1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601342 inlägg · 6212 ämnen

När nya hallen invigs

När nya hallen invigs
När nya hallen invigs eller som en markering av detta tycker jag att Timrå borde få arrangera en inofficiell landskamp.
Timrå är trots allt ett stycke svensk ishockeyhistoria.

Kommer någon ihåg när det spelades landskamp i Timrå senast? Visst blev det 3-3.

Sv: När nya hallen invigs
dr Dängroth: 1989 mötte Sverige-Finland i Timrå Ishall. Den slutade 5-1 till Sverige. Före det så mötte Tre Kronor Kanada i en landskamp i Ladan 1983. Slutresultat 3-3

Jimmy: Jag vill minnas att platsen var Gärde. 1983 kommer jag bättre ihåg.

dr Dängroth: A-landskamp i Gärde?

dr Dängroth: Nej, 5 september 1983, spelade Tre Kronor-Canada 3-3 i Timråladan...

Tre Kronor har spelat en match tidigare i regionen. Nån som vet årtal, spelplats, motstånd samt publiksiffra?

(Förutom ovannämnda och mot Finland 1989)

Dream Team: According to the mighty Bobcats history page (kungakannan!) så kom det 6500 vid invigningen av gärdehallen 1966 i en match mellan Tre Kronor och det Ryska elitlaget Chimik. En match som de ryska gästerna vann med 7-3.

El Maco: Riktigt! Jag hade förväntat mig att det skulle bli lite svårare att hitta. Men OK, all cred till Bobcats hemsida...

Dream Team: Kungakannan... Det finaste de åstadkommit näst efter att ha spelat sudden death mot Troja i play off 1999.

El Maco: Den var jag där och såg !!!!!!!! Men fråga mig inte vad det vart !!!!!!!

Norrporten var på plats igår vad ska arenan heta? kanske något från SCA eller Norrporten, Axa? I Leksand har man också planer på att bygga om men då står Ohlsson Clas för fiolerna men tidigast nästa år.

Intresant nu att Lind kommit tillbaka den kanske bästa centern, det såg man på passningarna igår det var riktiga delikatesser nu kommer han att få spela med Mackan det måste bli en hit hoppas nu att han håller säsongen ut.

Dream Team: Nu är det så att jag minns det (1983). Matchen 1989 mot Finland (resultat 5-1) kanske du minns bättre än mig. Jag minns inte Var?!!!

Tycker fler som jag att det borde bli en landskamp i nya hallen?

« · 211908