1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601585 inlägg · 6211 ämnen

Omgång 2

Omgång 2
Efter 2 omgångar i kvalserien så ligger vi som väntat i topp med maximala 6 poäng.
Och efter att ha bevittnat hur ihåliga LEKSAND o BJÖRKLÖVEN är bakåt och hur svårt AIK har det så blir jag bara mer och mer övertygad om att vi kommer att spela i ES nästa säsong.
Vi kör helt enkelt över BODEN idag och inte nog med det vi gör 8 mål och det är ju kul att vi kan göra mål också.
I omgång 3 på måndag har vi "NYCKELMATCHER".
Då möts nämnligen AIK och LEKSAND på hovet och BODEN möter BJÖRKLÖVEN och de matcherna kan ha en stor betydelse för hur kvalserien ser ut efter den omgången.
Vinner vi mot BOFORS och LEKSAND o AIK spelar oavgjort vi full tid och BODEN slår BJÖRKLÖVEN hemma då får vi ett litet försprång i tabellen...!
Det är bara att konstatera det att "DRÖMPROGRAMMET" börjar att ge resultat.
Tack Timrå för "PÅSKKNALLEN" idag mot BODEN.......!
Vi lallar och trallar vidare i lallandens fånars land och ser fram emot mötet mot BOFORS på måndag......!
Lall on Lall on.......!

Sv: Omgång 2
SMÅLAND: Matchen AIK-Leksand spelas i Globen och ingen annanstans. 26 bussar går från Dalarna och lär sätta färg på tillställningen...

Johan J:Jag ber så mycket om ursäkt.Jag trodde matchen spelades på hovet.

Johan J: Jag var ordningskillen i skolan o på radiosporten sa dom 28 :)) så jag litar på dom.

rådbjer:Alla vi människor kan vi säga fel ibland.Jag hörde också på radiosporten att de sa 28,men varför inte hålla fred i leden....?
Ta en öl som jag och bli lite glad för att idag tog vi ytterligare en 3 poängare........!
TJOOOOHOOO!
LEVE TIMRÅ IK!!!!!!!!!

rådbjer: Jag får tro dig, polis som du är till yrket.

rådbjer:

Jaså, du stod och tjôtade med Mikey och Håckla... Då lär du ha sett mig också!

Johan: jag säger ju det o dåär det sant men är man ordningsman så är man! Ränder går aldrig ur! :)))

Småland.: Jag gillar Johan ändå, hur många öl jag än tar! :)

Den här, Danielsson, ingav inte nåt större förtroende direkt! Domare som inte hänger med i tempot, har jag ingen förståelse för!

Att Matthiasson inte fick handen avslagen ska vi vara tacksamma för!
Tror inte en ES-spelare hade gjort på det viset utan hakat i armhålan istället för att rappa rakt över handleden.

Vi får hoppas att Z klarar sig utan skador från KS!!!

DJ: Ja men jag är så osynlig så att du aldrig märker mig!!
O mike o Håckla kommer aldrig ihåg mig!

Jag kände mig urfånig!

Johan J:Snälla du jag tror inte att 26 bussar ifrån LEKSAND spelar någon roll......!
Ett sådant ihåligt försvar som de har så är det bättre om deras supportar stannar hemma fast det är ju klart att AIK har ju inte frälst någon så här långt i kvalserien.........!
¨Fan,nu börjar tangenterna bli suddiga.......skål Timrå Ik....!

SMÅLAND: Men håll med i tipset att Leksand vinner på bortaplan mot AIK. Tillställningen slutar med seger 4-2 till dalkarlarna från Siljansbygden.

Johan: bara dom vinner med uddamålet, så att vi behåller vår målskillnad o ännu bättre: utökar den!

rådbjer: Leksand verkar ju ha fått igång målproduktionen. Tror de kommer till att dominera matchen i Globen. AIK har väldigt svårt att göra mål trots många lägen, även Leksand är öppna bakåt men väl i Stockholm knyter de nog ihop försvaret och vinner med fler än två mål mot ett AIK som åker längre och längre bort från Elitserieplatsen.

johan: Vet inte vad det var för match Lekssand o Löven spelade idag!
Försvar??? Dom har nog inga backar!

Starkt ändå av Leksand att vända 0-4 till vinst med 11-6!!!!!!!!!

TIK hade aldrig fixat det mot Löven! Jo, kanske med tanke på att backarna inte existerade! :))

rådbjer: Låt oss hoppas att Timrå inte bjuder in Löven i matchen på samma sätt som Leksand gjorde. Visst, allt man företog sig offensivt gick in för Umeålaget idag men de har knappast flax i två matcher under samma serie...

