1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580939 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2020-01-15

2024212 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: Mora är i skrivande stund inne i sin utan tvekan bästa form för säsongen. Det är kanske ligans just nu formsstarkaste lag. Så jag är inte förvånad över att de vann. De följde sin gameplan mästerligt.

Timrå har tappat alla sina snabbskrinnade motorer varav en under matchen. När Hartman gick ner, så blev det kaos i kedjorna.

Lägg där till ett uttrötande boxplayhelvete så var det starkt att bara förlora med 3-1.

Dahlén och Lundin har helt klart mer att hämta, och det är så dags nu.

Men att tabellen inte ljuger, det stämmer inte för Mora just nu. Vi måste titta på formtabellen. Den kan de mycket snart leda.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Timråit H-sand: måste vart Timrås sämsta match någonsin igår,
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Timråit H-sand: Njae, jag vet inte varför det skulle vara "optimalt". Det måste väl vara typ 35-40 år sedan svensk hockey sysslade med direktuppflyttning baserat på enbart grundserie?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: Ta o kolla laguppställningen på Moralaget o sedan kan du ju kolla hur de spelat senaste tiden.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Knylan: Optimala borde vara att det lag som vinner allsvenskan går upp direkt till SHL! Och det sista laget i SHL åker ur.
Sen tycker jag plats 2-6 borde få göra upp om att möta det näst sista laget i SHL om en plats i SHL.
Är i alla fall bra att ett lag från Allsvenskan med säkerhet går upp.
Om man inte går upp denna säsong, vilket det mesta tyder på, så vore nog det bästa att Löven gick upp o att Oscarshamn åker ur.
Tror då att det nästa säsong finns möjlighet om man nu lyckas få till ett någorlunda slagkraftigt lag vill säga.
Känns ju ändå som att med alla hela o friska så borde vi kunna utmana även denna säsong men tyvärr får vi inte riktigt till ett homogent spel.
Alldeles för djupa dalar tyvärr o emellanåt riktigt viljelösa samt lite märklig coachning o laguttagning dessvärre.
Men än är det i.o.f.s inte helt kört men nog känns det ganska långt borta nu med tanke på spelet o skadehelvetet!😈
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
russkiy medved blyat: den där jävla SHL kunde gått utöka med 4 lag till. Börjar bli less på att det i princip är samma lag år ut och år in. Få lite fart på intresset ute i landsbygden(småstäder) Jag tror hockeyn kommer självdö om det inte görs nån förändring.! Jag minns jag sa det här för många år sen. Skrev till och med till Svenska hockeyförbundet om att utöka dåvarande Elitserien och fick svar att dom hade funderingar på det. Sen hände inget förren Djurgården åkte ut, då fick förbundet fart och utökade till 14 lag, allt för att få upp DIF igen! Nu tror jag det är dags igen för MINST 2 lag till! Helst 4 lag! Och det skulle bli roligare för oss supportrar oxå med nya städer och arenor att besöka, och ett uppsving inom hockeyn!
Nää..skriva till hockeyförbundet borde tamefan alla HA supportrar göra! 18 lag i SHL!!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
russkiy medved blyat: Vet inte riktigt, men så speciellt stängt kan man väl inte säga att det är när det nu kommer vara ett lag som garanterat flyttas upp/ner per år? Sett ur ett rent sportsligt perspektiv så tycker jag att det känns rimligt, det lag som vinner "HA-guldet" går upp helt enkelt. Precis som i SHL, den som vinner allt får det ädlaste priset och alla andra är förlorare. Först en grundserie som man behöver klara av efter bästa förmåga för att placera sig, sedan ha ett lag med karaktärer som även växlar upp när det blir slutspel. Jag tycker att det kittlar ändå, sen får vi verkligen se hur det utvecklar sig.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
russkiy medved blyat: Det är ett lag som GÅR upp från nästa säsong. Dvs ingen match mot SHL!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Dåliga träningar genererar tillslut dåligt spel .pga av mycket matchades , när orken och fokuseringen dalar så kommer uppgivenhet och kampviljan bort .
Sedan är det spelarnas attityd att visa vinnar instinkt och kamp anda .
Finns den inte på träningarna så finns den inte i spelet .
Jag tror att när nästa kval kommer så kanske det föds en ny utmaning för spelarna.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Jaha, detta året är vår enda chans att ta oss upp på många år som det ser ut just nu. Då bara ETT lag kan gå upp nästa år så känns shl snart som en stängd liga. Mycket tråkig utveckling i svensk hockey..
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JanneH: Exakt, jag hoppas ingen skyller ett uns av förlusten på domarna igår. De må ha varit dåliga...men va faan.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Spock: Ok så domarna var så bedrövliga att vi inte mäktar med att göra mer än ETT ENDA sketet mål borta mot ett bottenlag? Vart fan var våran toppkedja med Dalle och Lundin ikväll?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Charlie2: Minns inte att det bet på varken Jämtin eller Kåberg. Jag tycker dock att Jämtin höll en extra nivå av osportslighet.

