Rooster23: gäller nog på hur man ser det:P med tanke på att mora borde haft 3 utvisningar innan den dom fick så är det rättvist. men ser man det från sen sidan så;P
Klarade inte av att följa matchen varken via PPV eller radio idag, kört via livescore på AB, hade man tittat i dag hade nog TVn åkt genom fönstret eftre 2-3 målet om man ska tro er här på GB, verkar ju fan inte klokt att dom ska falla igenom i ledning igen.
YEEES! 3 sköna pinnar. Jag tyckte inte Mora var förkänt av kvitteringen, med tanke på domarskandalen som föregick deras 3-2-mål. 49 ska ha 2+2 på hans överfall på Pärssinen där
Ambroo: Sådär ja! Nu är det klart iaf, skööönt... Nu kanske nervositeten i ledning släpper till nästa match så att man kan klara av att spela i sextio minuter. Ni må ju förstå att det är det som det hela handlar om så sluta upp med att gnälla på backar, Challe mfl...
Marcus: Haha att kommentatorn är Horkarl har väl alla märkt.... Men fyfan vilken skön seger.... Det behövdes ett litet trendbrott.... Och fem mål.... UNDERBART!
John K: Grattis.nu ska det bli kul att höra skrikegård,jag har bara följt mathen härinne,och av att dömma av inläggen här så har det inte varit timrås bästa match iår precis.
Negativt: i princip allt annat. Spelet är verkligen, verkligen inte bra nu. Försvaret patetiskt så fort det blir lite aggressiv forechecking. Och då menar jag inte bara backarna. Satans så skön tillvaro motståndarna har i mittzon. Fri lejd in.
Hualigen. Trots poängen blir det en orolig nattsömn. Spelet är verkligen helt kaotiskt just nu.
Luleåmatchen satt nog i skallen hos spelarna idag inför tredje. Såg så ut i alla fall. Tycker Timrå börjar bra och tappar allt eftersom. Positivt idag var målen och Backlunds spel samt poängen. En trea på bortaplan är alltid starkt.
Plus till Jonte, Regin, Tenkrat, Hahl, Marttinen och Lotvonen. Bagarn gör också ett bra jobb. Backlund givetvis. Jag är dock som sagt besviken på Sannys spel på slutet. Ser osäker ut matchen igenom och agerandet på deras 3-2 är junismässigt
Marcus: Det kan man se lite som man vill det han sa. Om det var när vi gjorde 4-2 så är det klart att vissa kanske tycker att det var lite tråkigt när det var match på allvar igen, men när man, som jag och säkerligen de flesta timråiter, vill ha en säker seger och 3 poäng så är det ju itne så bra sagt. Sen så ska man ju inte vara partisk som kommentator heller.
Jag gillade verkligen kommentatorns partiskhet. Blev en extra krydda att gotta sig med, när rösten brast och han blev allt mer desillusionerad. Däremot hade jag hatat honom om Timrå åkt på smisk.
Jag förstår om man bara lyckas fixa nån inhemsk bonntölp till de fria radiosändningarna, men att pröjsa 90 spänn för att höra en deppande dalmas känns väl sisådär. Visserligen inte alla som betalar men
mera slagga: Undra jag om inte Nubben och resten av staben har koll på det där. Personligen kan jag tycka att Martinnen inte riktigt blev vad vi hoppades på. Men frågan är ju om det finns något utrymme att eventuellt stärka upp backsidan under säsongen. Kanske kan Erixsson vara ett alternativ, ett färscht sådant. Han behöver ju hur som helst spela för att utvecklas. Hoppas att Challe törs spela honom snart.
I övrigt var det ju jävligt skönt att få en vinst. Blir så mkt roligare att börja pilla på del två då ;)
Inget skönspel, men många mål. Tenkrats passning till Hedströms 0-1 var ju kanske riktigt fin. Annars såg man inte så mkt av honom heller. Men håller han uppe poängsnittet resten av serien är jag mer än nöjd ;)
Kerstin_k: Och idag vill jag ge Marttinen cred som var bäste Timråback. Hans spel direkt från utvisningsbåset leder till Timrås 0-3-mål. Där såg vi offensiva takter från honom vi saknat
RocknRolf2: Tja. Jag tycker faktiskt att han var lite osynlig. Bortsett från passningen till 1-0, ett skott från hörnet (som kommentatorn på något sätt fick till ett direktskott) samt en forchecking som gjorde att Timrå vann puck i offensiv zon så tyckte jag att han inte stack ut så mkt. Jag och mina kamrater hajjade till när det kom upp att han låg trea på antalet skott på mål i dagens match. Kan ha varit jag som var dåligt observant på det han gjorde dock.
Men visst fasiken är han ett klassförvärv. Syns ju på honom att han kan spela. Skönt för honom att avverkat mål och assist redan på två matcher. Nu behöver han inte fundera så mkt, bara att köra på!
RocknRolf2: håller med Tenkrat såg man mycket av, INTE bara passningen till 0-1 målet, näe han sköt mycket åkte skridskor och stressa mora spelarna han var duktig idag :)
RocknRolf2: Jo. Men nu är det bara att hoppas att han inte väntar fem matcher innan han visar det igen. Han är väl värvad för att vara en offensiv back, eller hur? Så att ropa hej än är något tidigt. Men jag skulle inte klaga om han har hittat tillbaka till sitt spel.
Kerstin_k: Men frågan är om killen är bättre än såhär? Visst, skapligt många ass i SM-liiga och lite provspel i landslaget (hur många testas inte där under säsongen?) men, alltså finska ligan har tappat mkt de senaste åren (sen ligan stängdes) och jag är säker på att deras bottenlag inte håller nån vidare klass. Jyp ifjol var ett bottenlag och säkert knappt motsvarande topplagen i allsvenskan. Det är en helt annan sak att värva toppspelare från ett lag som Kärpät (läs Pyörälä).
RocknRolf2: Då kan man ju fråga sig varför Nubben ville ha honom. Nubben brukar ju ha ganska bra koll på den finska ligan. Men serien är ju lång, kanske släpper det för honom vad det lider...
RTS: Håller med, tycker det klagas i tid och otid angående Marttinen. Ska man klaga på slarv i det defensiva vet jag minst en som är värre. Sen har hans offensiva kvaliteer liksom glömts bort.
Kerstin_k: Allt blir ju inte guld och gröna skogar. Men så länge Marttinen sköter sig defensivt som idag så är han ändå okej. Då är det värre med Robin Jonsson som varken är bra framåt eller bakåt. Koskinen har varit topp 3 back i Timrå än så länge, och det när han egentligen är kontrakterad som komplementspelare. Ingen skulle över Kalle Kula som har överlag varit en positiv överaskning, men det säger en del om vissa övriga backar...
(9. KOSKINEN, Kalle
30. KOKKO, Petri )
Tre backar i pp? Det var nåt nytt. Andra ass på Hahl såklart