1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2004-10-04

428851 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla: Ledsen att behöva rätta dig men Inge är INTE uppvuxen på Solbacken i Fagervik. Däremot på södra Lundvallen, närmare bestämt på Dalgatan. Hur jag vet det??
- Är själv uppvuxen på Färjvägen och fick ibland vara med "storpojkarna" Clarence - Inge - Lennart Hammarström. Sedan spelade vi yngre naturligtvis en massa "landhockey" på gatan och blev förb..e när det kom en bil ibland.

Har för mig att det fanns en annan Hammarströmmare i Solbacka, Kent (han jobbar på SA).

Ha det så gott.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Fan vad besviken man blir:( Vart var alla timråhjärtan idag? Och när fan ska Hedström göra rätt för lönen? Pinsamt
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Pinsamt, Timrå!

Nu vill jag se en rejäl förbättring till på torsdag mot fingret. Annars vet jag inte vad jag ska tro om det här. Jag kräver betydligt mer. Fy farao.

För övrigt är jasmin-ris det bästa riset.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k, Håckla: Ojdå! Mera folk från "Fagga" Jävlar nu står barndomsminnen som spön i backen. Bubbelpoolen, konsum och denna där förbenade golfbanan som förstöde världens bässta plats att leka krig på. Sista april på kajen med Timrå manskör och brasa & allt.
Jahujeda mig.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
oraklet:

Just det Inge, uppvuxen på solbacken
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla: Vem är hockeyliraren ? Inge Hammarström ?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
oraklet:

Oj, jäklar. Det var inte dåligt. Jag har då svårt att tro att det är så längre. Minns när jag lämnade Fagerviksskola för Mariedal i Timrå. Vår handledare var så himla nöjd över att få en klass från Fagervik. Nöjd var hon ungefär halva 7:an, sedan hade vi gjort henne så pass besviken så att hon poängterade det ett flertal gånger.

Nu på senare har jag hört oroande rykten om att barnen är lite väl vild där. Hoppas att det bara är rykten och inte verkligehet. Kanske ska man försöka få nästa praktik där så att man får se hur det ser ut där nu.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k:

Håller med fullständigt, alla uppvuxen på Fagervik har något speciellt, vi är liksom lite bättre... ;-),

Vilken f.d NHL-lirare kommer från Fagervik ?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla:

Å nej, helt dött är det inte! Vi har ju, som du själv sade, bubblet. En mycket het turistattraktion. Sedan har ju kommunen byggt en himla massa fotbollsplaner åt oss, det måste väl vara värt något? Sedan har vi väl inte mycket mer än golfbanan, grunna och hamnen...

Sedan kan man inte undgå att poängtera att det dräller av hyggligt folk här i Fagervik. Det är förmodligen något med vattnet som gör oss så himla härliga! ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k:

Oj är du så gammal. ;-)

Synd att det dog helt, när man åker förbi i bland (jag brukar visa utbölingarna det riktiga Timrå efter matcherna, bubblande hålet m.m)
så är det helt dött.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla:
Oj, till och med jag kommer ihåg både Konsum och Stenhammaren. Minns att jag besökte Stenhammaren ganska frekvent när jag var ung. Det var, om jag inte missminner mig helt nu, en ungdomsgård där. Den enda som funnits i Fagervik någonsin.
Sedan har jag, i rasande tempo, sett hur konsum, stenhammaren, posten, kiosken och till sist den sista satsningen på en kiosk i Fagervik gått i graven.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
oraklet:
Jag var mest på biblioteket, bio och på slutet fanns det ungdomsgård.
Stenhammaren var ett känt danshak på 70-talet
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla: På Stenhammaren har man varit på disco många gånger !
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Mike66: Ge oss en klockren annalys av kvällens öden nu.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k:

Fast sist jag bodde där (Fagga), så fanns Konsum och Stenhammaren kvar.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Fler lag än Timrå kommer att gå i den fälla som Mora skapar genom sitt spel. Man bjuder inte på en millimeter i egen zon, lägger ned puckarna på djupet och ställer om till snabba kontringar. Dessutom har man en målvakt som har förmäga att rädda laget. Som ikväll.
Man spelar rätt hårt på marginalerna, och det är väl det som eventuellt kan fälla dom. Man har väl inte den bredaste truppen i ES, och det kan bli ett intressant läge att se vad som sker då man får skador i laget. För dom kommer. Inte minst då man har en rätt krävande spelstil. Där kvittar det hur pass tränade man är. Så mycket bättre är man inte än övriga lag på den punkten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
håckla:
Du har så rätt i båda dina konstateranden ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Janken: Spelarna kommer att lyfta varandra så småningom. Att det gick så dåligt den säsongen som det hänvisas till berodde förmodligen på total avsaknad av grundträning. det var väl det året som TIK körde någon form av meditering ( Quing gong ) istället för att vara i gymet.
TIK är bra tränade och de kommer så smångingom.

Starkt jobb av klacken på plats nere i Mora förresten !
De hördes bra i webradion.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
250kg kärlek: Ja de ska ju inte träffas igen före 17 januari och diskutera om nu ingen viker ner sig innan dess. Då blåser de nog av säsongen helt gissar jag =)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k:

Sega huvuden, sega ben sägs det...Det kan väl i alla fall inte bli mycket sämre.

