I morgon ska jag käka Muehleggfrukost sedan ska jag ligga 40 sekunder före moDDRatorerna hela helgen. Mer piller åt folket! Måtte hockeyn bli frälsningen på detta skit-OS, åsså Magda förstås.
orion: Är det dom där rosa pillren så är dom helt ofarliga det kan jag intyga..Fick tag i en burk som det stod WC på..!! Visst var det bättre förr när DDR var med och tävlade dom låg alltid 1 minut före i det mesta precis som vi moderatorer..!! Leve det fria ordet och moDDRatorerna på HS och mera AXA till hockeylaget i morgon, tips....3-2 till de blågula...
mike66:Ofarliga o ofarliga, med tanke på din snygga nuna pådin profil så är du otäckt, jag säger otäckt, lik Kratochvilova. :)) (Den gamla 400m löperskan med skäggväxt, för er yngre som inte vet vem det är)
rådbjer: Man är väl inte en moDDRator för intet, var en j-la tuff uttagning till detta överbetalda arbete, precis som uttagningarna till Baren och Big Brother...Z:a var väl förövrigt nära att bli kvar där nere i Fjollträsk under SHG då Baren var i full gång, men som tur var insåg han väl att hårde Hardy inte skulle uppskatta ett besök där bland Jokkmokks Jockar och annat löst folk....
Trodde förresten att jag blev uttagen till detta jobb tackvare min utstrålning och min totala avsaknad att tyda alla dessa ironiska inlägg som formligen flödar över i denna community.......
rådbjer: Tagit är inte ordet, hinkat sa Bull! Lustigt med Kratochvilova är ändå att hon såg jävligt, nåja inte Natassja Kinski, men ändå bra ut som fyrtioplus. Jag såg henne i teve för några år sen, gympalärarinna tror jag, och borta var långhakan och skägget, a good lookin´woman, typ! Eller är jag gubbsjuk...
Mike66: mina piller är rosare än dina! Jag har köpt dom i Lettland...
orion & rådbjer: Snart har vi nått den totala lågvattenmärkningen och jag skulle kunna sänka den ytterligare men ska inte ta upp detta ämne om Bobåkning och annat lustigt.....
Såg ni Lidas i intervjun, han hade Sverige - USA som final lag där Sverige skulle stå som segrare..I morgon kommer Z:a att sänka den Kanadensiska drömmen, sanna mina ord.....Sudden, Dahlén & Alfredsson i en kedja som jag fattade det, sen får vi väl se vart Z:a hamnar........
Kongo: Du har rätt i att MoDo verkar vara jäkligt få på sin avdelning, men kan man spela hockey i elitserienivå så behöver man inte så många fans som försvarar sitt lag på nätet;-) Men vi\FBK har ju båda och, ett sketabra lag + himlans goa supporters:-) *I love you:-P*
Angående dagens match mot Kanadickerna (där vi förhoppningsvis alla håller på Sverige) slutar den 1-3:-( Tragiskt, men sant:-]
Kan man spela hockey så bra att man är överlägsen på elitnivå, har sveriges bästa hall och har många supportrar kan man vara glad. Men inte lika glad som om man håller på Timrå.
orion & rådbjer: Då är det väl bara att forsätta på denna tråd eftersom vi diskuterade detta redan den 14/2 alltså för exakt 10 dagar sedan, och det barkade iväg rätt kraftigt, har själv lagt av med Müelhlegg frukostar och rosa piller..
Skidåkningen är död & dam,tjejhockeyn lever och sol fan skiner säkert i morgon också...
Mike 66: Vi visste mycket på den tiden, OS-guld till tre kronor, hmm! Men det vi visste om piller och frukostar tog det dopingkommitén en dryg vecka till att haja. TV4-Dramaten, 1-1, typ! Mer tjejhockey i rödvitt!
orion: Ludmila hade nog inte heller gjort bort sig i det här gänget och då kanske vi hade haft en os medalj i Bob också. Ludmila frukostar var inte heller någon höjdare. Dan Bäckman - IOK.....100-0,typ dårå.
Apropå tjej och damhockeyn så tycker jag att Håcklas förslag till ett gemensamt lag som borde ligga i Sundsvall lät bra och då skulle det vara ungefär lika långt för de flesta att åka på träningarna. Som jag har fattat det så har Timrå IK en gång i tiden haft ett tjejlag men säkerligen funnit att intresset varit för lågt och därmed lagt ner hela verksamheten, men nu är det nog dags att fundera ut nya möjligheter även för tjejerna norr om stan?
Tror att efter detta OS så kommer antalet av intresserade tjejer att öka markant, och då är det vår förbannade skyldighet att se till så att alla tjejer som vill spela ishockey också ska ha möjligheten till det. Som det är idag så är det som sagt bara Nolby Hockey & Töva Tigers som har de möjligheterna för tjejerna, skamligt egentligen att inte fler klubbar inom distriktet har förstått att det finns många tjejer som vill spela ishockey på sina egna villkor och inte på killarnas.
Okej, jag reviderar mina tankar en aning angående damhockeyn, jag är inte överförtjust vid tanken och är faktiskt skeptisk men det verkar ju jag vara ensam om här på hockeysnack därför att det blev brons i OS för damkronorna. Sporten har fått en tillfälligt uppsving här i Sverige men så är det ju med allting. Trender kommer och går lika ofta som man byter kalsonger.