Känns som att han filmade mest, i kombination med de tragiskt nog "vanliga" överfallen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
She: Vad beror det på att de flesta av spelarna ser totalt ointresserade ut, mer eller mindre har det sett ut så här under större delen av säsongen. Grundträningen ser precis som förra året ut att lysa med sin frånvaro.
Vi har absolut inget topp 2 lag, men så här bedrövligt får det inte se ut!
Jag kan bara få det till att ett tränarbyte kan ge lite välbehövlig energi, låt Ante ta över. Gör nått!!!!!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Clay.2: Kort sagt; Ohre var bra och klev av med hedern i behåll. Övriga får skämmas.

Dåligt passningsspel, slött tempo, risiga uppspel. Spelade fast sig i egen zon gång på gång, kan ha berott på nonchalans eller att Mora pressade ypperligt.

Svårt att säga om backarna var nämnvärt sämre än forwards igår. Skulle nog säga att det var genomuselt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
kulltorp: Boyce är som Molinder svår att bli av med ,svåger politik.tråkigt nu är de ingen spänningen längre lite publik blir de också fy fan
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Synct: Var backarna bra ?
Jag såg inte matchen igår hur var den , var Timrå jätte dåliga ?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Spock: Han kommer fortsätta, men en vacker dag blir han rejält sänkt, å då kanske han upphör med sin skit
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Synct: Det var en olycka, men killen har helt klart en vårdslös spelstil.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Spock: Du menar olyckshändelsen på Salmonsson? trodde folk släppt det där och förstått att det var en olycka.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
torsk mot mora gääsp..lol 🙈
-tar en mojito i mexico🇲🇽
bye🤘
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Efter att ha sett 5 v 3 utvisningarna igen. Så tyder allt på att våra spelare klagat lite för mycket på att Pantzare, nummer 6 i Mora är en för äcklig människa. Lundin blir riktigt fult neddragen av Pantzare innan han åker ut. Då Pantzare förmodligen slagit honom mot tinningen, ser så ut på reprisen. Sedan klagar Boyce på att han förstärker mot Nässén.

Det här är alltså samma Pantzare som skadade vår gamewinner av match ett med ett knä mot huvudet i match två direktkvalet.

En spelare som ger mig starka Jämtinvibbar.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Jockz: Du får inte glömma att det är Norrlands Jönköping ;-)
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Spock: Hade han skippat "hahaha" så hade jag kunnat gett det ett godkänt, så kul var det faktiskt inte.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Bragd-Birger: Hur var backarna idag ? Glömde att fråga det i förra inlägget .
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
JonteD: Jag tycker det var rätt fyndigt. Lite självdistans till att de också klagar på domaren. Plus en pik om att vi är lillebror även fast båda föreningarna spelat hockey lika länge.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kalla mig Peter då. Men en till besvikelse vill jag vädra innan det är färdig klagat. Den här matchens kommentator är för dålig för min smak. Men inte ens han kan förklara att Madsen får två minuter hooking eller holding?!

Om jag utifrån sekvensen skulle hitta på en utvisning för att få matchfixningen att gå ihop hade jag sagt slashing. Det här borde utredas.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
bisterfinnen: Skulle det vara något konstigt att va foppa som idol? Förstår inte riktigt vad som är så kul här :)
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Veteranolle: Hur många gånger har någon sett en spelare få anmärkning på halsskyddet under en match i HA i år?

Domarna letade verkligen fel.

Jag är för halsskyddet, men det måste vara en konsekvent nivå!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
bisterfinnen: Grejen är ju att Dahlén är bättre. Han vill ge båda huvuddomarna en smäll. För de var kassa nog att förtjäna dem. Det började lukta matchfixning redan när Timrå får 2 minuter roughing för ett klassiskt rör inte vår målvaktsgroll.