Fagervik - Timrås pärla. :-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Det måste till lite glöd! Det verkar som att Tikarna saknar tempo!
Det skall bli intressant att se om dom kan höja sig mot Djurgår'n på torsdag. När det är en vassare klang i lagnamnet och fler namnkunniga spelare?
Hedström borde ju tända till om inte annat!
Timrå är ju för helsike LAGMASKINEN!
VISA DET DÅ! Det håller inte att åka omkring och peta näsan när passningen kommer.
Och i pp!!!!!!!!!
Det är mot MÅL man skall sikta. In med folk i boxen och skotta in trissan! Att spela runt ger inte ett skit!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Knappen: Blåsa i fredspipan på andra sidan pölen vore att föredra! Men det ser mörkt ut på den fronten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kerstin_k: Kan ju vara som Ice_Tea säger också.. En bra takitk!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
sargad: Måste säga att den tanken eller känslan har slagit mig också. Jag hoppas innerligt att Kenta lyckas föra samman grabbarna så att alla kliver ut och ger allt i match efter match. Det återstår att se dock.

Märkligt att ingen från Timrå tog plats i 'veckans lag' i hockeykväll...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
sargad: Helt rätt, det verkar som dom inhemska spelarna förväntar sig att NHL spelarna ska göra allt, men ingen har levererat direkt förutom Z, nya finnarna är en besvikelse så här långt.
Den här matchen ska bara vinnas med rätt inställning, och det är väl inställningen som dom ska vara bäst på NHL-spelarna och dra med sig dom andra.
NU FÅR DOM FAN TA OCH SKÄRPA TILL SIG SJÄRNORNA.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
sargad: Var precis så jag menade... eller hur... klart att dom var skitkassa, både timrå och de som kommenterade.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
sargad:
Man kanske skulle åkt ner och gjort ett gästspel i Moras Hockeylivestudio.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
willysson: Hade bara kommentatorerna varit lite bättre så hade vi tagit 3 p!?

Vill inte måla f.. på väggen(ska bara fingra lite på penslarna) men börjar det inte kännas lite 2001-2002 över detta, Z ska göra allt. Vi kanske helt sonika ska skicka bästa spelaren tillbaka till amerika?

Känns som Kenta ställs inför den tuffaste utmaningen hitills i Timrå. Få ihop laget å motivera spelarna i match efter match.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Dream Team: inte mycket iallafall
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
stefan jalonen: Allvarligt!
Ni gör det väldigt bra! Det har jag även hört från andra lags supportrar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
willysson: Passningen från Zäta var det ju inget fel på heller..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Härlig reaktion från laget när Zäta gör 3-2 med 1:05 kvar. Spelarna sträcker upp armarna som om man ledde med 10-0. Säger det mesta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Frella: Måste hålla med dig. Hoppas att Kenta kan sparka in lite vett i våra kära Timråiter så att de uppför sig bättre. För bättre det kan dom, det vet vi alla. Hoppas att det ser ljusare ut på torsdag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Frella: Det var fan tur att jag blev sjuk inatt så jag inte kunde åka ner... det är ju inte fantastiskt roligt att åka hem efter nåt sånt-...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
willysson: Ser man på de chanser man skapar som man visar på Hockeykväll ska man bara vinna. Sen uppträder man ju som ett korplag i egen zon. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kalle K: lasse jonsson var grym på 1-1 målet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
lincoln:
Vi i Timrå var nog hyfsat röda vi också i början. Ge Morakillarna ett par matcher till så ska du se att det ordnar sig.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
stefan jalonen:

Fick just telefon rapport ifrån Mora,,
TIK var riktigt dåliga, passningar i knähöjd istället för på klubban,
3-1 målet kom när TIK spelade 5-3

Riktigt usel insats och en tung hemresa med supporterbussen..

ernie eagle hälsar..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Dream Team: mmm,, mycket;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Hockeykväll nu. Blir intressant!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Hmm, ja nu får det ändå bli lite skärpning. Vi kan ju inte hålla på och vända matcher i slutminuterna hela säsongen. Det håller inte.

Känns så segt på nått sätt. Inget flyt i spelet och samma problem med målskyttet som ifjol

Sedan menar jag faktiskt det där med Hockey live. Tycker att vissa håller hyggligt med neutraliteten. Linköpngs är hyggligt ok och även Timråkillarna som refererar, men Moras var nått i hästväg...Det BLIR inget kul att lyssna.

men men...Grattis Mora då!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
stefan jalonen: Jo men de behöver ju inte vara efterblivna för det.!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
stefan jalonen: Kanonbra att man kan lyssna på det här sättet. Hellre färgade kommentatorer än inga alls.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
lincoln:
Vad många glömmer är att det är vanliga supportrar och inga journalister som sköter hockeylive. Har själv svårt att inte vara färgad ibland.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Kalle K: Kvalserien blir det aldrig... fattar inte hur vi ska ha brynäs och malmö före oss i serien innan det är slut;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
willysson:
Försökte hålla masken bara....
Tok bitter är jag,,nä nu skall jag straffsova bara för att vi
är så usel..

kvalserien here we come...life sucks.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Dared: Ja, speciellt i PP. Det måste förbättras!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Dared: instämmer !_!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Nu vill jag se en rejäl uppryckning på torsdag!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2004-10-04
Leinonen är på väg att göra nåt stort för Mora IK... 37 räddade skott, jag tror att Mora kommer hänga på länge, så länge man inte åker på nån storförlust så.. klart att vid jul och efter det får dom säkert en baksmälla men... vi ska nog inte räkna ut Mora för tidigt? vi andra lag kommer få ett helvete i fortsättningen i Fm mattson...


Skansen kommer upp på torsdag, undrar om vi får se wikegårds berömda finger?
Kommentera

428851 · »