1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-10-29

934045 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
T T: Du hittar då tamefan allting också ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
T T: Jo men vill inte gå ut med de.. Nubben kanske blir sur :p
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Uno Gordon: ja precis..Du visste vem ja syftade på :)
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Uddan: Tjärnqvist menar du väl?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
jokklas: Tjärnström är ledig.. :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Uddan: Okej, då omformulerar jag lite. Är nog väldigt väldigt svårt att hitta den typen av back överhuvudtaget just nu. :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
jokklas: Vill man vinna måste man ha ett bra lag. Både frammåt och bakåt.. Kosta va de kosta vill.. Vi måste bli tätare bakåt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Uddan: "In med en kanon back"

Stabila klassbackar med offensiva kvalitéer är det dyraste spelarna man kan hitta skulle jag tro.

Ser hellre att man luftar våra lite yngre förmågor när andra har en svacka så känner de att "spelar jag inte bra kan det bli bänken".
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Uddan: Det var TJ som sagt i tidningen att dom förmodligen inte hade medel till att lösa Tenkrat, men detta är ju självklart något man säger för att få betala så lite som möjligt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Jensen_12: Knappt hade råd till att köpa loss Tenkrat? Vart har du hört de?
Dom betala ju Bern.. Eller slapp dom.. Som dom skrev tidigare.. In med en kanon back till så ordnar detta sig..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Taurus: Han kanske hade nåt viktigt att säga och då är det väl bra med en timeut, tycker du inte.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Detta tar jag med mig från kvällens match:

* Jonte är tillbaka på allvar, roligt.

* Tenkrat är inte bara en målskytt utan helt enkelt en bra spelare, ett väldigt bra nyförvärv verkar det som.

* Challe måste lära grabbarna hur man spelar av en match, varje gång man försöker blir det panik och man hamnar nästan alltid i trubbel. TIK går inte långt i slutspelet om man inte fixar till defensiven.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: Hockeyligan har Hahl som assistmakare och de samarbetar ju så det borde vara en miss att Hahls assist inte blev i fylld swehockeys program.

Den dagen Timrås backar är så bra offensivt att vi kan toppa med att ha tre stycken i pp lär inte ses på ett bra tag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Är väl dags för swehockey att ge Hahl ass för Lotvonens mål också kan man tycka. 5+11 på 12 matcher är grymt
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
JimmyH: Svår fråga. Visst har han förtjänat att få dra på sig Tre Kronor-tröjan vid några tillfällen. Men....

Sanny är en defensiv back. Jag gillar ett tryggt och säkert och fysiskt försvarsspel som gör få misstag och sällan går bort sig. Tyvärr passar inte Sanny in här i mina kriterier. Han har en enorm vilja med ett enormt stort hjärta till det här. Spelar också fysiskt bra stundtals.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: a, dom gånger timrå gör det enkelt för sig, och står framför mål då lyser det värkligen topp lag om dom, men tyvär gör vi det alldeles för svårt för oss just nu.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
adde_1337: Nu handlade det om längre anfall. Att vi måste spela enklare, gå rakare på mål och framförallt ha folk framför mål har vi varit inne på tidigare här inne. Förhopnningsvis kommer det så småningom. Då ser det ju onekligen bra ut. Effektivt, rakt, enkelt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: och energin verkar ju försvinna nu också herregud timrå gör ju så J*vla dåliga 3:e perioder så man nästan spyr.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: Har han aldrig varit landslagsmässig eller tycker du bara att han inte har varit det nu?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
adde_1337: "lirar"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: ser vi samma matcher? jag tycker vi snurrar i HÖRNEN hela j*vla tiden nu också, se bara i PP vi är i hörnen hela tiden och ingen framför mål, det bli inge mål så länge man är och "jobbar" i hörnen. vi är ju där hela tiden hur farligt är de för motståndarna då? dom behöver inte tänka att hålla fritt framför mål för där är ingen dom behöver bara ställa sig id sargerna och hörnaen för dör 2lirar" timrå.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
JimmyH: Nej jag håller inte med.