Vill tjejerna starta en damverksamhet så låt dom göra det men i sådana fall ska det vara självfinansiering och egen budget, okej ett startkapital kan dom väl få, avsett en fond till en sån verksamhet typ 50-75.000kr och låt det bli avkastning och ränta på det. Låt dom få köpa bättre begagnade grejer såsom tröjor, hockeybyxor, damasker, hjälmar för en billig penning. Men hur det ska lösa sig med istiden vet jag ej? Där får man nog kombinera träningstider både i Timrå, Gärdehov och Ånäshallen samt utomhusrinkar. Det är ju ont om istider redan idag och risken finns ju att tjejerna få ta "spilltiden" dvs sena kvällar och tidiga morgnar. Tyvärr är det ju så då sporten inte är utbredd och inte har någon stor status.
Min ståndpunkt står fortfarande fast och inbilla er inte att jag tänker se på eländet och frysa arslet av mig. Men låt dom som vill hålla på hållas. Men i mina ögon får nog damhockeyn nog aldrig någon högre status.
ernie eagle: Du är ju f-n inte frisk på en fläck,,,,,,,,,först säger du att Damlaget inte ska få några pengar för att i nässta andetag säga att dom kan få ett visst starkappital, som ska ge avkastning,,,Visar hela din kvinnosyn, enligt dej så är kvinnor horor, som ska ge avkasting till anndra, för det var precis vad du sa,,,,
Personligen tycker jag att Damhockeyn ska ha samma möjligheter som övrig klubbverksamhet, dvs, rätt till tränings utrymme rätt till matchställ och rätt till samma Budjet som övriga lag i föreningen, med samma kompetens,,,,,,,,,
ernie eagle: Delar inte din mossiga!!! inställning till damhockeyn, intressant dock att få veta hur ofta du byter kalsonger! Om du ger fan i att byta och istället tar på dej nya utanpå kanske du slipper frysa arslet av dej!
ernie eagle: Innan du gräver ner dig ytterligare längre ned i dyngan så är det en del saker som du borde känna till innan du yttrar dig i frågan, ok att du har din åsikt men för att ha en åsikt så krävs det att man vet vad man talar om och inte kommer dragandes med en massa löst snack och konstig kvinnosyn.
Detta har ingenting med något OS-Brons att göra, och det ska givetvis vara en självklarhet att även tjejer när det blir lite tuffare tag och dom inte längre kan göra sig rättvisa vad det gäller den fysiska skillnaden mellan killar och tjejer ska ha ett alternativ att fortsätta sin hockeyutbildning med efter det att dom spelat färdigt med pojklagen alt tjejlagen.
Då ska dom givetvis kunna spela med i ett riktigt damlag som vi saknar i distriktet idag. Att oddsen knappast minskade iom OS-Bronset ska väl också erkännas och kan säkert ha blivit startskottet på ett blivande damlag i distriktet.
Detta har ingenting att göra med om det är skoj att kika på eller inte, utan de tjejer som vill spela ishockey också ska få göra det och då helst på sina egna villkor och med samma resurser och istider som alla andra hockeylag.
Detta innebär också att vi måste få igång fler tjejlag i distriktet så att tjejerna slipper att spela i de olika pojklagen så som det är idag i de flesta klubbarna. Visst finns det tjejer som klarar sig alldeles gallant i pojklagen men de skulle nog uppskatta att ha ett tjejlag att spela med istället där dom skulle ha en massa andra saker gemensamt också.
Nu får detta räcka så länge eftersom du fått på käften rätt rejält redan, och det är bara att hoppas att du tänker till lite längre än där näsan slutar nästa gång du funderar på att skriva om dam-tjejhockeyn på detta vis. If you know what I mean..Leif Boork kan ta sig i brasan, men Fagerlund har säkert vaknat upp ur dvalan som många andra också borde ta och göra.
HH: Ursäkta mig läste jag rätt? Horor? Nu har du väl ändå missuppfattat vad jag menar? Inte fan ska Timrå IK ha några pengar utav det som ev skulle gå till en damverksamhet!
Vad jag åsyftade var att Timrå IK skulle hjälpa tjejerna en bit på väg för dom som nu vill spela hockey med ett kapital, dessa pengar skulle sedan sättas in på ett konto åt damerna för att växa med ränta till deras eventuella spelar licenser, domarkostnader, inköp av utrustning, resor till bortamatcher m.m.
Detta skulle vara tjejernas egna pengar som dom sedan själva skulle få disponera fritt och sedan hålla egen budget.
Jag är inte ett dugg intresserad utav damhockeyn ( möjligtvis om det spelas en landskamp på TV att jag tittar i mån av tid) men det är också så pass långt jag sträcker mig.
Men om det nu finns ett intresse så låt dom hålla på då. Att jag sen inte tycker om är väl en annan sak.
Så nu hoppas jag ha rett ut begreppen en gång för alla!
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer
sekunder före moDDRatorerna hela helgen. Mer piller åt folket!
Måtte hockeyn bli frälsningen på detta skit-OS, åsså Magda förstås.