Så är man äntligen hemma efter en fullspäckad Stockholmsresa med TIK-match (Brynäs), Gamla stan och Skansen. Matchen på fredag kväll föregicks av 5 tim buss, 1 tim pendeltåg och 6 mil bil så man var rätt mör vid nedsläpp. Här följer ett sammandrag av en TIK 08 match: TIK-08 på plats: Ja ca 25 stycken var de till slut. Bla Oraklet, Torbjörn H med dotter, Niklas W. TIK-08 sånger under matchen: Ringrostigt var ordet men visst lät det riktigt bra i tredje. TIK-08 fylla: Nä int na, men det var lika trevligt för det. TIK-08 klädsel: Helt enligt reglementet och en TIK-flagga ger plusbetyg.
Vad hände under kvällen: · Oraklet gick kaxigt ut innan matchen och skröt om hur enkelt han skulle vinna prickskjutningen i andra pausen, jag citerar: ”Leksandstjejen har ju såphala skor på sig, TPS-killen är ju en liten pojke och Brynäskillen är ju en flaggstång, lätt match”. Ja hur det gick vet ni kanske, SISTA PLATS! · Ingvar Oldsberg (LIF-fan) poserade med TIK-keps på scenen. · Den måttligt nyktra Leksandsfanet som ”hjälpte” oss i klacken. Väldigt trevlig kille som pådyrade att han minsann var fullast i TIK-klacken, vilket normalt är en bedrift utöver det vanliga. · Två TIK-supportertjejer i 10-12 (?)-årsåldern som hade ramsor i massor att dela med sig. Bla en som Leksandskillen blev lyrisk över: ”Ut med domarn och in med Nalle Puh, in med Nalle Puh” osv. Den kändes bra faktiskt. · Som sagt en Leksandskille hade vi i klacken, men vad ser man då när man tittar i Brynäsklacken på andra sidan? Jo en Leksandskille i mitten som styr skeppet. Vad säger man om det? Jehovas vittnen, inga kompisarsymdrom eller…..? Matchen var en underbar tillställning och rättvisa skipades till slut. Slutet gott allting gott. Ett kraftigt manfall och ringrostighet gjorde tillsammans att betyget inte blir i topp men med den starten så förstår man att när serien börjar så är 08-sektionen i topptrim. Slutligen så vill jag tacka Thorbjörn H med dotter för liften och det trevliga sällskapet, jo även du Niklas var trevlig. Tack också till Oraklet som var min ”värd” under matchen, alltid lika trevlig. Sundsvallsfansen skulle bara veta vilken de bråkar med.
Apropå marknadstjafset så har jag i fem års tid påpekat samma brister med bla sovenirer. dags att föryngra avdelningen kanske.
Nizze klar som målvaktstränare! Jag måste säga att det är förbannat bra jobbat av föreningen efter kaoset som var på ledarsidan i våras. Alla vakanser är tillsatta. Och det är inga dåliga namn heller. Det är väl en som ska jobba med Nubben då. Men där är det ingen brådska.
Matchen på fredag kväll föregicks av 5 tim buss, 1 tim pendeltåg och 6 mil bil så man var rätt mör vid nedsläpp.
Här följer ett sammandrag av en TIK 08 match:
TIK-08 på plats: Ja ca 25 stycken var de till slut. Bla Oraklet, Torbjörn H med dotter, Niklas W.
TIK-08 sånger under matchen: Ringrostigt var ordet men visst lät det riktigt bra i tredje.
TIK-08 fylla: Nä int na, men det var lika trevligt för det.
TIK-08 klädsel: Helt enligt reglementet och en TIK-flagga ger plusbetyg.
Vad hände under kvällen:
· Oraklet gick kaxigt ut innan matchen och skröt om hur enkelt han skulle vinna prickskjutningen i andra pausen, jag citerar: ”Leksandstjejen har ju såphala skor på sig, TPS-killen är ju en liten pojke och Brynäskillen är ju en flaggstång, lätt match”. Ja hur det gick vet ni kanske, SISTA PLATS!
· Ingvar Oldsberg (LIF-fan) poserade med TIK-keps på scenen.
· Den måttligt nyktra Leksandsfanet som ”hjälpte” oss i klacken. Väldigt trevlig kille som pådyrade att han minsann var fullast i TIK-klacken, vilket normalt är en bedrift utöver det vanliga.
· Två TIK-supportertjejer i 10-12 (?)-årsåldern som hade ramsor i massor att dela med sig. Bla en som Leksandskillen blev lyrisk över: ”Ut med domarn och in med Nalle Puh, in med Nalle Puh” osv. Den kändes bra faktiskt.
· Som sagt en Leksandskille hade vi i klacken, men vad ser man då när man tittar i Brynäsklacken på andra sidan? Jo en Leksandskille i mitten som styr skeppet. Vad säger man om det? Jehovas vittnen, inga kompisarsymdrom eller…..?
Matchen var en underbar tillställning och rättvisa skipades till slut. Slutet gott allting gott.
Ett kraftigt manfall och ringrostighet gjorde tillsammans att betyget inte blir i topp men med den starten så förstår man att när serien börjar så är 08-sektionen i topptrim.
Slutligen så vill jag tacka Thorbjörn H med dotter för liften och det trevliga sällskapet, jo även du Niklas var trevlig.
Tack också till Oraklet som var min ”värd” under matchen, alltid lika trevlig. Sundsvallsfansen skulle bara veta vilken de bråkar med.
Apropå marknadstjafset så har jag i fem års tid påpekat samma brister med bla sovenirer. dags att föryngra avdelningen kanske.