Men jag håller med om att han varit bra i Tre Kronor under några matcher.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: Jag håller inte med om Sanny Lindström. Han är defensivt landslagsmässig och har ju många gånger visat att han håller i Tre Kronor. Han har inte varit sämre den här säsongen än vid någon annan säsong tycker jag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Snoop: Men det är inte många som visar upp en sådan vilja och hjärta som Sanny gör. Dessa ingredienser kanske räcker. Vad vet jag.

Wesse1: Du behöver inte titta. Kolla på text-tv efter matchen ;) Nej men visst behöver vi längre anfall och mer kombinationer. Men det här med effektiviteten är ack så viktig. Ifjol snurrades det i hörnen, men inte så mycket hände mer än att energin försvann mer och mer ju längre matchen led.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Jensen_12: pengar har dom
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Snoop: Långt ifrån omöjligt, även om det känns som att det "behövs" en långvarig skada till det agerandet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Snoop: Frågan är om man har pengar till det, man sa ju att man knappt hade råd att köpa loss Tenkrat?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: Jag har endå förhoppningar om att en backvärvning kommer göras under säsongen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin:

...bränn, bränn, bränn...

...Kolla!!! jag har hittat en hel tomtearmé...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Snoop: Jag håller med. Och Anton Strålman. Eller varför inte Johan Åkerman osv...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Skarin: vi skulle haft Ossi Väänänen, vilken backklippa.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
0-3 efter två perioder borta mot Mora är mycket bra. Sedan får Morahästarna in en rättvis reducering i början av tredje och det sprids en viss oro i laget. Mentalt framförallt och kanske inte så konstigt med det efter det som hänt. Deras 2-3 kommer som så många gånger förr nära inpå. Ändå lyckades vi knyta åt säcken och vinna med komfortabla 5-2 efter att i de två senaste matcherna spelat uselt på många sätt. Starkt, Timrå!

Tyvärr måste jag dela ut kritik också. Och som många redan är inne på gäller det Sanny Lindström. Det är nästan så att jag skäms över att han får representera Tre Kronor, vårt land.
Han har ett backspel som är på tok för ojämnt på den här nivån och går bort sig och gör misstag alldeles för ofta. Folk som öser beröm över honom är antingen blind, eller så ser dom Timrå för sällan. Det sistnämda gäller ju de flesta experter. Man uttalar sig på gamla meriter helt enkelt.

Jag hatar att kritisera så här, men jag kan inte hålla mig. Jag börjar bli trött. Men jag önskar inget annat än att han kommer upp i nivå och börjar visa upp ett tryggt, stabilt, tufft och säkert backspel match efter match efter match. Det kräver jag av vår lagkapten och landslagsback. Jag vet inte vad ni andra kräver.

