1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581443 inlägg · 6216 ämnen

Nyförvärv

367639 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Är denna Anti släkt med Tommi i Brynäs?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
håckla: Hahaha, blanda inte in mig i det här nu - även om jag mycket riktigt vet allt som är värt att veta om kärlek.

Ernie är för övrigt smygluling, så hans åsikter har en smula skotervinkling.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ernie eagle:
Det var som faan..jag trodde det bara var en skröna det där om nyckel till hjärtat, vilken ingång använde du när du hittade den?
Uppe? nere? fram? bak?

*garv*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Nog för att du är en klartänkt fan och vi är rörande överens om mycket. Men i det här fallet går nog meningarna isär lille vän...*S*

Luleå är bra mycket bättre än det flesta vill tro eller göra gällande. Och jag vill absolut ha med dem till slutspelet. Det var ju vansinnigt roligt i våras ju...*garv*

Jag vill dansa med björnar och vargar för att slutligen rycka fjädrar ur indianstammen...*flinar*


ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wesse: Jasså, ja låter ju inte helt fel om han håller samma klass så.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan: Avundsjuk? Nej inte alls. När jag tänker efter om det där med att ni har Kamil och Pavel som kan tolka så har du faktiskt en poäng. Men jag hävdar fortfarande att den här värvningen osar panik lång väg.

Åh nej Jinman och Jäger motsvarade inte förväntningarna respektive har inte motsvarat. Men då skall vi veta att Luleå har alltid sett Timrå som lillebror sen vi tog steget upp fram tills i våras då. Det snackades om drömlottning och hur jävla lätt ni skulle piska dit oss men verkligheten blev en annan och ni vaknade upp med den fetaste baksmällan som sällan skådats i Norrland.

Vips sköts förväntningarna och favoritskapet över till oss. Plötsligt var vi ett givet slutspelslag och allt det där. Nu är det ni som fått smyga med i förhandstipsen och knappt någon har längre nämnt er i slutspelsdiskussionerna. Vilket förvånar mig en aning måste jag medge.

Och visst så här långt tycks experterna fått rätt. Timrå sladdar i tabellen och Luleå dansar precis ovanför strecket.

Men betänker man att ni spelat i ES sedan 1984 och att Timrå faktiskt "bara" är inne på sitt fjärde år sedan återkomsten så tycker jag faktiskt att det är ni som borde ha högre ambitioner. Särskilt med tanke på att vi även tappat halva laget från fjolårets sättning.

Borta är Lind, Cassel, Åkerblom (tungan på vågen i Kvartsfinalerna), Jindrich (bäste back i slutspelet), Lindman, Wallenberg (11 mål i 4:e linen) m.m.

Nu om någonsin lever vi mer eller mindre på en fungerande första line samt att Kimmo Kapanen agerar vägg.

Det känns en aningen vanskligt anser jag. Visst nu har Corey anslutit utifall att...

Men på backsidan är det tunnsått och sedan saknar vi en riktig powerforward som bara kan kliva in och nypa till. En chans, ett skott - MÅÅÅÅÅL!

Hoppas att Nubben hittar något i de tusen sjöarnas land...

Men som sagt var, har jag fel får jag väl se mitt huvud rullandes på fat i Sportbaren i Coop den 26 februari när jag kommer på besök.

Har jag fel får jag väl käka sur filmjölk med taggtråd i en vecka och riktigt känna svårmodet!

Måtte karln tokfloppa! Annars...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella: Krykov lär lira en säsong till enligt mina kontakter....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan: Jo, det är en back som jag tycker ni bör ge till oss dessutom, vi har på tok för många, men det är väl lite så det måste bli då man som nyligt ES lag utan pengar vill etablera sig och skaffa kapital, man har helt enkelt inte råd att värva Svenskar.

Jo, det vet jag om. Men man har det ju i Finland så, det om något skulle väl kunna gynna svensk hockey. Vi har ju 7 nu, ingen som jag skulle vilja vara utan i dagsläget iofs, menKrykov lär lägga av och Hirsch försvinner nog, tyvärr gäller nog samma med Manderville. Fast finsn väl möjlighet han stannar ifall det blir lockout, men stora starka FBK spänner väl pengabågen igen och håvar in han.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella: Vi har ju iofs få utlänningar i LHF jämfört med majoriteten av ES-klubbarna. Det blir fyra med Kapus. Vi har ju bara en enda finne - Tuukka Mäntylä.

