1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577876 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2020-01-15

« · 2022943 Till forumet


Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
"– Han hade flera erbjudanden från ett antal klubbar i Finland och några i Sverige också, men i går kväll bestämde han sig för oss, säger Norberg."

För de, inklusive mig själv, som lite förundrat noterat att Walli Walterholm (det är ändå speciellt med två efternamn där det första låter som ett smeknamn på det andra) bara bokförts för 20 matcher så åkte han alltså på en ledbandsskada tidigare i höstas. Tydligen var vi och ryckte i honom redan under fjolåret.

Den spontana känslan inför onsdagsmatchen är väl att det är lika bra att slänga in honom direkt med Dahlén och Lundin? Bättre förutsättningar för en flygande start kan han ju knappast få.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Knylan: Ni har vunnit tidigare möten tämligen enkelt. Nu kommer ni att få det tuffare då Mora börjat få ihop det. Tror ni går på en mina i denna match!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Signature: Det var inte tämligen enkelt när mora var här sist. Vi kom undan med blotta förskräckelsen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Hassan: Du har rätt ang matchen i Timrå. I Mora var det inget snack även fast den var målmässigt jämn (om jag inte missminner mig).
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Knylan: Bik Vik samtidigt, tror jag får leta fram andra skärmen så jag kan se båda matcher, Ska bli spännande å se Walli! B)
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
EWW in med Dahlén och Lundin på dirren i alla fall.
Låst ämne


Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Gorkyman: Jag håller med! Är rätt säker på att han har massor att bidra med både i båset och som scout. Kul att han själv väljer att söka sig tillbaka. Det känns som om det mesta faller åt rätt håll nu, med undantag för skadorna på två av våra viktigaste spelare. Samtidigt tror jag på Ohlsson när han säger att det här är ett tillfälle för honom att bygga upp fysiken så att han kan vara på topp om någon månad.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Gorkyman: "scout" - lär vi ju inte ha råd med om vi fortsätter vara ett HA lag. 3 coacher i båset är jag däremot mer positiv till även på HA nivå. Murley skulle säkert inte göra bort sig som coach för forwards t ex.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: 4 då, eftersom det redan är 3st.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: Jag skulle VÄLDIGT gärna se att man börjar att lägga grunden för en bredare sportslig organisation med hjälp av Murley genom att anställa honom som en hjälptränare.

Tänker mig att i framtiden så har man en tränartrojka som huvudansvariga för A-laget, men sedan har fler "hjälptränare" under det som är mer fasta i sina roller. Typ som målvaktstränare och fystränare i dag, men med flera specialområden typ skottränare, skridskotränare (som man hade fram till denna säsong), dietist, tekniktränare osv. och att dessa hjälptränare jobbar över hela föreningen, kanske från U16 upp till A-laget med en halvideell resurs från U/J-lagen som hjälper till och har bättre koll på spelarens utveckling.

Borde vara vägen man satsar på framåt, skulle säkerligen resultera i ännu mer framgångsrik ungdomsutveckling, proffsigare organisation och färre personberoende nyckelpositioner.

Låter lite som en dröm i dagens läge, men att anställa Murley som hjälptränare skulle vara ett bra första steg tycker jag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Hassan: Syftar du på Hirsch då eller?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: Jo, det var honom jag syftade på. Alfred Hirschcock.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Knylan: Spännande! Hoppas bara att EWW kan komma in med tyngd, kraft och frenesi trots sin ringa ålder.
Tyngden och skridskoåkningen finns ju..
Har verkligen saknat Löökes pang på stil, inte minst i PP sedan senaste MoDolid vinsten.
Upp till bevis grabben!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Herminator: ska bli jäkligt spännande att se den nye ikväll, magkänslan säger succe😛
Helt säker på att han kommer leverera direkt!
Seger med 2-4
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Då var Bolaget öppet å ja var först in!!
Två flarror Procceco inhandlat..
IKVÄLL rinnen dä lätten!!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
SMÅLAND: vad har ni för glasbank i Småland?
10.00 öppnar väl Bolla?😛
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
SMÅLAND: Prosecco vafalls!? Ä inte dä Tjäj-drecka?
Hade Bolaget slut på Explorer menar du?
Uj uj, inte bra..
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Ohre i kassen, Lerebäck och Lander utanför.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
T T: Hmm.... bra, förutom Lerebäck. Han går in på 6 backar i min bok.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
I kväll tror jag att Timrå vinner .
Uppladdat:

450x300-images_74.jpegimages_74.jpeg

Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Hassan: Inte första gången han är utanför, Lerebäck alltså. Och helt ärligt förstår jag inte alls varför denna gången heller.

Bra att Lander är utanför dock.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kul att C More upptäckte att det fanns lediga tv-kanaler.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
T T: Och kanske något viktigare är väl att Brattström har kryat på sig och står i målet 👍
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15 Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Rip Kirby: Tyckte jag läste att Ohre ska stå ikväll? Har dom ändrat sig?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Jag tolkade Freddans 'inför match'-snack som att han föredrog Brattström men var osäker huruvida han var matchklar med hänsyn till sjukdom dagarna innan match. Kanske jag som drar för snabba slutsatser?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
3 pinnar ikväll....
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Charliejfz: Apropå ingenting så kollade jag finalserien mot Leksand 2018 som laddning i för kvällen. Fy tusan vad het Dahlén var då - han hade ensam kunnat vinna den serien åt oss. Jag tror vi kommer att de något liknande i år. Mumma!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Woody: Ikväll så kapar vi bena på dalahästarna!! Hoppas på fina poäng!!!👍👍👏👊
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Charliejfz: Faaan va nära för ww!!!👍
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
T T: Bra att vila Lerebäck lite, har haft det lite bekymmersamt med tajmingen på det sista, precis som förra gången han fick ledigt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
TIK-Lund: Oohre!!! Vilken vägg!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JonteD: Han har börjat väldigt bra. Skapar massor av yta.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Lundin såg inte ut som en van "1 mot 1 med målisen" spelare direkt tyvärr :-/
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Landin..😩
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
jokklas:

Kom igen nu domaren, mer solklar hakning och straff kan det inte bli.



Domaren står ganska bra till med.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Hardegård som point i PP-uppspelen kan leda till precis... ingenting. Tar läääänge från egen zon, håller inte. Burskydd, lägga bakom rygg i sarg till någon utan fart som själv hamnar i trångmål etc.. PP kastas bort fullständig i slutet av perioden. Beror självklart inte enbart på en spelare dock.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Synct: WW ger än så länge ett bra intryck på mig!! Skapar, jobbar o sliter och va nära o göra mål!!👏👏
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
jokklas: Och det kostar att kasta bort PP på det viset.. :(
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
jokklas: väntat..Timrås spel suger
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JonteD: Jisses, vilket slarv i uppspelsfasen... Suck.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Ett jävla kladd me puck i egen zon!!! Rejälare TACK!!!!!😈
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Vi känns helt off i den här matchen...
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Hahl Bundy 2.0: Verkligen. Alibiavslut på magplattan verkar vara dagens tema.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
När vi är bra är vi jvlig bra. Men lägstanivån är tyvärr för dålig för att vi ska få kallas topplag...

Frustrerande.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Uselt....
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Bara ut och jaga en till forward då..? ser INTE bra ut.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
bar mofftak: Aj fan. Näste man på vår topp-5 poänglista som hamnar på skadelistan. Snart bara Dahlén kvar. :(
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Pattmann borta länge nu mä knät@@
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Fattas väl bara att Dahlén och Lundin blir skadade också, varför inte Brattström med när vi ändå håller på.
Låst ämne

« · 2022943