter att ha tagit ledningen med 2-0...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Om du hade sett matchen så hade du sett att Timrå IK var lika värdelösa vid ställningen 0-0 som dom var vid ställningen 0-2, 2-2 och 3-2 också. Om timrå hade spelat på resultat så hade det implicerat att perra hade en matchplan, eftersom så inte var fallet så kan vi utesluta det alternativet.

Orden börjar bli tjatiga nu men det här var nog tamefan det absolut SÄMSTA jag sett i hockeyväg på flera år. Om man tittade på modos spel så förstår man varför dom ligger i botten, om man istället kollade på timrås spel så förstår man varför kvalserien kommer att bli snudd på omöjlig.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Långben: Bonnläpp? Japp, för i Järpen är vi alla släkt, nästan i alla fall. I bland flyttar det ju in nån, även om det är oerhört sällsynt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Olle: Hur kan så få, läs tre personer, förstöra så mycket för så många ?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
hubbenorlen: Så länge chefen och mina barn tycker om mig är jag nöjd.
För övrigt har ingen kollega sedan jag började på Dagbladet 1994 sagt att jag är dum.
Men de törs kanske inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Äh, vi hade stenkoll...nästan!

Edit: Hagos spelade inte en minut till, men det förstår du kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Kom igen nu alla rödvita hockeykrigare, ny match på torsdag och det finns alla möjligheter att dänga dit SAIK som läcker som ett såll bakåt.

Mer skott på mål är medicinen, 6-7 skott i sista idag för att jaga kvittering räcker inte.

Och någon måste ta ansvaret o böka framför motståndarkassen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
ÖstrandsNisse: Men perra kan inte få finnas kvar i den här föreningen! Vad fan sysslar man med på kansliet egentligen? Har man gett upp? Är vi redan i en konkurssituation? Får folk ens lön i den här föreningen?

Jag tycker att man kan gå ut med klara besked till fansen som gör sig ansträngningen att ta sig till Eon för att se skiten, det förtjänar dom.

Jag sitter och stirrar på ett par biljetter till torsdagens match. I 40 minuter har jag försökt komma på en anledning att använda dom men det går fan inte. Matchen mot SAIK hade blivit min första hemmamatch för säsongen. Jag som tidigare varit utsocknes har inte haft möjlighet att se Timrå IK live, istället har jag maniskt följt laget i över ett deccenium från avstånd.

Dom här biljetterna, som jag fått gratis, kommer att sitta på en anslagstavla nere på stan i morgon. Folk får kalla mig för en "oäkta supporter" eller motsvarande, jag orkar inte ens ge mig in i en sån diskussion just nu. En kärlek som jag aldrig trodde skulle dö ut har precis förvandlats till något annat. Det som förut var nervositet, känslor och upprymdhet är nu axelryckningar, menlösthet och tomma blickar.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Kerstin_k: Var längesedan det blev okej, nu är det ett krav snart;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Ambroo: Man hade nog lyckats tappa 3-1 också. Robinson var nog medveten om detta även han.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Skarin: Verkar varit en jävla klang och jubelföreställning. Perra gick an som en duracellkanin i båset. Pikkarainen smällde på allt och alla. Torp var helt plötsligt Zdeno Chara. Sedan blev allt svart.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Matthew Robinson var fri från röd vid ställningen 1-2. Tror du att han siktade på plockhandskrysset som den rightare han är? Jodå! Nelly, 11 år, sa följande när han fick pucken: - "Han kommer att skjuta där målvakten har handsken." Tellan hade nog också listat ut det...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Visst måste det vara legitimt att lägga sig ner på vardagsrummsgolvet och bara självdö just nu? Visst är det okej?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Frella: Njao..... Se matchen istället. Kan ju bli kul.

Just ja... Jag har ju sagt adjö.

Adios.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Laken: Nu såg jag tack och lov inte matchen men man kan väl anta att efter 2-0 så försöker man kontrollera och spela på resultat medan Modo blir mer desperata och tar över. Eftersom Timrå inte har material till att kontrollera en match blir allt pannkaka och det kommer högar med skit med posten. Vi är ett Allsvenskt lag och måste spela som ett sådant, hela tiden, för att få någonting med oss från matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Johnny Bravo: jag hakar på och kommer vara utloggad tills jag får se en förendring, hejdå kära timråiter! ses i dimman!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Johnny Bravo: Nooooooo! Vem ska jag då gnälla på?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
RubinCarter: Jag vill ju bara ha igång han ännu mer. hubbelubb ligger pyrt till sägs det.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Skarin: Jag instämmer med dig o Olle.
Jag säger oxå härmed Adjö tills det händer nånting.
Jag lägger hockeyn o HS på is på obestämd tid.

Bye-bye.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Vi får alla chanser i världen att vinna denna match.
* Ett uselt Modo i första perioden
* En tvåmålsledning
* En massa powerplay
O.s.v.

Men vi klarar ändå inte av det.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Vi gjorde åtminstone mål i PP ikväll och släppte inte in något i BP, framsteg där!
Kommentera

« · 1421648 · »