lungan: Bara att hoppas att folket här inne förstår att eventuella nyförvärv inte kommer att vara i NHL-klass. Värvningarna är chansningar som kanske kan gå hem. Men det lär väl knappast tas i beaktande här inne.
Jag hoppas i alla fall på lyckade nyförvärv under detta fönster.
Kerstin_k: Tyvärr är det nog så att förväntningarna på en Messias är jättehöga... Hur bra är Kung Kimmo i år?? Kravet, här på HS, kommer att ligga på 96-98% i räddningsprocent.
RR2 lär kräva spelare i klass med Gretzky, Zäta, Foppa... annars är det tjänstefel som renderar uppsägning av sportchefen...
Tyvärr är det nog så att pessimisterna har tagit makten fullständigt...
Synd om Kimmo kommer hit och om han skulle göra en dålig säsong. Vad jag hört har han haft en tung vinter hittills, jag förstår inte varför han skulle vara bättre här.
Roligare både för honom och Timrå om han får behålla sin hjältegloria, och att vi får minnas honom som den fantom han var under de senaste åren.
arf: Lite olika lag kanske! Kalpa är sist i finska ligan och lär där förbli! Timrå har potential men får inte fram den på rätt sätt. Kimmo kan bli den lilla skillnaden som behövs! Om backarna litar på sin målis så blir försvaret svårt att forcera. Det i sin tur ger stabilitet till anfalls-spelet som ger bättre avslut och mer skärpa över hela linjen.
Janken: Kul. Nej nu är jag faktiskt glad att de i alla fall försöker rätta till sina misstag. Bara hoppas det kommer minst 2-3 spelare så satsningen verkligen gör nån skillnad.
Men visst är man fortfarande jävligt besviken på somligas agerande. Hoppas dem lär sig till nästa säsong att det är bättre att värva ordentligt tidigare på säsongen. Den här utvecklingen med en massa dyra panikchansningar mitt under säsongen var ju i princip självklar. Men med den budgetsatsningen får man väl egentligen skylla sig själva. Omöjligt att veta vad som skulle hända med Nhl? tss. Det är att margenalisera stora misstag. Nordgren var det ända oväntade under försäsongen, allt annat är bara dåliga bortförklaringar.
Ska bli intressant att se vad som händer framöver. Varken dyre Oksa (som vi kommer behöva lösa ut) eller Kapanen kommer vara kvar i klubben max säsongen ut. Vad som än står i mål då hoppas jag dem lärt sig att prioritera högre på målvaktssidan. Vi som sågade Oksa i princip direkt när han värvats hade ju rätt hela tiden. "Ge han chansen innan du dömer ut han" lät det när många nonames värvades inför säsongen. Nej fan heller, jag ger långt ifrån alla nobodys chansen att spela i Timrå. Önskar Nubben m fl. inte heller gjorde det i framtiden.
Helst ser jag som sagt att dem byter ut lite namn i organisationen också. Så välbetalda som dem är så ska det bara inte behöva bli såhär.
RocknRolf2: Det vore väl i och för sig guldläge för dig om vi hamnar i kvalserien. Om vi åker ur går du väl fullständigt i spinn.. Då blir du nog tvungen att köpa ett nytt tangentbord.. ;-)
Janken: Men tänk på vilka pengar det inbringar! 5 matcher till och ingen utbetald bonus. Och då får man verkligen arbeta efter den väl berömda Timrå ångesten i ett par veckor till.
Ångest ångest är min arvedel ty jag hejar på Timrå IK
Tycho: Att prata om kvalserien känns riktigt otäckt tycker jag. Som spelet har varit hittils under säsongen skulle det kunna sluta med en katastrof. Angående nyförvärv känns det lite tråkigt att det inte verkar bli något med Saarela (läste ST:s artikel idag). Det övriga spelarna känns lite så där. Varker Murphy eller den Toni vadhannuhette känns som klockrena värvningar. Men som spelarmarknade ser ut nu så måste man chansa. Det bör också nämnas att undertecknad trodde stenhårt på Wennerberg & Sloan... Comeback av Kimmo vore ganska trevligt och jag tror det kan betyda mycket för laget. Som det ser ut idag har Timrå två andramålvakter. Dock skulle den värvningen bara hålla säsongen ut sen skulle man få se sig om efter en ny målvakt, men så lär det bli i vilket fall. Hett tips Johan Holmqvist Brynäs.