Johan: Löven är Löven o jag bävar för bortamatchen på onsdag.
Dom är inte riktigt riktiga dom där Lövenspelarna!

Men det kommer ju att vara en del suppar där så vi får lita på att dom bär fram grabbarna! :))

rådbjer: Nu har inte Timrå-ledningen varit sämre än att anlita Lars Molin som säkert kan minnas Björklövens spelidé (grishockey) och på så vis dra nytta av de komparativa fördelar detta tillför.

Johan: You`ve got a point there :))

rådbjer: Tycks vara ett listigt rävdrag som heter duga inte sant?

rådbjer:

Dock misstänker jag att jag fick en skymt av dig... Stämmer det att du bar någon blåaktig klädsel? Hoppas jag...

Johan: Än finns det hopp för dom värvaransvariga! :))

rådbjer: Ja. Många av nyförvärven har ju inte rosat marknaden under grundserien av Elitserien men när man ordnade för Lars Molin som ersättare till Peo Larsson hade man redan då tankarna i kvalserien och väntade motståndarlaget Björlöven.

DJ: Japp!! Likadan träningsoveralljacka som Håckla, fast inte med NHC märke o det var inte lika stor :))))

Fast jag har sett dig förut, men jag vet inte vart!!! Måste grunna på det, jag är ju Sundsvallsbo o skönsbergare!!!

rådbjer:

Coolt! Ännu en signatur man sett IRL de senaste dagarna... :-)

Kan säga att även jag är från Northside... Först Haga, senare Bydalen... Numera hänger jag på det stenhårt kriminellt belastade Southside!

Var kan du ha sett mig? Under skoltiden, i isladan, på IP...?

DJ: Måste vara skoltiden, jag hade en hel del kompisar på Haga!

Men jag vet inte..... hmm... hmmm ...Jag hatar sånt här!

Det underlättar ju inte heller att vi blir äldre o äldre, om man säger så :))

rådbjer:

Okej, respekterar att du "hatar så´nt här"... Hmmm, du kollade aldrig på "Spacer" på måndagarna i TV2?!

Haga blev sedemera K-lund för min del... Kan det säga nå´t?

Ja, nog är man satans gammal i dessa sammanhang...

DJ: Katrinelund gick ju jag också på!!!!!
Säg inte att vi gick i samma klass el. i paralell??????

Näe nu ska lill tjejen söka sig till sängen. Börjar bli väldigt trött på ögat nu.

Glöm inte att ställa fram, eller om det är bak klockan inatt.

God Natt Kära TIKare!

rådbjer:

Nja, det är nog lugnt! Hade bara en manlig skönsbergare i min klass... och det var INTE du! För övrigt gick jag natur och då snackar jag INTE varianten (håll naturen ren!)... :-)

Däremot kan vi mycket väl återfinnas i samma katalog... Kolla i någon av årgångarna 1983-1986! *det börjar brännas*

DJ: Med andra ord vet du vem jag är????

O Jag BORDE veta vem du är, jag känner igen dig!!!
Anders????

rådbjer:

Nej, där var jag nog lite vilseledande... Vet inte vem du är, kollade alldeles för dåligt!

Anders... Icke!

Nää,jag tror att jag gör som "Jag", dvs säger go´natt alla TIKare..

DJ: okidoki, men nånstans har jag sett dig o åren stämmer!
Gympalärarn var en pest iallafall: " Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Ut o spring!"

Oxå var det spöregn i början på maj, med drivis o +4 gr!!

Hua hua!

rådbjer:

Må vara att "Falken" var rena pesten, tillika var han rätt puckad... Gick JUH inte direkt att snacka förstånd med karln! Responsen stavades floskler och usla skämt... Senast jag siktade fanskapet var för övrigt julen -96 på ICA Maxi frågandes efter julgransbelysning: "Ööhhh, julgransbelysning?"...

Dj: så var det han kallades! har förträngt allt vad som har med karln att göra utom den gången han hjälpte mig när jag stukade foten på innebandyn o fick bäras ut till hans rum.
Sen var det 6 v. konvalescens på kryckor, oj vad det var skönt!!

Har aldrig sett honom sen jag slutade skolan:)

rådbjer:

Kan säga att mannen var ännu fulare den gången tio år efter min examen och att han antagligen gått ner sig ännu djupare i fulträsket idag...

Innebandy... Minns att vår klass var rätt kass i den sporten, tyvärr... Måhända fick vi spö av ditt gäng 1985/86? Däremot vann vi ett par inteckningar i tråksporten korgboll...

« · 72659