Enligt propositionen och allmän rättspraxis är det ju alltid kvitta eller 4 v 4. Så bjuder traditionen.

Sedan är Lundin förvisso bedrövligt dålig i sitt friläge, men det ska ändå vara straff där.

Alla dessa abuse of official måste vara rekord. Med tanke på vilka som åker känns det jävligt märkligt. Jag kan inte på fullaste allvar tro att de tre är så farliga. Domarna måste sänkt ribban, bara för Timrå ikväll.

Dahlén borde gjort mål på WWs superöppnande backhandpassning.
Men i slutändan var ändå domarnas insats sämre än Timrås ikväll.

Precis som Börje höjde ribba när Malmö väl ledde. Fy fan för MIF de borde aldrig gått upp från division 1.?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Raggaren Putte: ...eller ett 2h långt frame med defensivspel av Peter "doktorn" Ebdon.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Veteranolle: Snart vinner Timrå igen , kanske mot Björklöven .
Var Ohre bäst ?, hur var dom andra i laget ? jag kunde inte se matchen ikväll .
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
bar mofftak: Undrar om han var som sin idol och ville dra på domarn en smäll, hahaha
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
bar mofftak: så tar vi fram det gamla visdomsordet.....att i utvisningsbåset gör man inga mål....

Heja Timrå
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Mysig match! Jag vet inte, men det kändes som att vi blev lite småägda. Mora lyckades störa perfekt i forecheckingen, och då hade vi inga motvapen. Det blev gåhockey, kladd och dumpningar från stillastående fws på blå. Sexigt!

Nu är man ju sjukt pepp på löven. 3 säkra!

Och: hockey kan mycket väl vara världens tråkigaste sport.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Dahlén fortsatte tydligen att snacka och fick en game misconduct också.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Förresten, nån här som känner sig taggad inför Löven-matchen? Nej, tänkte väl det. Det kommer att bli en slakt om vi spelar så här!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
kulltorp: Ja jag skulle då mycket hellre ha sett en veteranmatch mellan John Parrott och Jimmy White i 45 set än denna "underhållning".
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Signature: Dahléns största problem som spelare är att han är rätt beroende av att ha kedjekamrater omkring sig som hjälper honom att dra upp tempot i spelet. Både Dahlén och Lundin kan bli rätt stillastående när de inte har en tredje spelare med lite drag under skridskorna.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Signature: Jag tror inte att jag sett Dahlén så här dålig nån gång, fast han hade gott sällskap idag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Ja...lillörda...hockey..fest...Nä...
Ett jävla mörker...
Fy fan så pissigt illa..
Ikväll är jag så besviken.
Med det här spelet så pissar löven på oss på fredag!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
kulltorp: Nä men det ska resultera i avstängning i efterhand, sån där jävla skit vill man inte se i en hockeyrink framöver.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Heisenberg: Skulle vilja se att man särar på Lundin och Dahlén egentligen. De verkar ju inte direkt ge varandra energi och de funkar främst i matcher de tillåts dominera tekniskt vilket förvisso är relativt ofta. I matcher med motståndarpress och aggressivitet är de vår sämsta formation och så får inte en 1:a fungera.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Tråkigt att vårat Timrå inte vann ikväll , nästa match vinner dom .
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
kulltorp: Se på fan. Västerås har kvitterat. Då är vi trea ändå då. Det är väl det enda positiva i kväll.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Kerstin_k: Ni var inte bra idag. Likväl hade det kunnat bli en poäng lr två. Dahlén totalt osynlig!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Det syns verkligen att Ohlsson och Lööke är borta. Både spelarna har som jobb att trampa upp tempot i sina respektiva linor och nu ser det vansinnigt trögt ut.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Jockz: Må så va, men har det någonsin hjälpt att klaga på domaren?
Nä....
Det är när jag sett såna här matcher som mitt hockeyintresse testas på riktigt.
En seriematch i biljard på Eurosport framstår ju som het och energisk efter detta.
Bra...en tredje abuse...
Vem styr i båset???
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Heisenberg: Utan att gå in i "total-affekt-mode";


Det här var förjävla uselt Timrå IK. På riktigt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2020-01-15
Heisenberg: Pinsamt dålig insats. Enbart Ohre som håller någon nivå.

Man orkar inte ens bli arg över utvisningarna för vi förtjänade inget mer än en förlust idag.
Låst ämne

2024212 · »