Tycho: Jodu! Blir det kvalserien så kan jag nog sjukskriva mig p g a sömnproblem... Nä! Må vi slippa!!!!!!!!! Nu tror jag ioch för sig att risken är förhållandevis liten.. Det kan t o m bli slutspel... Fast jag är inte så säker på att årets upplaga av TIK har i ett slutspel att göra. Det kanske vore skönast att hamna i ingenmansland i år. Få slappna av och ladda inför nästa säsong... Kolla marknaden efter friska nyförvärv. Kanske göra en färjestadare och rycka nån mitt i slutspelet... Personligen tror jag på stommen i laget... Nästa år är Regin ett år äldre. Lite tyngre och mer självförtroende.. Nielsen likaså. Strålman har en säsong till i benen.. Jonas L kanske matchas in i truppen från start... Warg fått mer självförtroende.. Sök en klassmålvakt..... Träna upp Asplund till en andrekeeper av klass som kanske kan utmana om förstaplatsen 07-08... Och jag finge sova på nätterna!
Janken: Det är väl bara en grupp som skulle behöva kvalserien och kanske till och med allsvenskan. Det är de supportrar som numera tar ES som självklart. Vi ska vara med och tampas i toppen och värva spelare i Jönsson/Davidsson nivå. Som tror att vi är så mycket bättre än alla andra.
Dock skulle nog jag också sjukskriva mig om det blir kvalserien... skulle jag aldrig orka. Usha! Speciellt som jag då skulle jobba i Skellefteå... :/
redline: Jag var från början inte positiv till en comeback för Kapanen den här säsongen. Mest det för att han kommer ha skyhöga förväntningar på sig.
Att ta hit Kimmo Kapanen efter halva säsongen är en liten chansning. Men frågan är hur stor chansningen är att ha kvar Oksa i målet i jämförelse med Kapanen? Jag får känslan av att Oksa inte har något stort förtroende från ledningshåll och det nog är bäst för alla att han flyttar tillbaka till Finland.
Även om Kapanen inte kommer vara bättre än Oksa så behövs det en förändring nu hellre än att det fortsätter neråt. Kapanen kommer knappast med det här laget att utföra några underverk. Vi ligger på en 10e plats just nu, jag blir lycklig om vi tar oss till slutspel men inte besviken om vi kommer på den 10e platsen. Ett målvaktsbyte är förhoppningsvis den förändring som behövs.
Enda chansen att få hit Nordgren är att om han spelar farmarligan och de lär han ju knappast göra på ett bra tag. Så glöm Nordgren nu och gå vidare vi behöver målskyttar av klass inte lätt och hitta i dessa tider men de går säkert om man letar rikgtigt noga.
Laken: Det jag kunde å ut av att läsa ST var att varken Nielikäinen eller Korhonen var aktuella. I övrig skulle jag gärna se Saarela och Benda i Timrådressen. Fast jag tror alla på din lista skulle vara förstärkningar. Sen är jag så pass tokig att jag nästan hellre ser Rämö än Kapanen i Timrå. Detta mest med tanke på framtiden.
Som lite småfuskande i läkarbranschen så har jag börjat småfundera på om inte RR2 och någon annan, kanske lider av hockey-Bulemi? Först trycker man i sig massor av TIK-godis... Sedan måste det storkräkas...
Det går i alla fall att bota. Även om det säkert är jättejobbigt.
Laken: Så då kan vi kanske räkna med någon av dessa herrar mellan stolparna Ahlqvist Aleksis Finland Goalie Hallikainen Joni Finland Goalie Hallikainen Joonas Finland Goalie Heinonen Sami Finland Goalie Laaksoharju Timo Finland Goalie Leinonen Tero Finland Goalie Myllyniemi Jere Finland Goalie Nurminen Pasi NHL Goalie Riksman Juuso Sweden Goalie Stathos Dave Finland Goalie Tervo Tommi Finland Goalie
Frella: Det gör väl inte så himla mycket om jag inte missminner mig var han back och det är forwards Timrå behöver i första hand. Sen angående Benda så är han väl född i Belgien men uppväxt i Tyskland. Men som sagt nationaliteten ska man inte dra för stora växlar ut av. Visste ni t ex att Olaf Kölzig är född i Sydafrika och Owen Nolan född i Irland?
Helg Ernest: Nu är han väl kanske inte tänkt som en målspruta, utan som förstacenter istället för Krykov. Och vad jag kan minnas var inte Krykov någon målspruta heller så...
Listan över målvakter känns rätt meningslös eftersom den inte är uppdaterad, Riksman spelar inte i Sverige, utan i Finland. Leinonen spelar tex i Luleå, och inte i Finland...
Pätr: Bara att hoppas ! Men han såg inte ut att vara den målspruta vi behöver. Men det går väll inte att uppbringa en sådan. Men antal mål/säsong, känns ju tamt.
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer