I går passerades 10 000 sålda biljetter inför Skånederbyt mot Rögle. Det är bara omkring 1 500 biljetter kvar. Hockeyn är het i Malmö igen. -wennerholm
Känns som tränarbyte inte spelar någon större roll. Vi har inte en enda back som håller ES klass förutom möjligen Robinson i rätt omgivning. Ingen riktigt stabil förstakeeper. Där sitter allt!!! Vad har man förväntat sig som förening med dessa nyförvärv där i det närmaste samtliga inte riktigt räcker till i ES?? Har man förväntat sig slutspel??? I så fall bör de nog rannsaka sig själv en hel del!!!!
Timrå Icon: Hittills finns det väl bara ett par lag som passat oss bra, Luleå, LHC o kanske SAIK, övriga 7 lag passar oss illa, eller vi är kanske motståndarnas drömlag att möta.
Backspelet, uppspelen, farten, bp, pp ,possitioner utan puck ja det mesta är vi faktiskt riktigt genomusel på säsongen 2011/2012.
In med spelare 3-4 st, byt tränare,det är iallafall en början.
söder över: Högström, Hedin är inte närheten värd namnet ES spelare. Högström är i princip varje matchen en stor säkerhetsrisk som måste tro att han är så mkt bättre än vad han är. Hur många ggr har inte hans puckkladdande satt oss i mkt svåra situationer med baklängesmål som följd. Nej Högström håller inte på denna niva.
Även Robinsson har mkt svårt att spela när motståndarna checkar hårt.
RTS: jo men tänk om det finns tränare som skulle kunna få Högström att förstå att han INTE är mange Johansson? efter morgonens läsning så ser jag juh att Mr Högström var någotsånär medveten om att han kunde ha spelat pucken ur zon vid ett utav modos mål... asså tänk om någon tränare kunde få högström att spela ett simpelt försvarspel isst för att flasha till allt så förbannat. särskillt i dom lägena i matcherna som motståndarna är heta. om backarna lyfter ut puckarna isst för att kladda med den så kanske vi kan få se om våra frw kan vara snabba på rören...
jag menar ända att en ny tränare kan komma med några få viktiga punkter som spelarna måste ändra sig på. en back som tyyp caslava kan nog lyfta det här ordentligt... (obs det är min dröm)
en frw som tex koivisto skulle kanske kunna få fart på en kedja till framåt det skulle vidare öka chanserna...
men allt står o faller med hur nuppad ekonomin är...
RTS: Det är nästan så man önskar att Erixon inte lyckas på andra sidan. Där har vi en förstärkning till det här laget. I helgen var han tydligen bänkad.
ÖstrandsNisse: både erixon o lander var väl ändå ganska tydliga med att dom inte åkte över o tog något för givet så om det blev kamp för att lyckas så skulle dom väl stanna o kämpa?
det är klart att om man blir bänkad i ahl med då kanske...
ÖstrandsNisse: Erixon kommer inte hem. Han har inte skrivit i kontraktet att han kan bli utlånad till Timrå. Åker han hem måste dom förhandla fram en utlåning eller så måste kontraktet rivas.
Han trivs inte så där skitbra, men han är iaf inställd på att ge det hela en ordentlig chans. Vilket förmodligen borde innebära säsongen ut iaf.
Frella: Spelade han inte häromnatten? Viasat körde en repris av vad jag gissar var den senaste matchen och då fanns Lander med. Enl. ESPN hade han 12 min. speltid och vann 30% av tekningarna.
JonteD: Även om det är försäsong och tidigt tycker jag man kan se redan nu att Genborg kommer att ta en ordinarieplats i SHL från start. Vi får avvakta fler matcher men han gör en mycket fin debutmatch. Roligt att se!