Jag är också positiv till en begränsning till 5 utländska spelare per klubb. Dock kan man aldrig ha en officiell begränsning utan den måste i så fall vara en helt inofficiell överenskommelse mellan klubbarna. Annars strider det mot EU:s regler om fri rörlighet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Baker: Ska vi sparka Nemecek, Hirsch eller Manderville tycker du?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Eftersom vi verkar ha bra kontakter med Dallas, så tycker jag att Nubben skall försöka få över John Erskine. Det verkar vara en kille med rätta förutsättningarna...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan: Jo det är sant, men skulle till nästa riktiga säsong vilja se en maxgräns på 5 utländska spelare just därför detta, annars lär det kunna bli invasion likt finska spelare, det är jag inte så glad över, visst nästa säsong kan det vara ett undantag då det nog blir lockout, men efter det vill jag ha en maxgräns.

För man kan ju tex värva en medelmåttig svensk för 300 000 från en annan ES-Klubb, istället kan man ju då lägga 25 000 extra i lön på en utländsk halvstjärna för dessa pengar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan:

Jäger var nog inte speciellt dyr, Jinman passade helt enkelt inte in här med sin spelstil, en miss...men han producerar som tusan i england igen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan:
Då var det ju bara en sak kvar då,,man måste ju ha pengar att värva för oxå ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ernie eagle: Kapus var bara på tryout i Linköping under en försäsongsturnering, och även om han gjorde flera poäng under den behöll de honom inte eftersom han var så dålig på engelska.

Vi har Pavel och Kamil som kan tolka om det behövs, och det är ju vettigt att åtminstone i början låta dem spel i samma femma. Kamil kunde heller inte desto mer engelska när han kom men har lärt sig en hel del nu. Dessutom har vi bra folk här i stan som alltid har tagit hand om våra tjecker, vilket är en förklaring till att de alltid trivs så bra hos oss.

Men Timrå då, som värvat såna som Jäger och Jinman vid en tidpunkt då valmöjligheterna bör ha varit betyudligt fler - menar du att det var smarta värvningar? Vilka ambitioner har då Timrå?

Nej, svälj nu din avundsjuka.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella: Jag uppskattar verkligen att Tjeckien och Slovakien snart är EU-medlemmar. Det betyder ju att vi har samtliga våra icke EU/EES-platser till förfogande nästa säsong eftersom de som nu tar upp platserna är just tjecker och slovaker.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kickan: Tja för det första har jag vid det här laget lärt mig att statistik i långa loppet inte betyder ett skit. Det har vi i Timrå bittert fått erfara. Och blir man hemskickad från LHC då anser jag att man har bevisat vilken nivå man håller sig till. Och då ska vi veta att det var i fjol när Linkping var helt under isen och spelade sämre hockey än trasdockorna.

Så jag har väldigt svårt att se att den killen kommer göra någon nytta i LHF! Jag trodde faktiskt ni hade högre ambitioner än så här om jag ska vara ärlig.

Men ni får väl bevisa motsatsen så lovar jag att hålla käft, men fram tills dess hävdar jag att det var ett lågvattenmärke från eran sida!


RETURN TO SENDER....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ernie eagle: Hade mycket gärna sett Kapus i vårat lag om vi haft plats för fler icke eu spelare, känns som en sådan spelare som skulle passa perfekt i TIKs spelstil.

1:a Maj iår blir förresten Tjeckien och Slovakien medlemmar i EU, detta kommer ju göra att allt fler tjecker och slovaker kommer kunna spela i ES, kanske inte så bra om man ser till hur mycket finnas som finns i ES. Dock kanske det på detta sätt gynnar i fler transatlanter nu under lock outen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ernie eagle: Skit? Kan du utveckla det närmare? Om inte så kan du ju alltid kolla upp hans stats och göra ett försök sedan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ernie eagle:
har du inte hört att nubben tränar som faan nu för att göra blixtcomeback ?
Det är därför han inte värvar
Behövde visst lite extra cash så han skulle få 350 000 per match som nr 13 Sundin i Toronto
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Krykovklass på Antti's statistik 02/03: 25 mål och 25 assist på 53 matcher i SM-Liiga. Lika bra siffror året innan. Och bara 23 år.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella: Två floppvärvningar med andra ord. Har ju svårt att se att Norbäck skulle vara en så pass mycket bättre spelar nu än innan han stack till Frankrike var det väl?