Skönt och grymt viktigt med en vinst. 26 poäng och en andra plats. Starkt, Challe!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
lungan: de blev ingen skadad i kvällens match va? nån som vet?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
rad 5: Ingen skugga
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Kerstin_k: Allt blir ju inte guld och gröna skogar. Men så länge Marttinen sköter sig defensivt som idag så är han ändå okej. Då är det värre med Robin Jonsson som varken är bra framåt eller bakåt. Koskinen har varit topp 3 back i Timrå än så länge, och det när han egentligen är kontrakterad som komplementspelare. Ingen skulle över Kalle Kula som har överlag varit en positiv överaskning, men det säger en del om vissa övriga backar...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RTS: Håller med, tycker det klagas i tid och otid angående Marttinen. Ska man klaga på slarv i det defensiva vet jag minst en som är värre. Sen har hans offensiva kvaliteer liksom glömts bort.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: Då kan man ju fråga sig varför Nubben ville ha honom. Nubben brukar ju ha ganska bra koll på den finska ligan. Men serien är ju lång, kanske släpper det för honom vad det lider...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Kerstin_k: Men frågan är om killen är bättre än såhär? Visst, skapligt många ass i SM-liiga och lite provspel i landslaget (hur många testas inte där under säsongen?) men, alltså finska ligan har tappat mkt de senaste åren (sen ligan stängdes) och jag är säker på att deras bottenlag inte håller nån vidare klass. Jyp ifjol var ett bottenlag och säkert knappt motsvarande topplagen i allsvenskan. Det är en helt annan sak att värva toppspelare från ett lag som Kärpät (läs Pyörälä).
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Tycker Marttinen var tiks bästa back de 10 senaste, även Kokko och Koskinen har varit mkt bra.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: Jo. Men nu är det bara att hoppas att han inte väntar fem matcher innan han visar det igen. Han är väl värvad för att vara en offensiv back, eller hur? Så att ropa hej än är något tidigt. Men jag skulle inte klaga om han har hittat tillbaka till sitt spel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: håller med Tenkrat såg man mycket av, INTE bara passningen till 0-1 målet, näe han sköt mycket åkte skridskor och stressa mora spelarna han var duktig idag :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: Tja. Jag tycker faktiskt att han var lite osynlig. Bortsett från passningen till 1-0, ett skott från hörnet (som kommentatorn på något sätt fick till ett direktskott) samt en forchecking som gjorde att Timrå vann puck i offensiv zon så tyckte jag att han inte stack ut så mkt. Jag och mina kamrater hajjade till när det kom upp att han låg trea på antalet skott på mål i dagens match. Kan ha varit jag som var dåligt observant på det han gjorde dock.

Men visst fasiken är han ett klassförvärv. Syns ju på honom att han kan spela. Skönt för honom att avverkat mål och assist redan på två matcher. Nu behöver han inte fundera så mkt, bara att köra på!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Bedrövligt spel i tredje, Dags att bänka Sanny och Robin jonsson, hoppas Moe och Styf är tillbaka snart.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Kerstin_k: Och idag vill jag ge Marttinen cred som var bäste Timråback. Hans spel direkt från utvisningsbåset leder till Timrås 0-3-mål. Där såg vi offensiva takter från honom vi saknat
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Bragd-Birger: Ja hellre en deppande dalmas än en glad dalmas såklart... Men man vill ju inte ha nån dalmas öht

Kerstin K: Jag tycker Tenkrat var bland de bättre Timråspelarna idag alla gånger. Rapp, bra skott och stark i närkamperna
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
mera slagga: Undra jag om inte Nubben och resten av staben har koll på det där. Personligen kan jag tycka att Martinnen inte riktigt blev vad vi hoppades på. Men frågan är ju om det finns något utrymme att eventuellt stärka upp backsidan under säsongen. Kanske kan Erixsson vara ett alternativ, ett färscht sådant. Han behöver ju hur som helst spela för att utvecklas. Hoppas att Challe törs spela honom snart.

I övrigt var det ju jävligt skönt att få en vinst. Blir så mkt roligare att börja pilla på del två då ;)

Inget skönspel, men många mål. Tenkrats passning till Hedströms 0-1 var ju kanske riktigt fin. Annars såg man inte så mkt av honom heller. Men håller han uppe poängsnittet resten av serien är jag mer än nöjd ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
RocknRolf2: 90 spänn för en deppande dalmas är ett bra pris.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Jag förstår om man bara lyckas fixa nån inhemsk bonntölp till de fria radiosändningarna, men att pröjsa 90 spänn för att höra en deppande dalmas känns väl sisådär. Visserligen inte alla som betalar men
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-10-29
Bragd-Birger:
Backbesättningen är ju katastrof när det blir lite tryck på dom. Hur kan Sanny gå bort sig så kopiöst vid 2-3 målet?
Kommentera

934045 · »