1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv

Sv: Nyförvärv
Åke the Myth:

Vet ej, men om det är pappan så fick han barn tidigt, nämligen vid 19 års ålder...

Kommer ihåg en hyfsad lirare i FBK? som hette Errki Laine, är det brorsan el. sonen? Eller bara en alldeles vanlig Laine?

Åke the Myth: Skulle tippa på första eller tredje.

Ann: Ja, Machulda också

Må väll kunna ge killen en chans innan man dömmer ut honom iallafall...

Vilken line går Laine in i?

Röda Tallen: En finsk mästare passar bra just nu. Finnar brukar av tradition prestera bra i TIK med alla landsmän. Från ratad i Skellfteå till serieledare i Timrå är steget inte långt.. hoppas det räcker som tändvätska.

Värvar man Laine kan man lika gärna ta upp en från J20.
Jaja det får gå som det går

Röda Tallen:

Ja, det kan ju inte bli sämre i alla fall. Nu tar TIK vilken spelare som helst. Tyvärr lär detta kosta så nu kan vi nog glömma en klasspelare. Han är ju right skytt i alla fall. Alltid något.

Undra vad alla som tror att Machulda är en flopp värvning tycker om det här?

Det är bara att konstatera att det inte finns bättre på marknaden.
Men spelare behöver vi ju.

Han står som center, det kan ju vara bra att få en sådan. (se länk)

T T: vilket nyförvärv som helst skulle ha fått en bunt med utropstecken vid det här laget..

Dallas: Nio utropstecken för ett SkAIK-reject. Är vi så desperata?

Jag förstår att klubben känner sig tvingade att värva men jag hoppar verkligen man gör det inom budgetens ramar. Förhoppningsvis så blev Laine en billig affär.

Marcus: Han fick väl inte så mycket tid på sig heller pga att han var hemma och fick barn. Har för mig att de nämnde att de inte tyckte riktigt att han fått chansen men kunde inte chansa på att han skulle vara bra....

Från svt.se:

Bara dagar före elitseriepremiären tvingas Mikko Laine lämna Skellefteå AIK. Orsak: Klubben anser inte att han är tillräckligt bra.

Laine fick beskedet efter gårdagens 2-4-förlust mot Timrå i genrepet.
-Mikko åker hem till Finland redan idag, säger sportchefen Peo Larsson till Norra Västerbotten.

Skellefteå har nyligen gjort klart med Jason King. Laine bedöms inte räcka till i konkurrensen med transatlanten och får därför leta ny klubb.

Jag länkar till en intervju med killen. Han har tydligen haft try-out kontrakt med Skellefteå. Och eftersom han inte spelar med SAIK så platsade han väl inte antar jag. *läser på mer*

« · 788455