Och Rickard Kapus??!!?? Herrejävlar i min själ, paniken sprutar ur Hasse Norberg när man tar in sånt skit i laget! Det luktar mögel lång väg tamejfan!

TACK Nubben! Behåll du din kyla ett tag till! Någonting bättre än dessa två herrar måtte väl ändå finnas, annars är det för sorgligt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
Ja lite får ni väll jobba för tusan, man kan väll inte serva med allt *s*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Hade ju varit dumt att skriva vilka man värvat, fick man ju offra sig och kolla upp själv.

Rickar Kapus till Luleå, den spelare som enl LHC hade språkförbistringar va?

Erik Norbäck tillbaka till SSK, ja han kan ju teka, kan han nåt annat?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
du han ju före ju..eller vem det var..

Både Lulää och SSK har förstärkt sina trupper nu.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Hur var det nu med länkar...eller la du ner det efter fellänkningen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
Kollade på Utahs hemsida, var väll ingen där jag blev impad av på backsidan som jag tror skulle förstärka

Då tittar jag inte på transatlanter...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Alltid dessa spelare som är annorlunda motför man tror, Nemecek var rightare han å...måste vara vriden i kroppen eller nåt då =)

Känns ändå som en back är mer akut, men men, svårare att hitta kompetenta sådana på marknaden nu kan jag tänka mig.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
:-)

Fast enligt Uthas hemsida så spelar han center där...
20 Miettinen, Antti C 10 4 4 8 -8
4 mål 4 ass 8 poäng -8 i plus minus stat.

Verkar vara en powerplay kille...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Manderville är ju center egentligen, dock är han lite för bra för en 4e femma va? =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Kan vi säkert, lär väl hellre spela i ES framför Slovakiska ligan kanske? =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
vem skall vi skola in som center dårå?
:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Baker:
Det är vad jag har fått höra ifrån öster iallafall.
Av killen som har hand om deras engelska hemsida, han träffade Pasi strax innan jul och som det såg ut då iaf så skulle han stanna kvar även nästa säsong fast det lär inte bli officielt ännu.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frella:
vad f-n...klistarde jag in fel gubbe?
Kan vi inte ta honom så jag slipper göra om :-D
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Verkar ju rätt bra Miettinen iaf, dock är han Right Wing och inte Center enl Eurohockey.net
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Och här är länken från tikare.se.
matsby: Vad menar du med Pasi ??? Blir han kvar i Finland även nästa säsong eller...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
matsby: Konstigt, jag fick upp nån Vladimir Buril... =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Och här har ni statistik på Miettinen..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
TD:
" Det hetaste namnet just nu är nog Antti Miettinen, finsk 23-årig center från Utah Grizzlies som spelade med lejonens landslag så sent som förra säsongen men har inte lyckats tagit plats i Dallas Stars denna säsong."


Hur många gånger skall det sägas .....Pasi KOMMER INTE, han har kontrakt över hela säsongen i Finland som han fölängde för ett par veckor sedan..

Sedan kommer han som det ser ut att även bli kvar nästa säsong, detta kommer att offentlig göras om ett par månader..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
TD:
vem har du hört det av? han sågs ju i hallen idag
Kommentera

Sv: Nyförvärv
TD: Kan man inte sluta prata om Pasi, han skrev ju på förnyat kontrakt resten av sessen med Tappara, dessutom har Nubben dementerat att han kommer denna säsong. Däremot spelare fån Dallas org. som är finnar kan jag tänka mig det jobbas på.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Teamrå: Har hört att Nubben är i österlandet och jobbar på en back och Pasi ska också höras.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Teamrå: vart såg du det på tikare.se?
Kommentera

Nyförvärv
Såg på tikare.se att en viss Anti Miettinen skulle vara på g till Timrå. Någon som vet nå´t mer om det? Eller nå´n annan spelare, en back t ex.
Kommentera

367639 · »